11 054 19

1.2-литрово моторче за новото Peugeot 508

Георги Касабов

Бумът на SUV-модата не се отразява добре на Peugeot 508. Миналата година от модела са продадени едва 22 724 бройки - стряскащ спад от 39% в сравнение с 2016-а, който французите смятат да наваксат с изцяло нова версия на флагмана си.

Според източник от компанията, цитиран от Automotive News, новата 508-ица ще дебютира на салона в Женева през март. Автомобилът ще бъде построен на платформата EMP2, върху която Peugeot изгражда SUV-гамата си, а дизайнът ще бъде вдъхновен от прототипите Instinct и Exalt.

Тестови мулета на новото 508 вече попадаха в обективите на автомобилните папараци. Някои от тях успяха да щракнат и интериора, в който се вижда виртуалния приборен панел i-Cockpit, изнесен по традиция над малкото кормило.

Новото флагманско Peugeot ще се оборудва с два бензинови и два дизелови мотора. Базовото двигателче е с обем едва 1.2 литра и развива 130 к.с., а по-големият 1.6-литров агрегат ще се предлага в две версии със 165 и 225 к.с.

Турбодизелите ще бъдат с обем 1.6 (120 к.с.) и 2.0 литра (150 и 180 коня). На по-късен етап към гамата ще се присъедини и хибрид, но някога революционната дизел-електрическа модификация отпада от плановете на Peugeot.

От PSA се надяват 508-ицата да стане много по-силна алтернатива на Volkswagen Passat, Ford Mondeo и Skoda Superb, отколкото е в момента. Новият модел ще се произвежда в Рен, Франция, и Ухан, Китай.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • гост
    Отговор
    1 10:30  12.02.18
    Моторчето е доста добро, не го подценявайте. Печели доста награди, има въртящ момент от ниски, не вибрира и не е много шумен, поне в 5008. Щом се движи прилично в голямото купе на 7 местен сув, то няма причина да не прави това и в по-малкото купе на 508. Пежо предлагат доста добро качество, не са за подценяване, цените им не са ниски, но дилърите правят добри отстъпки и са за предпочитане пред повечето други коли. Тествайте и се убедете сами.

    Коментиран от #2, #6

  • 12-ти цилиндър
    Отговор
    2 10:41  12.02.18

    До коментар #1 от "гост":

    Малко моторче малък живот, но и никой явно не търси вече дълговечност! Да изкара там гаранцията па после нова кола - ширпотреба !
  • барри
    Отговор
    3 11:01  12.02.18
    Силно се съмнявам това на снимката (за интериора говоря) да е от новата 508-ца. Седалките са 1:1 със на сегашната; скоростният лост е на 3008 (новото), а и мисля, че от Пежо бяха обявили, че няма да изнесат уредите над волана.....Ще поживеем и ще видим, в България разбрах, че ще дойде есента...
  • вижся
    Отговор
    4 12:34  12.02.18
    Супер изглежда, ще загрява бързо абе идеално нещо ще е това.

  • 123
    Отговор
    5 13:00  12.02.18
    Мдааа, а като си спомня навремето как всички се присмиваха на ФВ в началото а после и на Форд...! Мани, мани!
  • Гост
    Отговор
    6 14:10  12.02.18

    До коментар #1 от "гост":

    Ами те продажбите са красноречиви колко е "добро" моторчето в 5008 - едва 22 000 бройки са продали, а сметни колко от тях са с това "готино" моторче. Като му гледам динамиката - от 0 до 100 км/ч за 11 секунди, направо ще "избие рибата" и Пасата :)))))))))))))))))))))))))))))))))

    Коментиран от #8

  • Яко
    Отговор
    7 14:17  12.02.18
    Май по-добре да си купиш мотор. Ще получиш двойна кубатура.
  • Язе
    Отговор
    8 19:41  12.02.18

    До коментар #6 от "Гост":

    С този мотор определено няма да конкуренция по динамика на много коли но явно от Пежо не търсят това.Много пъти са показвали,че ако искат правят доста бързи автомобили.Доказано е обаче,че малко ДВГ не означава нисък разход на гориво.
  • Кддн
    Отговор
    9 21:19  12.02.18
    Много е висока цената ва 5008
  • Песимист
    Отговор
    10 23:17  12.02.18
    На българските състезатели ще кажа вземете си 1.6 - 225 коня и после отново ми се чудете как на мен през живота един двг не ми се е чупил а вие ги поправяте постоянно. 2.0 на 150 коня ще е трепач обаче ако е под 40 бона с автоматик а то няма да е :)

    Коментиран от #12

  • Мимо
    Отговор
    11 00:11  13.02.18
    Абе, хубавото му е, че няма да сменяш ангренаж! На тоя еднолитров мотор живота ще му е до стотина хиляди километра...плюс минус още някой километър... Изпилваш мотора за две-три години, и го пускаш на обява "уникат" "само за ценители" на една трета от цената...
  • Гост
    Отговор
    12 08:39  13.02.18

    До коментар #10 от "Песимист":

    Какви състезатели те гонят? Когато афишираш, че си конкурент на някого, то трябва да си такъв във всички параметри. Пасат имат 300 к.с. и 5 секунди до 100 км/ч. А Пежо ще има евентуално 225 к.с. и 8 секунди до 100 км/ч. Какви конкуренти могат да бъдат на Пасат? Пък ти ако искаш си карай и 50 к.с. автомобил, твоя воля. Обаче купувачите на нови автомобили не са като теб.

