2 705 16

Все повече Porsche-та минават на ток

Радослав Славчев

Компанията от Цуфенхаузен разкри плановете си за следващите години, от които стана ясно, че до 2022-а ще бъдат инвестирани над шест милиарда евро в разработка на електрически коли и плъгин хибриди.

500 милиона евро ще бъдат похарчени само за доразработката на различните версии на електрическото Porsche Mission E, а още един милиард - за електрификация на съществуващите модели на марката.

Няколкостотин милиона пък ще бъдат похарчени за разширяване на териториалните подразделения на марката за електрически автомобили и около 700 млн. за нови технологии и инфраструктура от зарядни станции.

Съществуващият двигателен цех в Цуфенхаузен ще бъде премоделиран и там ще се произвеждат и електродвигатели за автомобилите на ток. Заради предстоящата масова електрификация, компанията ще отвори и 1 200 нови работни места.

Спорткарът Mission E е изцяло електрически. Притежава мощност от 600 конски сили и ускорява от място до 100 за 3.5 секунди. С едно зареждане може да измине 500 километра по цикъла NEDC. зареждането става за 15 минути.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • гост
    Отговор
    1 11:32  12.02.18
    И как така като все още няма порше на ток? За да минават все повече трябва да има такива на ток и техният брой да се увеличава спрямо тези с конвенционален двигател. Не ви ли звучи смешно факта, че марката не е пуснала такава кола на пазара, не е проверила дали ще се купуват и дали хората ще искат да карат такива коли с тази марка, а в същото време има гръмки новини за увеличаване на предлагането, което реално още не е стигнало пазара?

    Коментиран от #9

  • гост
    Отговор
    2 11:48  12.02.18
    Абсолютно безмислено ! Кой луд си купува електрически автомобил забележете визирам ПОРШЕ !? За разлика от необслужваемия електрически мотор ,който ако нещо му се повреди бракуваме автомобила то ДВГ-то на практика е вечно ! Другия проблем са намаляващия капацитет на батерийте ,които ако требе се сменят достигат до 40- 50 % нови от цената на целия автомобил ! Нищо не може да се сравнява с вечността на ДВГ-то ! Електродвигателите много често дефектират - корозия , влага ,дефекти по намотките , износване на вътрешните им лагери ,изгаряне и много други и ако си мислите ,че ей така ще го свалите този електромотор и ще го дадете за пренавиване все едно ви оправят стартера на колата НЯМА ТАКЪВ ФИЛМ !

    Коментиран от #3, #5

  • незнайко
    Отговор
    3 12:10  12.02.18

    До коментар #2 от "гост":

    Има доза истина в това каето сте написал НО !!! Виждали ли сте крановите електродвигатели, колко често се развалят ??? Не не сте, защото при правилна експлоатация и профилактика, са наистина "вечни" в преносния смисъл на думата . Та и двигателите на електромобилите няма да страдат от тази болест !

    Коментиран от #7

  • Петър
    Отговор
    4 12:55  12.02.18
    Бъдещето са електромобилите. Искаме не искаме това ще стане. Петрола свършва и колите ще са най малкия ни проблем защото не си даваме сметка колко изделия се правят от остатъчните продукти на петрола.

    Коментиран от #6


  • Хорст
    Отговор
    5 13:06  12.02.18

    До коментар #2 от "гост":

    Нещо си се объркал. Електрическият двигател е в пъти по-прост от ДВГ. При неговото дефектиране - просто се разкачва от автомобила и с поставя нов. Това става много по-лесно от ДВГ, защото много по-малко системи са свързани с него, отколкото в автомобил с ДВГ. Едно просто видео: https://www.youtube.com/watch?v=rndWH7SkdAM - видеото е 5 минути... https://www.youtube.com/watch?v=9fjnMJauGwU - видеото е 35 минути, колкото е само сглабянето на ДВГ... Така че няма какво да говорим...

