25 737 55

Едно евтино Renault, което ще поскъпва

Радослав Славчев

По-улегналите автомобилни фенове много добре си спомнят моделът Renault 19. В първите години след идването на т.нар. демокрация, у нас започнаха да се внасят западни автомобили, а моделът 19 беше един от масовите. Сред тази масовка обаче бяха вкарани и малко бройки от модификацията Renault 19 16V. Именно това е евтиното Renault, което според нас ще поскъпва.

И в онези смутни години любимецът на масите безспорно бе Renault Clio, особено в неговата Williams версия. 19-ката 16V обаче получава неговия двигател, но без британската му титла. Истинската класика е 16V с три врати, но и другите версии не са за подценяване. Двигателят е четирицилиндров редови с работен обем 1 764 см3. Разполага с по четири клапана на цилиндър и с мощност от 136 конски сили.

Максималният му въртящ момент е 162 Нм, които се предават на предните колела през механична петстепенна трансмисия. Масата на автомобила е 1 218 килограма, което го превръща в приличен спортист за времето си. Renault 19 16V не е скоростен шампион, но на пътя стои с класи над базовите изпълнения.

Това се дължи на различните макферсони, четириторсионния мост и дисковете отзад. Освен това кабрио версията е истински красива. Не се лъжете да купувате Renault 19 Williams, такива коли не съществуват, но ако ви изпадне запазен екземпляр от версията Renault 19 16V - не се колебайте. Не е далеч времето, когато тези коли ще се превърнат в класика. Вижте какво се предлага на нашия пазар ТУК.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • гощо
    Отговор
    1 09:42  21.01.18
    Никое Рено по никаква причина никога няма да поскъпне!!!

    Коментиран от #2, #3, #47, #55

  • Камагра
    Отговор
    2 09:53  21.01.18

    До коментар #1 от "гощо":

    Има няколко модела които могат - Рено Алпин, Рено Фуего, Рено 5 Турбо, няма да поскъпват спрямо цената си като нови а спрямо цената си в момента

    Коментиран от #4, #6, #51

  • Моамар
    Отговор
    3 10:11  21.01.18

    До коментар #1 от "гощо":

    Мене ме заинтригува това Рено 19, ако мотора е Уилиамс то само той-струва колкото цялата кола -1500-2000лв, мери се компресия и ако е добре ..... пък и статията говори за специално окачване,а пък и рен 19 е много комфортна кола

    Коментиран от #36

  • гощо
    Отговор
    4 10:51  21.01.18

    До коментар #2 от "Камагра":

    Имал съм Фуего турбо!!! Бях млад и залухав ахахаахахх....

  • бегачка
    Отговор
    5 11:00  21.01.18
    Навремето имах приятел на който баща му купи такава почти нова на 6 месеца ( говоря ви 1991-1992) времето когато прохождащите мутри още караха ладички човека си избухна с рено 19 16v при това поръчково - спортният салон му беше целия от черна естествена кожа .За времето си тази кола вървеше зверски добре .3 пъти правеха опити да му я крадат .Още си спомням рекламата на автомобила който беше точно спортната версия " господи каква кола " ( на про мобиле )

    Коментиран от #10

  • Емил
    Отговор
    6 11:05  21.01.18

    До коментар #2 от "Камагра":

    Някога имаше добри рена - 17, алпин, 25. Останалото са въшки. Може би сега латитюд си струва. Карах за малко свръхоборудвана лагуна - гола вода е!
  • Веселин
    Отговор
    7 11:14  21.01.18
    Да безспорно е добър автомобил' но ми се струва че малко се е престарал автора с "прогнозата" си за поскъпване' звучи ми тенденциозно като опит да се продават скъпо стари автомобили с по-голям данък''' :)
  • Admin
    Отговор
    8 11:24  21.01.18
    Не пишете глупости!!!! 19-та НИКОГА не получава двигател от клиото! Въпросният агрегат е 1,8 16в (F7P), който се монтира и в Клио. Уилямс версията използва 2,0 16в (F7R) двигател (това е разпилен 1,8 16в). Този двигател след това се слага в Меган 1. Освен това двигателя НЯМА нищо общо с Уилямс, тази серия се пуска след успехите във Формула 1 през 1993г. Произведени са 3800 бройки с табелки до 03,1994г. След това се пуска нова серия от модела, но без табелки. Единствените които имат табелки от втората серия са 500-те бройки за Швейцария или т.нар. Switzerland Swiss Champion.
  • Господи каква кола
    Отговор
    9 11:30  21.01.18
    Кола с емблема на женски полов орган никога повече. Ако ще да е с W12 мотор.

