18 974 42

Най-яките версии на Passat

Георги Касабов

Спортистът в гамата на Volkswagen винаги е бил Golf. Това обаче не значи, че във Волфсбург не са давали шансове за изява на баткото Passat. Историята на модела помни поне 6 модификации с гореща кръв.

Volkswagen Passat GTI (B1)


Със спортна версия се сдобива още първото поколение на иначе трезвия немец. Прототип на Passat GTI се появява през 1977 г., малко след Golf GTI, но ръководството на компанията решава, че такъв автомобил няма да се купува. През 1979 г. на пазара излиза компромисът GLI.

Общото между GLI и GTI е двигателят от Golf GTI. 1.6-литровият четирицилиндров мотор развива 110 к.с., които са достатъчни за ускорение от 0 до 100 за 10.5 сек. и максимална скорост 185 км/ч. GTI обаче е много по-спортен от GLI - има по-твърдо окачване с по-дебели стабилизатори и по-мощни спирачки. Днес прототипът може да се види в музея във Волфсбург.

Volkswagen Passat VR6 (B3)


В началото на 90-те Volkswagen представя революционния двигател VR6. Моторът с малък ъгъл между цилиндрите и обем 2.8 или 2.9 литра дебютира под предния капак на Corrado и Passat, с което се ражда една от най-бързите версии на модела.

В ранните варианти двигателят развива 174 к.с. и 235 Нм, а след излизането на версията с двойно предаване Syncro мощността нараства. Passat VR6 обаче не се продава добре. Харчи много, а клиентелата в този сегмент предпочита BMW и Mercedes-Benz.

Volkswagen Passat G60 (B3)


В третата генерация на Passat има и друг спортист. G60 разчита не на обем и необичайна двигателна архитектура, а на принудително пълнене. Механичният компресор вади 160 коня от 1.8-литровия четирицилиндров мотор, което е доста за края на 80-те години на миналия век.

Passat G60 се произвежда само с двойно предаване Syncro, което позволява ускорение от 0 до 100 за по-малко от 9 секунди. Максималната скорост е 210 км/ч. За разлика от VR6 автоматична скоростна кутия не се предлага.

Volkswagen Passat W8 (B5+)


В апогея на царуването си Фердинанд Пиех решава, че Passat ще стане едва вторият осемцилиндров модел в този клас след Mercedes-Benz C 43 AMG. Версията W8 получава половината на чудовището, с което малко по-късно ще бъде въоръжено Bugatti Veyron.

Осемцилиндровият Passat няма турбокомпресори и мощността е "само" 275 к.с., но и това е достатъчно за ускорение от 0 до 100 за 6.5 секунди. Клиентите могат да избират между 5-степенен автоматик или механика с 6 предавки, но предаването е само двойно.

Volkswagen Passat R36 (B6)


Шестото поколение на модела идва с най-спортния Passat в историята. 3.6-литровият V6 развива 300 коня. Потенциалът за ускорение до 100 за 5.6 секунди и максимална скорост 250 км/ч е подчертан и от външността.

R36 има доработено окачване и подобрени спирачки. Журналистите бързо го наричат "RS4 за бедни". Предлага се и във версия комби.

Volkswagen Passat GT (NMS)


Европейската версия на днешния Passat се оборудва само с четирицилиндрови двигатели. В Америка обаче се продава и шестцилиндрова модификация.

Passat GT има 3.6-литров мотор с мощност 284 к.с. и 350 Нм. За съжаление предаването е само предно, но пък цената е едва $29 090.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Obay (гост)
    Отговор
    1 10:15  28.01.18
    Xaxaxaxa...
    Даже няма смисъл от коментари!!!
    Нека селските бекове кажат!!!!
  • 2 10:29  28.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • гощо (гост)
    Отговор
    3 10:32  28.01.18
    Проблема на Пасат е ,че малко да е по засукан като двигател и екстри му искат пари като за премиум кола?!?!? Така е и с втората употреба!
  • Антон (гост)
    Отговор
    4 10:34  28.01.18
    Много ми е смешно когато вагените си мислят че могат да се сравняват с мерц и бмв, пускат модели на подобни цени и после реват че нямало продажби. Кой ще си купи кола с емблема на vw но с цена на премиум модел.
    От статията: пасата бил с еди каква си мошност, но клиентите предпочитали мерцедес и бмв. Еми нормално.
    И с файатона опитаха нещо подобно, и съвсем резонно претърпяха пълно фиаско. В резултат файтон вече не се произвежда и няма никога повече да се произвежда. Конкурентите на файтона - седма серия, ес класа, продължават да си се правят.
    Ама как може автомобил носещ името народна кола да се сравнява с ес класа. Смях смях смях!!!!!!

