4 002 27

Hyundai сменя турбомотори с атмосферни

Радослав Славчев

По време на автомобилното изложение в Ню Йорк, корейската компания Hyundai представи обновения си кросоувър Tucson. Самата новина нямаше да е нищо особено, защото колата е претърпяла т.нар. козметична операция - радиаторна решетка, брони и диодни светлини, но има и едно съществено изменение, които специалистите тълкуват по различни начини.

А то е, че корейците се отказват от турбомотор за сметка на атмосферен. Освен това новият Tucson се лишава и от роботизирана скоростна кутия, като вместо нея ще се монтира класически автомат. Сега Tucson ще се задвижва от 2.4-литров четирицилиндров атмосферен двигател с мощност 184 конски сили и максимален въртящ момент 237 Нм.

Последният ще се предава на колелата през класическа шестстепенна автоматична трансмисия. Предишната версия разполагаше с роботизирана трансмисия и с 1.6-литров турбомотор с мощ от 177 коня. Новият Tucson ще бъде достъпен и с двулитров мотор с мощност 166 конски сили, който също ще работи с класическия шестстепенен автомат.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • БОБИ КОЧА
    Отговор
    1 13:01  29.03.18
    Радко, да не бъркаш нещо 184к.с 177н.м?
  • Алфа Ромео
    Отговор
    2 13:19  29.03.18
    Тия луди ли са, ша вземат да направят надежден автомобил, тва не е на мода сега....

    Коментиран от #3

  • Марио
    Отговор
    3 13:27  29.03.18

    До коментар #2 от "Алфа Ромео":

    Те винаги от 10 години на сам са правили надеждни и здрави автомобили.

    Коментиран от #4, #19

  • Хюндай
    Отговор
    4 14:13  29.03.18

    До коментар #3 от "Марио":

    И повече от 10. Моят е 98г

  • ехеее
    Отговор
    5 14:14  29.03.18
    Тия верно ще вземат да извадят нещо добро. Това ако стане ,взимам си го!
  • Гост
    Отговор
    6 14:33  29.03.18
    Добро ще бъде ако на този 2,4 му сложат турбо. Тогава ще отиде към 250-300 к.с.

    Коментиран от #10, #11

  • незнайко
    Отговор
    7 14:43  29.03.18
    Браво на корейците ! Разбраха, че от турбомотори няма смисъл . 180 кс. и 230 Нм. са достатъчни . Ако и кутиите не са автамат ще е върхът. По този начин и цената ще е по ниска.
  • гост
    Отговор
    8 15:33  29.03.18
    Браво, според мен и други производители ще се върнат към големите атмосферки, понеже те са много приятни за каране, еластични и нямат неприятната турбо-дупка, която почти никой производител не може да замаже. И оттам и разхода е по-висок дори от сходно моторизирана атмосферка, макар и на хартия да е друго. С днешните технологии атмосферките може да са не по-малко икономични, но по-приятни за каране от турбо-мотор.

    Коментиран от #9

  • Гост
    Отговор
    9 17:01  29.03.18

    До коментар #8 от "гост":

    А компресора като няма турбо-дупка лош ли е за каране? Аз знам едно - няма по-приятно нещо за каране от голям бензинов мотор с турбо или компресор. Това за атмосферните двигатели, че били по-хубави, важи само за под 2,5 литра, оттам нагоре турбина на бензин или компресор, правят колата изключително динамична.

    Коментиран от #12, #15

  • Марио
    Отговор
    10 19:24  29.03.18

    До коментар #6 от "Гост":

    Върви достатъчно добре с тези двигатели.Здрави и пъргави са.
  • Марио
    Отговор
    11 19:24  29.03.18

    До коментар #6 от "Гост":

    Върви достатъчно добре с тези двигатели.Здрави и пъргави са.
  • Алфа Ромео
    Отговор
    12 20:20  29.03.18

    До коментар #9 от "Гост":

    Няма логика в това което казваш, обясни защо по-малките атмосферни мотори са по-добри от по-големите такива.

    Коментиран от #13, #17

  • гост
    Отговор
    13 07:29  30.03.18

    До коментар #12 от "Алфа Ромео":

    Защото на малък двигател се поставя голямо турбо, например на 1.6 се слага турбо, за да изкара 160-200кс и оттам двигателчето не върви под 2-2200 оборота. При голям бензин, който има потенциал и въртящ момент в атмосферния си вариант, е нужно по-малко турбо, за да извадиш 250кс например и при натискане тръгва и от 1200-1300 оборота. