22 196 56

Слуховете за смъртта на дизела са преувеличени

Георги Касабов

Няма съмнение, че "Дизелгейт" удари сериозно продажбите на нафтови модели в Европа. Статистиката обаче показва, че през последните 30 години търсенето на автомобили с такива двигатели неведнъж е отбелязвало огромни спадове, коментира Euro News.

Популярността на дизелите в Европа достига своя пик през 2008 г., когато са продадени 8 211 709 нафтови автомобила срещу 7 233 662 бензинови. От тогава насам обаче интересът към тях намалява с плашещи темпове и през 2014 г. - преди избухването на "Дизелгейт" - продажбите им се сгромолясват до 4 913 025.

През 2015 г. 52% от продадените в Европа коли са работели на бензин, а 37.29% - на нафта. Остатъкът от 10.78% се пада на електромобили и хибриди. В някои страни дизеловите модели остават предпочитани въпреки скандала с манипулираните емисии. В Швеция, например, продажбите им са скочили от 0.9% през 1992 г. до 59% през 2015 г.

На другия полюс обаче е "Меката" на дизела Франция. В началото на 90-те години на миналия век в страната са продадени 45% от всички нафтови автомобили в Европа. През 2015 г. този дял се срива до едва 16% от пазара на нови коли на Стария континент. Също с 16 на сто е спаднало търсенето на дизели във Франция от 2005 г. насетне.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Торпедов (гост)
    Отговор
    1 09:50  14.01.18
    Американците които забавиха с 20 години появата на електромобилите всъщност направиха силна Русия, защото Русия вече 20 години продава петролни продукти.
  • гощо (гост)
    Отговор
    2 10:16  14.01.18
    Бъдещето е в хибридите и водорода! Чисто електрическите няма да прокопсат! Кой ще призведе ток за тях? Как ще го призведе? Да не стане че цапаме повече да направим тока за колите?!?!?

    Коментиран от #3, #4, #11

  • onq s konq (гост)
    Отговор
    3 10:21  14.01.18

    До коментар #2 от "гощо":

    Ще ловим светкавиците във въздуха така както снежинките.
  • Електрика (гост)
    Отговор
    4 10:30  14.01.18

    До коментар #2 от "гощо":

    А ток за водородът откъде?

    Коментиран от #8

  • Кринг (гост)
    Отговор
    5 10:33  14.01.18
    Най-простото и чисто решение е метана.Има го много и е евтин, не му трябват двигатели нови разработки , само едно турбо ,за да се компенсира загубата на мощност спрямо бензина.Изгорелите газове са въглероден двуокис и вода .Няма твърди частици или окиси.
    Обаче просто не е на мода и не звучи хай-тек!!!

    Коментиран от #7, #19

  • Дядо курти с джета 1.6чист дизел 84год (гост)
    Отговор
    6 10:41  14.01.18
    Дизела е най доброто гориво... Замърсявало околната среда, ха егати вица.. Ами самолетите, корабите, тировите... Те на ко се движат на ток ли... Дизела има въртящ момент има сила от ниските обороти... 95% е с турбина и колата се изтрелва още от тръгването... Тъпаците на света....

    Коментиран от #10

  • Съгласен (гост)
    Отговор
    7 10:45  14.01.18

    До коментар #5 от "Кринг":

    Прав си в метана е истината само инсталацията и ботилките са по скъпи ,но е чисто гориво ,така да се каже еко.Ако направят пвече заводски коли и ги измислят хубаво нещата ще е много по екологично от батериите,голям пробег малко разход.Не карам метанова кола но няма да лъжа че няма по екологично и евтино гориво и според мен там е бъдещещо
  • 8 11:37  14.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Инженер (гост)
    Отговор
    9 11:50  14.01.18
    Истината е електрическите коли да се направят по-евтини дори чрез държавни субсидии и да се направят повече напълно обезопасени атомни електроцентрали за да има достатъчно енергия за тях. Друго спешно решение за опазване на природата и здравето на хората в близко бъдеще няма. Всяко забавяне вече става фатално за нас.

