7 901 17

С новото V40 Volvo къса окончателно с Ford

Георги Касабов

Третото поколение на най-малкото комби в гамата на Volvo ще се появи през пролетта на 2019 г. и ще прати в миналото и последните технологични остатъци от времето на Ford, на чиято платформа C1 е построен сегашният модел, съобщава Teknikens Värld.

Новото V40 се разработва в техническия център на Volvo и Geely (CEVT - Chinese Euro Vehicle Technology) в Гьотеборг. Та е проектирана платформата CMA, която залегна в основата на представения наскоро XC40 и моделите на китайския "братовчед" Lynk & Co.

С третата генерация на V40 ще се завърне класическата каросерия комби, жертвана в полза на хечбека в сегашния модел. Компактните размери обаче ще бъдат запазени и няма да се навлиза в територията на V60.

Дизайнът ще следва стилистиката на XC40 като се започне от острите линии и се стигне до различния цвят на покрива. Оборудването на двата модела също ще еднакво. В интериора на комбито ще има множество ниши за съхранени на вещи и голям сензорен екран за управление на мултимедията Sensus.

Следващото V40 ще се оборудва с познатите четирицилиндрови бензинови и дизелови двигатели на Volvo, както и с новия трицилиндров мотор с обем 1.5 литра. Най-интересна обаче ще бъде версията на ток, която ще стане първият сериен електромобил на марката.

Шефът по развойната дейност на Volvo Хенрик Грийн разкрива, че електрическото V40 ще се предлага в два варианта с малка и голяма батерия, но не съобщава капацитета им. Върхът в гамата пък ще заеме модификация с името T5 Twin Engine, за която все още не се знае нищо.

Бензиновите и дизеловите версии на новото малко комби на Volvo ще се произвеждат в завода на компанията в Гент, Белгия. Електрическото V40 пък ще се сглобява в Китай, откъдето ще се изнася за останалия свят.



Още по темата

  • Шведска тройка

    Шведска тройка

    Volvo представи първия трицилиндров двигател в 91-годишната си история. Новият мотор с модулна архитектура от семейството Drive-E ще дебютира под ...
    19.02.2018
    8 491
    26

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Добро Е
    Отговор
    1 13:07  19.02.18
    Дизайна на новите Волва е по-добър от този на новите Мерцедеси и БМВ-та, Доста по-добър, онез сякаш некой наш материал ги е рисувал

    Коментиран от #9

  • Йохан Магнусон
    Отговор
    2 13:08  19.02.18
    Харесвам!
  • Иоуееееее
    Отговор
    3 13:08  19.02.18
    Айде бе? Докога ще го чакам това електрическо Volvo? Ще си купя друга електричка накрая като ми свърши търпението...
  • фокус
    Отговор
    4 13:55  19.02.18
    много се радвам за което. форд не са една от най-приятните марки за возене в тях, въпреки, че са икономични и издръжливи коли.

  • Random
    Отговор
    5 15:20  19.02.18
    Готино е!
  • автофен
    Отговор
    6 15:41  19.02.18
    С две думи казано става китайско - изцяло .Жалко ,бяха симпатична марка и правеха автомобили с характер .

    Коментиран от #8

  • Сребристи сапунерки
    Отговор
    7 17:18  19.02.18
    Кашон. Или може би тухла? И в двата случая обаче : "модерно" :D
  • Ни съ вайкай
    Отговор
    8 21:56  19.02.18

    До коментар #6 от "автофен":

    Да ти кажа имал съм стари Волва и въобще не ми ги хвали, единственото хубаво нещо е перфектната ламарина и боята, а пък Китайците са бая напреднали с технологиите, то скоро всичко ще се произвежда там
  • дре
    Отговор
    9 23:20  19.02.18

    До коментар #1 от "Добро Е":

    хахаха, комплексарско изказване за пореден път! не можеш ли просто да кажеш, че колата е хубава, а тръгваш веднага да я сравняваш с МБ и БМВ. още един мишок с малък пи.ок!

    Коментиран от #12

  • Японеца
    Отговор
    10 11:13  20.02.18
    Стоповете са ужасни!

    Коментиран от #13

  • Карай
    Отговор
    11 12:05  20.02.18
    Задните фарове са ужасни,от години ги правят огромни,сега са модерни дълги и тънки!
  • 666
    Отговор
    12 15:27  20.02.18

    До коментар #9 от "дре":

    Колата е по-хубава от всеки Мерцедес и всяко БМВ след 2003-4 година,

    Коментиран от #14

  • Класика
    Отговор
    13 19:18  20.02.18

    До коментар #10 от "Японеца":

    Аз на тази тухла, само като и видя четвъртитите врати и ги сравня с тези на Хонда Легенд купе 2 ген. и ми става лошо. Не мерси, не им ща кашоните, ще си карам старата тънка дълга количка!

  • дре
    Отговор
    14 23:53  20.02.18

    До коментар #12 от "666":

    хахаха, ето още едно заблудено чедо, защо споменаваш само мб и бмв, а по-хубава ли е от алфа, рено , пежо, корейки, японки ит.н.
  • Бай Благой
    Отговор
    15 08:53  21.02.18
    Уникален шведски дизайн!! Хубава кола с доста екстри и технологии за безопасност. Преди 2-3 седмици гледах V60 със защита на пешеходци, адаптивен круиз контрол, city safety, Кожа, навигация и т.н...... За 10хиляди лева В ПОВЕЧЕ в същата автокъща се продаваше немска кола-комби с нито една от тия екстри.... Дали Волвото е било "талаш", а немската е била "много запазена" не знам....но е факт че идентични модели и година на производство са с 10хилки разлика без да има за какво на практика! Volvo for Life!
  • PRC
    Отговор
    16 12:51  21.02.18
    До 15 Кое му е шведското освен името .Китайски кош отвсякъде с недъгави 4-цилиндрови мотори .

    Коментиран от #17

  • 17 22:01  21.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай