21 272 38

S-Klasse за народа

Георги Касабов

На церемония в Амстердам Mercedes-Benz представи новата A-Klasse. Моделът с вътрешнозаводски индекс W177 въвежда в компактния сегмент технологии от големите лимузини на марката и трасира бъдещото ѝ през следващите години.

Свъсената физиономия на новата A-Klasse бе запечатана от папараци още преди няколко месеца, но не изглежда толкова необичайно след дебюта на CLS. Задницата на хечбека обаче се оказа изненада и спокойно би могла да носи емблемата на друг производител.

Най-малкият Benz е пораснал на размери във всички направления. W177 е по-дълъг със 120, по-широк с 16 и по-висок със 7 мм от предшественика си, а междуосието е нараснало с 30 мм.

Багажникът също е по-голям. Конструкторите са добавили 20 см към широчината му и той вече поема 370 литра, с 29 повече отпреди. Благодарение на по-големите задни врати достъпът до купето е улеснен.

Профилът на хечбека вече няма сложни щамповки. Всеки от фаровете Multibeam LED има по 18 светодиода с индивидуално насочване. Снопът може да променя формата си и да осветява в завой.

Специалистите на Mercedes-Benz по аеродинамика са се справили традиционно добре. Коефициентът на въздушно съпротивление е 0.25. За по-добра обтекаемост за първи път в този клас се използват жалузи на радиаторната решетка.

Арматурното табло на новия модел дори няма козирка. Показателните уреди се "реят" на таблото. Сдвоените екрани на приборния панел и мултимедията могат да бъдат с диагонал 2x7, 1x7+1x10.25 или 2x10.25 инча в зависимост от нивото на оборудване.

Срещу допълнително заплащане може да се поръча прожекционен дисплей на предното стъкло. Амбиентното осветление с възможност за избор от палитра с 64 цвята обаче влиза в базовото оборудване.

Броят на физическите бутони на арматурата е сведен до минимум. Воланът със сензорни тъчпадове е заимстван от S-Klasse. Главната новост обаче е мултимедийната система MBUX (Mercedes-Benz User Experience), която се самообучава и показва зачатъци на изкуствен интелект.

MBUX възприема нови изрази, за да разпознава по-добре гласовите команди, запомня музикалните предпочитания и научава навиците на шофьора, за да му предлага превключване на любими радиостанции или да помогне с навигацията.

Шайбата на старата система COMAND е отстъпила място отчасти на сензорните дисплеи и отчасти - на тъчпад и клавиши. Така водачът вече може да управлява различните функции по четири начина - от бутони на волана, от тъчскрийна, от тъчпада или с гласови команди.

MBUX се активира с фразата "Hey Mercedes" и разбира неофициални форми на комуникация. Достатъчно е водачът да каже "Студено ми е" и компютърът ще включи отоплението.

Една от особеностите на новата A-Klasse е навигационната система, която използва не само данните от карти и спътници, а и технологията Car-to-X. Тя съобщава на други водачи ако на определен участък се е задействала стабилизиращата система (настилката е хлъзгава) или еърбеговете (станала е катастрофа).

Много от системите за безопасност, интегрирани във W177, идват от по-големите лимузини на Mercedes-Benz - камерите и сензорите, сканиращи пространството около колата на разстояние до 500 метра, полуавтоматичното движение в задръствания, круиз контролът, който намалява автоматично скоростта преди остър завой и т.н.

Оборудването включва системи за контрол на движението в лентата, автоматично спиране в градски условия и превантивно блокиране на спирачките при неизбежен удар отзад за минимизиране на щетите. Функцията Vehicle Tracker позволява колата да бъде открита на голям паркинг и предупреждава ако е вдигната с паяк.

Първоначално новата A-Klasse ще бъде достъпна в две бензинови и една дизелова версии - A 200 (163 к.с.), A 250 (224 к.с.) и A 180 d (116 к.с.). И трите двигателя са напълно нови, като два от тях са разработени съвместно с Renault.

Първият немско-френски агрегати носи индекса M 282. Има работен обем 1.33 литра, турбокомпресор и система за изключване на два от четирите цилиндъра. Двулитровият бензинов M 260 е основно модернизирана версия на предишния M 270. Има алуминиев блок и двустепенна система за промяна на степента на отваряне на всмукателните клапани.

Дизелът, разработен заедно с Renault, има турбина с променлива геометрия и маслена помпа с електронно управление. Както той, така и бензиновите мотори, ще се комплектоват с нова роботизирана трансмисия Getrag, а модификацията А 250 ще получи по-издръжлива седемстепенна предавателна кутия от предишното поколение на модела.

На по-късен етап ще се появи версия с двойно предаване 4MATIC с електромеханична муфа. За разлика от модификациите с предно задвижване тя ще има многолостово задно окачване.

Базовата A-Klasse ще се предлага с пасивни амортисьори със система DYNAMIC SELECT, която променя настройките на волана и отзивчивостта на двигателя. Вторият вариант е по-ниско и твърдо окачване за по-спортно шофиране, а третият - с адаптивни амортисьори с регулируема твърдост.

Производството на W177 започва през пролетта в Ращат (Германия), Кечкемет (Унгария) и Уусикаупунки (Финландия). С производството за американските пазари ще се заеме съвместният завод на Daimler и Renault-Nissan в Агуаскалиентес, Мексико, а A-класите за китайския пазар ще се сглобяват във фабриката на Mercedes-Benz и SAIC в Пекин.

Официалната премиера на новата A-Klasse ще се състои на салона в Женева през март.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • гмг
    Отговор
    1 13:50  05.02.18
    Не мога да разбера тенденцията всички производители да правят всеки следващ модел все по-голям... така се обезмсиля А-класата - тя вече спокойно става малък семеен автомобил, а преди беше малка дамска количка. Интериора за мен е много слаб - все едно са събрали 2 таблета отгоре на таблото и ето ти новия интериор(което важи и за много други модели и марки вече). Иначе отвън е готина.

    Коментиран от #14, #17

  • 112
    Отговор
    2 13:54  05.02.18
    Браво че са вкарали толкова технологии от големите събратя обаче дизайна куца.
  • Гост
    Отговор
    3 13:55  05.02.18
    Яко
  • Маа
    Отговор
    4 14:08  05.02.18
    Едно от тълпата... Дори таблетите не стоят толкова добре като в С-клас или баварското i3 ;)

  • коки
    Отговор
    5 14:19  05.02.18
    С нетърпение чакам времето когато колата ще качва шофьора и пътниците по симпатии.С този изкуствен интелект колата ще ти казва не ме кефиш махай се или ооо маце влез да те повозя😄😄😄
  • Ivan0666
    Отговор
    6 14:21  05.02.18
    Аз ли недовиждам нещо,но ми се струва,че заглавието е S klase за народа.Това метафора или алегория е ?!
  • вижся
    Отговор
    7 14:30  05.02.18
    Не е зле това рено
  • Петър
    Отговор
    8 14:50  05.02.18
    От Опел се обадиха, казаха, че тая Инсигния без багажника не са я правили те, колкото и да не ни се вярва.
  • Зло
    Отговор
    9 15:00  05.02.18
    Браво на Рено
  • 10 15:15  05.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Гошо
    Отговор
    11 15:19  05.02.18
    Отзад прилича на Опел, интериора е отвратителен, а двигателите - Рено.Ужас!
  • Мунчо
    Отговор
    12 15:23  05.02.18
    И за какви пари ще се радваме на това "съвършенство", дето ще ме стяга в раменете, ще дрънчи като Рено и като ме видят отзад, ако ми е зацапана емблемата ще си мислят, че е А тройка? Е, то и гроздето е кисело, ама не пречи да си кажем мнението.

    Коментиран от #13, #32

  • 1234
    Отговор
    13 15:39  05.02.18

    До коментар #12 от "Мунчо":

    Не че нещо, ама А3ката е класи над това недоразумение.
  • Кой сега копира
    Отговор
    14 16:38  05.02.18

    До коментар #1 от "гмг":

    E-klass и S-class са същите, всички ще станат така. Докъде стигнахме Мерцедес да копира Тесла :)))))

    Коментиран от #25

  • Грозотия
    Отговор
    15 16:42  05.02.18
    Мислех си че никой дизайнер на света не може да развали предницата на Мерц, но ето че се намери един дето успя, УЖАААААААС. Какъв е този Франкенщайн, грозотия с душа на Рено ???
  • 16 17:49  05.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Никой
    Отговор
    17 18:01  05.02.18

    До коментар #1 от "гмг":

