25 574 54

Какви коли внасяхме от Запад през 90-те

Радослав Славчев

Родният автомобилен парк преживя исторически катарзис след 10 ноември 1989 година. До този момент у нас се караха основно руски автомобили, както и такива, произведени от бившите соц. страни. След идването на т.нар. демокрация, у нас масово започнаха да се внасят западни автомобили. Сега ще ви припомним някои от най-популярните от онези години.

Volkswagen Golf II


Тези коли се срещат по родните пътища и до ден-днешен. И ако сега те са на доизживяване, то тогава бяха на върха на автомобилната еволюция у нас. Особено онези екземпляри с цяло странично стъкло и с широки брони.

Mercedes E-Klasse (W123)


Докато на Запад на ход беше вече култовата 124-ка, то у нас предшественикът и W123 се смяташе за върха на лукса. Този свръхнадежден и комфортен седан все още се среща по пътищата на страната ни, а запазените екземпляри от него тепърва ще поскъпват.

BMW 5er (Е34)


Легендарната трета генерация на баварската петица беше силно предпочитана от зараждащите се у нас "мутри". Всеки, който искаше да се отъждестви с новата мафия, задължително трябваше да притежава такова BMW, при това - черно.

Volkswagen Passat (B3)


Една от най-масовите коли след падането на комунистическия режим у нас. Тази кола беше мечта за всички средностатистически българи, а днес тези Passat-и все още "драпат" из българските села и паланки. Тук условието беше - задължително комби.

Opel Kadett E


"Капка", както го наричаха в България, този Opel не беше по-малко харесван от Golf II. Сравнително прост за обслужване и с прилични двигатели, тази кола беше масово явление по родните пътища... Докато не изгни и последния такъв екземпляр.

Ford Sierra


Този автомобил със задно предаване също беше мечта за много българи. Слабо корозираща каросерия, здраво окачван, сравнително надеждни мотори и една газова уредба - какво друго му трябваше на българина в онези смутни години.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Алекс
    Отговор
    1 12:12  12.02.18
    Както и тогава, така и сега - пълни дараци. 85% са коли с изчерпан ресурс, много амортизирани и негодни за 6 годишна експлоатация в страните от които ги внасяме.

    Коментиран от #51

  • Пеньо
    Отговор
    2 12:13  12.02.18
    Не е вярно, колите са по на максимум 180 000 км, да не говорим че има такива на по 130 000 км, а издържат пробег от поне 300 000 км

    Коментиран от #11

  • ььььььььь
    Отговор
    3 12:13  12.02.18
    Внесохме мъртавците от автоморгите им-ама нали и затова ни направиха уж европейци.Така е и с храната им-боклуци..

    Коментиран от #14

  • JEEP
    Отговор
    4 12:24  12.02.18
    Едни и същи дараци се внасяха и тогава и сега - милионници и полумъртъвци. Разликата е само във визията.

  • Дикембе Мутомбо
    Отговор
    5 12:28  12.02.18
    Джентълмените над мен ще речеш, че са били от малцината, които са си купували нови коли тогава...
  • борислав
    Отговор
    6 12:37  12.02.18
    ТЕ КОЛИТЕ ЯСНИ,НО НИКОЙ НЕ КАЗВА КЪДЕ И КОЛКО МИЛИАРДА ОТИДОХА ОТ ДДС ВНОСА ДО 2004 ИЛИ 2005Г,ПРИ ИЗМИСЛЕНИ ОЦЕНКИ .ТЕЗИ "ДАРАЦИ" РЕАЛНО СА СКЪПИ СТАРИ КОЛИ ,И ДЪРЖАВАТА ПРЕМЕТНА СВОИТЕ ГРАЖДАНИ.
  • Рено и Опел фенче
    Отговор
    7 12:42  12.02.18
    Къде е Рено 5, РЕНО 19 , ОПЕЛ Аскона?
  • ТOYOTA
    Отговор
    8 13:20  12.02.18
    Имах един Орел капка 1.3 само аз му навъртях 600000км купих го уж на 150000, продадох го на едни пичове и им показах тетрадката ,в която бяха записани всички смени на маслата- 66 пъти.За тия километри по скъпите ремонти по него бяха смяна на съединител и амортисьори, е накрая изгни. След него смених 12 автомобила и по надежден от кадета не съм имал.А автомобил с компютър винаги може да те остави на пътя. Сегашните автомобили правени с компютър не стават

