5 177 37

Най-бързият електромобил на планетата

Георги Касабов

Хърватската компания Rimac Automobili представи дългоочаквания наследник на ураганния Concept_One. Електрическият хиперавтомобил C_Two има амбицията да стане най-бързият от вида си и ако се съди по техническите му характеристики, определено притежава нужния потенциал.

В основата на конструкцията е залегнал монокок от въглеродни влакна. От карбон са също подрамата и покривът, а останалата част от каросерията е изработена от алуминий. Rimac C_Two е дълъг 4 750, широк 1 986 и висок 1 208 мм при междуосие от 2 750 мм. Теглото е 1 950 кг.

Също както при Concept_One, всяко от колелата се задвижва от отделен електромотор с постоянни магнити и собствена трансмисия с едностепенни редуктори отпред и двустепенни отзад. Разпределението на въртящия момент се контролира от електроника.

Сумарната мощност на задвижващата система е 1 408 кВт (1 914 к.с.), а въртящият момент - 2 300 Нм. С подобно въоръжение не е чудно, че от Rimac заявяват време за ускорение от място до 60 мили/ч (97 км/ч) за 1.85 секунди - с 0.05 сек. по-бързо от новия Roadster на Tesla.

Спринтът от 0 до 100 км/ч пък отнема на C_Two 1.97 сек., което прави хърватския електромобил по-пъргав дори от показания наскоро Owl на японската компания Aspark. 11.8 секунди след старта новият Rimac вече се движи с 300 км/ч, а за преодоляването на класическата драг дистанция от 402 метра са му нужни 9.1 сек. (Tesla твърди, че новият Roadster изминава четвърт миля за 8.8 секунди). Максималната скорост е 412 км/ч.

Четирите електромотора се захранват от батерия с капацитет 120 кВтч. По цикъла NEDC този запас от енергия е достатъчен за изминаването на 650 км (Tesla Roadster има 200-киловатчасов акумулатор и автономен пробег 1 000 км). Батерията на хърватската хиперкола понася висок заряд, което позволява зареждането до 80% за по-малко от половин час.

C_Two обаче разчита не само на мускули. Новият Rimac разполага с автопилот от четвърто поколение и може да се движи без намесата на шофьор, което го прави най-бързата автономна кола в света. Системата за безпилотно управление се състои от осем камери, два лазерни далекомера, шест радара и 12 ултразвукови датчика.

От новия електрически хиперкар ще бъдат произведени 150 екземпляра. Тиражът не е никак малък за такава конструкция. От предшественика Concept_One бяха създадени осем бройки плюс 2 състезателни Concept_S.

Rimac вече събира поръчки за новото си творение. Първите готови електромобили ще бъдат доставени на собствениците през 2020 г.



Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Цар Навуходносор
    Отговор
    1 17:30  07.03.18
    Мате Римац!
  • гост
    Отговор
    2 18:13  07.03.18
    Да де, но концепт 1 струва един милион евро, а е "само" хиляда конски сили. Сега това е с двойно повече и повече новаторство, та и цената може да му е по-висока. За същата цена може да купите Тесла Роудстър на цялото си семейство и пак да ви останат пари, е може да не ви я доставят в уреченото време, но все пак сравнение на малка серия за супер-богаташи и бюджетен спортист с 5 пъти по-ниска цена не е съвсем уместно.

    Коментиран от #5

  • Я да видим
    Отговор
    3 19:45  07.03.18
    Гледах клипче в тубата - вътре е ОК, но хърватите са плякнали един телевизор, който има вид еФтинджос чайна. И не само, че видът му е такъв, но и софтуерът лаги като на андроид телефон за 50$. Който не вЕрва - цък: https://youtu.be/XvjvYzzBh-k?t=442 Не може да изсипеш куп за евтин софт. Да се обадят на нашите специалисти, които пишат софта на Мерцедес ;)
  • гост
    Отговор
    4 20:30  07.03.18
    не го давайте на Хамънд !!!