    Коментиран от #5, #6, #17, #19

  • Ivan (гост)
    Отговор
    5 10:43  28.01.18

    До коментар #4 от "Антон":

    Тука сте много прав. Японците затова създадоха отделни марки : Инфинити, Лексус, Акура...

    Коментиран от #14, #42

  • Гошо (гост)
    Отговор
    6 10:46  28.01.18

    До коментар #4 от "Антон":

    Phaeton e над 7серия и S класа.
    Phaeton e от класа на Maybach и RR.

    Коментиран от #9, #10

  • ЬЯА (гост)
    Отговор
    7 10:56  28.01.18
    КАТО КОЛА ЗА ОБИКНОВЕНИ РАБОТНИЦИ БИВА.ДО КЪМ 2000ГОД. Е ПРИЛИЧНО ЗДРАВА.ТАКА НАРЕЧЕНИЯ ФАЙТОН Е ОПИТ ЗА ЛУКСОЗНО ИЗПЪЛНЕНИЕ ДО НЯКЪДЕ УСПЕШЕН .СЛЕД ПУЩАНЕ НА 1,2 И 1,4 БЕНЗИНОВИТЕ МОТОРИ И DSG АВТОМАТИЦИТЕ НЕЩАТА СТАВАТ ПОДИГРАФКА С КЛИЕТНА ОБРИЧАЙКИ ГО ДА СТАНЕ СЛУГА И СПОНСОР НА СЕРВИЗИТЕ И КЛИЕНТ НА ПСИХИАТРИ И ПСИХОТЕРАПЕВТИЦИ.
  • Фриман (гост)
    Отговор
    8 11:04  28.01.18
    Фолксваген е кенеф! При голф и туарег имат едни и същи проблеми под капака. с разлика в 7 години между тези коли. Няма никога повече да си взема ваг коли.
  • Антон (гост)
    Отговор
    9 11:07  28.01.18

    До коментар #6 от "Гошо":

    Надявам се това не го мислиш сериозно а се бъзикаш :)
  • 112 (гост)
    Отговор
    10 11:08  28.01.18

    До коментар #6 от "Гошо":

    То затова Файтона се скъсаха да го продават.
    Иначе последния Пасат изглежда потресаващо зле, тоест американската версия, европейската си е добре.
  • User (гост)
    Отговор
    11 11:10  28.01.18
    1.9 tdi е боклук.
    3000лв ремонти на 140 000км

    Коментиран от #15, #16, #40

  • ВВВ (гост)
    Отговор
    12 11:18  28.01.18
    1.9 tdi на 140000км е имало преди 10-15 год. Двигателя е супер. Трака повече, но върви брутално и харчи малко
  • Ужас (гост)
    Отговор
    13 11:30  28.01.18
    Именно по тази причин марки като пежо,форд, рено, хюндай, и много други които са в класа на фолксваген не се опитват да правят конкуренти на доказали се премиум лимузини. Не защото от пежо не могат да направят луксозен салон или пък форд да пуснат дълга лимузина, а защото знаят че подонен автомобил ще им донесе само загуби и няма кой да го купува.
    Ние имаме една хубаво поговорка - всяка жаба да си знае гьола!
    Сега очаквам да се появат сектантите да ми кажат как файтона е като бентли или таурега е като кайен. Само където това е във фантазиите им. Как пък един път някой с бентли или порше не каза то си е фолксваген.

    Коментиран от #23

  • Златев (гост)
    Отговор
    14 11:33  28.01.18

    До коментар #5 от "Ivan":

    Те затова VW си имат Бентли, Бугати, Ауди, Ламборджини :)
  • Златев (гост)
    Отговор
    15 11:35  28.01.18

    До коментар #11 от "User":

    Карам в Англия Пасат Б8 2.0 ТДИ и правя по 40,000 км на година. Сметни сам кога е бил твоя на 140,000 км. Иначе няма грешка - 5/100 км разход и безотказен
  • 16 11:38  28.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Никой (гост)
    Отговор
    17 11:50  28.01.18

    До коментар #4 от "Антон":

    Ти точно описваш проблема в автомобилната индустрия. Хората робуват на марки и са готови да платят повече, само за да се г*зарят с тях. Затова кола направена от киа или фв на същите пари няма да се продава толкова добре колкото ла*но с емблема на Мерцедес или БМВ. Не казвам, че винаги е такава ситуацията, но визирам специално Фаетон и недoразумението w220. Който не се е докосвал до Фаетон да не коментира.