    Коментиран от #16, #22

  • Пурко
    Отговор
    9 13:21  12.02.18
    ГОЛФ двойка е бетон,другите са дараци.
  • Радко с мозъчето гладко
    Отговор
    10 13:21  12.02.18
    Ами АУДИ 80, 90, 100 - Къде ги забравихте? Повече са от всички тези, взети заедно
  • 007
    Отговор
    11 13:29  12.02.18

    До коментар #2 от "Пеньо":

    М да, и предимно някоя бабичка ги е карала тези коли на по 130 000 км. И дори повечето бусове са снабдявали някой манастир с хляб.
  • 123
    Отговор
    12 13:38  12.02.18
    Купих го за 3 продадох го за 5 с газова уредба.Черпих и си взех мъничко фиатче(полско), без нужда от газ. Който има пари да го кара. Аз предпочитам да си правя колите, а не да оставям надника на бензиностанцията.
  • Автоджамбаза от Горубляне
    Отговор
    13 14:03  12.02.18
    Не пишете глупости..........всички коли които идват в България са на по 80 000- 100 000км..................хи-хи-хи. Нищо че у Германия кола под 300 000км -няма
  • Гост
    Отговор
    14 14:21  12.02.18

    До коментар #3 от "ььььььььь":

    Някой насила ли те кара да купуваш???? И храната и колите.
  • Красо Зелето
    Отговор
    15 15:20  12.02.18
    Няма да забравя 2006г. когато посетих една автомивка/къща в гр. Сандански, където бяха докарали 4,5 автомобила внос от Италия, даже си бяха още с Италянските номера /изтъркани и очукани от каране табели/ !!! Сеат Ибиза 94г. с меганичен километраж показваше 850 000 км. А мотора беше 1.4, мотор който е моно инжекция и го плюеха много. Голф 3-ка 1.6 95г. километража показваше 560 хил. км. и още 2 автомобила дето не помня марките също бяха около милионника! Не беше пипано нищо, нито боядисвани, нито освежавани. Но държеха цена ! И тогава и сега, се внася най-евтиния боклук, но сега има препарати има и части и се магерят здраво! Сменят се волани, сменят се стелки, и всичко уж оригинално! Дръжкии! Всичко е сменено с цел висока цена и бърза продажба. Никой сега не върти километри, всеки сменя километража и не се занимава с глупости! Не се заблуждавайте, че купувате кола която не е карана! Купете си НОВА кола, карайте я 5г. и я продайте, да видим дали ще я дадете за 400 евро :)
  • бмв е34
    Отговор
    16 15:27  12.02.18

    До коментар #8 от "ТOYOTA":

    много интересно колега при положение че тоя дарак кадета на всеки 100 к километра се скапва няма как да изкара 600 000 мечтай кадета от изброените е най-смотания

    Коментиран от #20, #23

  • jgi
    Отговор
    17 15:45  12.02.18
    При мен 90-те бяха съответно- Москвич(заварено положение) FORD escort 1.1 OPEL vektra 2000 150kс.
  • Доктора79
    Отговор
    18 16:02  12.02.18
    И както се казва-напънахме се да ги покараме всичките....Като че ли съм най-доволен от Голфа заради простотата на всеки детайл и лесната поддръжка и от Мерца като много хубав и тежък автомобил с много добра возия.Другите автомобили не бяха лоши ни най-малко,но тези двата бяха класи над другите.....
  • вижся
    Отговор
    19 16:27  12.02.18
    е34 м5 - няма по добро от това ако си намериш запазено и е добра инвестиция - цените им растат главоломно. И най-интересното е, че има автоматично регулиращ волан, круиз контрол и автоматично пускащи се щори отзад както и код за запалване и кво ли още не. Това за кола, която е правена да издържа си го прави такова квото новите баварци никога няма да бъдат, каквито и калклулатори да са.
  • опел фенче
    Отговор
    20 16:33  12.02.18

    До коментар #16 от "бмв е34":