    Коментиран от #12

  • Кринг (гост)
    Отговор
    10 11:53  14.01.18

    До коментар #6 от "Дядо курти с джета 1.6чист дизел 84год":

    Бъркаш нещата.Проблема с дизеловите коли е основно, когато са в града и се карат почти винаги студени.Тогава хвърлят сажди колкото щеш и нищо не помага.Добре загрял дизел, който работи часове с еднакво натоварване и му се добавя уреа(Адблу) е съвсем друго нещо .
    А и западняците ги бърка основно въздуха в градовете.Там на камионите , самолетите и корабите им е трудничко да се движат!
  • НикиД (гост)
    Отговор
    11 12:23  14.01.18

    До коментар #2 от "гощо":

    то е много близко да акъла, ама кой да помисли. с електромобилите един вид замърсяване се заменя с друг, който всъщност е по-опасен. да не говорим, че няма ресурс да се произведат толкова батерии, които да заменят сега съществуващите автомобили с ДВГ. ако се тегли чертата и се отчетат всички фактори, излиза, че електрическите автомобили имат по-голям въглероден отпечатък. всичко обаче се свежда до реклама, имидж и алабалистики, които се пробутват. транспортът не е най-големия замърсител.
  • Електрика (гост)
    Отговор
    12 12:43  14.01.18

    До коментар #9 от "Инженер":

    И защо е нужно да минаваме от един монополист на друг? За да плащаме по-скъп ток? Минималната цена на тока от Белене на която проектът излиза на нула, е 18~20 ст/квч. На всяка започната АЕЦ цената ще е по-висока.

    Цената на която се изкупува тока от фотоволтаици в България е под 20 стотинки, от вятър малко над 10 стотинки. Това са цени от преди две години, днес може да са по-ниски, не съм проверявал. Тези мощности се изграждат от частни инвеститори и от тази година всички големи производители минават на борсата на пазарни цени.

    Коментиран от #33

  • Карло (гост)
    Отговор
    13 12:54  14.01.18
    Истината нито е в петрола, нито в газта , нито в тока! Истината е в едно единствено растение..!
    “ забранен” го наричат, за да може властелините на по-горните енергиини централи да си гушнат парички и да поробват, а вие да се мислите “ЕКО” и да сте овчица роби цял живот:) дано си отворим очите в близкото бъдеще , че сме 100 години заспали :)

    Коментиран от #14

  • Електрика (гост)
    Отговор
    14 13:00  14.01.18

    До коментар #13 от "Карло":

    Да не е онова растение, с което мигновено пътуваш в паралелни реалности с много малък разход, като си дръпнеш от него?
  • Карло (гост)
    Отговор
    15 13:10  14.01.18
    Незнам ти във каква реалност си, препоръчвам ти да поизровиш малко информация , както си поизровил за електро енергията , тогава може би ще ти стане ясно поне малко картинката :)
  • Батери лол (гост)
    Отговор
    16 13:38  14.01.18
    А за да се произведе една батерия за автомобил колко вредни емисий се изпускат в атмосверата,100 дизелови автомобили за една година няма да замърсят толкова,но да е чист добиван петрол не (био)

    Коментиран от #17

  • ЕмисИИ (гост)
    Отговор
    17 14:15  14.01.18

    До коментар #16 от "Батери лол":

    ЕмисИИ! Неграмотник!

    Коментиран от #18

  • До ЕМИСИИ (гост)
    Отговор
    18 14:29  14.01.18

    До коментар #17 от "ЕмисИИ":

    Знаеш ли не е въпроса да даваш упреци по този начин всеки прави грешки включително и ти и съм сигорен ,че за някоя дума проверяваш и питаш гугъл айде сега дишай това което излиза от ауспуха ми докато съм върху моноблока.

    Коментиран от #47

  • Йдсййндсж (гост)
    Отговор
    19 14:42  14.01.18

    До коментар #5 от "Кринг":

    Стига с тези бомби ! Евтин е сега като само ти караш на метан. Ако масово се премине на този вид гориво пак ще е скъпо.
  • ИВАН (гост)
    Отговор
    20 15:27  14.01.18
    Дори ученичките знаят, че КПД на дизеловия двигател е много по висок , от този на бензиновия ... проблем са износените двигатели и навика на хората да ходят с колата и до тоалетната - вижте ме - не слизам от колата си, но ако не се злоупотребява - дизела не е лош.

    Коментиран от #38

  • Антиелектрика (гост)
    Отговор
    21 16:31  14.01.18
    "На въпрос защо се променя стратегията, мениджърът отговаря, че за компанията е важно да поддържа добра платформа за по-дълъг период, а освен това има притеснения около снабдяването с литий." - http://www.mobilebulgaria.com/news/42107/lg-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%8F-%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%BE-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%B3%D0%B8%D1%8F%D1%82%D0%B0-%D1%81%D0%B8-%D0%BF%D1%80%D0%B8-%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D1%84%D0%BE%D0%BD%D0%B8

    Това са думи на вицепрезидентът на LG Чо Сунг-джин.
    А тук електрофанатиците ни обясняват, че има безплатен обяд и как електромобилите са светлото бъдеще.
    Фашизмът и комунизмът умряха, но демагозите не!!!
  • гост (гост)
    Отговор
    22 16:33  14.01.18
    Не ви ли влезе вече във вкаменените чутури , че думичката ГОРЕНЕ трябва да изчезне от всичко което има връзка с енергетика и транспорт ?????????? Докога ще се кълнете в нещо от каменната ера и ще претендирате за "цивилизация" ????? Колко трудно е да се осъзнае един прост факт , че от всичко което "ГОРИ" в момента САМО И ЕДИНСТВЕНО една четвърт върши някаква работа , останалото е просто топлина и пушек в атмосферата и собствените ви дробове !!!! То бива заблудени и фанатизирани неграмотници , ама чак сте за диагноза , пък после се чудете защо ще ви налагат забрани и санкции !!

    Коментиран от #23, #25

  • Антиелектрика (гост)
    Отговор
    23 16:37  14.01.18

    До коментар #22 от "гост":

    Аха, викаш ти си много иновативен с по-старата технология?
    Нещо май нервичките не ти издържат - забрани, чутури, неграмотници, санкции.
    Да не се мислиш за новия Хитлер?

    Моля те, кажи ми върви ли ти Дачийката из Добрич :))))))))))))))))

    Коментиран от #24

  • 24 16:54  14.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Мяу (гост)
    Отговор
    25 17:14  14.01.18

    До коментар #22 от "гост":

    Маймуно колко % от световната енергетика включва думата "горене" и колко от енергетиката на САЩ включва думата "горене" знаеш ли?

    Коментиран от #27

  • Иван Господинов (потребител)
    Отговор
    26 17:17  14.01.18
    Дизела е приключен напълно. Хората които могат да смятат бързат да се отърват от дизеловите си коли сега за да могат да вземат колкото се може повече от разни неориентирани клиенти. След 4-5 години тия коли ще са непродаваеми. В Европа ще има куп нови регулации които ще надуят цените и ще направят тия двигатели неизгодни. Освен това почти всички правителства мислят за стимулиране на напълно електрическите автомобили и цените им стават все по изгодни. Накрая тия които се ослушват ще останат с един непродаваем димилник, технически изостанал и с огромен данък. След 5-6 години тия коли ще струват само цената си за скрап независимо какъв премиум са се водили когато са произвеждани.
  • гост (гост)
    Отговор
    27 17:43  14.01.18

    До коментар #25 от "Мяу":