    Коментиран от #16, #17, #30, #53

  • Алфа Ромео
    Отговор
    10 11:50  21.01.18

    До коментар #5 от "бегачка":

    Имаше навремето един вестник за автомобили, казваше се "БЕДА", имаше статия след като излезе рекламата и статията беше със заглавие "Средна работа господи....", което не е лошо де.
  • Патриот
    Отговор
    11 12:00  21.01.18
    Нескрит хейтър съм на фреските автомобил. Единственното Рено, което може да поскъпне е Клио в двигател Уилямс. Това може да поскъпне само ако се боядиса и му се напълни резервоара до горе. Това, че някой приятел на автора продава такъв автомобил не е предпоставка за поскъпване.
  • непознат
    Отговор
    12 12:10  21.01.18
    Коли от дедото ное,моля ви се тези коли са отдавна изгнили,даже ги няма по улиците въпреки беднитията ни.
  • kermen
    Отговор
    13 12:21  21.01.18
    Аз не съм фен на френските нито на италианските коли но смятам че Lancia Kappa ще пскъпне!! Те и така вече са екзотика. Комшията я кара вече 8 години и е много доволен,какво не и харесаха..! Карам Мерцедес Е класа 2001 година,ръждата я нападна по праговете и веждите!Диференциала изтропа,с една дума мъка.. Прецаках се,или такъв ми е късмета..!
  • ВАГ
    Отговор
    14 12:42  21.01.18
    Пха , единствено ако се вдигне цената на джилязото ,пхаа ха .
  • someone
    Отговор
    15 13:02  21.01.18
    Йей, имах 19-ка, само че нормалната в далечните 2000-2002. Имаше борд компютър, уредче дето показваше нивото на маслото (защо съвременните нямат?!), регулираше се подсветката на таблото, регулираше се твърдоста на седалките... абе гъзария. Оставала ме е само два пъти на път :-), един път се пръсна някакъв маркуч и щеше да се запали и разни такива дреболийки само. Сега... не знам за 16V ама за такава като моята цената определено ще се вдигне, ако се вдигне и цената на скрапа. Господи, каква кола беше:-) Ама пък аз бях младичък и готин тогава. :-)
  • Bai X6
    Отговор
    16 13:09  21.01.18

    До коментар #9 от "Господи каква кола":

    Що бе, кво имаш против женския полов орган?
  • Бари
    Отговор
    17 13:53  21.01.18

    До коментар #9 от "Господи каква кола":

    Мерцедес е кръстен на жената на основателя на марката !!!

    Коментиран от #28

  • Жоро
    Отговор
    18 14:13  21.01.18
    Пишете само глупости няма лоша кола има неподържана кола.
  • бегачка
    Отговор
    19 14:14  21.01.18
    19ката от снимката прави от 0-100 за 8.5 секунди ! Това в момента може да не ми зучи много НО в далечната 1990-та си е било бегачка от всякъде .Колата тежи малко над 1 тон - информацията публикувана тук не е вярна- реното 3 вратия хечбек не е 1218кг а е 1065 което в комбинация с двигателя от 136кс си го прави светофарна ракетка .Смея да твърдя ,че дори и в момента такова рено може да "ошамари" доста коли .Класика отвсякъде - за съжаление малко са оцелели вече и цената им определено ще се вдига .
  • PlimP
    Отговор
    20 14:38  21.01.18
    със всички класики е така 205 гти, 309гти 16в(тва е безбожно рядък автомобил), голф 1гти(другите са пъланс кръб), кадет гси, ауди купе, не 90 купе(такова животно няма), а купе и т.н. и всичките са достатъчно бързи да натрият фасона на съвременните талиги, за надеждност да не говорим, в днещно време тва вреди на маркетинга
  • просто фен
    Отговор
    21 15:16  21.01.18
    не ми се вярва да поскъпне кой знае колко ,защото не е кой знае колко рядка кола .Естествено цената ще и е по скъпа от другите който се срещат из пътищата ни но няма да е кой знае колко скъпа не ми се вярва да се продава за повече от 2000-2500 за запазен екземпляр . Преди време мислех да си купя jetta 1.8 синхро т.е (с задвижване на четирите колелета) и DOHC мотора . Струваше 2200 в отлично състояние , а е доста по рядък варянт от този модел . Един голф 2 rally изпълнението от което за направени 500 броя само напълно реставриран се продаде за 20 или 25 хл не помя точно . И ако се съди по това едва ли на това рено цената е му е голяма
  • Sliven
    Отговор
    22 15:26  21.01.18
    До коментар #19 бегачка В нашия град имаше един с такова но се утрепа с него... В подкрепа на коментар #13 се сетих за един случай.Преди години жена с Ланчия Капа отнесе спирка и се удари в дърво,отърва се само с уплаха и натъртвания!! За късмет размина се без пострадали!! Извода какъв е..?!

