29 946 68

Продава се уникална "петица" от Група Б

Георги Касабов

Изключително рядка Lada VFTS си търси нов собственик в Естония. Моделът е произведен в едва 30 бройки от Вилнюската фабрика за превозни средства на базата на ВАЗ-2105 за участие в състезания по правилата на Група Б на FIA.

Автомобилът е изключително запазен, тъй като е навъртял едва 300 км, а цената е направо смешна за такава реликва - само €9 000.

Състезателната Lada е екипирана с 2.0-литров четирицилиндров двигател със 160 к.с. и 5-степенна скоростна кутия от Opel Omega MV6. Мощността е предостатъчна, тъй като колата тежи 850 кг.

Задният мост е от Volvo, горивната помпа - Bosch, радиаторът - Cosworth, а карбураторите - Weber. Кормилната уредба и усилителят са взети от Volkswagen Golf II. Монтирани са самоблокиращ диференциал и дискови спирачки на задните колела.

Lada VFTS се разпознава лесно по аеродинамичния пакет, задния спойлер и джантите BMW Alpina, обути в полусликове. В салона, естествено, има предпазна клетка.



Още по темата

  • Непознатата Toyota от Група Б

    Непознатата Toyota от Група Б

    Toyota MR2 е един от най-достъпните модели със средно разположен двигател. Конструкцията на този японски лекоатлет издържа много по-висока мощност, ...
    20.01.2018
    4 428
    8

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • гост (гост)
    Отговор
    1 18:08  11.01.18
    Правена с нитачката. Хихии.

    Коментиран от #10

  • mkhhg (гост)
    Отговор
    2 18:09  11.01.18
    Lada 2105 - най-уникалните боклуци на света!
    Сестра ми имаше такава - разори ги!

    Коментиран от #5, #46

  • Алфа (гост)
    Отговор
    3 18:14  11.01.18
    Не знам ама братчеда Дечката имаше лада 2107 с 4 скорости и съм свидетел на първа скорост как стига да си жанлатин отива 75км/ч . И до сега колкото коли да съм имал само аудито а3 1.8турбо 132киловата 5скопости 75 на първа караше стрелката втора 130,

    Коментиран от #6, #40

  • Alfa (гост)
    Отговор
    4 18:21  11.01.18
    Незнам ама това е 2107 или поне стоповете са от седмица колата е уникална здрава руска машина

    Коментиран от #7

  • Не си прав (гост)
    Отговор
    5 18:33  11.01.18

    До коментар #2 от "mkhhg":

    Не си прав, Това е великолепен автомобил,
  • Спагети болонезе (гост)
    Отговор
    6 18:35  11.01.18

    До коментар #3 от "Алфа":

    Ти много анимационни филми гледаш!!!
  • Спагети болонезе (гост)
    Отговор
    7 18:39  11.01.18

    До коментар #4 от "Alfa":

    Поредния тъп коментар!
    Кое по-точно е Руско, освен ламарините и твоите стопове от 2107?!?😂😂😂
  • Емил (гост)
    Отговор
    8 18:40  11.01.18
    На тази лада кое и е от лада?!
  • Тошко Славов завинаги (гост)
    Отговор
    9 18:41  11.01.18
    Ква група Б те гони бе Жоре журналистче. С умупомрачителните 160 koнчета и за нули не става/форлойфер/.Все още ги карат в БГ на планинско и са с идентични мощности.И тея 9000€ никак не са скромни,при положение,че всеки механик докоснал се до рали спорта,може да сглоби такава"резачка" за по-малко кинти.
  • тадд (гост)
    Отговор
    10 18:48  11.01.18

    До коментар #1 от "гост":

    Нитачката е задължителна! Погледай и реши сам - https://youtu.be/K90vgiy0vEw?t=10s

    Коментиран от #32

  • Алфа Ромео (гост)
    Отговор
    11 19:04  11.01.18
    Колата е готина, супер забавно ще е да я караш, не стана ясно двигателя каква марка. Спецовете дето казват че 160 коня на 850 кг са малко явно са големи разбирачи.

    Коментиран от #21, #62, #65

  • qqqqq (гост)
    Отговор
    12 19:14  11.01.18
    Каква група Б ? Там автомобилите са над 300 к.с. . По мощни са от WRC. За това групата е забранена, почнали са да стават много инциденти поради голямата мощност.

    Коментиран от #14, #20

  • xxx (гост)
    Отговор
    13 19:16  11.01.18
    Интересно за какви карбуратори става дума след като се вижда че колата е с power cap и мотора е инжекционен . Изглежда драскача написал статия си е съчинил всичко и изобщо си няма и на представа кое какво е . А за въпросната сума всеки сръчен и разбиращ от автомобили ще си направи подобна бегачка че и ще му останат пари за още една.