    Поредният регион по света, който се сблъска с свръх-производството на електроенергия поради голямото количество слънчеви електроцентрали (СлЕЦ) и безоблачното лятно време е Калифорния.
    В този щат има толкова много инсталирани генериращи мощности и толкова малко мощности за натрупване на електроенергия, че се налага да бъдат спирани електроцентралите или да се отдава произведената електроенергия в съседните щати на отрицателна цена – тоест да се доплаща за използването и. Единствено за да се избегне претоварване мрежата на щата.
    Например – Съседната Аризона е получавала през първото тримесечие на 2017 година с доплащане от Калифорния – 8 дни през януари; 9 през февруари и 14 дни през март.
    Подаръкът за съседите би бил и по-голям, ако властите в Калифорния не се бяха разпоредили за временно спиране на редица слънчеви генерации или те да работят на намалена мощност.
    http://atominfo.bg/?p=57437
    Кой е маймуната дето освен "горене" друго не познава оставям на другите !
  • Орнела мути (гост)
    Отговор
    28 17:49  14.01.18
    Защо плащаме еко такса при регистрация която беше 35лв и изведнъж стана 275лв!!!Къде отиват парите ?Ние си плащаме за екологията някой открадна парите и сега въздуха е мръсен !!! Основния проблем е че не се мият улиците за което пак си плащаме!!!!

    Коментиран от #29

  • гост (гост)
    Отговор
    29 18:08  14.01.18

    До коментар #28 от "Орнела мути":

    Каква екология си "платил" с умрелите си 26-270 лева , ти да не живееш в 80-та година още ??? Тия пари отиват директно за фирмите , дето ще дойдат да ти откарат трошката на моргата за скрап , да не мислиш , че иначе някой ще ти даде пари за нея , ако не знаеш навън хората от години СИ ПЛАЩАТ за да имат право да изхвърлят отпадъка , дето му викаш кола !! Ако трябва да си платиш само миенето на твоя "въздух" дето го пушлявиш , колко годишни заплати ще ти трябват имаш ли идея поне ?? Една машиносмяна на "миячка" е 400-500 лева , за 8 часа , това поне чувал ли си го и колко мислиш ще ти е данъка за жилището ако се мие всеки ден или после пак ще сме изненадани и то що , щото трябва всеки ден да търкаляме пушилника и да мрънкаме ?? Знеш ли какви са данъците в тия градове дето ги давате за пример , че на всеки десетина години си плащаш апартамента още веднъж ???
  • ончо (гост)
    Отговор
    30 18:21  14.01.18
    Както вървят работите единствено за бедняците остава животинската тяга!А иначе тия дизели които се внасят у нас са напълно негодни трошляци!Страшно мирише тая нафта!
  • 31 18:51  14.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • гост (гост)
    Отговор
    32 19:09  14.01.18

    До коментар #31 от "Антиелектрика":

    Пиши си , не ми пречиш , може да кажеш ,че и на Луната съм ходил или там който си решил , че съм ! Само не разбрах какво бил направил законно избрания Тръмп ??? Да не би да е забранил електромобилите или субсидиите и данъчните облекчения за тях ??? Или същите такива за вятърна и слънчева енергия ?? Или е спрял инсталирането с рекордни темпове на нови вятърни и слънчеви мощности и продължаващото затваряне на въглищни и дори газови централи , неиздържали конкуренцията на ВЕИтата ??? Или спря автопроизводителите в Америка един през друг да обявяват нови ЕЛЕКТО коли и камиони ??? Като забрани нещо такова , извести ме ако обичаш , щото забраните за продажба на коли и камиони неизпълняващи американските норми си стоят и постоянно се увеличават !!!! А на всичкото отгоре отделните щати могат и налагат и местни , на които той не може да влияе !!!
  • Истина а не фанатизъм (гост)
    Отговор
    33 21:01  14.01.18

    До коментар #12 от "Електрика":

    Цени в момента:

    Фотоволтаични с мощност до 5 kWp: 271,67 лв./MWh;
    Фотоволтаични с мощност над 5 kWp до 30 kWp: 231,20 лв./MWh
    вятърни - 148.71 лв./МВтч за парковете, работещи до 2250 часа годишно;
    132.71 лв./МВтЧ за тези, работещи по-дълго

    АЕЦ Козлодуй ЕАД: цена за енергия - 54,92 лв./MWh

    Цените са без ДДС изкупна цена от НЕК.