    Е тука се обърка много здраво и стана форумна звезда ! Кадет няма как да се строши на 100 000 км - за разлика от колите сега старите бяха проектирани да издържат по 500 000 БЕЗ ПРОБЛЕМ ! Така ,че бате карай си дръгела и не се опитвай да мислиш писмено - не ти се отдава просто хората са карали и знаят кое какво как .Отделно кадет с ХЕ двигател 150 и 156 кс а те се срещаха ти е бедна майка какво прави и колко заблудени хора с кочини като твойта са били разплаквани по светофарите през 90-те (а и не само ) .
  • ЯСО
    Отговор
    21 16:40  12.02.18
    Аве и другите коли са хубави, ама ГОРФ 2 си е класиката. Опростена, здрава и надежна, трудно гние.
  • чичо ви
    Отговор
    22 16:48  12.02.18

    До коментар #8 от "ТOYOTA":

    Имам същата история. Освен корозията с която можеш да се справиш механично всичко му беше супер. Сигурно е бил на 1 милион километра и накрая струваше 300-400 лева и го продадохме на Надин за скап, въпреки че имаше куповачи за него. Дори на репатрака му падна акумулатора и му дадохме ток. Голям боец!
  • filo
    Отговор
    23 16:53  12.02.18

    До коментар #16 от "бмв е34":

    Ако кадета се скапваше на 100 хил. км. щеше ли да е най-масовото такси през 90 те години. Естествено, че нямаше да е. Имал съм кадет, отличен автомобил, с изключително здраво окачване и икономични и здрави мотори. Лесен и евтин за поддръжка, абе за българските условия е супер. Единствения му недостатък беше, че доста гние, основно прагове и вежди.
  • Пабло
    Отговор
    24 17:55  12.02.18
    Посочените автомобили са били нови или почти нови през 90-та година.Моите спомени от тогава Опел Аскона,Рекорд,Кадет D,Манта Форд Таунус,Гранада,Ескорт,Фиеста(старите модели) Фолксваген Голф 1,Пасат b2,Поло Ауди 80СС,100СС,200 Фиат Ритмо,Регата,Аржена,131 Рено 5,9,11,21,25 Талбот Хоризон,Солара,Тагора БМВ Е21 и другите"акули".

    Коментиран от #53

  • Кавказ
    Отговор
    25 19:02  12.02.18
    Автомобил втора ръка си е жив боклук остава и дрехи и жени втора ръка да ползват Българите хаха друго си е нова поръчана според душа и кеф е друг а не да са и взели сладоста ама вие сте свикнали всичко да ви в втора употреба нов внос хахаха
  • морко
    Отговор
    26 19:25  12.02.18
    Първият ми ,, западняк,, беше Опел Кадет 1,3 ДОНС мотор. Не знам оня как е навъртял 600 000 км Моя дрънгел беше почти нов/ според сегашните критерий/ на 5 години и на 170 000 км. То не бяха повдигачи,сегменти, бутала, разпределитен вал ,шлайф на блока уж по учебник. Издържа още 130 000 и ,,умря,, накрая и изгни мощно. Следващия дрънгел беше Джета 1,6 с целия джам, по корава таратайка не съм имал. Ремонти за около 400 000 км пробег: Комплект съединител-консуматив, накладки- също, два амортисьора, водна помпа и две пластмасови ,,ябълки ,, на лостовата система за скоростите. В момента е на село, не мяза на нищо но пали върви като магаре.
  • Kiro
    Отговор
    27 19:33  12.02.18
    Същата работа, като с жените ни. Преди да ги вземем се правят, че са имали само един собственик, че са карани бавно и са на малко километри. Но в последствие разбираме че километражите са им напълнени до дупка и е правено дрифтове с тях и са станалис по-големи ауспуси.

    Коментиран от #46

  • Чероки
    Отговор
    28 21:28  12.02.18
    Спомен за едни велики години, бих прибавил VW Jetta, Opel Calibra, Audi 80, Renault 19, Peugeot 405!!!!!!!! Особено Пежо 405 беше много уважаема кола, много я обичам и до днес

    Коментиран от #31

  • ВАГ
    Отговор
    29 21:48  12.02.18
    Аха , първата ми кола такъв Пасат 1,9 чист дизел ,умрял кон ,нямаше 70 коне . "Електрониката" му беше една жица към някакъв клапан да пуска нафта, много як катър ,продадох го само защото ми беше омръзнал.
  • ВАГ
    Отговор
    30 21:50  12.02.18
    А за БМВ то на снимката - наистина беше мечта.
  • ВАГ
    Отговор
    31 21:53  12.02.18

    До коментар #28 от "Чероки":

    Ние на Калибрата и викахме "циганско ферари " :)))