    Коментиран от #15

  • qqqqq (гост)
    Отговор
    14 19:18  11.01.18

    До коментар #12 от "qqqqq":

    Рали пилотите имат един лаф:" WRC е за момчета, а група Б е за мъже." За да караш автомобил от група Б, се изисква страхотно майсторство.
  • Гост (гост)
    Отговор
    15 19:29  11.01.18

    До коментар #13 от "xxx":

    Двигателя е C20XE от Opel слагам е в Astra GSi, Vectra 2000, Calibra и Kadett. Оригинално е 150 коня, а ранната версия в кадет е 156.
  • Ал Купоне (гост)
    Отговор
    16 19:34  11.01.18
    Избарял я е естонеца, браво !
  • Зомбайо (гост)
    Отговор
    17 19:49  11.01.18
    Група Б чудовищата са достигали до 1000 коня. Били са брутални, вече няма такива коли, няма и да има.
  • ikem (гост)
    Отговор
    18 19:49  11.01.18
    Много добра,браво !
  • Бесен Язовец (гост)
    Отговор
    19 19:51  11.01.18
    За кой не знае това е LADATA БЕГАЧКА!!

    Коментиран от #41

  • Гост (гост)
    Отговор
    20 19:53  11.01.18

    До коментар #12 от "qqqqq":

    Колите в Група Б бяха много по-добри от сегашните wrc. Колиге бяхо и с много повече мощност.
    Peugeot 205 t16 480hp
    Audi S1 500hp
    Ford RS2000 450hp
    Metro 6r4 410hp
    Lancia Delta S4 480hp
    Lancia 037 325hp
    Ето за каква мощност става на въпрос не като ония играчки от wrc
  • Опелист (гост)
    Отговор
    21 20:17  11.01.18

    До коментар #11 от "Алфа Ромео":

    Колега, видно е че мотора е ц20хе от опер астра гси, калибра, вектра А 150 е заводски в агмосферния си вариянт

    Коментиран от #27

  • Lancia Delta S4 (гост)
    Отговор
    22 20:19  11.01.18
    In 1985, Lancia engineers tested an S4 engine under extreme conditions, reaching 5 bars boost, developing around 1000 horsepower. ;) Велика кола.
  • направи си сам (гост)
    Отговор
    23 20:50  11.01.18
    Лада с двигател Опел и само 160 коня от 2 литра... Че тя една серийна Хонда S 2000 от такъв обем вади 250 коня без турбина...

    Коментиран от #31

  • Георги Колев (гост)
    Отговор
    24 20:51  11.01.18
    Супер
  • Vasik Atanasova (потребител)
    Отговор
    25 21:47  11.01.18
    хубава е ладата
  • 26 21:49  11.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Алфа Ромео (гост)
    Отговор
    27 22:08  11.01.18

    До коментар #21 от "Опелист":

    Възможно е, много добър двигател!
  • Расулюлах (гост)
    Отговор
    28 22:36  11.01.18
    И иде некои кадет или корсичка или астра с 2 opc мотор 250 кони и ладето остава в небитието хахах
    А мотора е опел скорсотите от омега щото е със задно...и кое му е ефтиното ? 20 000лв за мотор и скорости 1000лв със се тунинга и некъв варел за 500 лв изкърпен и боядисан и то друго нема ....още 2 бона окачване съединител и спирачки и кормило и те тва е
  • 29 22:37  11.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Госта (гост)
    Отговор
    30 22:39  11.01.18
    240коня с турбо
  • ХХМ (гост)
    Отговор
    31 22:41  11.01.18

    До коментар #23 от "направи си сам":

    Колега вземи и прочети за въпросния двигател малко, изгледай малко клипчета в тубата и тогава коментирай. А относно v-tec мога да кажа само хубави неща.

    Коментиран от #34

  • куку руку ку (гост)
    Отговор
    32 22:54  11.01.18

    До коментар #10 от "тадд":

    Или това
    https://www.youtube.com/watch?v=u4pva1FvO_M
  • kick (гост)
    Отговор
    33 23:47  11.01.18
    Това е реплика на VFTS, само оптическия тунинг е като на оригинала, такива самоделки има доста и у нас!
  • Автофен (гост)
    Отговор
    34 00:16  12.01.18

    До коментар #31 от "ХХМ":