    Всеки да прецени КОЙ товари НЕК и кой не.

    Коментиран от #35

  • Ford F-150 (гост)
    Отговор
    34 21:24  14.01.18
    "Ford F-150 вече и с дизелов двигател" - хайде бе, невъзможно ;-) Нали и дизела щяхме да го ... А?
  • гост (гост)
    Отговор
    35 21:42  14.01.18

    До коментар #33 от "Истина а не фанатизъм":

    Верно ли , бе , ти да видиш !!!! Преди колко време беше изплатен Козлодуй , товарищ да ни припомните ???? И кой ще му плаща извеждането от експлоатация ????? И колко хиляди години в цялата околия няма да може да се прави нищо освен фураж със съмнителни качества ??? А колко е прогнозната цена на новата "евтина" перла -Белене ??? И внимавай какво ще изръсиш !!!

    "Така че равновесната цена на тока от АЕЦ "Белене" (LCOE) ще бъде от 74 до 90 евро на мегаватчас. За сравнение, в момента цената на тока, у нас е малко над 38 евро на мегаватчас. " !!!!!
    http://dnes.dir.bg/news/ban-sluchajat-belene-26751111

    А каква ще е цената на вятърните и фотоволтаиците когато излязат след 4-5 години на свободен пазар ???
  • Истина а не фанатизъм (гост)
    Отговор
    36 22:18  14.01.18
    Е ти си врачка ти знаеш, аз с това не се занимавам.

    Давам факти от настоящето ако не са верни поправи ме.

    Козлодуй си има фонд за изваждане от експлоатация и в него има доста милиони!!!!!!!

    За Белене руснаците казаха колко щеше да струва, сега вече едва ли някой ще се занимава с ТАРИКАТИ като нас.
  • Петър (гост)
    Отговор
    37 22:53  14.01.18
    Дизела ще се кара до 2100година всичко е само говорене
  • Дедо (гост)
    Отговор
    38 23:16  14.01.18

    До коментар #20 от "ИВАН":

    Топлинната ефективност на съвременните дизели е до 40%.На бензиновите с директно впръскване почти същата, а във Формула 1 двигателят на Мерцедес е абсолютният рекордьор до момента - 50%...

    Коментиран от #40, #43

  • Мирослав Чернев (гост)
    Отговор
    39 23:35  14.01.18
    В сайт, наречен "Факти", цялата статия е едно сравняване на круши с ябълки. И силно манипулативна. Трябва да прекратим този неконструктивен спор. В градски условия и на къси разстояния, електромобилът е без алтернатива. Дизелът е по-модерен и технически усъвършенстван от Ото. Миналата 2017 има регистрирано тримесечие, в което продажбите на бензинови автомобили са превишили дизеловите. За първи път от 50 години. За Европа. Слъчевата енергия е недостатъчна за съвременния свят. Иначе Саудитска Арабия нямаше да преговаря с Русия за ядрени блокове.
  • гост (гост)
    Отговор
    40 23:42  14.01.18

    До коментар #38 от "Дедо":

