5 504 29

Защо Toyota Supra е легенда

Радослав Славчев

Многобройните клипове, които циркулират из интернет пространството и посветени на различни доработки на Supra с по 1000 конски сили, както и наточените возила от лентата "Бързи и яростни" определено са промили мозъка на по-младите автомобилни фенове. Абстрахирайки се от това митологизиране обаче, Supra има още ред достойнства, които всъщност я превръщат в това, което е.

За да ви разкажем за този автомобил от друг ъгъл, ще трябва да погледнем пресата от 90-те години. Журналистите, които са изпробвали четвъртата генерация на модела са силно впечатлени. През 1994 година списанието Car организира едно свръхлюбопитно противопоставяне между Supra и BMW E36 M3. И двете коли са с приблизително еднаква маса, разполагат с трилитрови редови шестаци, с независимо окачване и със задно предаване.

Supra обаче, заради двете си турбини, е значително по-мощна - 326 к.с. срещу 286. Сравнителният анализ първоначално накланя везните към М3-ката, но впоследствие се оказва, че освен, че е по-мощна, Supra е и по-комфортна и по-технологична. Японският суперкар разполага с тракшън контрол, управлението му е по-прецизно и там където скоростта изхвърля BMW-то от завоите, Supra-та успява да ги преодолее без проблем.

Критики към модела отправят специалистите от Motorsport, които тестват Supra през 1993-а. Според тях тракшън контролът спъва колата, а наличието на екстри като климатик и круиз контрол са напълно излишни. Днес обаче се оказва, че подобни "недостатъци" са задължителни за всички нови автомобили от по-високите класове. Друга претенция към Supra от страна на Motorsport е недрата обратна връзка на волана, което впоследствие също е опровергано от Тиф Нийдел от Top Gear.

Принципно е много лесно да си представим Supra като спортно двуврато купе, като грубиянин или хулиган на пътя или като кола за дрифт или драг надпревари. Но освен това Supra разполага с характер, който и до ден-днешен е неподражаем и именно това я превръща в световноизвестна класика. Сега, само след дни, на автомобилното изложение в Женева, японците ще покажат новата Supra. Този автомобил ще има много трудната задача да докаже, че е достоен наследник на легендата.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1111 (гост)
    Отговор
    1 11:35  14.02.18
    Определено ще им е много трудно да се преборят с тази легенда от 90-те години.

    Коментиран от #2

  • тойо (гост)
    Отговор
    2 11:42  14.02.18

    До коментар #1 от "1111":

    Особено след, като участва и БМВ ;)))
    Супра, ще си остане само тази от 90-те, това новото е за джендъри с претенции ;)
  • Дошо (гост)
    Отговор
    3 12:17  14.02.18
    Факти не може така! Не може 5 години да градите имиджа на БМВ като най-великата марка и сега само за една статия да разрушите всичко това. Как така Тойота била по-комфортна и по-бърза от БМВ. Не може да е така.
  • Японеца (гост)
    Отговор
    4 12:48  14.02.18
    Aууу, моторспорт, тея освен кенефи друго не хвалят.
    Супра и м3, то м4, м5 са като детски колички пред кола от началото на 90!

    Хилядите фенове на ваг, недокосвали се до СУПРА, СКАЙЛАЙН, МР2 и НСХ, ДА МЪЛЧАТ!

    Коментиран от #13

  • 112 (гост)
    Отговор
    5 12:54  14.02.18
    Скоро Джеръми Кларксън се подигра с дизайна на BMW Z5 като го сравняваше с новата Supra.
    Ако сравняваме дизайна БМВ-то изглежда толкова спряло пред Тойотата.
  • Тато (гост)
    Отговор
    6 13:52  14.02.18
    90-те,години,когато японците правеха такива коли,всичко немско беше под ножа!