    Коментиран от #38

  • електорална 1
    Отговор
    32 22:00  12.02.18
    Каква е истината? Фирми на мутри внесоха коли трошляци, но нещо различно от соц-возилата, които бяха напълно амортизирани. И нещо много по-важно, моля за внимание - не внесоха нито стотинка данък и продължават да не внасят. Как ли? Ами спомнете си, че всички ние по документи си ги купувахме сами от запада без да сме ходили там. И държавата мълчеше и продължава да мълчи. Какъв е коментарът? А?
  • АМБ
    Отговор
    33 22:28  12.02.18
    Еее Опел Кадет- "Е", беше уникална кола - знаеше си края и Милицията НИКОГА не можеше да я открие ако предният ден е валял дъжд или се е разтопил снега - тея немци, бяха помислили за всичко! Безследно изчезнала в канала - затова собствениците оставяха нещо пластмасово вътре и ако сутринта ги чака негърчето с клатещата глава, значи "Капката" се е изляла в канала!
  • Алфа Ромео
    Отговор
    34 22:58  12.02.18
    Навремето имах Кадет 1.4 i 60 коня, вървеше доста добре за тази мощност и беше стабилна кола, но ми скъса нервите от ремонти. Стартера 3-4 четири пъти все едно и също чатка а не върти, клапани на двигателя два пъти правих счупена кобилица скапани затягащи спирачни апарати и още други дреболии но изнервящи. Накрая взе да вкарва антифриз в 4-ти цилиндър, смених гарнитура шлайфах глава и след 3-4 месеца пак същото, карах го 4-5 месеца със пресечено масло докато издъхна, това на деветата година.
  • Някой
    Отговор
    35 00:06  13.02.18
    От онова време, както и сега най-здравите и надеждни машини, бяха японските. От горнопосочените харесвам 123-та и голфа. Днес тези две марки не правят много качествени коли!

    Коментиран от #40

  • Vasik Atanasova
    Отговор
    36 02:46  13.02.18
    аз имах ауди купе 2.0 16V B4 яд ме е че е продадох ако имах гараж щях да си е дигна
  • 124
    Отговор
    37 03:05  13.02.18
    1989- w123- 250 уникат, на 40.000км.
  • хаха
    Отговор
    38 06:29  13.02.18

    До коментар #31 от "ВАГ":

    така и викахте след 2000 иначе 1994 като спирах някъде с нея се снимахте до нея с фотоапаратче Смяна айде родените след 88г да не пишат за нещо станало през 90—те год.
  • GTE
    Отговор
    39 10:12  13.02.18
    1994 се сдобих с Nissan Sunny B11, 5 врат хечбек, 1,5 бензин 75 коня произведен 1985 г, с карбуратор Hitachi. Колата беше фантастична, особено като се има предвид, че преди това карах двутактов Вартбург. Продадох я през 1999 и двапъти подред си взех Опел Кадет Д, Опел Кадет Е капка и Кадет Е седан всичките бензинови. След това Опел Астра комби и Опел Вектра бензин автоматик. Всичките Опели бензинови. Нито един от Опелите не можеше да се мери с Нисана, поне в моята ценностна система. След това и Голф 2 бензин бензин с 2 врати, Поло 2 дизел, Ситроен ЗХ бензин, Ситроен Ксантия бензин. Сега карам Пежо 406, взето ново от СФА 2003 г. Вече е на доста години, на малко километри. Все още се чудя дали да взимам нова от магазина или някоя 3-4 годишна на 60% от цената, която обикновенно е или след тотална щета, или е на 250 000 км с върнат километраж, или е на 80% от стойността, в случай че е истинска.

    Коментиран от #41, #42

  • filo
    Отговор
    40 10:18  13.02.18

    До коментар #35 от "Някой":

    Колега, голф 2 и опел кадет бяха най-масовите коли в България по онова време. Ако не бяха надеждни никой нямаше да ги купува. Япончетата бяха екзотика основно заради скъпата и трудна поддръжка.
  • filo
    Отговор
    41 10:23  13.02.18

    До коментар #39 от "GTE":

    Не разбирам, защо като не ти е харесвал опела си си купил няколко такива, а освен това повече не си взел японче.
  • Карал 405 и 406
    Отговор
    42 13:47  13.02.18

    До коментар #39 от "GTE":