    Коментиран от #18

  • Антон (гост)
    Отговор
    18 12:07  28.01.18

    До коментар #17 от "Никой":

    Не е робуване на марки!
    Всеки си купува това за което му стигат финансите.
    Преди няколко години на един от автосалоните в София, Изложен хюндай санта фе , може би топ изпълнение на цена от 100 хил.лв. Кожата вътре изглеждаше изкуствена, ако е била естествена значи много жалко за хюндай, в колата миришеше на лепило, пластмасите изглеждаха ужасно. Е как да дадеш за това нещо 100 хил.лв. , в немски автомобил или в лексус, инфинити за 100 хил.лв. няма такива пластмаси, миризми на лепило и кофти кожа.
    Е за това става дума. Не може да се състезаваш с премиум марки, когато това което произвеждаш е насочено към средната класа или към евтинията.
  • Колело (гост)
    Отговор
    19 12:27  28.01.18

    До коментар #4 от "Антон":

    Ако разбираше поне малко от коли щеше да знаеш причината за създаването на Файтона и щеше да знаеш, че в годината в която излиза Файтона е най-иновативната и добре направена кола и няма по-добра сглобка, екстри и двигател през 2004-2006 от тези влагани в топ версията на Файтон. Специално пък за S класа от 2004-та просто е дебилно да я сравняваш с Файтон по качество на сглобката и по екстри.

    Коментиран от #22

  • Гост (гост)
    Отговор
    20 12:35  28.01.18
    Простите хора робуват на марки. Фаетона е достатъчно красноречив пример за това - една ръчно изработена кола на базата на Бенли, не се купуваше, защото е с емблема на VW. Никой не гледа какво предлага, а какво пише - снобарски безмозъчен дебилизъм!
    И после ще ми разправят, че хората с пари били двигател на прогреса - хайде скрийте се някъде!
  • Алфа Ромео (гост)
    Отговор
    21 12:42  28.01.18
    Няма такива версии на Пасатора, той е просто скучен семеен автомобил откъдето и да го погледнеш.

    Коментиран от #25, #41

  • Антон (гост)
    Отговор
    22 12:50  28.01.18

    До коментар #19 от "Колело":

    Не знам какво е иновативно / какво по-различно лато екстри или задвижване, иновативно,невиждано предлага спрямо конкурентите/, не знам дали е добре направена или сглобката каква е /може би ти си бил контрол по качество на заварките? / , но знам че фаетон е спрян от производство. Ръчно или машинно правена,ако ще да бъда на базата на совалката, фаетон го няма вече!!!!а ес класа продължава да съществува. Тя дали е добра или не спрямо файтона по твое мнение не е важно. Важно е че едното е символ на успех, престиж,лукс, качество, за другото остават мантрите че е като бентли, защото била правена на негова база, но видиш ли уникалната кола не успяла да излъже богатите да си я купят и в резултат изчезнала. Хем умни да изкарват достатъчно пари за подобни коли, хел глупави като не си купили фолксваген.
    На това ми викам ганьовски парадокс.

    Коментиран от #37

  • Генезис (гост)
    Отговор
    23 12:52  28.01.18

    До коментар #13 от "Ужас":

    Ще ти кажем, че Рено и Пежо имаха опити, но неуспешни а Хюндай и до момента имат Генезис който е относително успешен.
  • пас (гост)
    Отговор
    24 13:05  28.01.18
    По няколко пъти,му се сменя цялата предница,поне в по старите модели.
    Дизелите тракат много.
    Возията клони към леко твърда.
    Иначе донякъде е икономичен.
  • аааааа (гост)
    Отговор
    25 14:14  28.01.18

    До коментар #21 от "Алфа Ромео":