    Дедоооо , дедо , ти "Формула 1" ли караш , бе дедо или искаш да кажеш , че някой ще я кара по улиците , с тоя неземен ресурс и разход , да не говорим за другото ??? Толкова и е голема "топлинната ефективност" , че барабар с електромотора гори 100 на 100 , за кола 600 кила , а без елмотора сигурно 200 на 100 и то не от тоя на Лукойл , нали се сещаш !!! Кого си мислиш , че заблуждаваш с тия глупости , аверчетата от бирената компания или комшийката ?? Айде ако обичаш , не ни занимавай и тия 40% на дизел и тях сигурно в брошурките на ВАГ ги прочете , те са най-надеждните , никогиш нема да те излъжат , гаранция !!!
  • Мирослав Чернев (гост)
    Отговор
    41 00:15  15.01.18
    https://www.investor.bg/novini/444/a/benzinovite-koli-izprevariha-po-prodajbi-dizelovite-za-pyrvi-pyt-ot-2009-g-247587/
  • Путкин (гост)
    Отговор
    42 06:04  15.01.18
    Яхайте Магареата и ши вий чист въздуът и нема а плащате данъци, винетки, ГТП, застраховки няма сервизи няма глоби за колан, превишена скорост, зимни и летни гуми няма да пуше като е студено само зоб да има... хайде със здраве...!
  • КПД (гост)
    Отговор
    43 08:07  15.01.18

    До коментар #38 от "Дедо":

    Всъщност модерните дизели са около 45%!!!
    Има дизели и около 55%.
    Зимат освен тези проценти част от енергията използваш и за отопление.

    Всъщност КПДто е хубво нещо но не винаги дава реална представа ако го гледш само като отделен от коефициент.
    Пример слънчеви панели!!!!

    Коментиран от #48

  • Алекс (гост)
    Отговор
    44 10:06  15.01.18
    За дизелите също има екологично решение и това е газова уредба на дизел. Може метан, може пропан-бутан. Вкарва смес 30% газ / 70% дизел. Изгарянето се подпобрява до неузнаваемост, динамиката също, шума и вибрациите стават като на спортна кола. Изобщо двигателя става напълно неузнаваем.
  • гост (гост)
    Отговор
    45 10:10  15.01.18
    Ах въй недумай .... Добро утро !
  • GTE (гост)
    Отговор
    46 10:14  15.01.18
    Ако трябва целия автопарк на планетата да стане електрически е необходимо броя на ядрените електроцентрали да скочи 25 ПЪТИ, което не е никак екологично решение.
    Отделно и производството на целия електрически автопарк ще бъде нещо не екологично.
  • Голям прос (гост)
    Отговор
    47 12:00  15.01.18

    До коментар #18 от "До ЕМИСИИ":

    СигОрен! Извинявай, не можах да се отрая! И водорода е ефективен, имаше американска разработка да се съхранява в резервоар с графит. Пробег 3000 мили. Това е цифрата
  • гост (гост)
    Отговор
    48 12:10  15.01.18

    До коментар #43 от "КПД":

    Край !!!!! Имаме световно откритие !!!! Веднага да отиваш в МЕИто и да кажеш на всичките професори по термодинамика да си скъсат дипломите , чу ли ???!!!! Ама се подготви за всеки случай да те нахукат едно хубаво , че ако не са на кеф може и бой да отнесеш , ама карай , нали важното е компанията да вярва във "светлото бъдеще " !!

    Коментиран от #49

  • КПД (гост)
    Отговор
    49 12:41  15.01.18

    До коментар #48 от "гост":

    Ти си поредният палячо излязъл от нафталина.
    Двуликият Янус гост/Електрика който не казва нищ конкретно само обижда като се мисли по тоя начин че изглежда умен.
    Е не си, така че давай по същество.

    Коментиран от #50

  • гост (гост)
    Отговор
    50 18:49  15.01.18

    До коментар #49 от "КПД":

    Колко по конкретно от това искаш бе , господин Анти-кпд !!!! Всеки поне отварял учебник по термодинамика ще ти се смее от първата до последната буква !!!! Айде дай да видим кой "велик" учен те излъга , че дизела имал 45 , да не говорим 55 % кпд ??? И ако ще ми почваш с рекламни материали на някоя велика фирма , по-добре си го спести !!!!

