9 Март, 2018 14:11 4 878 11

Ferrari възобновява производството на 250 GTO

  • ferrari-
  • 250 gto-
  • женева 2018

Босът на Fiat Chrysler Серджо Маркионе възнамерява да върне в производство най-скъпия автомобил в историята. От Ferrari 250 GTO от 1962 г. са създадени едва 39 екземпляра, един от които държи световния рекорд с цена от $52 000 000.

На Маркионе допаднала идеята на Jaguar да пусне ограничена серия от модела XKSS от 1957 г., която бе разграбена за часове. Успехът окуражи британците, които смятат да повторят схемата с 25 нови коли от произведения в 75 бройки D-Type.

Примерът на Jaguar зарази и други компании. Aston Martin произведе 25 екземпляра от класиката DB4 GT и ги разпродаде на секундата по £1.5 млн. (€1.7 млн.) парчето. Актуалният собственик на марката AC пък се кани да пусне 9 "кобри", сглобени от оригинални части от 62-ра.

"Jaguar уцелиха в десетката, но да възобновим производството на 250 GTO ще бъде трудна работа, пък и да се лежи на стари лаври е лош навик", коментира Маркионе в Женева. "Ние обаче разполагаме с платформа и през следващите години ще имаме какво да покажем".

Нищожният и бездруго тираж на 250 GTO включва и няколкото 330 GTO със същата каросерия, но с по-мощен 4.0-литров V12. Оригиналният двигател на модела има работен обем 3.0 литра и мощност 300 к.с., която позволява достигането на 280 км/ч.

Автомобилът е проектиран за състезателни нужди, но има сертификат за движение по цивилната пътна мрежа. Всеки кола е изработена на ръка и се различава от останалите.

Новата партида надали ще повлияе на цените на оригиналното GTO. Автомобилите от нея със сигурност ще имат седемцифрени цени, но въпреки това ще бъдат несравнимо по-достъпни от близо 60-годишните класики.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 dasdas

    7 2 Отговор
    Маркионе, оправи дилърската мрежа и обслужването в Алфа Ромео, недей да гледаш само да извадиш някой еврак.
  • 2 гост

    4 12 Отговор
    И като отидеш в представителство на Фиат, харесаш си кола среден калс и ти кажат над 40х.лв с отстъпката и ти става лошо. На всичкото отгоре не дори на нивото на Хюндай/Киа по качество и здравина, разхода им е висок понеже са тежки и не возят комфортно. Е за какво им е тази цена? Очевидно да финансира скъпарските коли.
  • 3 1234

    7 2 Отговор
    Големи разбирачи сте
  • 4 До 1

    8 0 Отговор
    До 1

    Българското представителство се държи от българи. Това го кажи на тях. Не на Маркионе
  • 5 Иванчо l-ви

    13 0 Отговор
    Сега Мерцедес да вземат пример и да пуснат 124-ката
    Ще продадат повече в сравнение с предпоследната Е-класа

    Коментиран от #7

  • 6 Алфа Ромео

    6 0 Отговор
    Страхотна кола!
  • 7 Материала

    4 1 Отговор

    До коментар #5 от "Иванчо l-ви":

    Мерцедесите сега са л..на ама то не е случайно - нали виждаш в БГ кой ги кара - за всеки влак си има пътници

    Коментиран от #8

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Антисажди

    1 0 Отговор
    Успехът на подобни опити показва само едно: че новите коли са просто противни...
  • 10 незнайко

    0 0 Отговор
    Трябва само да променят наклона на предното стъкло и извивките на страничните стъкла !!! Само това е което издава годината на дизайна . Но тогава технологиите не са били така добри !!!

    Коментиран от #11

  • 11 Класика

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "незнайко":

    Дизайна по всички параграфи е "60-те" 60те и 70-те са златните години на автодизайна (Lamborghini Miura, Ferrari 250 GTO, Mazda Cosmo, Jaguar E-type, it.n..Знаете, криеха дори дръжките на вратите и колоните за по изчистен вид) които уви, никога няма да бъдат повторени дори заради фката че новите автомобили трябва да СУВ - устойчиви, т.е. задължително по-масивни и дебелашки, което да ги защитава при сблъсък с така омразните на автоентусиастите СУВ-ве