Last news in Fakti

21 Февруари, 2018 10:22 10 354 35

Край с дизелите на Porsche

  • porsche-
  • diesel-
  • дизелгейт
Край с дизелите на Porsche - 1

Марката Porsche окончателно прекрати производството на модели, задвижвани от дизелови двигатели. Последните автомобили оборудвани с дизели Macan S Diesel и Panamera 4S Diesel вече няма да се произвеждат, а всъдеходът Cayenne, след смяната на поколенията така и не беше представен с дизелов мотор.

По този начин от компанията изпълниха заканата си да спрат производството на дизели, а решението е свързано с ожесточените екологични норми и с измененото търсене от страна на клиентите на марката. През 2017-а съвсем малка част от продадените SUV-та Macan бяха дизели, а от Panamera са продадени по-малко от 15% с дизелови мотори.

50% от тези, които през миналата година са си купили Panamera залагат на хибридните силови трактове. Главният изпълнителен директор на марката съобщи официално, че дизеловите мотори не са важни за Porsche, защото те са желани от малък процент купувачи, основно от Европа.

Поради тази причина марката се отказва от по-нататъшни инвестиции, свързани с дизелите и пренасочва усилията си към електрификация на моделите си. Отказа от дизелите е и последствие от разярилия се скандал, получил прозвището "Дизелгейт", от който пострадаха всички марки, влизащи в групата Volkswagen.

През лятото на 2017-а властите в Германия заставиха Porsche да отзове в сервизите 22 000 дизелови Cayenne, а екологичната организация Deutsche Umwelthilfe заведе дело за сумата от 110 млн. евро. Всичко това доведе до кардиналното решение за отказ от двигатели, задвижвани от нафта.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    23 4 Отговор
    браво
  • 2 Зорлем

    30 5 Отговор
    Е, ся турбо гъзарите в България само Q-та ли ще карат?

    Коментиран от #23

  • 3 Гост

    26 13 Отговор
    Къде са сега нафта феновете....
  • 4 mititu

    10 12 Отговор
    Много тъжна новина!?И кво прайм ся?Ми те утре могат да решат и коли да спрат да правят!?Тогава на къде отива този свят?Боже,боже,колко мъка има на тоя свят боже!
  • 5 Японеца

    22 10 Отговор
    Правилно решение са взели, ваг вече мислят правилно!
    Но, ще трябва да догонват Нисан Рено и Лексус в хибридните технологии.
  • 6 Питанка

    8 20 Отговор
    хАхА какви хибриди имат Нисан-Рено като ФВ са години напред пред тях???
  • 7 Fermera

    18 1 Отговор
    Погледни какви хибриди има Инфинити,откога ги има и как вървят безпроблемно.Засега митото ги пази,но скоро и то отпада.После погледни новото Infiniti QX50 с бензинов двигател с променлива компресия и ПроПилот.Може и да погледнеш.
  • 8 Марио

    5 18 Отговор
    Този ход за мен е напълно погрешен.Правите грешка.Не трябва да спирате дизела.Защо се отказвате толкова бързо и лесно??

    Коментиран от #9

  • 9 Математика

    24 1 Отговор

    До коментар #8 от "Марио":

    Защото Порше = Спорт и Спорт=Бензин тоест Порше=Бензин .

    Коментиран от #10, #11, #16

  • 10 BMWPower

    10 1 Отговор

    До коментар #9 от "Математика":

    Принципно си прав. Дефакто от около 20 години автомобилостроене=маркетинг, а не на логика.
  • 11 Никой

    18 8 Отговор

    До коментар #9 от "Математика":

    Кайен не е равно на спорт, ако ще и v12 да му сложат. Умен ход, за да се разграничат от целия този скандал, но бих казал че тежки коли като Панамера и Кайен са много по-добри с дизел. Сега ще ме нападнат феновете на бензина, които 1вото нещо, което правят на колата си е да сложат Ловато. Истината е че са добри за различни случаи и един тежък и голям джип трябва да има мощност в ниските обороти и трябва да е дизел. Бензина е добър за малка и лека кола. А вие всичките които във всяка статия за електрички се обясняват колко са вредни батериите, как така боготворите хибридите? Единственият плюс на хибрида е че в града за цели 15-20км може да върви на ток. Иначе е по-тежък, по-сложен и по-скъп. Ненужна изг*зица, която само отлага пълната електрификация. При нормално ежедневно каране един по-лек и евтин дизел има по-нисък разход, а една електрическа кола е по-чиста. Хибридът работи най-добре при суперколите, където е нужна максимална динамика през всички обороти и ситуации. Обаче какъв е смисълът двг и ел да работят заедно като ел моторите са по-добри във всичко?

