14 980 18

Българска следа и в новия Alpine A110

Първи тест на Alpine A110 (Част I)

Радослав Славчев

Марсилия, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Възродената марка Alpine, принадлежаща към френския гигант Renault, направи първи тестове на новото А110 - един подчертано спортен автомобил, предназначен за цивилната пътна мрежа. Наш екип беше на мястото на събитието, където французите бяха организирали, както пробно шофиране из околностите на Марсилия, така и каране на състезателна писта. Ето и впечатленията ни.

Продажбите на новото Alpine A110 стартираха в началото на новата година, но за съжаление към момента тази кола няма да се продава у нас, въпреки че България има доста допирни точки, както с новия Alpine, така и с оригинала от 1962 година.

Появата на модела преди 56 години става благодарение на Жан Ределе, който четири години след пускането му посещава България. Близките му отношения с един от най-добрите ни автомобилни състезатели в историята Илия Чубриков, както и фактът, че по онова време държавната фирма „Булет“ прави т.нар. Булгарено, водят до започване на производство у нас и на Alpine. Първите бройки Булгаралпин са сглобени в края на 1967-а. За жалост Булгаралпин се прави у нас само две години, като точната бройка на изработените спортни автомобили не се знае. Предположенията са за около стотина коли. Цената на всяка от тях е била 8 200 лв.

Alpine се създава именно от френския автомобилен пионер и състезател Жан Ределе, който позиционира производството в родния си град Диеп. Началото е дадено през 1955 година. За части основно са били използвани продукти на Renault. Много бързо Alpine се превръща в икона в автомобилния спорт и поради тази причина интереса от страна на Renault съвсем не е случаен. През 1973-а Режията купува мажоритарния дял акции, а няколко години по-късно придобива и цялата собственост и сменя името на Renault Alpine. Производството на Alpine продължава 40 години, като спира през 1995-а. След това заводът в Диеп се използва от подразделението Renault Sport. Сега, новата генерация Alpine A110 също ще се прави в Диеп.

Интересно е, че и в създаването на възродения модел Alpine A110 също има българска следа. Става дума за дизайнера, който е направил първите екстериорни ескизи на концепцията. Той е българин, а името му е Деян Денков. Именно той очертава визията на новия Alpine. Това беше и основната причина нашия екип да бъде поканен от френската марка за първите тестове на модела.

Французите се гордеят изключително много, както с традициите от първия Alpine, така и с постигнатото при новата генерация и неслучайно са поставили френското знаме на видно място и в екстериора, и в интериора на колата. А когато подкарахме Alpine A110 по пътищата на Франция много от случайните минувачи се възхищаваха и с одобрителни жестове и с вдигнати палци нагоре показваха отношението си към възродения спортен автомобил.


>>> Част II >>>



Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Караиванов (гост)
    Отговор
    1 09:51  12.01.18
    Отличен автомобил, а това, че навсякъде има кадърни българи не е изненада. Интересното е, че и дъстера и тази резачка са направени от българи.
  • мм84 (гост)
    Отговор
    2 09:54  12.01.18
    Страхотен малък спортист. Определено внася свежест в новите модели и радва окото. Поздравления за Рено, направили са един запомнящ се автомобил.
  • Алфа Ромео (гост)
    Отговор
    3 10:05  12.01.18
    Едно време като бях ученик малко преди края на комунизма в квартала имаше едно такова Рено, изглеждаше невероятно на фона на Москвичи, Жигулита, Вартбурги и Трабанти.
  • Миро (гост)
    Отговор
    4 11:56  12.01.18
    Очаквам продължението, за да разбера повече подробности за новия Алпин. Много е як. Евала на франсетата.
  • гост (гост)
    Отговор
    5 12:23  12.01.18
    Много добра кола, конкурентна като дизайн и цена на Порше. Дано въведат и техния В6 двигател с невероятен звук.
  • Garo (гост)
    Отговор
    6 12:33  12.01.18
    Отзад прилича на порш
  • До 5 (гост)
    Отговор
    7 13:28  12.01.18
    Ти сериозно ли?! "Рено" да сложи друг двигател в своя кола - това е абсурд. Че техните 6-аци са винаги най-добрите, да не говорим за разработките на "Рено Спорт". Абсолютно сигурно е, че това ще върви повече от "Порше" и ще харчи по-малко.
  • Спиридон (гост)
    Отговор
    8 14:59  12.01.18
    Хич не ги тача френските, ама това наистина изглежда яко!
    Поздравления!
  • Бай Танас (гост)
    Отговор
    9 15:02  12.01.18
    Бившия СССР . забранява производството и продажбите на "Рено " , модификациите , Рено 8. Рено 10 и Рено алпин ...щото иначе нямаше да кой да купи ония чукове Москвич и ЗаЗ ...

