34 769 20

Продава се дядото на Audi A7

Георги Касабов

Ако някога сте се чудили защо новото поколение на Audi A7 носи заводски индекс C8, трябва да се върнете 50 години назад в историята на "Четирите кръга". През 1968 г. започва производството на първия германски автомобил с предно предаване и мощност 100 к.с., на която дължи и името си.

Audi 100 получава фабричен индекс C1, а наследниците му добавят по една единица към буквата с всяко следващо поколение. Като потомък на някогашната стотица, сегашното A6 носи заводско обозначение C8, каквото приема и построената на негова база A-седмѝца.

Общото между първата "стотица" и днешния ѝ наследник е версията купе. Вярно, A7 има четири врати и би било по-правилно да се нарича хеч- или в най-добрия случай фастбек, но това е друга тема.

От Audi 100 Coupé S C1 са произведени 30 687 бройки. В онези години ръждата не се бои толкова от инголщадските ламарини и оцелелите в прилично състояние екземпляри не са много, което прави модела привлекателен за колекционери с по-скромни финансови възможности.

Често наричано "Aston Martin DBS за бедняци", елегантното Coupé S се оборудва с 1.9-литров четирицилиндров двигател със 115 к.с. През 1971 г. двата карбуратора отстъпват място на един и мощността намалява до 112 коня.

Автомобилът на снимките е произведен през 1975 г. и се продава в Холандия. Има автоматична трансмисия, изминал е само 44 000 км и се намира в безупречно състояние. За съжаление това се отразява и на цената му - € 22 000.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • AUDI (гост)
    Отговор
    1 13:48  12.01.18
    Много грациозен! И в този шоколадов цвят... Класика!

    Коментиран от #5

  • Дон ТОни (гост)
    Отговор
    2 13:58  12.01.18
    Старото ме кефи повече от новото, но инак нямаше да с различавам от материала
  • Random (гост)
    Отговор
    3 14:35  12.01.18
    Е не е ли копие на италианските от онова време-
    Предница и заднИ прозорцИ от Lamborghini Espada
    и задница като цяло от Maserati Khamsin.
    И после китайците, корейците и руснаците били копирачи.





    [сарказъм]
    А да бе, забравих.
    По-велик от Гоуфо нема...[/сарказъм]
  • гост (гост)
    Отговор
    4 14:38  12.01.18
    Защо старата форма и общ дизайн са по-красиви и емоционални от новото? Много, ама много красива задница, сегашните са някак си еднотипни, скучни, било то и да са много развити като технология и рафинираност.

    Коментиран от #7, #16, #20

  • 5 16:18  12.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Мммм (гост)
    Отговор
    6 16:26  12.01.18
    Да наистина старите са по-красиви от новите и едно време дори моделите на една марка се различаваха и можеш да ги познаеш от далеч,а сега като погледнеш сива и еднаква маса от коли с почти еднакви форми разлики клонящи към 0. А Ауди-то си го бива и макар да има някакви бегли заемки от други автомобили просто не можеш да го сбъркаш с нито една друга кола.
  • незнайко (гост)
    Отговор
    7 17:20  12.01.18

    До коментар #4 от "гост":

    Защото има метална броня .
  • Донко (гост)
    Отговор
    8 20:01  12.01.18
    Старо и качествено и сега да работиат сервизите и авто частите.

    Коментиран от #10

  • Донко (гост)
    Отговор
    9 20:01  12.01.18
    И красиво
  • Бай Шиле (гост)
    Отговор
    10 20:55  12.01.18

    До коментар #8 от "Донко":

    Б,ратчет,стратегията на производителите се смени.Тя е:купувайте нови коли на всеки пет години.И до като ги ползвате идвате в нашите сервизи.Повечето премиум марките от 80-те години бяха конструирани да "живеят" поне 20 години.И до сега ще видиш по шосетата МВ 124,БМВ 3,Голф и подобни.След 10 години НЯМА ДА ВИДИШ сегашните премиум.Да не говорим за конфекцията.Капитализъм б,ратчет.Капиш? з/ка: сигурно е разработка на военните.
  • Анонимен (гост)
    Отговор
    11 21:16  12.01.18
    Попитали производителите на Опел какво означават четерите кръга на Ауди. От там им одговорили че всеки кръг е 100 000 км гаранция. След това Опел започват да произвеждат автомобили и поставят едино кръгче, но за тяхна изненада той не издържал първите 100 000 км и те зачеркнали емблемата.

    Коментиран от #14

  • Vasik Atanasova (потребител)
    Отговор
    12 21:19  12.01.18
    Касабов поздравления за хубавата статия
    красота стил
    марка коли с история БРАВО !
  • Vasik Atanasova (потребител)
    Отговор
    13 21:20  12.01.18
    Касабов поздравления за хубавата статия
    красота стил
    марка коли с история БРАВО !
  • Vasik Atanasova (потребител)
    Отговор
    14 21:25  12.01.18

    До коментар #11 от "Анонимен":

    ОРГИНАЛЕН ВИЦ
  • Plovdiv (гост)
    Отговор
    15 23:54  12.01.18
    Кафявото е от времето, когато Германия и Европа бяха нормални. За разлика от сега.
  • Франс (гост)
    Отговор
    16 02:24  13.01.18

    До коментар #4 от "гост":

    Защото са правени на ръка от хора.А сега от компютри и роботи на бързо.Тогава нещата са се изпипвали и бавно са узрявали.
  • Куоре спортиво (гост)
    Отговор
    17 07:53  13.01.18
    Уникална кола, а цената е смешна. В днешно време един скапан гараж струва толкова.
  • Бай Иван (гост)
    Отговор
    18 15:16  13.01.18
    Няма вече истински автомобили
  • Бай хой (гост)
    Отговор
    19 15:41  13.01.18
    Автомобили бол ,ама кедерлий шофьори колко щеш.
  • гост (гост)
    Отговор
    20 11:24  14.01.18

    До коментар #4 от "гост":

    Защото старите се рисуваха от дизайнери, а новите се изчисляват от компютри.

Напиши коментар:


Публикувай