    ми купи си ТАТА, Дачия, рено.
    хем не искаш да даваш много пари - хем искаш супер кола.
  • Бати Злати (гост)
    Отговор
    26 15:16  28.01.18
    Колкото и да се напъвате да плюете Passat-чето, Volkswagen е най-продаваната марка в Германия.
    Плюс това Volkswagen, Audi и Porsche са една корпорация.
    И лично за мен BMW и Mercedes си остават коли за богати (и не толкова богати КОМПЛЕКСАРИ) :)
  • Някой си (гост)
    Отговор
    27 15:43  28.01.18
    В момента притежавам VW Bora 1.8Т и Passat B6 2.0Т с бензин двигатели. Не съм много доволен. Преди имах Golf 3 s 2.0 . Прекрасна машина! Интересни са ми V6 двигателите - с една глава - германска работа! А двигател 2.0 TDI e боклук!
  • bmw (гост)
    Отговор
    28 16:01  28.01.18
    Лично аз не бих си купил отново пасат или какъвто и да е VW. В този клас тойота , хонда и дори кия в момента е 1000 пъти по-добре и откъм цена и откъм качество.Иначе ако ще се дават повечко пари БМВ!
  • Неразбирам (гост)
    Отговор
    29 17:28  28.01.18
    Много зависи от собственика на колата аз моя пасат 6 2.0TDI вече 300000 км си го карам
  • Някой никой (гост)
    Отговор
    30 18:43  28.01.18
    Всички коментари до сега са от квалифицирани специалисти в областта на простотията от Перник. Дами и господа ,карайте си мерсовете и баварките ,само на газ естествено и си трайте ,имаше само един коментар ,който се опита да ви го обясни. Порш ,ауди и целия ваг са едно цяло. Файтони майтони ,ти като си купуваш 10 годишна кола от горубляне на 130 хил км си мислиш ,че си късметлия. Икономията е майка на мизерията ,имам и голф 3 ,ауди а6 и пасат 3.2 в6 ,еми стари коли ,трошат се нормално ,като искате да не се чупи ,нова и толкоз. Луд човек и вързано куче го хапе!
  • Кобрата (псевдоним)
    Отговор
    31 19:09  28.01.18
    Passat 6-цата е хубава, поостаряха, но аз си ги харесвам още, особено тези дето са R36, определено връщат от път...
  • Някой си (гост)
    Отговор
    32 19:18  28.01.18
    Добре де! Основната кола която карам е Toyota Camry - много здрав, комфортен и икономичен! Колеги бяха ми я препоръчали "мако насила" , но сега изобщо не съжалявам!
  • Сталин (гост)
    Отговор
    33 19:39  28.01.18
    Къде са 1.9 тди и 1.8 моно на газ.Викат че селяните карали Бмв Е36 но не е вярно истинския селяндур кара Голф а по-старите селяни Пасат комби.

    Коментиран от #35

  • Vasik Atanasova (потребител)
    Отговор
    34 19:52  28.01.18
    ПАСАТА НЕ Е ЗА СПОРТ
    НО Е БИЛ ПРОИЗВЕЖДАН И С ДОБРИ ДВИГАТЕЛИ
    АЗ ХАРЕСВАМ ПАСАТ СС
  • ВАГ (гост)
    Отговор
    35 21:13  28.01.18

    До коментар #33 от "Сталин":

    ...а гражданина (разбира се от селски произход ,като 95% от софиянците) кара 10г Хонда или Ситроен за 5 000 лв само да не са като останалите.
    Типична шопска комплексарщина.

    Коментиран от #36

  • Сталин (гост)
    Отговор
    36 21:33  28.01.18

    До коментар #35 от "ВАГ":

    Грешка си аз съм селянин но не селяндур.
  • Никой (гост)
    Отговор
    37 10:44  29.01.18

    До коментар #22 от "Антон":

    Истината е че който пръв влезе в даден сегмент и си създаде име, той ще жъне успех независимо, дали конкуренцията извади по-добър продукт. Също както А класата никога няма да се продава толкова добре, колкото Голф. Това не означава, че тя е по-лоша кола. И много богати хора търсят тъкмо това - да дадат пари за нещо, което има статут на скъпарски продукт от компания, която е известна с това. Добър пример е Майбах, който бързо замряха, не защото колите им са по-зле от Ролс, а защото Мерцедес направиха грешката да възродят име, за което никой роден след 30те не е чувал.
  • Кот такоа (гост)
    Отговор
    38 13:13  29.01.18
    И аз като карам само френски коли да не съм стоял само в сервиза... Карах пежо 406 купе за две години само жило на съединител съм сменил. После ксара две години, само консумативи, а сега съм с лагуна 2 пак нищо, а е със всички екстри и вози разкошно и съм изключително доволен. Можех да си взема ауди бмв или мерцедес на същите години, на почти двойна цена, но защо да не си запазя разликата и да ги дам за семейството си, а не за емблема.
  • Heavyhead (гост)
    Отговор
    39 13:51  29.01.18
    Не знам кой ква кола кара,нито кой е селянин и кой не. Аз ремонтирам коли. Работих 6 месеца в гр. Улм. Тва е град в Германия. Та като почнах там ( в автосервиза) имаше 2 Фаетона топ версия W12. Единия маааалко са беше подпалил,а на другия така и не му чух гласа никога. След тва напуснах и се прибрах в България. Искам да кажа на някои хора да спрат с глупостите за качеството и сглобката.
  • 40 17:46  29.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 41 17:49  29.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Хенри Форд и Акура (гост)
    Отговор
    42 20:31  29.01.18

    До коментар #5 от "Ivan":

    Видам, че много хора поддържат добра информационна "култура" четейки подобни сайтове,като този тук.
    Единият казва, че вече файтон не се произвежда (!!??) а другият казва, че японците измислили ... еди какво си:))
    Някои неща човек сам трябва да намери, да прочете, да разбере и т.н. Хубаво е това да става преди да почне да пише глупости

Напиши коментар:


Публикувай