    Коментиран от #29

  • Vasik Atanasova
    Отговор
    23 15:35  21.01.18
    тези коли изгниха
  • W126SEL300
    Отговор
    24 15:37  21.01.18
    Голям смях! Навремето имах един приятел, който караше коли от Шчечин. Беше голям пазар тогава. Докара едно такова Рено и се видя в чудо докато се отърве от него. Хайде по-сериозно, моля Ви.
  • 25 15:49  21.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • байтошо
    Отговор
    26 16:10  21.01.18
    Имах Рено 19ка, купих го за 750 лева и 6 месеца по-късно го продадох за 900 лева, поскъпването е факт !
  • 27 16:14  21.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Патриот
    Отговор
    28 17:38  21.01.18

    До коментар #17 от "Бари":

    На дъщерята на един от основателите.

    Коментиран от #34

  • бегачка
    Отговор
    29 17:58  21.01.18

    До коментар #22 от "Sliven":

    Баце ланча капа е по голяма и масивна кола от рено 19 ,като освен това всички модели на капа са снабдени серийно с абс и странични и фронтални еърбези докато при 19ката абс-а е супер екстра за коли преди фейса а еърбегове започват да им слагат чак след фейслифта и то най често един за водача .За странични по него време за такава кола и дума не може да става ! Извода ти си го направи
  • Бай
    Отговор
    30 18:38  21.01.18

    До коментар #9 от "Господи каква кола":

    Колега ти си прав !!! Автомобили с емблеми мачка, елхичка и ПИЧ.А //////// НИКОГА !!!
  • Мръсния Хари
    Отговор
    31 19:18  21.01.18
    Пичове, някой от Вас въобще имал ли е възможността да кара такава класика? Само хейтъри който не познават модела могат да пишат такива глупости. Да може да не е Williams, но двигателя е идентичен. Намерете една такава в прилично състояние ( ако успеете) покарайте и тогава пак коментирайте. П.С. вижте цените на тази класика в европейските сайтове за автомобили.
  • Като гост
    Отговор
    32 20:22  21.01.18
    Уникален звук във високите обороти. Стартера му се изпържва за нула време/близо е до тръбите на ауспуха/ и при смяна се разглобява половината кола. Обаче с един джоб на капака се реши проблема. Ех луди млади години! Наказваше гти-та, гси-та и други набедени спортисти. Само на някои японци имах респект.

    Коментиран от #54

  • Вторични суровини
    Отговор
    33 20:58  21.01.18
    Да. Това рено ще поскъпне. Вероятно от 500 лв на 520 лв. Като се вдигне цената на желязото на вторични суровини
  • ВАГ
    Отговор
    34 21:00  21.01.18

    До коментар #28 от "Патриот":

    Или още по-точно на: Дъщерята на Емил Елинек -австро-унгарски бизнесмен ,търговец
  • Big boss
    Отговор
    35 21:20  21.01.18
    Аман от разбиратели , които изобщо не знаят за какво става въпрос , защото когато някой са карали тези коли те само са им завиждали ,защото са били още с жигулата, ескорти,сиери и кадет капка това са невероятни коли за времето си двигателя е вечен и всеки който е карал 19 ка го знае ас имам 19 ка от 19 години 1.8 моно 90коня на която имам навъртяни над 600000км никъде не ме оставяла и ремонт на двигателя не е правен и продължава да си върви без проблем возията за кола от тази клас също е много добра да не говорим за екстрите като климатик , пълен Ел пакет серво на волана, аербег ,имобилайзера и д-р. за кола 92 г повечето от вас , които пишете глупости тук изобщо не бяхте чували и друго , което е важно да се отбележи е , че няма лоша кола а зле поддържана
  • 36 21:44  21.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • гост
    Отговор
    37 22:18  21.01.18
    19-ската е голяма работа. 24 години я имахме в семейството, поколения се учеха на нея, какво ли не е видяла, къде ли не е била, преди две години един човек дойде и каза, че я иска и му я продадох/подарих да си се вози. Ами кара си я човека. Така, че моля, без глупави коментари от сульо и пульо. Нема друго такова Рено.
  • Туристът
    Отговор
    38 22:37  21.01.18
    Рено друк път караи 90 ка с 136коня и виж кое върви това са неустоичиви клозети
  • Гост
    Отговор
    39 22:39  21.01.18
    Съгласен много се хлъзгат в завои с 60 километра имах ауди 80 115 коня и е 1000 пъти устоичиво
  • Рено
    Отговор
    40 22:41  21.01.18
    Клозет баба ти апък ,кое не върви зависи с кво сравняваш
  • c20xe
    Отговор
    41 22:54  21.01.18
    Успех в наказването на ГСИ !!!хахаххахах рено

