4 970 11

Superb Hybrid: 218 коня и 70 км на ток

Георги Касабов

Инженерите на Skoda напредват с разработката на първия хибриден модел в историята на марката. Бензиново-електрическият Superb ще бъде готов догодина, разкрива шефът на двигателостроителния отдел на компанията Мартин Хрдличка пред AutoExpress.

Хибридът с възможност за зареждане от битовата мрежа ще бъде оборудван с 1.4-литров бензинов турбодвигател със 156 к.с. и електромотор със 115 коня. Системната мощност на установката ще достига 218 к.с.

От Skoda не посочват динамичните характеристики на хибридния Superb. Оборудваният с аналогична силова установка Volkswagen Passat GTE ускорява от 0 до 100 за 7.4 секунди и развива максимална скорост 225 км/ч.

Първата бензин-електрическа Skoda ще получи батерия с капацитет 13.3 кВтч. Тя ще позволява изминаването на 70 км само на ток. Хибридният Superb ще отделя само 31 грама въглероден двуокис на километър.

Според Мартин Хрдличка следващият модел, който ще получи бензин-електрическа силова установка, ще бъде кросоувърът Kodiaq. Веднъж внедрена, хибридната система ще може да се пригоди лесно също за Octavia и Karoq, но за целта трябва първо да бъде проучен пазарът.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • амг вечна мощ
    Отговор
    1 19:35  01.03.18
    Бих я взел ,ако имам парите,но с нашия стандарт на парите,не можем да си позволим да я поддържаме !!

    Коментиран от #7

  • Зорлем
    Отговор
    2 20:10  01.03.18
    "Хибридният Superb ще отделя само 31 грама въглероден двуокис на километър." Ама всеки километър или най-много само първите 100-ина? Изобщо европейците тъпо и упорито продължаваме да пречупваме екологичността през този въглероден двуокис пък после, "Вземи тая забрана на дизела!", нищо, че той отделя по-малко такъв. Пълна шизофрения...
  • ЧужденецЪ
    Отговор
    3 08:54  02.03.18
    "1.4-литров бензинов турбодвигател със 156 к.с. и електромотор със 115 коня. Системната мощност на установката ще достига 218 к.с." Аз ли немога да смятам или 156 + 115 не прави 218 както и да го смятам?!?
  • борислав
    Отговор
    4 11:53  02.03.18
    Хибрида не работи на ток и бензин /или дизел едновременно/,смисълът е да работят отделно,и то основно в градска среда при ниска скорост.Колата е 156 к.с. и извън града харчи по-вече от нормален автомобил защото е по тъжък. Особено е ,че при палене не се чува нищо .

  • 4321
    Отговор
    5 12:31  02.03.18
    Става за таксиметров автомобил
  • 4321
    Отговор
    6 12:31  02.03.18
    Става за таксиметров автомобил
  • Антон
    Отговор
    7 10:12  03.03.18

    До коментар #1 от "амг вечна мощ":

    Би ли обяснил какво има да поддържаш на нов автомобил в гаранция, освен на 1-2 год. да го водиш за смяна на масло и филтри. Като свърши лизинга след 5 год. най-вероятно собственика ще го върне и ще вземе следващата. Само тука продължавате да живеете с идеята че колата трябва да изкара десетки години.

    Коментиран от #10

  • Jacques Yves Moineau
    Отговор
    8 12:34  04.03.18
    Дали към колата дават и 100м кабел за зареждането, че живея на 12тия етаж и обикновено паркирам през една пресечка, щото под балкона ми няма място.

    Коментиран от #9

  • Макара
    Отговор
    9 20:16  04.03.18

    До коментар #8 от "Jacques Yves Moineau":

    На този етап електромобилите не са предвидени за хора живеещи в панелка. Те са за хора с възможности, за които не е проблем да си закупят паркомясто пред блока и да му монтират зарядна станция, представляваща най-обикновен контакт свързан към електромерът му, на който се подава ток през мобилно приложение, само когато се зарежда електромобила.
  • Кобрата
    Отговор
    10 00:37  06.03.18

    До коментар #7 от "Антон":

    Ти имаш ли си представа колко струва сервизното обслужване на нов автомобил? Едно, че за да ти признаят гаранцията при евентуална повреда, автомобилът трябва да го караш винаги на обслужване в оторизиран сервиз на съответната марка, която е автомобилът и друго, че цените на Superb в официалния представител на Skoda (Еуратек), започват от 43 850 лева за седана без допълнителните екстри... Ако решиш да го пипнеш, цената много бързо достига 95-100 000 лева, като в тях не ти влиза цената на сервизното обслужване...което в оторизираните сервизи е доста по-скъпо. С две думи - с масовите български заплати - НЕ СТАВА Трябва да въртиш някви далавери или да имаш добър бизнес, за да си купиш подобен автомобил...

    Коментиран от #11

  • Антон
    Отговор
    11 17:57  06.03.18

    До коментар #10 от "Кобрата":

    Да , имам много добра представа каква е цената на сервизното обслужване. Когато караш нова кола, която отговаря на доходите ти, 700-800-1000 лв. за труд масла и филтри не мисля че ще са ти проблем в рамките на 1-2 год. според показанията борд компютъра. Дори цената е много добра- стоиш си на сухо, топло, предлагат ти чай,кафе, ако искаш ти викат такси, държат се любезно, ей така някак си цивилизовано и европейски. Не стои бай ваньо гаражния майстор да ти обяснява тези в завода какви тъпаци си и защо там са го заврели тоя филтър.... Ама след като ви харесва да пипате мръсотия, да се цапате в масло и да смърдите на сервиз, поддържайте си ги сами, и си мислете какви се тарикати като сте спестили 200 лв. А 100 хил.лв. за барната шкода е нелепо,смешно, направо вулгарно :)

Напиши коментар:


Публикувай