19 447 26

Тествахме най-яката френска кола

Първи тест на Alpine A110 (Част II)

Радослав Славчев

Марсилия, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

<<< Част I <<<

Когато подкарахме новият Alpine A110 по пътищата около Марсилия, много от случайните минувачи се възхищаваха, като с одобрителни жестове и с вдигнати палци нагоре показваха отношението си към възродената спортна кола. А тя, както се вижда и от снимките, е направена изцяло в духа на първия Alpine, но наред с това, в нея са интегрирани и всички нови технологични достижения на марката. Новият двуместен Alpine разполага с подчертано спортен интериор - седалки със силно изразена поддръжка, спортен волан с "мерник" в стил Megane R.S. и с доста твърда возия. Звукът е като на V-осмак, въпреки, че зад седалките е разположен "скромен" четирицилиндров бензинов агрегат.

Скромен, но само на пръв поглед., 1.8-литровият двигател е снабден с турбокомпресор и разполага с мощност от 252 к.с. при 6 000 об/мин, а максималният въртящ момент, който се предава на задните колела е 320 Нм при 2 000 об/мин. И всичко това при обща маса на колата от 1 080 килограма. Заради средноразположеният двигател, теглото е оптимално разпределено между осите в съотношение 44% към 56%, съответно отпред и отзад. Наклонени под ъгъл амортисьори, спортни пружини и спирачни супорти Brembo допълват картинката за истински спортен автомобил, предназначен за пътя.

Настаняването на мястото за водача не е от най-лесните задачи. Позицията на креслото Sabelt е изключително ниска, но седне ли човек в спортната седалка, се чувства като истински пилот. Старт бутонът е разположен на волана, а режимите на колата са три - нормален, спортен и пистов. Още с потеглянето се усеща, че гумите Michelin Pilot Sport прилепват към асфалта и колата се изстрелва като с катапулт. Удоволствието от шофирането на тази кола е уникално, като единственият проблем са ограниченията по пътищата. Скоростта се усеща, но всичко в автомобила ви кара да натискате газта още и още. От друга страна обаче управлението е отлично - информативен и точен волан, отлични спирачки и предсказуемо поведение.

Леката каросерия, която е изработена от алуминий, не е причина за нестабилност на автомобила. Крен в завоите практически липсва, което се дължи основно на ниския център на тежестта, както и на добрата обтекаемост на колата, притискаща я с голяма сила към асфалта. Заради една идея по-меката возия (в сравнение с аналогични автомобили, но предназначени само за писта) и при положение, че сте превключили на състезателен режим, задницата се усеща по-лека и колата може да бъде "изпусната" в завой с висока скорост. Този недостатък обаче е за сметка на по-комфортна возия. Все пак този автомобил е предназначен за ежедневна езда.

Що се отнася до цената на автомобила, то предвид мястото, където е позициониран, може да се нарече атрактивна. В зависимост от нивото на оборудване тя варира в диапазона 55 000 - 60 000 евро. За тези пари бъдещите собственици ще получат спортна ежедневна кола с изключително качествена изработка и акцент към детайла, която определено доставя удоволствие от шофирането. Минусът, който ще се стори основен за някои от феновете на подобни коли е, че новият Alpine A110 не се предлага с механична скоростна кутия. От колата ще бъдат произведени 1 955 броя, символизиращи годината на създаване на марката. Брандът Alpine най-вероятно ще се сдобие и с още спортни модели.

Alpine A110
Цена: 55 000 - 60 0000 евро (в зависимост от оборудването)
Двигател: Бензинов, 1.8-литров, 4-цилиндров с турбо
Мощност: 252 к.с. при 6 000 об/мин.
Максимален въртящ момент: 320 Нм при 2 000 об/мин.
Трансмисия: 7-степенна автоматична с два съединителя
Предаване: Задно
Маса: 1 080 кг.
Ускорение: 0-100 км/ч - 4.5 сек.
Максимална скорост: 251 км/ч
Емисии CO2: 138 г/км
Габарити: 4180 мм x 1798 мм x 1252 мм



Още по темата

  • Българска следа и в новия Alpine A110

    Марсилия, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието. Възродената марка Alpine, принадлежаща към френския гигант Renault, направи първи ...
    12.01.2018
    14 644
    18

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Иван Крумов (гост)
    Отговор
    1 09:32  13.01.18
    Страхотна кола. Благородно завиждам на екипа на мобилето. Карат най-яките коли.
  • Георги (гост)
    Отговор
    2 09:48  13.01.18
    Не е лоша,но стария дизайн ми харесва много повече.Съвременните коли се обезличиха някак си,всички са сходни.
  • гост (гост)
    Отговор
    3 10:03  13.01.18
    Хубава кола, харесва ми и идеята и изпълнението!

    Обаче просто няма как да се твърди, че звукът бил като на V-осмак... сякаш авторът въобще си няма представа от двигатели и тяхното звучене. Малко по-сериозно, моля!
  • Debila (гост)
    Отговор
    4 11:06  13.01.18
    Когато подкарахме новият Alpine .Podkarali ste mi k.ra
  • незнайко (гост)
    Отговор
    5 11:18  13.01.18
    Двигателя е изстискан докрай ! 1.8 литра, да бяха сложили 2.0 поне, като не искат да превишават двулитровата граница. Затова няма да има голямо производство, не само заради годината 1955. Другите модели ще бъдат с друг двигател това е сигурно.