    Коментиран от #13

  • гост (гост)
    Отговор
    10 15:35  12.01.18
    Не разбирам защо не са били купувани щом една лада е струвала 4-5х.лв, а това е било спортна кола. Вероятно заради режима, но пак е жалко.

    Коментиран от #15

  • 333 (гост)
    Отговор
    11 16:09  12.01.18
    Май по-скоро нашите нарушават лицензионните споразумения, и Рено оттеглят лицензите.
    По време на соца не се купуваше автомобил свободно. Купуваше се с дългогодишно чакане. Специално Алин е произведен в много ограничени бройки, и не са били за кой да е.
  • Ммм да (гост)
    Отговор
    12 20:52  12.01.18
    В средата на соца се захласвахме по едно жълто Рено Алпин в квартала. На фона на Жигулите и Москвичите изглеждаше зашеметяващо, но на фона на Варшавите беше като извънземен изтребител.
  • Бай Шиле (гост)
    Отговор
    13 21:29  12.01.18

    До коментар #9 от "Бай Танас":

    Прав си Бай Танасе - не ни разрешиха по линия на СИВ.Обаче това е една от причините.По решаващата бе,че нашите тогавашни умници предлагаха за износ Рената в страни от Третия свят на дъмпингови цени.Заради доларите на омразните капиталисти.Жалко за България.По същото време Румъния започна с Рено и виж днес къде са.

    Коментиран от #14, #17

  • Никола (гост)
    Отговор
    14 21:55  12.01.18

    До коментар #13 от "Бай Шиле":

    Истината е само една и Илия Чубриков я разказа преди време . Отишли нашите с Булгарената на изложение в Москва , Брежнев бил на откриването и видял трите модела на българския щанд и побеснял , веднага било наредено на нашите ибрикчии в България да спрат проекта и производството . Легендата за нелоялния реекспорт е пусната от ДС за да се оправдае затриването на проекта . Точно по това време вече започваше и производството на Жигулито и в началото се чудеха къде да го продават , една Жигула струваше свободно 5100лв. Купето от фибростъкло на Алпина са произвеждаше у нас , колата беше наистина страхотна .
  • Алфа Ромео (гост)
    Отговор
    15 23:15  12.01.18

    До коментар #10 от "гост":

    Кога са стрували 4-5 хил лева, баща ми си е купил Жигули 1300 през 77г за 6700 лева., Лада 1500 е била по-скъпа, около 8 хил лева.
  • факт (гост)
    Отговор
    16 09:08  13.01.18
    САМО ДЕТО БЪЛГАРИН НИЩО СВЯСТНО НЕ Е НАПРАВИЛ В БЪЛГАРИЯ
  • факт (гост)
    Отговор
    17 09:11  13.01.18

    До коментар #13 от "Бай Шиле":

    ВЧЕРА СИВ ДНЕС ЕС
  • Мерси (гост)
    Отговор
    18 11:20  13.01.18
    Щом има българска следа неща.Винаги избягвам стоки произведени в българия и русия.

Напиши коментар:


Публикувай