3 935 24

Renault изпревари VW и Toyota по продажби

Радослав Славчев

Статистиката за това кой колко коли е продал през изминалата 2017 година показва, че лидер в тази класация е Renault-Nissan. Информацията е на Automotive News и според нея алиансът Renault, Nissan и Mitsubishi е реализирал 10.61 млн. автомобила през миналата година.

По-рано усилено се говореше, че Volkswagen ще спечели тази битка, защото предвижданите бройки бяха 10.7 млн. По данните на Automotive News обаче, резултатът на VW e 10.53 млн. продадени коли, което му отрежда втората позиция. С 10.2 млн автомобила, третата позиция е за японците от Toyota.

От френско-японския алианс са си поставили още по-амбициозни цели. Идеята им е да стигнат 14 млн. продадени автомобила за година, а унифицирането на платформи да доведе до два пъти по-ниски разходи. Съгласно плановете на Renault-Nissan това трябва да се случи през 2022 година.



Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • гост
    Отговор
    1 15:11  30.01.18
    Еми номерцата на ВАГинските шефове изтраяха няма и месец , сигурно се надяваха да минат годишните отчети и после да ги разконспирират , ама да се надяват да не излезнат нови данни за Тойота , че там годината свършва март месец !!!
  • гост
    Отговор
    2 15:23  30.01.18
    А най-големия удар тепърва предстои :
    https://www.dnevnik.bg/skorost/2017/08/18/3026917_dachiia_planira_da_pusne_nai-evtiniia_elektromobil_na/
    Румънският производител на автомобили "Дачия" се заема със задачата на пусне на пазара модел на ток, с цена под 15 000 евро (29 403 лева), съобщи днес информационният сайт "Зиаре", цитиран от БТА. Ако това стане факт, румънската електричка ще е най-евтиният подобен модел на пазара в Европа.
    Румънското правителство вече обяви програма за подпомагане от страна на държавата на този, който си купи електромобили или хибрид. При колите на ток субсидията достига 10 000 евро. Още 1500 евро се добавят при връщане на стария автомобил, така че купувачът може да получи електрическия си модел с отстъпка до 11 500 евро.
    Тоест 15000 - 11500 е 3500 евро !!!!

    Коментиран от #3

  • гост
    Отговор
    3 15:32  30.01.18

    До коментар #2 от "гост":

    Май след 2-3 години вместо български номера в Румъния , ще гледаме румънски в България , особено северна , а ?? Или пък това ще е новото "саниране" , 100 000 бр по 11500 евро са 2,3 милиарда лева , същата работа на година , за 7-8 години и готово , подновили сме автопарка и то за няма и два мандата !!
  • вижся
    Отговор
    4 15:59  30.01.18
    Е нормално.. за фирмена кола става.
  • гост
    Отговор
    5 16:01  30.01.18
    Поредната измислена фалшива класация ...
    Рено-Нисан не са ЕДИН концерн поне юридически а са само ПАРТНьОРИ така че не е коректно да се смята сбора от общите им продажби ! Но дори и да се съберат Nissan,Renault,Dacia,Infiniti общо имат 8.394 милиона

    VAG имат само от 4те големи VW-Audi-Skoda-Seat - 10.345 милиона без екзотичните марки.

    http://focus2move.com/world-cars-brand-ranking/

    Коментиран от #6

  • гост
    Отговор
    6 16:20  30.01.18

    До коментар #5 от "гост":

    Първо в Рено-Нисан си пропуснал Мицубиши и Самсунг моторс и второ , защо реши , че "източника" ти е по-знаещ от горе цитирания или ще вярваме на който ни изнася ?? А пък за кой бил "концерн" и кой "партньор" , даже и ти си нямаш вяра !!

    Коментиран от #7

  • гост
    Отговор
    7 16:31  30.01.18

    До коментар #6 от "гост":

    Само дето Mitsubishi са собственост на Daimler AG а не на Nissan или Renault :)
    Колко автомобила мислиш че произвеждат Samsung ?
    Няма лошо да се пише само че първо е желателно да се образоваш ...

    https://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_industry#Top_vehicle_manufacturing_groups_by_volume

    Коментиран от #8, #18

  • гост
    Отговор
    8 16:40  30.01.18

    До коментар #7 от "гост":

    Моля ??? Що не извадиш нещо от 1950 примерно ??

    Групата Renault-Nissan е продала 5 268 079 автомобила за първите шест месеца на годината. Това е повече в сравнение с Volkswagen, която е реализирала 5 155 600 коли, и Toyota – с 5 129 000. Продажбите само на френската компания са се увеличили с 10.4% спрямо миналата година и достигат почти 1.9 млн. броя. General Motors, която седем десетилетия беше лидер по продажби, е реализирала 4.7 млн. автомобила.

    На какво се дължи успехът

    Ръстът при френско-японския алианс се дължи и на включването на Mitsubishi Motors към съюза през 2016 г. Тогава Nissan купи японския производител, който беше засегнат от скандал. За тези шест месеца Mitsubishi е продал близо половин милион автомобила, което е увеличение от 2.4%, а Nissan - почти 2.9 млн., което ръст от 5.6%.
    https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/sviat/2017/07/31/3015231_renault-nissan_stana_za_pruv_put_nai-golemiiat/

    Коментиран от #10

  • Компетентен
    Отговор
    9 16:42  30.01.18
    ...но не и по качество ! От японското , по яко няма !
  • до неканен гост
    Отговор
    10 16:47  30.01.18

    До коментар #8 от "гост":

    Хмммм еми явно в Mitsubishi не са чели Капитал.бг - голям пропуск !
    Иначе щяха да знаят че са ги купили ... :)
    Я вземи да им пратиш линка със статията белким разберат какво им се случва ! И Daimler AG също ще са много разочаровани когато я прочетат ...
    Като казвам да се чете и да се образоваш - нямам пред вид да се чете каквото ти падне че иначе ставаш за резил ;)

    Коментиран от #14, #16, #17

  • Да бе да
    Отговор
    11 18:57  30.01.18
    Ама на употребявани дали ги изпреварва аааа
  • 123
    Отговор
    12 20:05  30.01.18
    Все е тая кой ще е първи. Поне за хората каращи втора ръка автомобили на по 10-20 години. И защо масата любители си мислят, че видиш ли Рено са евтини и качествени. По евтини са от ФВ, но не са по качествени. Обаче пък немците са сериозно по скъпи. Тойота определено изостава и от двата си преки конкурента, и по дизаин, и по двигателна гама и като общо впечатление и усещане. Японците имат друга философия при този тип производство, който обаче не се възприема от европейците. Сега реално, къде е Клио, къде е Ярис? Къде е Айго, къде е Ъпчето, къде е Мегана, къде е Королата? Къде е Пасата, къде е Авенсиса?
    Докато сме си бедни и мислим как една кола на 20 години да не се чупи и поддържа със 20 лева на месец, ще се прехласваме по японците, ама реално, нови, хич не са толкова добри, вече!
  • 123
    Отговор
    13 20:23  30.01.18
    И един мой любим пример от форума на Тойота, защото аз като фен си следя всички форуми. Та, при търсенето на впечатления за новото "грозно пате" на Тойота, C-HR, попаднах на едно ревю от собственик. Темата вече беше станала маса страници и се зачетох сериозно. Човека си беше откровен и си казваще нещата от първа ръка. Значи, купува консервата и се започва едно бясно тунинговане, но най-вече шумо изолация на цялата кола. То не са пени, специални щитове, фолиа, и куп други глупости целящи да докарат що годе фасон на стуващото 50-60 000 левчета сувче. И всичко това на стойност около 10 000 лева, само изолации.
    Дотук добре, но интересното е как целият форум започва едно бясно възхваляване и аплодиране на безумното начинание на човека, целящо само едно, тишина и спокойствие, които той е платил със 50-60 000 левчета. Такова чудо, честно, не бях виждал.
    Това в подкрепа на твърдението, а вече и мита, за супер трупер японските коли. Бяха някога, сега започват да издишат. Следващите шампиони са корейците!
  • Мsux
    Отговор
    14 22:40  30.01.18

    До коментар #10 от "до неканен гост":

    Няма по-лошо от некомпетентни хора които си мислят точно обратното. Какви глупости говориш бе младеж, Mitsubishi били на Daimler AG, момче стегни се малко , че падам от смях. Mitsubishi са към Nissan-Reno, информирай се малко.
  • гост
    Отговор
    15 22:49  30.01.18
    Френско-японската група "Рено - Нисан - Мицубиши" обяви днес, че е най-големият производител на автомобили в света, с продадени 10.6 милиона коли през миналата година, предаде "Асошиейтед прес". Наскоро "Фолксваген груп" отчете, че е номер едно с 10.74 милиона продажби за миналата година, като по този начин е изпреварила "Тойота".Според изпълнителния директор на "Рено - Нисан - Мицубиши" Карлос Гон обаче данните не са коректни, защото в тях са включени и 200 хиляди камиона и ако се говори за леки коли, ръководеният от него концерн е без конкуренция.Общите продажби на "Рено - Нисан - Мицубиши" са се увеличили с 6.5 процента през 2017 година, основно заради нарасналото търсене на кросоувъри и ЕЛЕКТРОМОБИЛИ !!! Миналата година беше първата пълна от присъединяването на "Мицубиши мотърс".
    https://www.dnevnik.bg/skorost/avtomobilna_industriia/2018/01/30/3121298_grupata_reno_-_nisan_-_micubishi_se_obiavi_za/