    Коментиран от #7, #9

  • Фриман (гост)
    Отговор
    6 11:23  13.01.18
    Ако е такава, каквато я описввт, то е много жал, че са само 1955 бройки.
  • Никой (гост)
    Отговор
    7 12:41  13.01.18

    До коментар #5 от "незнайко":

    Хората се стремят към лекота и управление.
  • Гост (гост)
    Отговор
    8 13:06  13.01.18
    Директният сблъсък на Alpine,4C и Cayman ще е епичен :-) Страхотни коли,изпипани,на изключително добри цени спрямо това,което предлагат насреща!

    Коментиран от #11

  • 333 (гост)
    Отговор
    9 13:31  13.01.18

    До коментар #5 от "незнайко":

    Изстискани са във F1, където от 1.6 правят 800 коня.
  • Иво (гост)
    Отговор
    10 13:34  13.01.18
    Ако имате 60к евро и искате истинска спортна кола, по-добре ги похарчете за това: https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11476795569108141&slink=5svmrl ;)

    Коментиран от #13

  • Чичу Ади (гост)
    Отговор
    11 13:34  13.01.18

    До коментар #8 от "Гост":

    Не намирам много прилики с Алфата и Порша. По-скоро като концепция се доближава до Лотус Елис или дори Мазда МХ-5 с ниско тегло и малък двигател. Цената също няма сходство с първите 2. Сравнена с Лотус, това ми изглежда доста пошло. Мисля дори, че една Тойота ГТ86 за тези пари с едно хубаво турбо, че обезмисли тотално този Алпин.

    Коментиран от #14

  • Чичу Ади (гост)
    Отговор
    12 13:46  13.01.18
    До екипа на Факти. Може би Алпин да е най-яката френска кола, която вие сте тествали.... Пожелавам Ви да тествате Ситроен Сърволт или ГТ, Пежо Оникс, Рено Трезор или RS.01. Все концепции, но наистина яки коли.
  • Чичу Ади (гост)
    Отговор
    13 13:52  13.01.18

    До коментар #10 от "Иво":

    В тая Супра има поне 100 кг. шум, когато истинската музика е под предния капак. Недоумявам защо са решили така от Овърдрайв. Иначе който разбира от коли, тази Тойота трябва да му е на сърцето.
  • 333 (гост)
    Отговор
    14 14:25  13.01.18

    До коментар #11 от "Чичу Ади":

    По-скоро в класа на GT86 само. Elise и MX са роудстъри. Рендето е с най-мощен двигател май и е два пъти по-скъпо от GT86. С кеф бих карал всяка една от тях. Ама имайки предвид цената, GT86 ще го преживея с по-ниската мощност.

    Коментиран от #15

  • Чичу Ади (гост)
    Отговор
    15 15:59  13.01.18

    До коментар #14 от "333":

    И каква е разликата между купе и роудстър? Изключваме цвета и задната чистачка....

    Коментиран от #16

  • Един друг (гост)
    Отговор
    16 19:18  13.01.18

    До коментар #15 от "Чичу Ади":

    Две задължителни черти на роудстъра са двуместен и открит автомобил. Купето нито е откирто, нито е двуместно. Същото важи и за кабриолетите. Допълнителни изисквания са да е с предноразположен надлъжен двигател и задно предаване, но не задължително.

    Истински роудстър е мазда МХ-5.

    Коментиран от #19, #20

  • Borislav Popov (гост)
    Отговор
    17 19:19  13.01.18
    Италианците направиха Фиат купе още преди 20 години !!!

    2.0 20V Turbo (220 Hp) 2 220 Купе 250 км/ч
  • Пешо багериста (гост)
    Отговор
    18 19:40  13.01.18
    Едно време най яката беше EB110 ,после дойде Veyron, след това и Chiron, ама щом Алпина ви кефи повече нема ядове
  • 656 (гост)
    Отговор
    19 19:51  13.01.18

    До коментар #16 от "Един друг":

    Истински роудстър е Mercedes SL и SLK а не тази Мазничка
  • Чичу Ади (гост)
    Отговор
    20 20:21  13.01.18

    До коментар #16 от "Един друг":

    Значи искаш да ми кажеш, че задната чистачка е разликата. Благодаря за пояснението. Иначе Елис има с твърд таван- Ексидж, а Миата също я има с твърд таван, макар да се маха.... А, да. Другата разлика викаш е, цвета. Но не е задължително, викаш! Значи може и двете да са черни. Пак благодаря за пояснението. Как да си вземе човек Алпин-а при положение, че 4С е една от най-красивите коли, а това тук е тоталния клозет. Нов модел се прави с препратка към класика, когато класиката е била хит, а не кенеф тогава, кенеф и сега...
  • Ироничен (гост)
    Отговор
    21 20:24  13.01.18
    Не е моята кола. За мен е важно да ти е просторно и удобно, тягата на двигателя да се разгръща равномерно, по възможност турбото да е придатка на голяма кубатура, макар че ми стигат 8-9 секунди до 100. Не съм нервен зад волана.
  • гост (гост)
    Отговор
    22 11:35  14.01.18
    Предполагам, че скоро ще има версии S и RS, съответно с двигатели от аналогичните Меган и тогава нещата ще станат доста по-интересни.
  • Простак (гост)
    Отговор
    23 15:14  14.01.18
    По какъв показател се измерва якостта на колата? Да не би при челен удар с автобус да остане непокътната
  • Ghost (гост)
    Отговор
    24 15:53  14.01.18
    Френка малолитражка :D
  • Име като гост (гост)
    Отговор
    25 21:48  14.01.18
    Най яката ли? Че да не би бугатти да е румънско производство?
  • Мммм (гост)
    Отговор
    26 17:57  15.01.18
    До чичо ади "Мен", направи справка за А110 от края на 60-те и началото на 70-те и тогава пиши глупостите си за клозети и тоалетни и всякакви отходни места и да сигурно в такова работиш та често го споменаваш.

Напиши коментар:


Публикувай