    Коментиран от #51, #53

  • Антиелектрика (гост)
    Отговор
    51 19:04  15.01.18

    До коментар #50 от "гост":

    До кога ще ме занимавате вие двамата с Електрика в спорове ви с други???
    Като нямате акъл да осъзнаете, че не само аз ви се смея на тъпотиите, то ходете на лекар!
    Само не ме занимавайте повече!
  • Нов! (гост)
    Отговор
    52 21:44  15.01.18
    Тука е готино.... Накефих се докато изчерта всичко давайте.........
  • КПД (гост)
    Отговор
    53 21:52  15.01.18

    До коментар #50 от "гост":

    https://en.wikipedia.org/wiki/Engine_efficiency
    http://collaboratory.ucr.edu/files/Diesel_Vehicle_Fuel_Consumption.pdf

    Какво ще видиш вътре:
    2 Линк: Директно от ЕПА, твоят близнак Електрика ще ти обясни какво е това се вижда Efficiency(Електрика и това ще ти преведе) до 49% за дизели.

    1 Линк От уикипедиа само кратък отказ:
    Modern turbo-diesel engines use electronically controlled common-rail fuel injection to increase efficiency. With the help of geometrically variable turbo-charging system this also increases the engines' torque at low engine speeds (1200-1800 RPM). Low speed diesel engine like the MAN S80ME-C7 have achieved an overall energy conversion efficiency of 54.4%, which is the highest conversion of fuel into power by any single-cycle internal or external combustion engine.[3][4][5] Engines in large diesel trucks, buses, and newer diesel cars can achieve peak efficiencies around 45%.

    Хайде сега си ти наред най-разумното би било да дадеш линк който да опревергае тази информация!!!

    Но понеже те познавам разкажи някой виц на който да се посмеем малко, като например се сешам за един къс:
    Аз не съм Електрика :))))
  • Даскала (гост)
    Отговор
    54 13:01  16.01.18
    ЩЕ СИ БРЪЩОЛЕВИТЕ ДОЖИВОТ ЕДНИ И СЪЩИ ГЛУПОСТИ, А ТЕ ТАКА И НЯМА ДА СТАНАТ ВЕРНИ :D

    Производство на 1 KWh батериен капацитет има емисии 150-200 kg CO2, според проучване от 2017-та:
    http://bit.ly/2sz1c41
    https://www.thegwpf.com/new-study-large-co2-emissions-from-batteries-of-electric-cars/

    Масовите ел. коли са между 24 и 60 KWh, т.е. между 3.6 и 12 тона въглерод.

    Една петролна кола има ОБЩО емисии 300-500 г CO2/км с вкл. емисии по добив, транспорт рафиниране и дистрибуция на петрола, а ел.кола заради тока - 80-100 г/км:
    https://youtu.be/n0WNZU3Q_8g?t=3m2s

    След 150 хил км една ел. кола ще е изпуснала м/у 15.6 и 27 тона БАРАБАР с тока и производството на батериите, а петролна кола - между 45 и 75 тона

    Тъй или иначе малките докато пораснат ще свикнат с колите на ток

    http://bit.ly/2i76gct
    http://bit.ly/2zHUhJZ

    А феновете на метана могат и сега да ходят да инхалират на ТЕЦ-а в Дружба : D

    Коментиран от #55

  • Антиелектрика (гост)
    Отговор
    55 13:57  16.01.18

    До коментар #54 от "Даскала":

    А ти за добро здраве що не отидеш да живееш в някой трафопост, а?
    Или ако искаш отпий една глътка от "еликсира" на батериите!
    Чакай, че вече не мога да ти преброя никовете!
  • дизел до живот (гост)
    Отговор
    56 19:04  16.01.18
    Ехааа, чакам някои от тези 8 мил. дизела от 2008г. да започнат да идват насам на евтинийка, ако не трака, пуши и смърди, не го ща.

Напиши коментар:


Публикувай