3 527 25

Боб Лъц отново избухна срещу Tesla

Радослав Славчев

Бившият вицепрезидент на концерна General Motors Боб Лъц отново нападна компанията на Илон Мъск, като пред изданието Los Angeles Times заяви, че съвсем скоро Tesla Model S ще се превърне в колекционерски автомобил. Според Лъц това щяло да стане веднага след като компанията Tesla фалира.

"След 25 години Model S ще се помни като първата електрическа кола, която е изглеждала добре за времето си и е била много бърза. И хората ще говорят за Tesla: Жалко, че компанията фалира" - заяви Боб Лъц и препоръча на автомобилните колекционери да закупят Model S сега, защото скоро това няма да е възможно.

Лъц не критикува за първи път фирмата на Илон Мъск. Миналата година той заяви, че Tesla е губещо предприятие, което едва ли ще доживее до 2019 година. По думите му, компанията много бързо губи капитала си, а депозитите, които Tesla взима за камиона Semi и за спортния модел Roadster, които ще се появят евентуално след година - две, са само опит да се закърпи финансовото положение.

По данни на Bloomberg, Tesla губи по $8 000 на минута и ако това продължи със същите темпове, то американската фирма за производство на електрически автомобили ще изчерпа средствата си още през месец август тази година. Въпреки всички тези изказвания и анализи, в момента текущата капитализация на Tesla превишава 58 млрд. щатски долара.



Още по темата

  • Tesla губи по $8000 в минута

    Tesla губи по $8000 в минута

    Всеки час от началото на годината е коствал на Tesla Motors загуба от $480 000. Това означава, че американския производител на електромобили ...
    23.11.2017
    17 827
    29
  • Боб Лъц: Tesla ще умре до 2019-а

    Боб Лъц: Tesla ще умре до 2019-а

    След като в началото на месеца бившият вицепрезидент на General Motors Боб Лъц се изцепи, че автомобилите в сегашния си вид ще бъдат забранени от ...
    22.11.2017
    17 703
    45

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Гост1212
    Отговор
    1 11:13  23.01.18
    как няма да ревеш срещу този, който ще ти затрие бизнеса? Гугъл защо се отказаха да строят завод за самоуправляеми електрически коли? Казаха си го хората:"Скоро на пазара ще има за продажба доста заводи на различни автопроизводители-ще ни е добре дошло тяхното ноу-хау и производствени мощности!" Кратко, точно и ясно! Те GM почнаха да разпродават вече някои марки... И виждат общо взето накъде отиват нещата! Не им остава нищо друго, освен да кълнат наред!
  • гост
    Отговор
    2 11:18  23.01.18
    Боб да се замисли защо има 500х. чакащи за модел 3 на Тесла, а паркинга на ГМ е пълен с Шеви Болт и работниците са на половин работен ден заради намален производствен капацитет. Шеви Болт го препоръчват само като лизингова кола докато пристигне заявената модел 3, заради дългите срокове на доставка, и това е, никой не препоръчва Болт за постоянно макар че нито е по-скъпа, нито пробега е по-малък, просто е поредната конфекция, а хора искат различно чувство. Форд също произвеждат електрически фокуси, но и тях малцина ги ползват. Та Боб, помисли защо това, което си сътворил не се продава и после обяснявай на милиардер как да си продава колите. Те и за ракетите му казваха, че така не се правило, но успяха да си ги устроят за кацане и сега изпращат сателити и снабдяват МКС.
  • гост
    Отговор
    3 11:25  23.01.18
    След 25 години Тесла ще бъде единствения американски производител , а ГМ най-вероятно ще бъде нейно "подразделение" , жалко само , че Лъц няма да го доживее , та да трябва да се оправдава за глупостите които плямпа , той затова е и толкова "смел" де !!!!

    Коментиран от #6

  • 112
    Отговор
    4 11:26  23.01.18
    То май тоя ще ритне камбаната преди Тесла да фалира.

