12 Януари, 2018 13:39 36 256 20

Продава се дядото на Audi A7

  • audi-
  • 100-
  • c1-
  • обява

Ако някога сте се чудили защо новото поколение на Audi A7 носи заводски индекс C8, трябва да се върнете 50 години назад в историята на "Четирите кръга". През 1968 г. започва производството на първия германски автомобил с предно предаване и мощност 100 к.с., на която дължи и името си.

Audi 100 получава фабричен индекс C1, а наследниците му добавят по една единица към буквата с всяко следващо поколение. Като потомък на някогашната стотица, сегашното A6 носи заводско обозначение C8, каквото приема и построената на негова база A-седмѝца.

Общото между първата "стотица" и днешния ѝ наследник е версията купе. Вярно, A7 има четири врати и би било по-правилно да се нарича хеч- или в най-добрия случай фастбек, но това е друга тема.

От Audi 100 Coupé S C1 са произведени 30 687 бройки. В онези години ръждата не се бои толкова от инголщадските ламарини и оцелелите в прилично състояние екземпляри не са много, което прави модела привлекателен за колекционери с по-скромни финансови възможности.

Често наричано "Aston Martin DBS за бедняци", елегантното Coupé S се оборудва с 1.9-литров четирицилиндров двигател със 115 к.с. През 1971 г. двата карбуратора отстъпват място на един и мощността намалява до 112 коня.

Автомобилът на снимките е произведен през 1975 г. и се продава в Холандия. Има автоматична трансмисия, изминал е само 44 000 км и се намира в безупречно състояние. За съжаление това се отразява и на цената му - € 22 000.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 AUDI

    139 15 Отговор
    Много грациозен! И в този шоколадов цвят... Класика!

    Коментиран от #5

  • 2 Дон ТОни

    70 7 Отговор
    Старото ме кефи повече от новото, но инак нямаше да с различавам от материала
  • 3 Random

    67 35 Отговор
    Е не е ли копие на италианските от онова време-
    Предница и заднИ прозорцИ от Lamborghini Espada
    и задница като цяло от Maserati Khamsin.
    И после китайците, корейците и руснаците били копирачи.





    [сарказъм]
    А да бе, забравих.
    По-велик от Гоуфо нема...[/сарказъм]
  • 4 гост

    49 4 Отговор
    Защо старата форма и общ дизайн са по-красиви и емоционални от новото? Много, ама много красива задница, сегашните са някак си еднотипни, скучни, било то и да са много развити като технология и рафинираност.

    Коментиран от #7, #16, #20

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Мммм

    40 2 Отговор
    Да наистина старите са по-красиви от новите и едно време дори моделите на една марка се различаваха и можеш да ги познаеш от далеч,а сега като погледнеш сива и еднаква маса от коли с почти еднакви форми разлики клонящи към 0. А Ауди-то си го бива и макар да има някакви бегли заемки от други автомобили просто не можеш да го сбъркаш с нито една друга кола.
  • 7 незнайко

    21 4 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Защото има метална броня .
  • 8 Донко

    20 3 Отговор
    Старо и качествено и сега да работиат сервизите и авто частите.

    Коментиран от #10

  • 9 Донко

    10 3 Отговор
    И красиво
  • 10 Бай Шиле

    14 3 Отговор

    До коментар #8 от "Донко":

    Б,ратчет,стратегията на производителите се смени.Тя е:купувайте нови коли на всеки пет години.И до като ги ползвате идвате в нашите сервизи.Повечето премиум марките от 80-те години бяха конструирани да "живеят" поне 20 години.И до сега ще видиш по шосетата МВ 124,БМВ 3,Голф и подобни.След 10 години НЯМА ДА ВИДИШ сегашните премиум.Да не говорим за конфекцията.Капитализъм б,ратчет.Капиш? з/ка: сигурно е разработка на военните.
  • 11 Анонимен

    22 13 Отговор
    Попитали производителите на Опел какво означават четерите кръга на Ауди. От там им одговорили че всеки кръг е 100 000 км гаранция. След това Опел започват да произвеждат автомобили и поставят едино кръгче, но за тяхна изненада той не издържал първите 100 000 км и те зачеркнали емблемата.

    Коментиран от #14

  • 12 Vasik Atanasova

    18 6 Отговор
    Касабов поздравления за хубавата статия
    красота стил
    марка коли с история БРАВО !
  • 13 Vasik Atanasova

    10 5 Отговор
    Касабов поздравления за хубавата статия
    красота стил
    марка коли с история БРАВО !
  • 14 Vasik Atanasova

    8 6 Отговор

    До коментар #11 от "Анонимен":

    ОРГИНАЛЕН ВИЦ
  • 15 Plovdiv

    9 1 Отговор
    Кафявото е от времето, когато Германия и Европа бяха нормални. За разлика от сега.
  • 16 Франс

    7 0 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Защото са правени на ръка от хора.А сега от компютри и роботи на бързо.Тогава нещата са се изпипвали и бавно са узрявали.
  • 17 Куоре спортиво

    12 1 Отговор
    Уникална кола, а цената е смешна. В днешно време един скапан гараж струва толкова.
  • 18 Бай Иван

    8 0 Отговор
    Няма вече истински автомобили
  • 19 Бай хой

    3 0 Отговор
    Автомобили бол ,ама кедерлий шофьори колко щеш.
  • 20 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Защото старите се рисуваха от дизайнери, а новите се изчисляват от компютри.