    Сега карам Пежо 406, взето ново от СФА 2003 г. Вече е на доста години, на малко километри. -- Ако не държиш на имидж и искаш колата да те вози - продължавай да я караш, докато не изгният ламарините и/или не се наложи сериозен ремонт. 406 е желязна кола, добре направена, ако е велурения салон, и с най-комфортното возене. 407 е каруца в сравнение с 406, и от вътре мирише на евтина пластмаса. Иначе по темата - сега карам древен сеат толедо 95 1.6 моно, няма такава желязна кола. Има всички екстри, климатик, ел стъкла, огледала, прилична возия. Уникално здраво окачване и никакви софийски дупки не го плашат. Качваш се и се возиш, с дребни ремонти за стотинки. Искам да я сменя, но колата не се чупи и ми върши работа.

    Коментиран от #47

  • Боби свищов
    Отговор
    43 16:17  13.02.18
    Ей балъци елате в Свищов в моята авто къща и да видите коли на малко километри лъснал съм ги понеже съм лъскач голям и ароматизаторчето закачено доста сухо лапам от тях така че доволно предоволно майками води счетоводство и има сухо за гъзариййка
  • japbest
    Отговор
    44 17:19  13.02.18
    Дааа, швабската отрова е тръгнала към БГ доста отдавна.
  • Dido
    Отговор
    45 23:19  13.02.18
    Kade e Mercedes 190 ?
  • аааааа
    Отговор
    46 21:25  14.02.18

    До коментар #27 от "Kiro":

    , БУХАХАХАХААААААААА! МНОГО ТОЧНО! .. САМО ДЕТО НЯКОИ НЕ ВЯРВАТ И СИ МИСЛЯТ ЧЕ КАРАТ НОВА...ЖЕНА, ХАХАХАААА!
  • ооооо
    Отговор
    47 21:35  14.02.18

    До коментар #42 от "Карал 405 и 406":

    Напълно те подкрепям, защото е абсолютно вярно!
  • Древния
    Отговор
    48 12:14  15.02.18
    Това е имало- това сме карали и за него са ни стигали средствата! Баща ми/ лека му пръст!/ имаше " Волво 244", внос след работа из арабския свят. Милиционерите го спираха само, за да видят " западна кола", а вечер идваха с " Жигулите"- луноходи до вкъщи, за да цъкат с език.
  • тодор
    Отговор
    49 10:26  07.03.18
    Името на статията е объркано колите които внасяхме през 90 бяха от 80 и до сега така си вървим а колите от снимките са от 90
  • Пасат
    Отговор
    50 14:59  09.03.18
    От два месеца карам пасат b3 седан, не в някоя паланка или село, а в един от големите градове. Всекидневно каране, никакви проблеми. Отначало беше по принуда, но все повече ми харесва. Удобна и комфортна за годините си кола, с много евтина подръжка.

  • Ne se znae
    Отговор
    51 20:26  24.05.18

    До коментар #1 от "Алекс":

    Никой нете задължава да коментираш
  • Един
    Отговор
    52 22:07  30.08.18
    Не ми става ясно защо феновете на BMW като стане въпрос за марката и винаги се говори за М-ка,аз за себе си знам защо,защото ако не е М-ка си е редови немски скраб.....! Карал съм BMW които не са били М и даа ви кажа нищо особено,нито возия,нито вървеше нито цена с която да са по добри от някои други марки в съответния клас!
  • МалъкАз
    Отговор
    53 22:48  30.08.18

    До коментар #24 от "Пабло":

    Честно казано и моите спомени са за тези модели, въперки, че 92-3-4та съм бил 7-8 годишно хлапе, в сервиза на дядо ми обикалях около тези модели. Никога няма да забравя, когато за пръв път видях горе споменатото е34, да е било 95-96та някъде, местен бабаит го докара. Един лъскав, тъмно зелен седан, останаха ми очите по него. Тогава се запалих по баварците. В момента съм с волво, но много често се замислям дали да не си взема един такъв и да си го стегна за удоволствие, да зарадвам детето от 96-та, което наду главата на баща си как трябва да си вземе такъв същия.
  • Симон
    Отговор
    54 23:07  30.08.18
    Моя VW Passat B3 е на над 400 000км вкаран 2005г в България от първи собственик го купих преди 2 години и още го карам обслужих го и малко го постегнах желязна кола...!

Напиши коментар:


Публикувай