12 269 26

Путинмобилът се оказа руски само наполовина

Георги Касабов

Части, възли и агрегати за производството на автомобилите от проекта "Кортеж" ще доставят 147 производители, 74 от които са руски, става ясно от списък със снабдителите, публикуван от информационна агенция RMS. Едно от ключовите условия, заложени при обявяването на амбициозната програма за нов автопарк за руския държавен елит, бе максимална независимост от чуждестранни компании, припомня "За Рульом".

От списъка не става ясно кой ще доставя оборудването за двигателите и автоматичните скоростни кутии, макар първоначално да бе обявено, че те ще се произвеждат от московската компания КАТЕ. Руските фирми, които ще снабдяват поточните линии на "НАМИ-Авто" (съвместно предприятие на Централния научноизследователски автомобилен институт на Русия и избраната за промишлен партньор московска фабрика Sollers), са добре познати доставчици на части за сглобяваните в Русия автомобили и вторичния пазар.

Стъклата за цивилните версии на Путимобила ще се произвеждат от AGC Glass Russia, която ще се заеме също така с разработката на прожекционния дисплей и многодиапазонната антена. Известната в родината си "КиК" ще доставя летите джанти, а за гумите отговаря НТЦ Кама от Нижнекамск.

Сред останалите руски доставчици са "Русская кожа" (тапицерии), Белебеевский завод "Автонормаль" (пружини), "Автокомпонент" (брони, корпуси на въздушни филтри, резервоар и странични огледала), "Красноярский металлургический завод" (части за шасито и носачи), "Стандартпласт" (шумо- и виброизолация), "Металлопродукция" (подкалникови кори) и др.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 18:48  30.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Наблюдател
    Отговор
    2 18:51  30.01.18
    Руската кочина нищо не може да произведе самостоятелно, дори военната им продукция зависи от западни компоненти. Затова санкциите трябва да бъдат всеобхватни и да обхващат всяк сфера свързана с производство на оръжие.

    Коментиран от #11, #16, #25

  • ЦЯЛАТА ГОВЕДАРСКА ДЪРЖАВА И АРМИЯ
    Отговор
    3 18:54  30.01.18
    Е 80'/' ЗАВИСИМА ОТ КИТАЙСКИ ВЪЗЛИ И КОМПОНЕНТИ А СУРОВИНИТЕ АЛУМИНИЙ И МНОГО ДРУГИ ЦВЕТНИ МЕТАЛИ ИДВАТ 100'/' ОТ ИНДИЯ И КИТАЙ. ТАЗИ СТАТИСТАКА Е ОТ ПРЕДИ МЕСЕЦ НА ТЯХНИ МЕСТНИ ГОВЕДАРСКИ ИЗСЛЕДВАНИЯ.

    Коментиран от #7

  • Random
    Отговор
    4 18:54  30.01.18
    Голям праз, болтчетата са вносни от ЮАР...
    Двигател и трансмисия - КАТЕ
    Стъкла, дисплей и антена- AGC Glass Russia
    Джанти - КиК
    Гуми - НТЦ Кама

    "Русская кожа" (тапицерии), Белебеевский завод "Автонормаль" (пружини), "Автокомпонент" (брони, корпуси на въздушни филтри, резервоар и странични огледала), "Красноярский металлургический завод" (части за шасито и носачи), "Стандартпласт" (шумо- и виброизолация), "Металлопродукция" (подкалникови кори) и др.
  • Брат ми
    Отговор
    5 19:20  30.01.18
    Нищо ново под слънцето.Само одеколона е руски.
  • Истаната
    Отговор
    6 19:21  30.01.18
    Ех пак разбиха всичко детско в мен
    мислих си поне ,че Путиномобила е чисто руски здрав як а и той се указа половината западен а другата половина руски но с крадени технологии от Запада . Докога ве докога тия Западняци ще са навсякъде толкова ли са кадърни или руснаците са некадърници ????

