Last news in Fakti

22 Март, 2018 14:21 35 341 34

Стара Жигула измина 5000 км. Развали се в БГ

  • жигула-
  • ваз 2101-
  • маратон-
  • caucasian challenge
Стара Жигула измина 5000 км. Развали се в БГ - 1

У нас малцина са запознати с автомобилния пробег Caucasian Challenge. Това е маратон, дълъг над 5000 километра и се смята за един от най-тежките любителски съревнования в света. Участниците в него могат да използват всякакви превозни средства, като главното условие е да се стигне до финала.

Група унгарци от сайта Jalopnik решават да участват със стара Жигула. Намират я трудно, при това на уникално висока цена от $4 500. Още доста пари са похарчени за нови гуми, защита на дъното и някои други дребни доработки. И така, унгарците се отправят на старт. Той е в Истанбул, а след това трасето преминава през България.

Стара Жигула измина 5000 км. Развали се в БГ

Финалът е в Грузия. Унгарците стиган на ход до турския мегаполис, което са си още 1 000 километра. След старта всичко тръгва нормално, но проблемите започват у нас и те са свързани с електроинсталацията на стария ВАЗ 2101. У нас обаче, както споделят и унгарците, има разбирачи на тема руски автомобили и повредата бързо е отстранена.

По трасето е извършен и ремонт на ходовата част, но в крайна сметка старата Жигула се добира до финала. Там унгарците решават да я продадат, и да се приберат със самолет, но в Грузия никой не иска да я купи дори и за $500. Накрая я зарязват на един паркинг и доволни се прибират в Унгария.

Стара Жигула измина 5000 км. Развали се в БГ


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Путин Властелин

    63 34 Отговор
    Маладйец. Служил вярно на дедите ни, служи вярно и на нас.
  • 2 Дако чикиджията

    84 74 Отговор
    за тия пари щеше да вземат някоя премиум 10 годишна немска бангия и да стигнат където си искат безпроблемно те взели най голямото недоразумение в автомобилостроенето...

    Коментиран от #7, #13

  • 3 жоро

    37 12 Отговор
    Това на мойта жигула никога няма да го причиня.
  • 4 Торбалан

    41 38 Отговор
    За $4 500 в Грузия може да си купиш на старо кола като слънце. Дори и по селата никой няма да даде и $100 за съветска кошница.
  • 5 Смолата

    14 20 Отговор
    Смолата като нямаше парички ония години (неприятните) караше 21061. 5000км. без да се развали беше постижение. Обикновено на 2-3к сдаваше багажа нещо....но пък беше и бившо такси .....
  • 6 georgi

    44 8 Отговор
    Ако е заредила бензин в наша бензиностанция
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Словашки тираджия

    41 4 Отговор
    В Унгария все още се карат много Лади и Жигули, като унгарците им правят и страхотен тунинг.
  • 9 boticha

    44 10 Отговор
    Само истински шофьор може да се справи с такъв автомобил

    Коментиран от #19

  • 10 турбо

    35 41 Отговор
    Луди,луди ама накрая им дошъл акъла и зарязали кенефа.
  • 11 Алфа Ромео

    50 9 Отговор
    Това не е ВАЗ 2101 а 21011, навремето баща ми имаше такава и това беше колата която карах за първи път. За 18 години и 270 000 км ни остави на пътя само един път и повредата не беше сериозна, не е правен основен ремонт на колата.

    Коментиран от #17

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 ЧИКИДЖИИТЕ СА ТАКИВА ЗАРАДИ

    22 4 Отговор

    До коментар #2 от "Дако чикиджията":

    ТРЪПКАТА.ПО ГОЛЯМА ТРЪПКА ОБАЧЕ Е КАРАНЕНО НА ЛАДА АКО МА РАЗБИРАТЕ.
  • 14 АвтоВАЗ

    7 0 Отговор
    Тази хора унгарци ли са?? Учудва ме че там биха платили толкова много пари за една Лада. Хубаво, запазена е и има така стойност, но имах впечатление че се намират Лади в Унгария и ще има евтини.
  • 15 Лада фен

    23 14 Отговор
    Абе тая ЛАДА 1200 ще надживее половината прехвалени немски бракми.Имам таково зверче Жигула на 550 000 км.Първо Вие разбирачи и тоя журналист е на 25 г.и не е вижал ЖИГУЛА.На снимката е лада 1200 с жигулата разликата е в мигачите,броните,и корите на вратите.

    Коментиран от #16

  • 16 Не разбиращ

    11 1 Отговор

    До коментар #15 от "Лада фен":

    Това приятелю може да е Лада 1300. Като не си сигурен недей да даваш тъпи коментари.
  • 17 Не разбиращ

    11 2 Отговор

    До коментар #11 от "Алфа Ромео":

    Това приятелю е ВАЗ 21013 и се води Лада 1300. Разликата е в това, че мотора е 1,3 а на жигулата е 1,2.