    Коментиран от #7

  • 2JZ-GTE (гост)
    Отговор
    7 13:57  14.02.18

    До коментар #6 от "Тато":

    За съжаление японците вече не правят расови коли,а такива за бременни майки и джендъри.
  • Plameni (гост)
    Отговор
    8 14:00  14.02.18
    BMW 3000 куб.атмосферен. TOYOTA 3000 куб.с ДВЕ турбини и САМО 40 конски сили повече.

    Коментиран от #26

  • Алфа Ромео (гост)
    Отговор
    9 14:20  14.02.18
    Всички знаят че БМВ ше е в канавката докато Супра взима завоя със същата скорост, няма нужда да го казвате.

    Коментиран от #10

  • бмв е34 (гост)
    Отговор
    10 14:52  14.02.18

    До коментар #9 от "Алфа Ромео":

    надали но,нищо мечтите са безплатни и нека бъдем по-точни бмв е с 321 коня не 286 и то без турбини

    Коментиран от #11

  • Никой (гост)
    Отговор
    11 15:03  14.02.18

    До коментар #10 от "бмв е34":

    По-ранните е36ци за 286. По-късно стават 321, което си е доста за атмосферен 3,2л. Не мога да изразя мнение, не съм карал нито м3, нито супра. И двете коли ми харесват страшно много. Супрата изглежда с доста по-модерен дизайн, но чисто естетически класическите форми на е36 по ми харесват. За разлика от доста други "фенове" се надявам новата кола да е по-добра и да отговаря на името Супра. Няма нищо лошо да си сътрудничат 2 от най-големите производителя. В крайна сметка печелим ние, клиентите.
  • Дрон (гост)
    Отговор
    12 16:20  14.02.18
    Много е красива съпрата, в муцунката прилича на малко японче аутистче. Легенда е както всички японски, че се продават на 50% от цената на европейските автомобили. Не случайно вноса им 80 и 90 години е спонсориран на 50 от държавата и всичките им кошници тук ги продават на загуба.
  • 13 17:48  14.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Plameni (гост)
    Отговор
    14 18:11  14.02.18
    Приравняване кубатурата на турбо двигателите към атмосферните двигатели става с формулите :
    -за бензин кубатурата умножена по 1,7
    -за дизел кубатурата умножена по 1,5
    Пример: турбо 3000 бензин-3000х1,7=5100куб.
    Сами си направете извод кой автомобил е по-добър.

    .
  • Шампиона (гост)
    Отговор
    15 18:36  14.02.18
    Каквото и да си говорим, съревнованието между тези автомобили се печели от Тойотата..Дори тази М3-ка, която се води, като фейслифт "Ево" и е 321 коня, не може да се опре на супрата, относно бързина и динамика..Това наистина е един изключителен автомобил, който заслужава абсолютно всички суперлативи, които се изричат по негов адрес..Не случайно един хубав запазен екземпляр с най-мощния стоков двигател, с ръчни скорости и ляв волан струва над 50 60 хиляди евро..
  • фактолог (гост)
    Отговор
    16 18:55  14.02.18
    BMW-то ми напомня Лада сравнявайки го със Супрата, а и под капака сигурно е така.
  • japimport (гост)
    Отговор
    17 19:12  14.02.18
    Имах 2001 Lexus GS300 ( Toyota Aristo),за 2 години в Англия, със същият двигател от снимката- 2JZ-GTE- 275 коня, невероятна комбинация на лукс и мощност. През 2 къщи от нас живееха араби-пакистанци с чисто ново Audi A5 3.0 TDI, редовно се гаврех с тях на светофара, брадите им се накъдряха от яд и злоба.

    Коментиран от #18

  • Гост (гост)
    Отговор
    18 20:00  14.02.18

    До коментар #17 от "japimport":

    Къде са 230 коня къде са 280. Иначе добре си се гаврил по светофарите срещу кола с 4×4

    Коментиран от #22

  • Алфа Ромео (гост)
    Отговор
    19 20:00  14.02.18
    Супрата от 90-те е последната, за мен вече Супра не съществува.