    Автомобилостроителният концерн "Даймлер Крайслер" обяви, че възнамерява да продаде дела си в корейската фирма "Хюндай", който възлиза на 1 млрд. долара, информира българската редакция на Би Би Си (BBC.bg).
    Стъпката е поредният сигнал за оттеглянето на американо-германския производител от азиатския пазар, след като миналия месец той обяви, че прекратява финансовата си подкрепа за японския си партньор "Мицубиши", който в момента има финансови затруднения.

    От "Даймлер Крайслер" обясниха, че не са успели да се споразумеят с останалите акционери в "Мицубиш
  • гост
    Отговор
    16 22:51  30.01.18

    До коментар #10 от "до неканен гост":

    Автомобилостроителният концерн "Даймлер Крайслер" обяви, че възнамерява да продаде дела си в корейската фирма "Хюндай", който възлиза на 1 млрд. долара, информира българската редакция на Би Би Си (BBC.bg).
    Стъпката е поредният сигнал за оттеглянето на американо-германския производител от азиатския пазар, след като миналия месец той обяви, че прекратява финансовата си подкрепа за японския си партньор "Мицубиши", който в момента има финансови затруднения.

    От "Даймлер Крайслер" обясниха, че не са успели да се споразумеят с останалите акционери в "Мицубиши" - "Мицубиши хеви индъстрис" ("Mitsubishi Heavy Industries"), "Мицубиши корп" ("Mitsubishi Corp") и "Банк ъф Токио-Мицубиши" ("Bank of Tokyo-Mitsubishi") за изграждането на "една солидна финансова структура".
    https://www.vesti.bg/novini/dajmler-krajsler-se-otkaza-i-ot-hiundaj-532456
  • гост
    Отговор
    17 10:15  31.01.18

    До коментар #10 от "до неканен гост":

    Да не говорим , че скоро и самия Даймлер може да стане "партньор" в групата , като вземеш колко шасита и двигатели вече са общи с Рено и Инфинити !
  • АнтиЕС
    Отговор
    18 13:41  31.01.18

    До коментар #7 от "гост":

    Всезнаещ( нищо не знаеш) ,вземи прочети малко нова информация! В бройката на автомобилите са включени и тези произведени от АвтоВАЗ- LADA и DATSUN
  • Jack Bauer
    Отговор
    19 17:20  31.01.18
    Французите са с най-добро съотношение цена/качество, и Рено и PSA. Така че логично е да са No1.
  • Японеца
    Отговор
    20 15:11  01.02.18
    Унифицирането на платформите е голяма удар, НО и да не почват матрьошките на ваг!
  • ВАГ
    Отговор
    21 21:18  01.02.18
    Нео и Стронг също изпревариха по продажби Сони , в техниката.

    Коментиран от #22

  • 22 21:43  01.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ВАГ
    Отговор
    23 22:36  01.02.18

    До коментар #22 от "гост":

    Не съм никакъв разбирач ,само знам ,че французите правят евтини боклуци (имал съм Рено,карам Ситроен и Дачия служебни нови ...е няма такива боклуци).
    А за Мерцедес ....Мерца е Еклас и най-веч С класа ,въшките от типа на А клас дето ще са с рено мотори са обречени на неуспех.
    И кога съм казвал ,че ВАГ са неземни и неповторими ?!! ... Мерцедес,БМВ,Ауди,ФВ,Шкода,Форд,Опел(до миналата година) ...все добри коли ... и никога френски лопки.

    Френските коли в България се купуват единствено защото няма какво друго за 5 000лв и да е на 7-8г.
  • гощо
    Отговор
    24 08:25  02.02.18
    Е ми като продават 3 за лев ясно,че ще продават най много! ВАГ групата всичко е скъпо там! Хората по света са по пресметливи не е като тука живеее у вмирисания панел ма турил пред блока премиум марка кола!

Напиши коментар:


Публикувай