  • гост
    Отговор
    5 22:17  07.03.18

    До коментар #2 от "гост":

    Е , 150 бройки за хора дето не могат да "живеят" с кола за под 1 милион , все ще ги пласира из арабските и "чалгарските" среди и дано си събере поръчките до две години , че като излезе Роадстера ще му се усложни живота !!
  • Бензин в кръвта
    Отговор
    6 06:02  08.03.18
    Електричките нивга няма да стигнат постиженията на двигателя с вътрешно горене!

    Коментиран от #7

  • гост
    Отговор
    7 08:19  08.03.18

    До коментар #6 от "Бензин в кръвта":

    "двигателя с вътрешно горене" само може да мечтае за "постиженията" на електродвигателя които само се подобряват !!

    Коментиран от #8

  • Антиелектрика
    Отговор
    8 08:57  08.03.18

    До коментар #7 от "гост":

    Ау, не думай! Кои са тези постижения на електродвигателя, които ДВГ няма да постигне? Най-бързо ускорение от 0 до 100 км/ч е на ДВГ - 0,8 секунди! Най-висока скорост е на ДВГ - 1600 км/ч. Най-бърза обиколка на Ринга е на ДВГ - 6:11 минути. Пък те електродвигателите за 170 години не можаха да ги подобрят, иначе си вярваш, че ДВГ ще стои на едно място. Ама нали си по празнодумстването, какво ли да очакваме друго от теб освен подобен смешен коментар!

    Коментиран от #9

  • гост
    Отговор
    9 09:07  08.03.18

    До коментар #8 от "Антиелектрика":

    Кой от тези примери може да си купиш, и да отидеш на море с него или до магазина да си купиш хляб?

    Коментиран от #10, #11, #21

  • гост
    Отговор
    10 09:25  08.03.18

    До коментар #9 от "гост":

    И то на цена достъпна за 50% от населението на развитите страни !!!!!
  • Прекалено късо име
    Отговор
    11 09:33  08.03.18

    До коментар #9 от "гост":

    Той "Антиелектрика" всеки път лепи 100 за 0.8 секунди и фучи из София с 1600 км/ч :) И после като се събуди..

    Коментиран от #22

  • Електродвигатели
    Отговор
    12 09:43  08.03.18
    Абе ти някога виждал ли си електродвигател на живо или ги гледаш в Уикипедия? Дори съвременните промишлени електродвигатели, при такава мощност са по-големи от целия автомобил и тежат поне три пъти колкото автомобила. Както виждаш няма защо да развиват повече електродвигателите, при "недостиг" на мощност могат да монтират по един двигател на всяко колело, а могат да монтират и по два електродвигателя на колело при нужда. Смяташ ли обаче че ДВГ има потенциал да се развива повече от батериите? В съседната тема вече са вкарали графена в действие и са направили ВОДНА батерия със сто пъти по-голяма енергийна плътност от съвременните батерии, които се зареждат за 20 секунди. Ако запазят дори само тези характеристики без да ги подобряват, в момента в който влезе в производство ще може да избираш Дали Тесла модел S да тежи пак толкова, но да изминава 50 000 км с едно зареждане или пак да изминава 500 км с едно зареждане, но батерията да тежи 5 кг и да се зарежда за 20 секунди.
  • Зорлем
    Отговор
    13 09:55  08.03.18
    "... в момента в който влезе в производство... " Е, точно заради този тънък момент фосилните задръстеняци ви се подиграваме. Просто този пробив при батериите го чакаме повече от 20г вече и все чуваме "до 5 години", "до 10 години". Е, дочакахме някакви творения, ама цената им е.... Така, дай сега ми обясни пак за Модел 3 и колко е всеобхватен, достъпен и най-вече как ей сега, до няколко месеца, ще бълват хиляди милиони бройки от него.

    Коментиран от #14, #15

  • ВЕИ
    Отговор
    14 10:07  08.03.18

    До коментар #13 от "Зорлем":

    Вие така се подигравахте и с фотоволтаиците преди само 5 години на референдума, ама какво стана? Трябва да им озаптяват продажбите с мита и налози, че ще съсипят бизнеса на фосилите. Батериите освен за електромобили, са още по необходими в енергетиката, а цената им ВЕЧЕ е рентабилна за там на съвсем пазарни принципи и продажбите са гарантирани за десетилетия напред, следователно цените все повече ще се сриват, а технологиите ще се развиват. Дори да няма технологично развитие както казваш, достатъчно е цената им да падне, за да се премине на електромобили.

    Коментиран от #20

  • Към гост
    Отговор
    15 10:08  08.03.18

    До коментар #13 от "Зорлем":

    Обясни за цената как един кашон Тесла 3 струва близо 100 000 лева а го наричаш достъпен.

    Коментиран от #16, #18

  • Към "Към гост"
    Отговор
    16 10:17  08.03.18

    До коментар #15 от "Към гост":

    Все едно да чакаш достъпен iPhone. Разбира се, че щом е Тесла, няма как да е евтина. Китайците са тези, които ще залеят пазара с евтини електромобили. Имат и капацитета и желанието да го направят и ще го направят!

    Коментиран от #17

  • Към гост
    Отговор
    17 10:25  08.03.18

    До коментар #16 от "Към "Към гост"":

    Хайде де чакаме го този момент всеки вмест да си купува Фиеста за втора кола би си взел нещо евтино и добре направено.
  • гост
    Отговор
    18 10:35  08.03.18

    До коментар #15 от "Към гост":

    Ами ако не си наясно 40-45 000 долара (цената на Тесла 3 ) е годишния доход на НАД 50% от населението (включително пенсионери!!!!) в ЕС и САЩ , а в Азия вече на над половин милиард ! Мисля , че уточних РАЗВИТИ страни , но скоро ще е за всички !
  • Към гост
    Отговор
    19 10:51  08.03.18
    Я пак да сметнем: 35 000 основен пакет. +9000$ за голямата батерия +5000 за упгрейд пакета +1200$ за доставка и документация 45000-50 000$ е най-евтината в момента тесла 3 и то само със задно предаване!!!!!!И то за щатите не за България!!!!! Ако добавиш и някой опции отива към 100 хиляди е честито за такава кола 100 000 не мерси.
  • Зорлем
    Отговор
    20 11:22  08.03.18

    До коментар #14 от "ВЕИ":

    Какво точно стана с фотоволтаиците? Продължават да са силно субсидирани по света и у нас. Митата, доколкото ги има, са за евтиния внос от Китай, тъй като самото им производството там също е субсидирано от ком. партията. Т.е. пак прехвърляме пари от болния към здравия джоб. При единичните бройки промишлени батерии на Тесла положението е същото, така че за пореден път - всичко продължава да е стабилно в евентуалното бъдеще. И не, няма нужда да ме препращаш да чета за батерията на Тесла в Австралия и на някакъв тихоокеански остров. Чели сме и знаем достатъчно за тях. Или може би ще ми дадеш линка за т.нар. "поръчка" на Powerwall-а им?

    Коментиран от #23

  • Антиелектрика
    Отговор
    21 13:30  08.03.18

    До коментар #9 от "гост":

    Това ли ти е "достижението" - да отидеш с кола за 250 000 лева до магазина за хляб и да ускориш за 2,6 секунди на светофара? Нали говорим за достижения? За доста по-малко пари, мога да си тунинговам всяка кола с ДВГ, която да ускорява за същото време и с която да отида за хляб и на море. А ти можеш ли да тунинговаш Тесла - май не, нали - най-много да ти се запали бобината или батерията? Така, че моля те, не ми говори за достижения!
  • Антиелектрика
    Отговор
    22 13:32  08.03.18

    До коментар #11 от "Прекалено късо име":

    Що, ти да не би случайно да лепиш стотака за 2,5 секунди с личната си Тесла? Всъщност в кой клас си, че използваш толкова детинско изказване? Това за събуждането, го ползвахме 4-ти клас.
  • ВЕИ
    Отговор
    23 16:30  08.03.18