    Коментиран от #43, #48

  • 42 23:03  21.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Като гост
    Отговор
    43 23:35  21.01.18

    До коментар #41 от "c20xe":

    Да рено. Речното е 8.5,GSI-то е 9 секунди до 100, GTI-to е 9.7 Говорим за 1.8, равнопоставени. Когато колите са една до друга половин секунда е много. И това до 100, а после прогресията продължава. А 2.0 GSI ако се намереше със здрава глава след гонката вече беше спукала. От Опел само 2.0 8v, милионник . Скапва 3 купета. Опелови разбира се.
  • 1881
    Отговор
    44 03:01  22.01.18
    Имахме 19 1.8 моното перфе мотор със всички екстри и беше доста пъргава колица в завоите.Гонили сме с vw passat от по-високия клас за жалост ни изпревари когато отбихме :D.Нямаше ръжда причината да го махнем бе че един с мечок ни удари.
  • Irmscher
    Отговор
    45 07:55  22.01.18
    Бе нещо не ги карат рено, явно Опел-а по-добър г-н хронометър със спуканите цил.глави дело на Колбеншмит и Cosworth, бутала на Mahle, електроника на Бош и Сименс, ама щом си казал за чертите, разбиването и прочие, епа прав си
  • 46 08:24  22.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 47 08:42  22.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • От пежото
    Отговор
    48 09:02  22.01.18

    До коментар #41 от "c20xe":

    Ти знаеш ли че с пежо 309 109 коня ги правя смешни опел калибра 115 коня.Ако искаш намери такава калибра заповядай да пробваме.Ако ти стиска.
  • Умен
    Отговор
    49 09:12  22.01.18
    ако искаш и с/у Лотус Омега или направо в купе на Сенатор, пижо...
  • лъвче елхичка и чертичка
    Отговор
    50 09:21  22.01.18
    A корсите цепиш ли ги, ама яко да се хвалиш в квартала
  • рено 14
    Отговор
    51 11:13  22.01.18

    До коментар #2 от "Камагра":

    Много ме кефи Рено Клитор,супер е!

  • бахтизлетата
    Отговор
    52 15:59  22.01.18
    В Китай всеки знае,че не Рено,а именно Мерцедес е марката с лого на женски полов орган. Явно много от вас не са виждали истински такъв хахаха.
  • Алфа Ромео
    Отговор
    53 01:48  23.01.18

    До коментар #9 от "Господи каква кола":

    Мерцедесите през последните години се движат с дизелови мотори от женския полов орган.
  • NEON
    Отговор
    54 11:42  23.01.18

    До коментар #32 от "Като гост":

    Никога, ама НИКОГА такова Рено не успявало да накаже Голф ГТИ 16в в стандартен вариант! П.П. Тази кола беше причината да си купя Golf GTI 16v. До тогава карах Golf GTD и точно тези "рендета" редовно ме наказваха. След покупката на GTI всичко приключи. Бих казал, че доста от тях се отказваха от идеята още при вида на GTI. Колата е добра, но не мисля, че трябва да се сравнява с GTI! Поздрави!
  • gost
    Отговор
    55 14:48  14.05.18

    До коментар #1 от "гощо":

    Духайте всички хейтъри на френските коли. 99% от вас не са имали такива, а останалите 1% когато ви се наложи ремонт по вашите кочини криете или говорите че е нормално... Рено 5 Турбо и Турбо 2 отдавна са минали цената си като са били дори нови. Участвали са в Група Б с такива.. ако сте наясно коя е група Б на ВРЦ. Рено 5 ГТ Турбо също поскъпва, дори Клио 1,8 16в вече поскъпна в Европа, та какво да говорим за Уилямс 2.0 16в. Алпините са ясни, там цената върви нагоре от десетки години. И за да сте наясно, Williams е един рекламен трик използван от Рено за юбилейната серия само на Рено Клио 93-96-та. Заради 4-тата титла на Ален Прост във Формула 1 с Williams Renault. Williams, никога не са произвеждали двигатели и нямат общо с двигателите в тези коли, или които и да са други, те са компания производител на шасита за Формула 1. Clio Williams е само и единствено 2.0 16в F7R700 двигател, който не е нищо особенно а просто един 150 .кс. 2.0. Запазените егземпляри на Рено 19 16в ще поскъпват. Пред блока ми има такова с 2 врати, климатик и няма точка ръждичка. В BG Може да не поскъпват още, но в западните страни ще поскъпват, ако не са поскъпнали вече.

Напиши коментар:


Публикувай