    Коментиран от #13, #26

  • 12 Маняк

    16 1 Отговор
    Удоволствието от бензина е невероятно.Прави са да не правят повече нафтови печки
  • 13 Математика

    15 6 Отговор

    До коментар #11 от "Никой":

    А защо му е мощност на ниски обороти като може да го форсират и има скоростна кутия.
    Да ще гори повече ама това е Порше не е Дачиа.

    Коментиран от #15, #17

  • 14 Ония със ЗАЗката

    7 1 Отговор
    Ей хубаво е човек да поговори със сродни души,собственици на ПОРШЕ.Все пак те са с опит и РАЗБИРАТ много ама много.Дабе могат и дс мислят като богатите собственици на такъв автомобил.
  • 15 Антиелектрика

    10 5 Отговор

    До коментар #13 от "Математика":

    Това е оня електрофил каращ дизел и пишещ с много никове!
    Неговото верую е като на г-н Балкански - по-тънкото е най-хубаво. Или евтина нафтица или евтин точец и изпада в нирвана.
    На такъв човек нищо не може да му се обясни!
    Ниски обороти му трябвали, все едно ще оре с Кайена - хумор, сатира и забава :)))
  • 16 Марио

    4 6 Отговор

    До коментар #9 от "Математика":

    Иди се качи на панаира или на кайен дизела и ако не върви ме викна да видя какъв е проблема,защото няма как да не върви

    Коментиран от #21

  • 17 Никой

    3 9 Отговор

    До коментар #13 от "Математика":

    Кайен и Панамера са луксозни коли. Рядко луксозна кола е направена да се реже до 7 хиляди оборота. Естествено че може да се направи, но когато колата има въртящ момент в ниски обороти тя се усеща много по-разтоварена и това допринася за усещането за лекота и комфорт при тежки луксозни коли. Затова Ролс са по 12 цилиндъра, и затова е достатъчно да го караш до 2000 оборота за да изкараш почти цялата мощност. Това е един начин, другият е дизелов мотор. Затова викам, че дизел е по-подходящ от примерно убит V6 бензин в такова голямо купе. Има голяма разлика дали докарваш мощност от въртящ момент или обороти. Всичко е до усещане и не очаквам да ме разбереш.

    Коментиран от #20

  • 18 Антиелектрика

    12 3 Отговор
    Лукс и спорт са несъвместими с дизел!
    Историята го показва нагледно!!!

    Коментиран от #27

  • 19 LexusGS350Varna

    8 4 Отговор
    Нямат и нужда от дизел компания като Порше! Новите мотори са изключително икономични. Новият GTS 2018г. със 430 коня и вече 6 цл. харчи 11.5 -12 л. на магистралата със 140. По каталог 9.3 л. - градско харчи около 13 л. А98-100 - уникални резултати за 430 коня с 8 ст. автоматик и 2.5 тона. Само бензина трябва да е висококачествен и 98 октана минимум. Само при безрасъдно настъпване над 200 км в час може да стигне 20 литра...но това е за хора - които искат да се лишат от ш. книжка за три месеца!

    Коментиран от #24, #33

  • 20 Математика

    10 2 Отговор

    До коментар #17 от "Никой":

    Как да те разбера като незнам че момент на двигателят може да се постигне:
    1.Чрез кубатура.
    2.Чрез турбо.
    Как да те разбера като незнам че вече има модерни автомати които не те карат да мислиш ама къде ми е момента, просто натискаш педалът и момента на колелата идва, какво му пука на шофьорът откъде идва?

    Обаче после натиска педалът по-силно и идва още после по силно и идва още, и ОЩЕ и ОЩЕ и ОЩЕ и ОЩЕ и си казваш е това е Порше. А при дизелът натискаш добре после натискаш още-става после още- едвам помръдва и после ниииииищо?????