    F 20 C ли имаш в предвид? Определено много по добър от опелския мотор ползван тук. А не съм сигурен че това е group B кола. Там нещата преди да я забранят бяха страшни колите за 2 секунди правеха 100 бяха 4х4 и с близо 1000 коня турбо мотори. Хубави времена бяха както и във Формула 1 1,5 двигатели с 1400 1500 коня. После тъпаците от ФИА скопиха всичко.
  • Подводница (гост)
    Отговор
    35 03:07  12.01.18
    Красавица
  • Расулюлах (гост)
    Отговор
    36 03:35  12.01.18
    Едно съ 8 за 10 бона и ше му се плаче на жигулето
  • на гости (гост)
    Отговор
    37 05:47  12.01.18
    Кич отвсякъде.
  • Mobile (гост)
    Отговор
    38 05:53  12.01.18
    Това не е Лада, това е Сбирщайн.
  • гост (гост)
    Отговор
    39 08:59  12.01.18
    Реално освен формата на купето друго от лада няма. Та силно казано е, че това е лада.
  • Гост (гост)
    Отговор
    40 09:06  12.01.18

    До коментар #3 от "Алфа":

    Това че на първа вдига 75 км/ч какво означава че колата върви много ли???? Или на втора 120-130 ????
  • Дони (гост)
    Отговор
    41 09:19  12.01.18

    До коментар #19 от "Бесен Язовец":

    Само ламарините са на Лада , не разбра ли, интересно защо е махнато всичко руско освен корубата?

    Коментиран от #42

  • Гост (гост)
    Отговор
    42 09:54  12.01.18

    До коментар #41 от "Дони":

    Що така ? Бай Иван и компания русофили се пребиваха кой пръв да обясни че всичко руско е много добро , те самите бързат да се отърват от него и да го заменят нещо от прогнилия запад!
  • Random (гост)
    Отговор
    43 10:45  12.01.18
    Абе не го знам тоя вашия бай Иван какъв е, ама за да го споменавате във всяка статия, явно ви е заболяло нещо много здраво.
    Относно Ладата - Купето, окачването, задния мост са си фабрични с доработки.
    Сменени са двигател и ск. кутия(което е наложило смяна на кардана и диференциала), добавена е клетка и са сложени разширения от фибростъкло.
    Като се има впредвид че VFTS идва от Литва.
    VFTS started as a workshop at Vilnius car repair factory and later transformed into Vilnius factory of vehicles - company which specialized in a preparation of rally/race versions of Lada vehicles and engines.
    Та идеята е че все пак е руска.

    Коментиран от #44

  • Random (гост)
    Отговор
    44 10:47  12.01.18

    До коментар #43 от "Random":

    Сега видях че задния мост е от Volvo.

    Коментиран от #45

  • 45 11:58  12.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Goto (гост)
    Отговор
    46 12:15  12.01.18

    До коментар #2 от "mkhhg":

    Я кажи с какво ги е разорила? Какво толкова са сменяли и на какви цени. Май говориш глупости ,колкото да не заспиш. Аз съм имал такава 12 години, от нова. Не си спомням да съм сменял много неща , а повече от 30-40 лв за част въобще не е възможно да платиш. Ако са сменяли двигателя няколко пъти ... Дай малко инфо, не само празни приказки
  • Малко география (гост)
    Отговор
    47 13:13  12.01.18
    Вилнюс, където е работено по това возило, се намира в Литва, а не в Естония.

    Коментиран от #49

  • Ввв (гост)
    Отговор
    48 13:18  12.01.18
    Кочина!!!

    Коментиран от #50

  • Random (гост)
    Отговор
    49 14:25  12.01.18

    До коментар #47 от "Малко география":

    В Естония се продава.
  • Random (гост)
    Отговор
    50 14:27  12.01.18

    До коментар #48 от "Ввв":

    Тази "кочина" със сигурност е по-бърза от твоята тоалетна 50-та употреба.
    .
    .
    .
    Много ми е интересна дефиницията за кола-кочина... ще ми я кажеш ли?
  • Виц за Лада (гост)
    Отговор
    51 14:41  12.01.18
    - Каква е приликата между ЛАДА и прос*итутка?
    - И при двете ти е хубаво, когато си вътре, но и с двете те е срам да се покажеш пред хората.
  • Виц за Лада 2 (гост)
    Отговор
    52 14:43  12.01.18
    -Знаеш ли, Ладата има един голям плюс.
    -Какъв бе?
    -На клемата на акумулатора.
  • Виц за Лада 3 (гост)
    Отговор
    53 14:44  12.01.18
    Въпрос:
    Какво има на последната страница в упътването за автомобил ЛАДА?
    Отговор:
    Разписанието на градския транспорт.
  • Виц за Лада 4 (гост)
    Отговор
    54 14:52  12.01.18
    Веднъж Чукча си купил Лада и се прибрал в селото. Събрали се роднини и познати на Чукчовото семейство. Един от тях потъркал фаровете:
    - Гледай какви големи очи!
    Почукал друг по покрива:
    - Каква здрава кожа!
    Дръпнал трети ауспуха и възкликнал:
    - И при това е мъжкар!
  • Виц за Лада 5 (гост)
    Отговор
    55 14:52  12.01.18
    Чипс с вкус на шунка е все едно лада с мирис на ферари.