    Коментиран от #13

  • 7 19:22  30.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Гост
    Отговор
    8 20:35  30.01.18
    И какво стана сега,тя не била руска ??? Ами я кажете вносните части от къде са се че да се посмеем на гърба на защитните на "най"великите инженери в света?
  • асдасд
    Отговор
    9 20:57  30.01.18
    Уааауу каква изненада. Първо че от години се говори заедно с кои фирми се разработва колата, второ че няма друга кола, на която всички части да са произведени в държавата и.
  • гост
    Отговор
    10 21:00  30.01.18
    Стойността на частите няма значение, могат да си поръчат всичко и от когото си решат. Порше се занимават 12 цилиндровия двигател примерно.
    Все пак всички автомобили от марката ще се купуват с пари на данъкоплатеца или от някой олигарх, който е решил да се прави на патриот като си вземе лична. Та каквото и на каквато и цена да се получи продажбите са сигурни.
  • Илиян
    Отговор
    11 21:08  30.01.18

    До коментар #2 от "Наблюдател":

    В днешно време никой не си произвежда сам частите (поне по-голямата част)....наблюдавай по-внимателно,това е АВТОМОБИЛНА страница
  • к;вот си искам
    Отговор
    12 21:20  30.01.18
    .....няма нищо руско под слънцето!Въпреки , че всички технологии са им крадени, те дори не могат да ги произведат като хората!Добре че на времето са вербували западни умове та поне ''навесите'' им не падат като летят!...............................пп. всъщност само дъщерите им стават до към 20 години,защото след това и те заприличват на тьотя Ефрусина след 7-дневен запой!
  • OMG WTF
    Отговор
    13 22:38  30.01.18

    До коментар #6 от "Истаната":

    И двете...
  • стоян георгиев
    Отговор
    14 01:51  31.01.18
    половината елементи ще се внесат от чужбина ,но наи-важните ще се произведат в русия,а именно джантите и огледалата ,както и страничните стъкла и въжето за теглене също.двигателя и електроника както иходовата част които никак не са важни ще се внесат от геиропа или хамерика ,а при липса на пари от братски китаи.та тва ще е наи-сериозния автомобил създаван някога и изцяло руски при това!
  • володя стоянов
    Отговор
    15 04:07  31.01.18
    абе да се развиват хората (и колите).това ще излезе брутален ъпгрейд на волга или чайка .😁
  • Владо
    Отговор
    16 06:08  31.01.18

    До коментар #2 от "Наблюдател":

    Санкциите не засягат производство и внос. Те са срещу отделни личности и компаниите им. Да не ползват европейски финанси институции и да не посещават ЕС. Другото е в главата на Корнелия

    Коментиран от #17

  • Наблюдател
    Отговор
    17 06:35  31.01.18

    До коментар #16 от "Владо":

    Санкциите засягат руски фирми от отбранителната промишленост. Като Рособоронэкспорт, Уралмаш и други.
  • 18 07:43  31.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Ххх
    Отговор
    19 11:14  31.01.18
    Всичките вие които пощите глупости-хич не сте добре с главния мозък! Като че ли България бълва на пазара само български автомобили!Добре че са ...китайците!

    Коментиран от #26

  • Помпеи
    Отговор
    20 11:24  31.01.18
    Наполовина руско или по малко важното че руско не българско дарво а си направен от руснацете .
  • Ушанков
    Отговор
    21 14:41  31.01.18
    Сигурен съм, че накрая ще се получи един страхотен...боклук!
  • Полюлей
    Отговор
    22 17:56  31.01.18
    Чугуна за бронята е от Иркутск,крушките за полюлея от Мурманск.Зидарията ще е с тухли от Калининград, а покрива с чукотска тръстика.
  • Путиномобил
    Отговор
    23 18:05  31.01.18
    Въглищата ще са лигнитни, лопатата ще е закалена.Манерката ще е от руска неръждавейка завод Краснъй вертольот Останкино.Педалът за спирачката ще е ръчен, крачен с технология имени Рубикон на московския институт по газостроене.Клиенти ще са Путин, Газпром, Газпром-ремонт,Газпром-Експорт Тюмен, Газпром Инпорт-Чукотка
  • гост
    Отговор
    24 09:19  01.02.18
    Същото е и със прехвалените им самолети ...
  • Наблюдател
    Отговор
    25 19:45  01.02.18

    До коментар #2 от "Наблюдател":

    Абе ти кух ли си ?!? В България какво се прави,че критикуваш ?! Толкова са некадърни хората в България , че дори и 10% не могат да покрият,камо ли да се организира пеоизводство на автомобил. За проектиране е ясно,че няма кой . Само некадърници останаха. Не че някога е имало качеатвени инжендри...иначе щшв да има все някакво производство. НЕКАДЪРНИЦИ !
  • каквототакова
    Отговор
    26 19:49  01.02.18

    До коментар #19 от "Ххх":

    Ами на такъв народ, каквото си заслужи. Само едни китайски коли се сглобяват... Ама и те на цели модули. :) Народ-менте : Кола-Менте !

Напиши коментар:


Публикувай