Босът на Fiat Chrysler Серджо Маркионе възнамерява да върне в производство най-скъпия автомобил в историята. От Ferrari 250 GTO от 1962 г. са създадени едва 39 екземпляра, един от които държи световния рекорд с цена от $52 000 000.
На Маркионе допаднала идеята на Jaguar да пусне ограничена серия от модела XKSS от 1957 г., която бе разграбена за часове. Успехът окуражи британците, които смятат да повторят схемата с 25 нови коли от произведения в 75 бройки D-Type.
Примерът на Jaguar зарази и други компании. Aston Martin произведе 25 екземпляра от класиката DB4 GT и ги разпродаде на секундата по £1.5 млн. (€1.7 млн.) парчето. Актуалният собственик на марката AC пък се кани да пусне 9 "кобри", сглобени от оригинални части от 62-ра.
"Jaguar уцелиха в десетката, но да възобновим производството на 250 GTO ще бъде трудна работа, пък и да се лежи на стари лаври е лош навик", коментира Маркионе в Женева. "Ние обаче разполагаме с платформа и през следващите години ще имаме какво да покажем".
Нищожният и бездруго тираж на 250 GTO включва и няколкото 330 GTO със същата каросерия, но с по-мощен 4.0-литров V12. Оригиналният двигател на модела има работен обем 3.0 литра и мощност 300 к.с., която позволява достигането на 280 км/ч.
Автомобилът е проектиран за състезателни нужди, но има сертификат за движение по цивилната пътна мрежа. Всеки кола е изработена на ръка и се различава от останалите.
Новата партида надали ще повлияе на цените на оригиналното GTO. Автомобилите от нея със сигурност ще имат седемцифрени цени, но въпреки това ще бъдат несравнимо по-достъпни от близо 60-годишните класики.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 dasdas
14:49 09.03.2018
2 гост
15:09 09.03.2018
3 1234
15:48 09.03.2018
4 До 1
Българското представителство се държи от българи. Това го кажи на тях. Не на Маркионе
19:52 09.03.2018
5 Иванчо l-ви
Ще продадат повече в сравнение с предпоследната Е-класа
Коментиран от #7
20:52 09.03.2018
6 Алфа Ромео
22:54 09.03.2018
7 Материала
До коментар #5 от "Иванчо l-ви":
Мерцедесите сега са л..на ама то не е случайно - нали виждаш в БГ кой ги кара - за всеки влак си има пътнициКоментиран от #8
06:43 10.03.2018
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Антисажди
14:59 11.03.2018
10 незнайко
Коментиран от #11
16:25 11.03.2018
11 Класика
До коментар #10 от "незнайко":
Дизайна по всички параграфи е "60-те" 60те и 70-те са златните години на автодизайна (Lamborghini Miura, Ferrari 250 GTO, Mazda Cosmo, Jaguar E-type, it.n..Знаете, криеха дори дръжките на вратите и колоните за по изчистен вид) които уви, никога няма да бъдат повторени дори заради фката че новите автомобили трябва да СУВ - устойчиви, т.е. задължително по-масивни и дебелашки, което да ги защитава при сблъсък с така омразните на автоентусиастите СУВ-ве01:06 13.03.2018