    Коментиран от #25

  • 21 Математика

    6 0 Отговор

    До коментар #16 от "Марио":

    Марио аз не казвам че не върви!!!!!!!

    Обаче хората дето се качват на Turbo 4.0 V8 така казват, ти ми кажи да им вярвам ли???
  • 22 Баятлия

    4 3 Отговор
    Ужас, тамън продадох 2 ниви да си купя Кайен дизел а те взеха че го спяха, дано БМВ Х6 имат дизели все още.
  • 23 бла бла

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "Зорлем":

    BMW X5, у наше село всеки втори е с Х5.
  • 24 Язе

    3 0 Отговор

    До коментар #19 от "LexusGS350Varna":

    Я ми кажи как на магистрала при 140 гори 12/100 а в града 13/100.По скоро и най вероятно на магистрала 12/100 минимум а в града от 20/100 нагоре.Без да го натискаш.Освен ако в града не караш с 100км/час може и 13/100 да хванеш.
  • 25 Язе

    3 1 Отговор

    До коментар #20 от "Математика":

    Натискаш силно,още натискаш ОЩЕ,ОЩЕ,ОЩЕ,спира те един полицай взима ти книжката и след това се натискаш.....в трамвая.Спазвайте правилника.
  • 26 M73

    0 2 Отговор

    До коментар #11 от "Никой":

    Смисълът да работят двата двигателя заедно е,че ДВГ зарежда електрическия.Това е разликата от plug in хибридите,като Tesla например.
  • 27 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #18 от "Антиелектрика":

    Ти като си толкова компетентен за Льо Ман чувал ли си? Там Ауди и Пежо последните години мачкат и май не са бензинови.

    Коментиран от #28, #29

  • 28 Състезател

    1 1 Отговор

    До коментар #27 от "Гост":

    Ама ти май СЪЩО не си чувал нещо щото Порше не е нито Ауди нито Пежо.
    И това Порше не е дизел да знаеш.
    Да има ли са през годините и Дизелови победители но това е друг тип състезание.

    Ако вземеш всички останали състезания при всички се използва бензин, защо се опитвате да кажете на черното бяло незнам???

    За спорт дизелът винаги ще бъде по слаб от бензинът, просто той не търпи високи обороти и от там няма как да се надува мощноста, без да се покачва масата.
  • 29 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #27 от "Гост":

    Не, чувал съм само за Формула 1 и рали състезанията. Странно, но там дизела толкова мачка, че чак го няма. И докато Формула 1 няма как да се движи по обикновени пътища, то рали автомобилите са 100 пъти по-коли от неадекватни те ти дизели на Льо Ман.
  • 30 Ввв

    5 1 Отговор
    То оставаше и да имаш пари за Порше и да си го поръчаш дизел,смях в залата....
  • 31 ВАГ

    5 1 Отговор
    Аз като привърженик на дизелаците , смятам ,че има определени марки коли (Порше,Ферари,Ламбо)които НЕ трябва да имат дизели ,просто не им е в категорията .Дори и СЪВовете на тези марки са глупост.

    Коментиран от #34

  • 32 прекрасни времена идват

    4 1 Отговор
    В следващите години името на тази статия ще се повтори десетки пъти, като само ще се сменя името на поредния бранд отказал се от дизелите!
  • 33 5555

    3 0 Отговор

    До коментар #19 от "LexusGS350Varna":

    Все едно щангист да вдига по 160 кила и да го храниш със зелена салата. Ай стига с тез глупости за разхода. Не гледай какво ти рекламират , ами питай някой с такъв джип.
  • 34 Състезател

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "ВАГ":

    Да съгласен макар че Порше успяха някак си да се наложат и със СУВове. Обаче така заедно с Панамерата се превърнаха в поредната обикновенна марка която произвежда и култовото 911. Явно това е цената за да оцелееш в днешно време. Магията обаче само от произнасянето на марката Порше изчезна.
  • 35 Slay

    2 3 Отговор
    И какви фенове сте вие на бензиновите коли като къпете само на газ, ама тука много ви знаят устата.