  • гост
    Отговор
    5 11:27  23.01.18
    Мъск е отговарял на такива нападки със следното: когато един директор на атомобилна компания даде всичкото си натрупано богатство, за да покрие критичен период и да прескочи проблеми със заплащането, тогава може да му дават съвет как се води бизнес. Мъск няколко пъти вече покрива текущи разплащания на компанията Тесла и на Соларсити, за да може работниците и доставчиците да си получават парите (за разлика България), той е мулти-милиардер благодарение на идеите си и на отдадеността си. Всички директори, бордове и други умници са на заплата от много милиони годишно, но те дори не се отказват от бонусите си при лоши продажби или скандали с измами (виж ФВ, ГМ). Масово се прилага хищнически бизнес модел, докато този на Тесла е идеологичен и ще достигне печалба при достигане на планираните бройки. Тези прословути загуби са заради огромннните инвестиции, които се правят за развитието на електромобилите, зарядните мрежи и батериите.
  • Марио
    Отговор
    6 12:05  23.01.18

    До коментар #3 от "гост":

    Нещо си се объркал.Тесла е пълен трошляк и не може никога да достигне качеството на повечето американски производители

    Коментиран от #8, #15

  • ДДД
    Отговор
    7 12:25  23.01.18
    защо са им трън в окото? аз не съм видял един от тесла да каже ама хонда така мака апък мерцедес това онова а волво така иначе те си правят коли и не се занимават с конкопренция те и нямат де
  • гост
    Отговор
    8 12:36  23.01.18

    До коментар #6 от "Марио":

    "Повечето" не , ами всички и американски и европейски производители са в капана на собствената си "прозорливост" !!!! Не смеят да пуснат електромодели действително конкурентни на петролните им такива , защото виждат какъв е резултата от същите на Тесла , а те нито са готови да се откажат от петролното си производство , нито имат пари да преминат на електрички за 3-4 години !! А ако собственото им производство се срине само с 15-20% , техния фалит е 100% , за разлика от Тесла , това вече сме го гледали доста !!! Така че Лъц да не се мори с Тесла , ами да мислят за тях си , макар , че много избор нямат , ама то той е и пенсионер вече , що да не си изпроси малко медийно внимание с гръмки глупости !!!

    Коментиран от #11

  • Браво
    Отговор
    9 12:40  23.01.18
    Един много прост пример ще дам по този въпрос.Когато решиш да инвестираш в бизнес и нещата потръгнат ти се оспиваш и не следиш тенденциите.Модела ,по който работи Лъц е от 70 те на миналия век:"Кола като кола,все някой ще я купи"Само,че днес нищо вече не е така просто,финансовите пазари се рестартират,колите спират да харчат гориво,хората имат представа кой ги лъже и кой не,информацията е навсякъде и не се предава от една единствена медия.Живеем в смели времена със смели хора,а хора като този господин по-добре да мълчат и да не се излагат на края на кариерата си.
  • Фалит
    Отговор
    10 13:00  23.01.18
    Намери се кой да го каже. Къде ли щяха да са General Motors сега, ако държавата не ги беше спасила от банкрут преди няколко години?

    Коментиран от #17

  • Инвеститор
    Отговор
    11 13:15  23.01.18

    До коментар #8 от "гост":

    Абе човек толкова ли ти е трудно да прочетеш статията??? Той е БИВШ, знаеш ли какво означава тази думичка и хич не му пука за ГМ просто си изказва мнението че на този свят си има някакви неписани финансови закони. Не може инвеститорите да се залъгват до безкрай трябва все някога да се излезе на печалба. Що се отнася до фалита, това най-много се отнася за Тесла.Само малко разколебаване и пазарната капитализация ще се срине.