    Коментиран от #21

  • Plameni (гост)
    Отговор
    20 20:31  14.02.18
    Супрата трябва да я сравняват с друг автомобил с две турбини,като Порше 959 от 1986г. с 450 конски сили.
  • Гост (гост)
    Отговор
    21 20:37  14.02.18

    До коментар #19 от "Алфа Ромео":

    Това си е твое мнение, което не е от никакво значение за някой! Ами дай по твоя акъл да я произвеждат като някоя Лада 30-40 години без никакви подобрения, защото била добра. Ами нали се сещаш че конкуренцията не спи и се развива. Как реши че новият модел няма да е добър???

    Коментиран от #23

  • japimport (гост)
    Отговор
    22 20:58  14.02.18

    До коментар #18 от "Гост":

    Явно си фен на ВАГЕНИТЕ, но си направи труда да разбереш повече за Toyota Aristo V300 Vertex Edition 3.0 twin turbo с двигател 2JZ-GTE- 280 к.с. да със задно е, но тракшън контрола на Тойота е супер а и е бензинов двигател. За да се узаконят в Англия ги минават за Lexus gs300, който е с 230к.с. Виж линка http://fastestlaps.com/models/toyota-aristo-v300-vertex-edition
  • Алфа Ромео (гост)
    Отговор
    23 21:59  14.02.18

    До коментар #21 от "Гост":

    Това да я правят в сътрудничество с БМВ е черно петно върху една легендарна спортна кола като Супра, за което са си виновни само от Тойота....

    Коментиран от #24

  • Гост (гост)
    Отговор
    24 08:56  15.02.18

    До коментар #23 от "Алфа Ромео":

    Това че завиждаш си е твой проблем! Хората имат най различни специалисти в различни области и те са преценили че точно с БМВ трябва да се съюзяват,а не с алфа примерно!

    Коментиран от #25

  • Алфа Ромео (гост)
    Отговор
    25 16:59  15.02.18

    До коментар #24 от "Гост":

    Да завиждам за кво по-точно, изказвам лично мнение, просто така го усещам аз.
  • Отбелязвам (гост)
    Отговор
    26 00:47  16.02.18

    До коментар #8 от "Plameni":

    Само да ти кажа,че тази мощност на супрата е ограничена заради споразумение на японците помежду им,което за времето си е било 280кс. Макар,че тоьота леко го пренебрегва с 320кс. И понаса големи санкци на времето. Второ тези 320кс.само с докосване стават 500кс.заради потенцяла на самият блок и карантии те, нещо което НЕМЦИТЕ НИКООГА НЯМА ДА ПОСТИГНАТ! Масово има 2JZ с по 600-800-1000-1200 и т.н. Айде почивайте вече с ная разлика от 40 коня. Поне се ограмотете преди да пишете...
  • некойси (гост)
    Отговор
    27 07:49  16.02.18
    И какво стана ... няколко десетилетия по-късно направиха хибрид между BMW и Toyota. За резултата се сещайте вие.
  • гостенче (гост)
    Отговор
    28 09:43  16.02.18
    E36 е един достоен БМВ представител, който силно подкрепя това с което марката се е доказала в годините.
    Е36 е автомобила, който фигурира в класациите на НАЙ ЛОШИТЕ КРАШ ТЕСТОВЕ НА СВЕТА!!! Комбинирана с упоменатия по-горе двигател си се превръща в чудесен метод за самоубийство за една чата пари...

    Със здраве..!!
  • Plameni (гост)
    Отговор
    29 12:31  16.02.18
    BMW правят най-добрите 3000 куб.двигатели.Като доказателство класацията International Engine of the Year.
    BMW М3 с атмосферен имат същата мощност ,която ТOYOTA SUPRA успява да постигне след, като монтира два турбокомпресора.Новата TOYOTA SUPRА ще ползва двигател от BMW .Още едно доказателство.

Напиши коментар:


Публикувай