    Коментиран от #67

  • Виц за Лада 6 (гост)
    Отговор
    56 14:57  12.01.18
    Има ли нещо по-лошо от това да си собственик на лада? - Да си собственик на две лади.
  • Виц за Лада 7 (гост)
    Отговор
    57 15:00  12.01.18
    Защо всички собственици на марката Лада бързо се сприятеляват?
    Защото се виждат всяка седмица в сервиза.
  • Виц за Лада 8 (гост)
    Отговор
    58 15:02  12.01.18
    На един човек му се чупи нещо Ладата по пътя и до него спира друг с Порше и му предлага да го тегли до някой сервиз. Та закачат се двамата и тръгват.

    По едно време ги застига едно Ферари и собственика му започва да се дразни с този на Поршето. Последния не му остава длъжен и започва дърпането...80....100...200..250. Оня с Ладата вече се притеснил спекъл се и станал на кокал и започнал да светка с фаровете...натиска клаксона...ама ония не спират...

    По едно време преминават покрай двама полицаи спрели собственик на зелен Москвич за превишена скорост...ама така преминават, че им хвръкват фуражките...

    Единия полицай казва: "Ей, сержант Петров, видЕ ли ПоршИто бей "
    Другия: "Какво ПоршИ бИ Иванов, ФИрарито го минавашИ"

    Собственика на Мосвича гледал подозрително единия, гледал другия, и предвидливо си намествал 10 лева в джоба... и казал...

    "Какво Порше, какво Ферари, вие видяхте ли Ладата дето ги беше подгонила и им светкаше и свиркаше да се дръпнат за да мине"
  • The Stig (гост)
    Отговор
    59 15:22  12.01.18
    Това не е група Б. Това е автомобил от група hobby car. В тази група влизат всички коли които са на базата на група А или група Б, но са преправяни по някакъв начин и не отговарят на изискванията на съответните групи, регламентирани от FIA.
  • ГЪС (гост)
    Отговор
    60 16:20  12.01.18
    Какви карбуратори какви 5лева, на едната снимка се вижда дебитомера.
  • ГОСТ ЧИТАТЕЛ (гост)
    Отговор
    61 19:59  12.01.18
    Много ви знаят устата,но бащите ви само такива са карали и не са умрели. И даже идеално и на моренце се ходеше ,но се тръгваше много рано сутрин, че денем жега ставаше. Сега да не би да сте по добре,като карате тия отпадъци по на 15 години? Келеши

    Коментиран от #63

  • Ти на рали май не си бил (гост)
    Отговор
    62 22:31  12.01.18

    До коментар #11 от "Алфа Ромео":

    Колега,дано не си мислиш,че рали автомобилите различни от Лада са по 2-3тона.
  • Алфа Ромео (гост)
    Отговор
    63 01:10  13.01.18

    До коментар #61 от "ГОСТ ЧИТАТЕЛ":

    Баща ми имаше Жигули, пишеше отзад Лада 1300, имам много хубави спомени с нея, беше първата кола която карах през живота си, но честно казано 15-20 годишен западен автомобил е по-добър.
  • гост (гост)
    Отговор
    64 04:02  13.01.18
    защо всичките плуят колите !!!!!!!!!!!!!!!!!!! ЩОТО ВСИЧКИТЕ СА КОЩНИЦИ
  • Опел (гост)
    Отговор
    65 09:38  13.01.18

    До коментар #11 от "Алфа Ромео":

    Двигателя е 2.0 16V от Опел, оригинални 150 как сили излиза този мотор от завода, слагат го в Калибра , Астра ,GSi и други. С малко доработка може да прескочи 200 кс, а с турбо и 240, доста здрав като цяло код на мотор C20XE, дори преди няколко години изработиха Лада за пистовият шампионат с него.

    Коментиран от #66

  • group B (гост)
    Отговор
    66 11:30  14.01.18

    До коментар #65 от "Опел":

    F20C кажи ми този двигател с колко атмосферни коня излиза от завода.
    160 коня правеха едно време БГ майсторите от ладов двигател 1,6 литра без проблеми.
    Тука си говорим глупости.Състезателна кола с под 250 коня не ми я хвали.Че то сега сериен Голф,Сивик,Меган,Фокус са 300 + коня.
  • Plameni (гост)
    Отговор
    67 10:29  18.01.18

    До коментар #55 от "Виц за Лада 5":

    Лада 2107 преди 25 години събираше тълпи от хора къде то я спреш, каквито днес едно Ферари не може да събере.
  • Като гост (гост)
    Отговор
    68 00:01  22.01.18
    2107,Много добра кола, има само три дефекта заводски.
    Не набира
    Не спира
    Не завива
    Някой карал ли е скоро такова нещо? Ей хора?

Напиши коментар:


Публикувай