    Коментиран от #27

  • 18 Лада фен

    7 1 Отговор
    До НЕ разбиращ.Колега колата е 1200 разликата е в предната маска над бронята има дупки.Почти всичките 1300 нямат имат определени бройки но едва ли е от тях.Не се заяждам но като не разбирате поне не се заяждаите.
  • 19 Кобрата

    4 8 Отговор

    До коментар #9 от "boticha":

    Не е вярно, аз на времето като се учех, още нямах книжка като развъртах на дядо ми МОСКВИЧ-а, а той е по-дълъг и доста по-тромав от тази Лада Копейка, карат си се много лесно, веднъж да им хванеш чалъма и няма никакви ядове, не ти е нужен никакъв опит за такава кола. По-гадното е, че нямат хидравлика и скоростите не са синхронизирани, но основният проблем е при включване на 1-ва, ако я включваш директно, хъркат скоростите, но като се прави с двоен амбреаж, няма ядове. А за волана има едни специални фланци дето се слагат в кормилната уредба и върти леко все едно е с хидравлика, но това го измислиха в по-ново време вече.
  • 20 Като гост

    6 0 Отговор
    Това е 21011(lada 1300) или 21013(lada 1200s). Различава се от жигулката 2101 по гумата на бронята, решетката, емблемата, 4-те дупки на предната престилка, седалките, корите на вратите, решетките на задните колонки, стоповете и лампата за задна е в престилката, не под бронята.
  • 21 байчо

    6 2 Отговор
    абе хубавото им беше че всичко можеше да се оправи още на пътя с "клещи тел и пирон"... проблема беше обикновено със спирачките ;)
  • 22 Патриот

    12 1 Отговор
    Това са автомобили, които всеки може да ремонтира у дома стига да има познания - ремонтира се лесно и евтино.
    А съвременните немски кенефи 350лв носачи, 200 дебитомер, 200лв ремонт помпа, 1000лв съединител, 800лв дюзи и то от моргата, 200лв бубини и около 50 датчика в двигателя и майстора никога не успява за познае кой е грешният от първият път. Накрая сменяш майстора и новият почва да сменя здравите части.
    Такива автомобили когато се подържан са евтини и надеждни. Тия дет се развалят са гробници, които само се карат без да се гледат.
  • 23 К.К.

    3 6 Отговор
    И 1200 и 1300, и какъвто и двигател, и решетка и дизайн да правят все си е копие на FIAT 124 от 1966г.
  • 24 Kiro

    14 0 Отговор
    Само не разбирам защо са я зарязали на паркинг, горката жигула толкова работа им е свършила а те така да се отнасят към нея. Щом не я искат да са я подарили на някой пак щеше да върши работа. Да дадеш 4500 долара и така лекомислено да се отървеш от тази хубава запазена кола. Ако колата беше в България с удоволствие бих отишъл до първото ченж бюро да купя 500 долара за да я притежавам харесва ми.
  • 25 Гаргамел

    1 1 Отговор
    Това е Лада 1300

    Коментиран от #26

  • 26 знаещ

    1 2 Отговор

    До коментар #25 от "Гаргамел":

    Чисто " Жигули".
  • 27 Алфа Ромео

    4 0 Отговор

    До коментар #17 от "Не разбиращ":

    ВАЗ 21011 и 21013 на външен вид са едно към едно приятелю, 21011 се води Лада 1300 с мотор 1.3 куб. см. 69 к.с., 21013 се води Лада 1200 S със мотор 1.2 куб. см. и 62 к.с., възможно е колата да е 21013, но да не издребняваме чак толкова, много малка е разликата.

    Коментиран от #34

  • 28 Жигулатора

    7 0 Отговор
    Това е автомобила на който изкарах шофьорския курс. Баща ми имаше такава и на нея станах шофьор, велика кола за времето си. После карах такси Ладата на чичо ми 2104-1300куб. Навъртех и 100000 на газ и я продадох на 210000, като съм сменил само гумичките на клапаните, щот почна да харчи масло, ама след смяната заспа и не пипаше.
  • 29 незнайко

    0 2 Отговор
    Също като Форд Фиеста на 40 години !!! Какво чудно има ???
  • 30 маде ин Рашан

    1 3 Отговор
    Тя пак много изкарала ве.............
  • 31 тони

    2 5 Отговор
    Тя тази кола като нова трудно стигаше до морето без повреда, какво остава за възрастен екземпляр. На жената дядо ѝ се възхищаваше как сме можели с модерен автомобил да обиколим Европа без колата да се развали.

    Коментиран от #32

  • 32 Алфа Ромео

    2 1 Отговор

    До коментар #31 от "тони":

    Говориш пълни глупости, Ладите бяха от най-надеждните соц-возила.
  • 33 Коцо

    4 0 Отговор
    Електро инсталацията на това возило е много проста и елементарна.Ако съвременните автомобили бяха с такава инсталация,нямаше да имат никакви проблеми.Компютри,датчици и какви ли не още глупости са накачили по тях?
  • 34 ВАЗ 210183

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Алфа Ромео":

    Имахме 1200s когато излезе номера пратиха документите и в тях пишеше ВАЗ 210183. В талона беше регистрирана с 67 к.с.
    Едно уточнение беше отказан внос от Финландия.