Бившият вицепрезидент на концерна General Motors Боб Лъц отново нападна компанията на Илон Мъск, като пред изданието Los Angeles Times заяви, че съвсем скоро Tesla Model S ще се превърне в колекционерски автомобил. Според Лъц това щяло да стане веднага след като компанията Tesla фалира.
"След 25 години Model S ще се помни като първата електрическа кола, която е изглеждала добре за времето си и е била много бърза. И хората ще говорят за Tesla: Жалко, че компанията фалира" - заяви Боб Лъц и препоръча на автомобилните колекционери да закупят Model S сега, защото скоро това няма да е възможно.
Лъц не критикува за първи път фирмата на Илон Мъск. Миналата година той заяви, че Tesla е губещо предприятие, което едва ли ще доживее до 2019 година. По думите му, компанията много бързо губи капитала си, а депозитите, които Tesla взима за камиона Semi и за спортния модел Roadster, които ще се появят евентуално след година - две, са само опит да се закърпи финансовото положение.
По данни на Bloomberg, Tesla губи по $8 000 на минута и ако това продължи със същите темпове, то американската фирма за производство на електрически автомобили ще изчерпа средствата си още през месец август тази година. Въпреки всички тези изказвания и анализи, в момента текущата капитализация на Tesla превишава 58 млрд. щатски долара.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост1212
11:13 23.01.2018
2 гост
11:18 23.01.2018
3 гост
Коментиран от #6
11:25 23.01.2018
4 112
11:26 23.01.2018
5 гост
11:27 23.01.2018
6 Марио
До коментар #3 от "гост":
Нещо си се объркал.Тесла е пълен трошляк и не може никога да достигне качеството на повечето американски производителиКоментиран от #8, #15
12:05 23.01.2018
7 ДДД
аз не съм видял един от тесла да каже
ама хонда така мака
апък мерцедес това онова
а волво така иначе
те си правят коли и не се занимават
с конкопренция
те и нямат де
12:25 23.01.2018
8 гост
До коментар #6 от "Марио":
"Повечето" не , ами всички и американски и европейски производители са в капана на собствената си "прозорливост" !!!! Не смеят да пуснат електромодели действително конкурентни на петролните им такива , защото виждат какъв е резултата от същите на Тесла , а те нито са готови да се откажат от петролното си производство , нито имат пари да преминат на електрички за 3-4 години !! А ако собственото им производство се срине само с 15-20% , техния фалит е 100% , за разлика от Тесла , това вече сме го гледали доста !!! Така че Лъц да не се мори с Тесла , ами да мислят за тях си , макар , че много избор нямат , ама то той е и пенсионер вече , що да не си изпроси малко медийно внимание с гръмки глупости !!!Коментиран от #11
12:36 23.01.2018
9 Браво
12:40 23.01.2018
10 Фалит
Коментиран от #17
13:00 23.01.2018
11 Инвеститор
До коментар #8 от "гост":
Абе човек толкова ли ти е трудно да прочетеш статията???Той е БИВШ, знаеш ли какво означава тази думичка и хич не му пука за ГМ просто си изказва мнението че на този свят си има някакви неписани финансови закони.
Не може инвеститорите да се залъгват до безкрай трябва все някога да се излезе на печалба.
Що се отнася до фалита, това най-много се отнася за Тесла.Само малко разколебаване и пазарната капитализация ще се срине.
Коментиран от #12, #13
13:15 23.01.2018
12 гост
До коментар #11 от "Инвеститор":
Ама да бе , хич не му пука за ГМ , ама много му пука за Тесла !! А и много удобно си премълчава , че по "негово" време ГМ ФАЛИРА ДВА ПЪТИ !!!!! Това ли ти е спеца ????? Супер , дано в Тесла да правят само обратното на "съветите" му !!13:24 23.01.2018
13 гост
До коментар #11 от "Инвеститор":
Американският автомобилостроителен гигант General Motors Corp. („Дженерал мотърс") подаде в Ню Йорк молба за съдебна защита от кредитори, което в САЩ е равносилно на обявяване на фалит, предадоха световните агенции, цитирани от БТА.Мярката е част от плана на администрацията на президента Барак Обама да свие размерите на автомобилопроизводителя до устойчиви и да даде мажоритарен дял на федералното правителство.
Това е четвъртият по големина фалит в историята на САЩ и най-големият за компания от промишления сектор. Групата обяви, че има дългове за 172,81 милиарда долара и активи за 82,29 милиарда долара.
Докато реорганизира дейността си, рухналата икона на някогашната американска индустриална мощ ще разчита на допълнителна финансова помощ от 30 милиарда долара от министерството на финансите на САЩ и 9,5 милиарда долара от Канада. Това е допълнение към близо 20-те млрд. долара, които вече бяха отпуснати от парите на данъкоплатците. Тази сума компанията получи под формата на нисколихвени заеми. !!!!!!!!!!!!!
https://dariknews.bg/novini/biznes/general-motors-obqvi-falit-361727
13:55 23.01.2018
14 гост
Ръководителите на трите най-големи автомобилни производители в САЩ - Форд, Дженерал Моторс и Крайслер заявиха пред Конгреса, че имат нужда от спешна помощ, за да не фалират.
По време на изслушването в Сената ръководството на трите водещи автомобилни компании обявиха, че без спасителния пакет, те са изправени пред риска от фалит, а това крие опасности и за американската икономика.
https://news.bg/int-economics/trite-amerikanski-avtomobilni-giganta-pred-falit.html
13:58 23.01.2018
15 Гост
До коментар #6 от "Марио":
На повечето ли или на абсолютно всички16:32 23.01.2018
16 ВИЩ
17:35 23.01.2018
17 той същия
До коментар #10 от "Фалит":
Тогава при фалита на GM Боб Лъц беше в управлението на GM!Той е просто изпята песен и се опитва да присъства в публичното пространство. ...