    Коментиран от #12, #13

  • гост
    Отговор
    12 13:24  23.01.18

    До коментар #11 от "Инвеститор":

    Ама да бе , хич не му пука за ГМ , ама много му пука за Тесла !! А и много удобно си премълчава , че по "негово" време ГМ ФАЛИРА ДВА ПЪТИ !!!!! Това ли ти е спеца ????? Супер , дано в Тесла да правят само обратното на "съветите" му !!
  • гост
    Отговор
    13 13:55  23.01.18

    До коментар #11 от "Инвеститор":

    Американският автомобилостроителен гигант General Motors Corp. („Дженерал мотърс") подаде в Ню Йорк молба за съдебна защита от кредитори, което в САЩ е равносилно на обявяване на фалит, предадоха световните агенции, цитирани от БТА. Мярката е част от плана на администрацията на президента Барак Обама да свие размерите на автомобилопроизводителя до устойчиви и да даде мажоритарен дял на федералното правителство. Това е четвъртият по големина фалит в историята на САЩ и най-големият за компания от промишления сектор. Групата обяви, че има дългове за 172,81 милиарда долара и активи за 82,29 милиарда долара. Докато реорганизира дейността си, рухналата икона на някогашната американска индустриална мощ ще разчита на допълнителна финансова помощ от 30 милиарда долара от министерството на финансите на САЩ и 9,5 милиарда долара от Канада. Това е допълнение към близо 20-те млрд. долара, които вече бяха отпуснати от парите на данъкоплатците. Тази сума компанията получи под формата на нисколихвени заеми. !!!!!!!!!!!!! https://dariknews.bg/novini/biznes/general-motors-obqvi-falit-361727
  • гост
    Отговор
    14 13:58  23.01.18
    Американските автомобилни гиганти поискаха $25 млрд. помощ от Сената на САЩ, съобщава Би Би Си. Ръководителите на трите най-големи автомобилни производители в САЩ - Форд, Дженерал Моторс и Крайслер заявиха пред Конгреса, че имат нужда от спешна помощ, за да не фалират. По време на изслушването в Сената ръководството на трите водещи автомобилни компании обявиха, че без спасителния пакет, те са изправени пред риска от фалит, а това крие опасности и за американската икономика. https://news.bg/int-economics/trite-amerikanski-avtomobilni-giganta-pred-falit.html
  • Гост
    Отговор
    15 16:32  23.01.18

    До коментар #6 от "Марио":

    На повечето ли или на абсолютно всички
  • ВИЩ
    Отговор
    16 17:35  23.01.18
    А па GM щот' са цвете за мирисане...
  • той същия
    Отговор
    17 19:42  23.01.18

    До коментар #10 от "Фалит":

    Тогава при фалита на GM Боб Лъц беше в управлението на GM! Той е просто изпята песен и се опитва да присъства в публичното пространство. ...
  • Д Благоев Дядото
    Отговор
    18 23:33  23.01.18
    Поздрав от Мъск за белокосия старец: https://ibb.co/h4scXR заедно с един приятелски съвет - да не залага срещу Tesla, да не си затрие пенсията ;)

    Коментиран от #19

  • Зума
    Отговор
    19 07:51  24.01.18

    До коментар #18 от "Д Благоев Дядото":

    Абе това не е ли вестник комсомолска правда??? И между другото Зума(благодарение на Мъск) е вече в океана а не в орбита, явно си пропуснал тази новина.
  • Недей да говориш глупости
    Отговор
    20 09:51  24.01.18
    Ей, ама големи разбираче излязохте, вие като знаете толкова, защо не отворите и вие една българска тесла? Чакащите за Тесла 3 са 500 хиляди от 2014 и толкова ще си останат до края на годината, защото завода не изкарва никакви бройки, да не говорим, че в дилърите колите се появяват модели без седалки и се сменят със по-евтината опция, ама като чакаш 4 години за кола, ще си сърбаш лай*ата. На жадния вода му дай. Тесла със субсидийте, дадени от държавата за да свали цената, не стъпва на малкия пръст като качество, комфорт и каквото и да било друго, освен ускороние, на всеки свои съперник, да не говорим, че се цепят колоните на тавана (A-Pillar на английски) и колко ли други проблеми. Което е нормално за нова кола, и тези грешки ще се изчистят с времето, но всички му лапате х*я все едно е Христос. Продължавам - в момента фирмата е в големи финансови затруднения, затова изкарва 4-ти нов продукт откатко е започнало производството на Модел 3, за да може хората да си поръчват нови коли, да дават заем на фирмата без лихва, които биват (Нов модел Y, Semi, Roadster и току-що, пресен-пресен, Модел 3 с 2 мотора) Всичко това само и само да могат да произведат коли, които бяха обещани за края на миналата година. И сега който се откаже от 3 за AWD тройката, ще чака още 3 години (затова и името на модела е такова). Ако погледнете към бизнес тактиката на Тесла, в момента е една голяма Понзи схема възползваща се от "еко-маниаци", правителства и хора, които искат сносен п

