Last news in Fakti

19 Март, 2018 12:02 10 766 9

Култовите RS2 и 500E с помощ от Porsche

  • porsche engineering-
  • audi-
  • rs2-
  • mercedes-benz-
  • 500e
Култовите RS2 и 500E с помощ от Porsche - 1

Инженерният гений на Фердинанд Порше и неговата компания се превръщат в легендарни за много кратко време. Именно това дава повод за създаването на отделението Porsche Engineering, което изпълнява ролята на "свободен агент", помагащ на други автомобилни марки при нужда.

Сега ще ви разкажем за два от най-ярките проекти на Porsche Engineering, но преди това трябва да знаете, че Porsche Engineering са помогнали за направата на автомобили, като Lada Samara, първата Seat Ibiza, Opel Zafira A, Volvo 480 и дори на мотоциклета Harley-Davidson VRSCAW V-Rod. Ето обаче двете класики, които нямаше да са такива без помощта на Porsche Engineering.

Audi RS2 Avant

Култовите RS2 и 500E с помощ от Porsche


Комби версията RS2 Avant се прави от 1994 до 1995 година и от нея са произведени 2 891 бройки. Разпознава се по спирачните супорти, които са червени и са с надпис Porsche. Това всъщност е и първият RS модел на марката. Мощността му е 315 к.с., а колата се сглобява в завода Rossle-Bau в Цуфенхаузен. В цялата история на марката това Audi остава като едно от най-ярките.

Mercedes 500E

Култовите RS2 и 500E с помощ от Porsche


Знаменитият "Вълк" се разработва от 1989 до 1991 година и когато се появява на бял свят много бързо се превръща в един от най-желаните Mercedes-и. За съжаление удовлетворените по онова време не са много, защото изработката е бавна, най-вече заради голямата част ръчен труд. Всеки един от тези 10 479 автомобила се прави за 18 дни. Резултатът обаче е впечатляващ - 326 коня и уникално управление.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ярослав Станчев

    65 4 Отговор
    Легенди!

    Коментиран от #6

  • 2 jambazina

    50 2 Отговор
    Уникални, пожелавам на всеки ентусиаст да има възможността да се докосне до някоя от тях.
  • 3 Христо

    42 2 Отговор
    Истински коли направени да са почти вечни при правилните грижи. С удоволствие бих станал собственик на рс2, но де тоя късмет...
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Бай Иван

    19 0 Отговор
    Никой не прави вече такива истински автомобили вечни
  • 6 vasik atanasova

    15 0 Отговор

    До коментар #1 от "Ярослав Станчев":

    едно от любимите ни аудита а
  • 7 амг вечна мощ

    14 0 Отговор
    2 Класики на едно място БРАВО.Това са колите,които и до днес доставят удоволствие от шофиране !!
  • 8 Фери

    5 0 Отговор
    Лада Самара е разработена с Порше.Двигателя и технологичния процес е от Порше.Ходовата част е Развита и натъкмена от Порше.Това не е тайна.Потърсете и прочетете.
  • 9 5 цилиндъра

    7 2 Отговор
    Аз притежавам S6 2.2 Turbo - 1997г. в оригинален вид. Почти същия мотор като на РС2. Няма тунинги и подобни интервенции, НЯМА и газова уредба. Директният волан и управлението са най-хубавото което харесвам в тази машина след това идва мотора с турбо и ръчната кутия на ZF. Толкова е жива и брутална в завоите, че на моменти си мислиш че това е невъзможно за кола на 20г. Но иска свикване и твърдо не е за хора дето карат 3-та серия.