    Коментиран от #8

  • Антиелектрика
    Отговор
    6 14:01  12.02.18

    До коментар #4 от "Петър":

    Ние от 30 години чакаме петрола да свърши, но все нови и нови находища намират. Тези спекулативно-борсови слухове за изчерпването на петрола, са единствено с цел покачване на цената му. Същото май е и с електричките - зад всички тях стоят петролните долари. Уж масово навлизат електромобилите, а цената на петрола расте ли расте. Иначе това сравнение с крановите електромотори ме уби - кой кран прави милиарди обороти равняващи се на 100 000 км пробег?
  • гост
    Отговор
    7 15:46  12.02.18

    До коментар #3 от "незнайко":

    Сравнението е неуместно защото : крановите електродвигатели нямат нищо общо с тези поставяни в електромобилите .Крановите електродвигатели са НИСКО оборотни !Износването при високооборотен електродвигател ,като автомобилния е в десетки ако не и стотици пъти по голямо заради въртенето . Здравината и качеството на изработката също не може да се сравнява - сравнявате подемна техника предвидена да работи безпроблемно и най вече сигурно поради спецификата на работата , лесна за ремонт с високотехнологичен наблъскан с компютри автомобил ? Няма как да стане ..
  • гост
    Отговор
    8 15:55  12.02.18

    До коментар #5 от "Хорст":

    А да си се замислял ,колко ще струва един такъв нов електродвигател с щампа PORSCHE на него ? Докато автомобила е нов и гаранционен няма проблем - да кажем ,че собственика го продаде след 5 години когато вече не е гаранционен .Анализираме - капацитета на батерийте вече е паднал на 60 % , второ - риска от повреда на електродвигател и проблеми с електрониката .Ако това порше струва примерно 300000 лв ново то след 5 години цената му ще е около 130 000 лв ! Този който го купи дефакто ще е много нареден най вече заради батерийте които ще трябва да смени на 8та или 10та година и които ще струват поне 50 бона ако не и повече .При изгорял електромотор там не ми се мисли отделно какви шамари ще са ..

    Коментиран от #10

  • Порш
    Отговор
    9 18:34  12.02.18

    До коментар #1 от "гост":

    Porsche вече има хибридни модели в производство. Освен това за тяхна изненада, интереса към първия им електрически модел е много по-голям от очакваното: Шефовете на Porsche обмислят възможността за увеличаване на производството на електрическия Mission E над първоначално планираните 20 000 броя на година. Това заяви пред агенция Reuters членът на борда на директорите на компанията Детлев фон Платен, който допълни, че скоро трябва да бъде решено и дали популярният SUV Macan ще има електрическа версия. Porsche планира да произвежда повече Mission E "Шефовете на Porsche обмислят възможността за увеличаване на производството на електрическия Mission E над първоначално планираните 20 000 броя на година. Това заяви пред агенция Reuters членът на борда на директорите на компанията Детлев фон Платен, който допълни, че скоро трябва да бъде решено и дали популярният SUV Macan ще има електрическа версия. Производството на четириместния електрически спортен модел Mission E трябва да започне догодина, а сондажите сред потенциалните клиенти са дали окуражителни резултати за Porsche, като най-важният извод е, че купувачите няма да имат нищо против спортната марка да направи прехода от двигатели с вътрешно горене към електрическото задвижване. "
  • гост
    Отговор
    10 19:02  12.02.18

    До коментар #8 от "гост":

    То бива болни фантазии , ама това и в Холивуд ще кажат , че от самолет му личи ,че е тъпня ! Че и "анализиране" го кръстил !!! Не че съм фен на Порше , ама ти ги изкара най-големите ахмаци ! Първо ако ми покажеш един "изгорял" електромотор , дори от първите серии на Приус , тогава се тревожи за тях , че за по-новите и дума да не става ! Второ искаш да кажеш , че Порше ще има по-малка гаранция и ресурс от Тесла ??!! Пепел ти на езика , ВАГинската фенове ще те обявят за еретик !!!!! При положение , че Тесла обявява ресурс ЕДИН МИЛИОН МИЛИ (1,6 милиона км) до първа ревизия !!!!!! , а ти изкара че Поршето няма да изкара 100 000 , срам за германското "инженерство" !! Само да ти припомня , че " нормалния" ресурс на тия електродвигатели е 100 000 часа !!! Ако ще с 20 км/ч да го карат , пак са 2 (два) МИЛИОНА км !!!! А относно цената ,то рекламата беше за 60 000 да ти припомня , сега си признаха по-нормалните 100 000 , ама за 300 000 ще ме прощаваш , ама не я правят за музея тая кола , все пак стандарта пак е Тесла , при положение , че ускорението е цяла секунда повече и цената ако е повече от 100 000 , наистина ще е за музея !! А относно батериите пък съвсем си я оплел , кви 60% , кви 50 000 , това и по филмите няма да го измислят !! В момента цената на едро е под 100 долара за кв , а докато излезе това на снимката , ще е под 80 !!! При очакван капацитет до 90 100 кв максимум май към 8 000 , а ??!! И то без цената за изкупуване на старата батерия , дето хич