19:42 23.01.2018
18 Д Благоев Дядото
https://ibb.co/h4scXR
заедно с един приятелски съвет - да не залага срещу Tesla, да не си затрие пенсията ;)
Коментиран от #19
23:33 23.01.2018
19 Зума
До коментар #18 от "Д Благоев Дядото":
Абе това не е ли вестник комсомолска правда???И между другото Зума(благодарение на Мъск) е вече в океана а не в орбита, явно си пропуснал тази новина.
07:51 24.01.2018
20 Недей да говориш глупости
Чакащите за Тесла 3 са 500 хиляди от 2014 и толкова ще си останат до края на годината, защото завода не изкарва никакви бройки, да не говорим, че в дилърите колите се появяват модели без седалки и се сменят със по-евтината опция, ама като чакаш 4 години за кола, ще си сърбаш лай*ата. На жадния вода му дай.
Тесла със субсидийте, дадени от държавата за да свали цената, не стъпва на малкия пръст като качество, комфорт и каквото и да било друго, освен ускороние, на всеки свои съперник, да не говорим, че се цепят колоните на тавана (A-Pillar на английски) и колко ли други проблеми. Което е нормално за нова кола, и тези грешки ще се изчистят с времето, но всички му лапате х*я все едно е Христос.
Продължавам - в момента фирмата е в големи финансови затруднения, затова изкарва 4-ти нов продукт откатко е започнало производството на Модел 3, за да може хората да си поръчват нови коли, да дават заем на фирмата без лихва, които биват (Нов модел Y, Semi, Roadster и току-що, пресен-пресен, Модел 3 с 2 мотора)
Всичко това само и само да могат да произведат коли, които бяха обещани за края на миналата година. И сега който се откаже от 3 за AWD тройката, ще чака още 3 години (затова и името на модела е такова). Ако погледнете към бизнес тактиката на Тесла, в момента е една голяма Понзи схема възползваща се от "еко-маниаци", правителства и хора, които искат сносен п
Коментиран от #21, #24, #25
09:51 24.01.2018
21 Недей да говориш глупости
До коментар #20 от "Недей да говориш глупости":
2/2 сносен продукт от фирма с "прозрачен" бизнес модел и лице, което харесват. Обаче Мъск не е глупав човек и изтисква това в своя полза като им взема паричките, без да му мигне окото. Маркетинга е всичко в днешно време SpaceX новите модели, грандиозните откривания, Boring Company, Батериите в Австралия. Всичко това е прах в очите на хората, за да може да му се издуе егото. В момента бизнес модела на Мъск изключително много наподобява на Понзи схема. Но щом имаме ракети и бързи, безшумни коли, всичко е наред. Луц да не е станал CEO на мултимилиардна компания със заводи из абсолютно целия свят току-така, той ще ритне камбаната до 25 години и въобще не му пука какво ще става с Тесла ли, с Шевролет ли, ама не е прост човек. Той знае, че една компания да съществува трябва да има добър бизнес модел, а Мъск няма. Той изкара късмет, че ПейПал стана най-голямата платформа за онлайн плащане и сега има екип от инженери, на които им хвърля задачи да се радват.П.П. Знам, че ще ми напляскате минусите, ама съм чел достатъчно по въпроса поне да имам идея за какво говоря, за разлика от вас, които четете, че компанията жъне успехи, положението зад кулисите хич не е розово.
Залагам, че до 3 месеца или нова ракета ще се изтреля или нов продукт ще бъде обявен, само и само да се вдигнат акциите за да могат слепи инвеститори да си хвърлят парите на вятъра.
10:01 24.01.2018
22 Истината
35000$ ама тези пари са за басик оборудване тоест със салон текстил без лудакрис, без автопилот и т.н. което всъщност прави тесла привлекатеелна.
И най-важното забележете с малката батерия която никой не иска!!!!Така че и цената е един маркетингов трик понеже никой не си купува тесла за 35 000$ НИКОЙ НИКОЙ НИКОЙ.
Та да започнем да добавяме ако сложиш голяма батерия май беше 44000$, ако добаивш и 4Х4 наближава 50000 а ако сложиш екстрите 60 000$.
И хората със основание питат е защо трябва да чакам повече от 3 години(за 4х4 ще се чака много) за да дам почти същите пари като за модел S ?????
Та тези 500 000 аз не ги вярвам че те искат 3 по-скоро като им дойде реда ще го заменят със S.
Ta 100 000 лева за един кашон дето единствено което му хвалят всички е 0-100, гледал съм много ревюта и тестващите се опитват да изтъкнат някакво предимство стигат по-средата и после..... само вижте ускорението ...като това е безспорно от място е много бърза като после започва да забавя.
Та 100 000 лева за Телса 3 да ако я сравниш с БМВ може би цената ще е същата но за всички останали марки цената ще е МИНИМУМ два пъти по малка!!!!
10:24 24.01.2018
23 прав е
17:39 24.01.2018
24 Патриот
До коментар #20 от "Недей да говориш глупости":
Не знам защо, но съм склонен... на 100% вярвам на всяка дума в този пост.17:58 25.01.2018
25 Язе
До коментар #20 от "Недей да говориш глупости":
Браво Баце.Кажи го на ултрасите на Мъск.Много добър коментар.18:44 25.01.2018