    Колите стават все по-големи, защото хората имат все повече претеции за големина на багажника, и пространството вътре. Никой производител няма да си позволи по-новата генерация на модел да е по-тясна отвътре. И отделно нарастващите регулации за безопасност, най-вече при страничен сблъсък.
  • Garrincha
    Отговор
    18 18:19  05.02.18
    Абе, хубавото си е хубаво !!! Дай, боже, и на Българите такива стандарти !
  • В е л и к и я
    Отговор
    19 19:10  05.02.18
    Ако на модела от 2017 му възприемах дизайна /цената не разбира се / ,то тая предница ме накара да се издрайфам.Ужасно евтино стои , а интериора е направо ...абе точната дума е НЕТЪРПИМ...
  • iko
    Отговор
    20 19:43  05.02.18
    само не разбрах,каква е цената и за кой народ става дума?
  • Benca
    Отговор
    21 20:25  05.02.18
    Най-добрата А класа!!!
  • AAA
    Отговор
    22 21:39  05.02.18
    Предишния модел на външен вид беше доста по-добър личното ми мнение. Отзад новия прилича доста на новите Астри и от Ауди А4 Б8 фейслифта. Като цяло нищо интересно под слънцето. Имах честа да карам една седмица предишния модел А класа и не останах много очарован като цяло.
  • ВАГ
    Отговор
    23 22:47  05.02.18
    Хората ще си купят Голф вместо това. .... като два от тях са разработени съвместно с Renault. Това НЕ означава ,че моторите са на Рено ,както твърдят няколко форумни плъха ...чули от един приятел на чичо им ,че видял как един негов познат рекъл на друг негов приятел как видял ,че един казва ,че Рено щели да правят моторите на Мерцедес.
  • hmhmhm
    Отговор
    24 23:00  05.02.18
    аз малко не разбрах уж са 4 ри цилиндъра и 2 се изключват и става двуцилиндрова а това турбо за какво е за изключване за включване.
  • Марио
    Отговор
    25 23:01  05.02.18

    До коментар #14 от "Кой сега копира":

    Аз не виждам тесла тук ама някакво тъпо изказване си направил
  • Kolibri
    Отговор
    26 23:13  05.02.18
    хората какви коли създадоха,а ние какви коли караме още
  • Кобрата
    Отговор
    27 01:29  06.02.18
    Нещо не ми допада много тази концепция. Не искам да изказвам негативни мнения, но нещо последните модели леко ме разочароваха като визия... По-старите модели определено са по-добри, това не е само при Mercedes, а като цяло при повечето производители. Казвам го като фен на марката! Една кола, колкото повече електроника има, толкова и е по-кратък животът...
  • От опечалените
    Отговор
    28 07:18  06.02.18
    Погребението на Мерцедес,явно ще е в Женева,лека му пръст,повече никога няма да си купя от тази марка,срам с двигател от Рено,а съм карал над 20 години само техни коли.Амин
  • Баиче коле
    Отговор
    29 10:18  06.02.18
    Само не разбрах защо, двигателните са съвместна разработка с рено.То като гледам и в интериора май са участвали.
  • Георги Киков
    Отговор
    30 11:24  06.02.18
    Може да е отличен автомобил .но дизайна си е пълна скръб .
  • Георги Киков
    Отговор
    31 11:24  06.02.18
    Може да е отличен автомобил .но дизайна си е пълна скръб .
  • Марио
    Отговор
    32 11:25  06.02.18

    До коментар #12 от "Мунчо":

    Ще сръчни като рено.Ти май в мерцедес дори не си се качвал.Даже не си виждал.
  • Алекс
    Отговор
    33 12:29  06.02.18
    hot hatch.. много яка е
  • Иве
    Отговор
    34 17:31  06.02.18
    За тия пари по добре да си взема kia stinger.

    Коментиран от #37


  • Непознат
    Отговор
    35 19:36  06.02.18
    Не разбрах само кое е за народа?
  • Марони
    Отговор
    36 21:35  06.02.18
    S класа за народа,звучи,като дървен камък,горно нанадолнище или бял негър!В крайна сметка,нито е S класа,нито е за народа.Маркетингова еквилибристика,която ти пробутва емблема и по-малко кола за повече пари!
  • Кожо
    Отговор
    37 07:32  08.02.18

    До коментар #34 от "Иве":

    Kia Stinger е тотално несравним с А класата във всяко отношение, като цена за съжаление също...
  • Jack Bauer
    Отговор
    38 13:03  08.02.18
    Иии ... последния въпрос е защо да си купя А-класа като мога да си купя Меган на половин цена?

Напиши коментар:


Публикувай