    Коментиран от #11

  • гост
    Отговор
    11 19:11  12.02.18

    До коментар #10 от "гост":

    Наскоро самите БМВ обявиха , че батериите им имат живот колкото автомобила !!!! Искаш да кажеш , че Порше са по-долу от БМВ , не думай , сега вече ще има анатема. !!!!!
  • Порш
    Отговор
    12 19:42  12.02.18
    Какво се захванахте с тези електродвигатели и батерии, като че двигателите с вътрешно горене не се развалят, а горивото за спортните автомобили за първите 300 хиляди километра е безплатно? Някой ще сметне ли колко бензин ще изгори едно Porsche за 300000 км? А колко ще са му данъците за 500 коня за 8 години?

    Коментиран от #13

  • Антиелектрика
    Отговор
    13 21:19  12.02.18

    До коментар #12 от "Порш":

    То защото ако всички МПС станат елекрически, токът ще е без пари и никой няма да плаща данъци? Наистина се чудя толкова ли е трудно да се мисли? А сега кой нормален човек ще даде 300 000 лева и ще се води от това, че не плаща данъци сега и минава 100 км на 20% от цената на бензинова кола? Всички ли сте такива бай Ганьовци?
  • Порш
    Отговор
    14 22:19  12.02.18
    Ако знаеш колко им пука на Порше за мнението на Бай Ганьовци като тебе. Богатите си правят сметката, затова са богати. Ако могат да си купят електрическо Порше, на ПО-НИСКА ЦЕНА, отколкото бензиновите - 80 000$, а след това да не плащат данъци по няколко хиляди долара годишно, да не плащат безумни сметки за консумативи, ремонти и гориво, ще си го купят без да се интересуват от мнението ти! Само със стойността на горивото и консумативите за 300 000км на бензииново Порше, може да си купиш не нови батерии, а цяло чисто ново електрическо Порше. Нали караш всеки ден на писта и с Тесла не ставало? Купи си Порше, то става и се зарежда за 15 минути. Хайде търси други кусури, всички знаят че в това си цар, Ганьо!

    Коментиран от #15

  • Антиелектрика
    Отговор
    15 08:16  13.02.18

    До коментар #14 от "Порш":

    Ти му казваш, че е Ганьо, а то е толкова мозъчно яловото, че друго не може да измисли, тропка с краче и казва: "Не, ти си Ганьо"! То сигурно в училище пак си блял и не си разбрал посланието на Алеко Константинов, че скъперничеството и сметките на дребно са черта точно на бай Ганьо. Но то толкова ти е капацитетчето Карай си умрелия дизел и сменяй никовете, диагнозата ти е ясна!

    Коментиран от #16

  • Порш
    Отговор
    16 12:02  13.02.18

    До коментар #15 от "Антиелектрика":

    Извинявай че съм се обърнал към тебе по същият начин както ти се обръщаш към мен. Използването на обиди е твой специалитет, а не мой, затова си признавам че си много по-добър и не мисля да те стигам. Предпочитам да водя дискусия с факти и аргументи, тези които не разполагат с едно от двете използват обиди и се съсредоточават върху личните качества на събеседника, а не върху дискутираната тема. Последното ти мнение е пряко доказателство за това. Покажи ми една думичка в него, която да се отнася за дискусията?

Напиши коментар:


Публикувай