10 950 31

Стари, но култови автомобили с турбо

Радослав Славчев

Принципът на действие на турбокомпресорите е известен на човечеството вече почти век, но неговото активно използване в автомобилите започна относително неотдавна. За изключително кратко време се появиха всякакви турбомотори, но преди това също имаше автомобили, снабдени с турбо. Днес те са вече с т.нар. "култов статут" и сега ще ви припомним за пет от тях.

Nissan Skyline GT-R


С появата си тази кола прави фурор в Япония и Австралия и неслучайно получава прозвището "Годзила". Редовият шестак с битурбо RB26 DETT и до ден-днешен се смята за един от най-добрите агрегати за доработка. Той с лекота се форсира от заводските 280 конски сили до мощност от порядъка на 600 коня.

Audi Quattro


Главната особеност на Audi Quattro е едноименната 4х4 система, но в никакъв случай не трябва да се омаловажава двигателят на този автомобил. Петцилиндровият агрегат с турбо се оказва толкова удачен, че впоследствие компанията решава отново да се върне към тази схема и не бърка в решението си.

BMW 2002 Turbo


Идеята за мощен двигател с турбо е изпробвана от много компании през 60-те години на миналия век, но не всички се увенчават с успех. През 1973 година обаче баварците вадят своя турбо пионер 2002. Автомобилът е оборудван с четирицилиндров турбодвигател, разполагащ с механично впръскване на горивото Kugelfischer и с компресор KKK.

Ferrari F40


Коментарите тук са напълно излишни. Днес F40 е едно от най-желаните Ferrari-та. Това е първият модел на Скудерията, оборудван с V-образен осемцилиндров турбоагрегат. Идеята му е била това да стане най-бързото Ferrari. Моторът е с обем 2.9 литра и благодарение на двата турбокомпресора IHI, мощността му е 478 коня.

Saab 99 Turbo


Няма как този модел да не попадне в нашия списък. Saab 99 Turbo е първият автомобил от този род, който доказва, че турбокомпресорите имат бъдеще при т.нар. бюджетни масови автомобили. Премиерата на модела е през 1978 година и до смъртта на компанията турбокомпресорите са неразривно свързани с името Saab.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • kavkaz (гост)
    Отговор
    1 11:37  13.02.18
    ама че кошници типична радост за БГ селяците

    Коментиран от #2, #5, #6, #25, #26, #31

  • Илиян (гост)
    Отговор
    2 11:49  13.02.18

    До коментар #1 от "kavkaz":

    Евалаааа "ГРАЖДАНИН"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Да ти е.................
  • Илиян (гост)
    Отговор
    3 11:52  13.02.18
    Г-н Славчев.....изпуснал си най-голямата "лудница".....SUPRA

    Коментиран от #4

  • Мартин (гост)
    Отговор
    4 12:12  13.02.18

    До коментар #3 от "Илиян":

    Супрата е атмосферна, впоследствие и слагат турбина, но изначало си е чиста атмосферка
  • Гост (гост)
    Отговор
    5 13:01  13.02.18

    До коментар #1 от "kavkaz":

    Ти мина по глупости и онзи Бай Иван! Той поне спря да пише ,ама ти ....

    Коментиран от #10

  • Гост (гост)
    Отговор
    6 13:03  13.02.18

    До коментар #1 от "kavkaz":

    Я сподели какво караш? И какви автомобили харесваш че да се ориентираме ние простосмъртните?
  • 7 13:14  13.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 8 13:15  13.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • jambazina (гост)
    Отговор
    9 13:55  13.02.18
    Всичките са яки, а ферарито направо кърти.
  • бай Иван (гост)
    Отговор
    10 14:05  13.02.18

    До коментар #5 от "Гост":

    Аре поне научи разликата между б и Б.

    Коментиран от #19

  • Бмвист (гост)
    Отговор
    11 14:21  13.02.18
    Най яката машина е Скайлайна. Това е кола убиец и е ненадмината и до ден днешен.
  • Справедлив (гост)
    Отговор
    12 14:24  13.02.18
    А Ланча Делта Интеграле? Килърът на Ауди куатро.

    Коментиран от #14

  • бай Иванe (гост)
    Отговор
    13 14:30  13.02.18
    кой къде те хване ... :)
  • Asd (гост)
    Отговор
    14 15:32  13.02.18

    До коментар #12 от "Справедлив":

    Ланчата е италианка, тук се тачи само немското.
  • Kambeto (гост)
    Отговор
    15 15:35  13.02.18
    Да наречеш глупост Ферари Ф40 значи си мега чук....
  • Темида (гост)
    Отговор
    16 16:02  13.02.18
    Bugatti EB110
  • селянин (гост)
    Отговор
    17 16:32  13.02.18
    А до Supra..ta i Lancia..ta,бих добавил и Рено 5 турбо-380к.с.Преди 30 г. в евр.планински шампионат отвя Quattroto i integraleto..
  • ЕВТИМ (гост)
    Отговор
    18 16:36  13.02.18
    HF INTEGRALE
  • Гост (гост)
    Отговор
    19 16:46  13.02.18

    До коментар #10 от "бай Иван":

    Между б и Б не правя разлика,ама между Иван и Иванчо правя
  • 20 19:05  13.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Пабло (гост)
    Отговор
    21 19:12  13.02.18
    Maserati Biturbo
  • 75milano (гост)
    Отговор
    22 19:14  13.02.18

    До коментар #20 от "PlimP":

    Що е турбо не ми го фали.................
  • БАЧЕ МИТО (гост)
    Отговор
    23 22:30  13.02.18
    Трябва да си бая богат селянин за да ги имаш а и да разбираш това са мн рядки коли за ценители а не за селяни
  • 333 (гост)
    Отговор
    24 23:45  13.02.18
    Този с коментар #1 е рядко глупав. Това са легенди в автомобилостроенето.
  • 25 23:47  13.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 26 07:23  14.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Име на гост (гост)
    Отговор
    27 08:43  14.02.18
    Ланчия делта интеграле, Форд ескорт Косуорт, Форд сиера Косуорд, Рено 5 алпин турбо, Пежо 205 турбо 16. Не е лошо тези коли да не се забравят!!!

    Коментиран от #28

  • Име на гост (гост)
    Отговор
    28 08:45  14.02.18

    До коментар #27 от "Име на гост":

    Забравих - Субару импреза турбо!
  • movieman777 (гост)
    Отговор
    29 05:15  15.02.18
    без нисан всичко е супер лид съм по другите 4 колици
  • гостъ (гост)
    Отговор
    30 11:14  15.02.18
    Само че на Ауди мотора е от Порше...
  • СПМ (гост)
    Отговор
    31 22:59  18.02.18

    До коментар #1 от "kavkaz":

    Още един човек, който е дошъл тук да плюе семки.

Напиши коментар:


Публикувай