    До коментар #20 от "Зорлем":

    https://money.bg/business/slanchevata-energiya-v-meksiko-shte-e-nay-evtinata-v-sveta.html Haй-ниcĸaтa цeнa зa cлънчeвa eнepгия в Meĸcиĸo e oпpeдeлeнa тoчнo пoд тaзи нa Cayдитcĸa Apaбия: 1,77 цeнтa нa ĸилoвaтчac. Oчaĸвa ce тя дa пpoдължи дa нaмaлявa дo 1 цeнт зa kWh пpeз 2019 или дopи пo-paнo. B тoзи нeoтдaвнaшeн бяxa oдoбpeни 15 oфepти oт oceм дpyжecтвa зa cлънчeвa и вятъpнa eнepгия, cpeд ĸoитo Саnаdіаn Ѕоlаr, ЕNЕL Grееn Роwеr и Міtѕuі. Сега ти би ли ми дал цената на киловатчас от Нова атомна централа в региона, турската или английската например? А предполагаема цена на тока от АЕЦ Белене? Цената на тока от АЕЦ Козлодуй?

    Коментиран от #24, #26

  • Кристална топка
    Отговор
    24 18:28  08.03.18

    До коментар #23 от "ВЕИ":

    Като прочетох: 1.която скоро ще се генерира..... 2. .........2020 година. И разбрах че си гост и пак гледаш в кристалната си топка :))) Между другото дърва в България могат да се намерят без пари дали това е най-евтината енергия???????????

    Коментиран от #25

  • Антиелектрика
    Отговор
    25 18:41  08.03.18

    До коментар #24 от "Кристална топка":

    Още ли му се връзвате? Изобщо е безпредметно да се губи време и да му се обяснява каквото и да било.
  • Зорлем
    Отговор
    26 21:26  08.03.18

    До коментар #23 от "ВЕИ":

    Няма проблем да ти остойностим Белене веднага след като ти кажеш колко ще струва да докараме слънчевия ток от Мексико или СА до България или Сърбия например.

    Коментиран от #27, #28

  • ВЕИ
    Отговор
    27 21:51  08.03.18

    До коментар #26 от "Зорлем":

    А Германия като си затвори повечето атомни централи, и ги замести с перки и волтаици да не би да е на режим на тока? Защо всички предпочитат техния ток? Щото е с немско качество ли? А нашия "евтин" ток защо никой не го ще, та износа от година на година все намалява?

    Коментиран от #37

  • Антиелектрика
    Отговор
    28 22:13  08.03.18

    До коментар #26 от "Зорлем":

    Получи най-глупавия отговор на света, както се очакваше де.

    Коментиран от #29

  • ВЕИ
    Отговор
    29 23:09  08.03.18

    До коментар #28 от "Антиелектрика":

    Вероятно си по-умен от целия свят, щом даваш толкова умни коментари, а простаците си купуват енергия от Германия, защото гледат цените. Защо биха си купили енергия от Белене на 9 евроцента? При последния търг в Германия цените, посочени в успешните оферти, варират от 2,2 до 3,82 евроцента. Това прави средно 3,4 евроцента за киловатчас. Според Федералната мрежова агенция, тези по-ниски цени се дължат на повишения конкурентен натиск. Заявките за търга са били изключително много, според агенцията. Получени са цели 210 оферти за общо 2,6GW. Това далеч надхвърля заложените в конкурса 1000 MW. Това е третият от поредица търгове за наземни ветроенергийни системи, в който 98% от успешните оферти идват не от частни компании. Предложенията са от енергийни дружества, формирани от кооперативи, или предприятия, които са собственост на гражданите.

    Коментиран от #31

  • Антиелектрика
    Отговор
    30 09:14  09.03.18
    Едва ли има по-голяма демагогия и лъжа от това, че целия свят купувал от Германия!!! Ама това Чили, Нова Зеландия и Япония, трябва да са вечно признателни на Германия - бухахахахахахахха Пък, че обикновения германец плаща 5 пъти по-скъп ток от нас, за да може държавата да дава субсидии на такива зелени фашисти, хич няма да му обръщаме внимание. Но то сега, когато зелените престъпници вече не са във властта, ще дойде края!!!