    Коментиран от #21, #24, #25

  • Недей да говориш глупости
    Отговор
    21 10:01  24.01.18

    До коментар #20 от "Недей да говориш глупости":

    2/2 сносен продукт от фирма с "прозрачен" бизнес модел и лице, което харесват. Обаче Мъск не е глупав човек и изтисква това в своя полза като им взема паричките, без да му мигне окото. Маркетинга е всичко в днешно време SpaceX новите модели, грандиозните откривания, Boring Company, Батериите в Австралия. Всичко това е прах в очите на хората, за да може да му се издуе егото. В момента бизнес модела на Мъск изключително много наподобява на Понзи схема. Но щом имаме ракети и бързи, безшумни коли, всичко е наред. Луц да не е станал CEO на мултимилиардна компания със заводи из абсолютно целия свят току-така, той ще ритне камбаната до 25 години и въобще не му пука какво ще става с Тесла ли, с Шевролет ли, ама не е прост човек. Той знае, че една компания да съществува трябва да има добър бизнес модел, а Мъск няма. Той изкара късмет, че ПейПал стана най-голямата платформа за онлайн плащане и сега има екип от инженери, на които им хвърля задачи да се радват. П.П. Знам, че ще ми напляскате минусите, ама съм чел достатъчно по въпроса поне да имам идея за какво говоря, за разлика от вас, които четете, че компанията жъне успехи, положението зад кулисите хич не е розово. Залагам, че до 3 месеца или нова ракета ще се изтреля или нов продукт ще бъде обявен, само и само да се вдигнат акциите за да могат слепи инвеститори да си хвърлят парите на вятъра.

  • Истината
    Отговор
    22 10:24  24.01.18
    Що се отнася до цената много хора забелязват какво противоречие се получава: 35000$ ама тези пари са за басик оборудване тоест със салон текстил без лудакрис, без автопилот и т.н. което всъщност прави тесла привлекатеелна. И най-важното забележете с малката батерия която никой не иска!!!!Така че и цената е един маркетингов трик понеже никой не си купува тесла за 35 000$ НИКОЙ НИКОЙ НИКОЙ. Та да започнем да добавяме ако сложиш голяма батерия май беше 44000$, ако добаивш и 4Х4 наближава 50000 а ако сложиш екстрите 60 000$. И хората със основание питат е защо трябва да чакам повече от 3 години(за 4х4 ще се чака много) за да дам почти същите пари като за модел S ????? Та тези 500 000 аз не ги вярвам че те искат 3 по-скоро като им дойде реда ще го заменят със S. Ta 100 000 лева за един кашон дето единствено което му хвалят всички е 0-100, гледал съм много ревюта и тестващите се опитват да изтъкнат някакво предимство стигат по-средата и после..... само вижте ускорението ...като това е безспорно от място е много бърза като после започва да забавя. Та 100 000 лева за Телса 3 да ако я сравниш с БМВ може би цената ще е същата но за всички останали марки цената ще е МИНИМУМ два пъти по малка!!!!
  • прав е
    Отговор
    23 17:39  24.01.18
    Не си правете илюзии, защото електричките имат бъдеще, колкото каруците. Нито са екологични както ги описват, нито са по-евтини, абе боклуци за извличане на печалба.
  • Патриот
    Отговор
    24 17:58  25.01.18

    До коментар #20 от "Недей да говориш глупости":

    Не знам защо, но съм склонен... на 100% вярвам на всяка дума в този пост.
  • Язе
    Отговор
    25 18:44  25.01.18

    До коментар #20 от "Недей да говориш глупости":

    Браво Баце.Кажи го на ултрасите на Мъск.Много добър коментар.

Напиши коментар:


Публикувай