    Коментиран от #13, #14, #17

  • Иван
    Отговор
    13 08:56  13.02.18

    До коментар #12 от "Гост":

    Негова воля ама после ние ги чакаме такива да потеглят и наберат по половин минута и дразнят цялата колона. Пълна порнография е това да се сложи на такъв съндък такъв мотор. Не че и други нискоразрядни производители не го павят де- Всички с изключение на премиум марките правят такива порнографии. Тези 120 коня може да са на 6 хил оборота т.е то ще дава обикновено 50-60 и ще има динамиката на Жигула и същия разход. Що за простотия. Цялата работа е да сложат после в рекламата една ниска цифра, че почват цените от нея и да търсят лапнишарани като много от пишештите тук като гледам
  • Онзи
    Отговор
    14 20:09  13.02.18

    До коментар #12 от "Гост":

    Какви състезатели те гонят? Когато афишираш, че си конкурент на някого, то трябва да си такъв във всички параметри. Пасат имат 300 к.с. и 5 секунди до 100 км/ч. А Пежо ще има евентуално 225 к.с. и 8 секунди до 100 км/ч. Какви конкуренти могат да бъдат на Пасат? А ако тези 225 к.с.евентуално го направят за 6 секунди до 100 км/ч какво правим?308 GTI с 1.6 двигателче не е по-бавен от другите му конкуренти с 2.0 литра обем.Ще поживеем и ще видим.

    Коментиран от #15

  • Гост
    Отговор
    15 21:31  13.02.18

    До коментар #14 от "Онзи":

    Дали 308 с 205 к.с. и 1300 кг е достоен конкурент на 2,0 Голф например? Я пак си помисли. Ето ти за размисъл малко факти как Пежото ускорява за 7,6 секунди, а Голф 7-ца с 2,0 ускорява за 6,4: https://www.auto-data.net/bg/peugeot-308-sw-ii-facelift-2017-gt-1.6-thp-205hp-30641 https://www.auto-data.net/bg/volkswagen-golf-vii-gti-2.0-tsi-230hp-dsg-bmt-18412 Тази въшка с 1300 кг ускорява за 7,6 секунди от 0 до 100 км/ч с 205 к.с. ти сънуваш, че туч с 1700 кг ще ускорява за за 6 секунди. Просто няма как да се случи - франсетата отдавна изостанаха като динамика.

    Коментиран от #16


  • Байк
    Отговор
    16 23:58  13.02.18

    До коментар #15 от "Гост":

    При 308, Пежо не цели да направи най-бързата кола, която да превъзхожда по ускорение конкуренцията. Целта е да предложат динамична кола в този сегмент. Освен това 308-цата се предлага и в GTI вариант с 270 к.с. и ускорение 0-100 за 6 сек. А относно варианта с 1.2 thp 130 мога да кажа, че предлага добра динамика. Освен това гамата двигатели е разнообразна, с различни мощности и обеми,така че никой не е задължен да го вземе с точно тази кубатура. А онзи "колега", който казва, че потегляли бавно и правели колона, явно не се е качвал на по-нова от 20 годишна кола.
  • Песимист
    Отговор
    17 09:45  14.02.18

    До коментар #12 от "Гост":

    Пасата има 300 коня ама при 6600 оборота. Ти кога за последно кара с тези обороти???Аки вдигнат оборотите на 10000 или добавят още 2 турбини може да ги докарат и до 500!!!! За тебе обаче най важното в живота е: 1. Да седиш на светофара и да форсираш колата си в очакване да се появи някоя майка с деца и да и свириш с клаксона. 2.Да имаш абонамент за сервиза ти с 10% отстъпка за редовен клиент.
  • Я изкарай Гано
    Отговор
    18 13:39  14.02.18
    Успех на новата 508! Те Рено сега пускат Меган Седан - и него си го бива. Само Ситроен нещо хич ги няма. Някакъв ДС7, ама СЮВ?! С немски автомобили няма да сравнявам и не ми се четат сравнения - изтъркано ми е сякаш. Колегите по-долу не знам къде ги развиват тези 250-300к.с. За мен при настоящата пътна мрежа за извънградско повече от 140к.с. не са необходими, за градско - 90кс. е лимита. За Северо-западна конските сили се редуцират с -20.

    Коментиран от #19

  • Фккхйхгццхй
    Отговор
    19 07:20  15.02.18

    До коментар #18 от "Я изкарай Гано":

    Ситроен все още произвежда Ц5, но само за Китай. Иначе наблягат на ванове, суфове и баничарки. Имат си определен пазарен дял, който им е преоритет.

Напиши коментар:


Публикувай