    Коментиран от #32

  • Зорлем
    Отговор
    31 10:02  09.03.18

    До коментар #29 от "ВЕИ":

    Просветли ни, моля те, за кои дати и часове са доставките на този толкова евтин ток?
  • ВЕИ
    Отговор
    32 10:56  09.03.18

    До коментар #30 от "Антиелектрика":

    В това че Германия е най-големият износител на ток в целия свят, не означава автоматично че цял свят купува от Германия. Пак онова нещо с функционалната ... ти се губи! Това че ти си интерпретирал някаква информация и си направил глупави изводи, не означава че аз съм написал тези глупости, те са си само в твоята глава и те съветвам да не ги пишеш тук. Именно политиката за субсидиране на зелената енергия, доведе до поевтиняването й днес. Дори и без субсидии вече е най-ниската цена за енергия. Ако никой не беше инвестирал в нея, сега щеше да е на същите ценови нива, като преди 10 години. Сега вече трендът се обърна, колкото повече зелена евтина енергия, толкова по ниски цени на енергийния микс, включително отрицателни цени при свръхпредлагане. Идва ред на системите за съхранение на енергия.
  • ВЕИ
    Отговор
    33 11:13  09.03.18
    Ами заповядай, просветли се сам по дати и часове за цялата минала седмица: https://www.energy-charts.de/power.htm?source=import-export&year=2018&week=9 Както виждаш дори в пиковите часове, когато Германия има най-много нужда от енергия, са продавали поне 4 гигавата във всяка една минута, Освен това почти всеки ден износът стига до 11 гигавата - над пет пъти мощността на Козлодуй. За България беше проблем, когато потреблението стигна 7 гигавата и износа беше спрян...

    Коментиран от #34


  • Зорлем
    Отговор
    34 14:16  09.03.18

    До коментар #33 от "ВЕИ":

    Въпросната графика не казва източника на изнесената и внесената енергия, така че с честа съвест можем да я обявим за ТЕЦ-ова и няма как да бъдем обвинени в лъжа. Освен това, гледам, че на 27.02 са се скъсали да внасят от Дания, за което ще кажеш, че е от ветрогенератори. На следващия ден обаче са се скъсали пък да им изнасят, както обикновено. Да познаем ли откъде Германия е взела например 1,77 гига-вата електричество на 28.02 в 22:30ч, които да продаде на Дания? Вероятно пак ветрогенератори тъй като "датския" вятър от 27.02 вече е бил достигнал до германските турбини, или?
  • ВЕИ
    Отговор
    35 17:58  09.03.18
    Ами не знам точно от кой вятърен парк са изнесли енергията за която питаш. Точно в този момент са произвеждани 30 гигавата от ветъра. Сам си избери от графиката. https://www.energy-charts.de/power.htm?source=solar-wind&year=2018&week=9 Във всеки един момент от седмицата са могли да захранят напълно поне 2 Българии , А точно в часът за който питаш, само вятърът е произвеждал повече от 6 пъти потреблението на България.
  • Йелон Съск
    Отговор
    36 09:46  10.03.18
    Тва в права линия драпа много... на писка е супер опасно! Не можаха да го изгасят 3 дни като катастрофира. Всички сме гледали предаването... НЕ ИСКАМ ДА КАРАМ БАТЕРИЯ! А и кода дето трябва да въведа за да генерирам коментара е: КОШ! :)
  • Истината
    Отговор
    37 20:31  30.03.18

    До коментар #27 от "ВЕИ":

    Откъде го измисли това, че германците си били спрели АЕЦ-ите?!? Ще се спират поетапно в следващите 7 години, още си работят. А и делът на възоновяемите енергоизточници в Германия като теглим чертата по последни сметки е точно 33,1%. Откъде ще дойдат оставащите 67% ако утре се спрат ТЕЦ и АЕЦ, а?!? От соларни мощности в пустинята Сахара ли?!? Айде стига с часа на аматьорите и фантазьорите.

Напиши коментар:


Публикувай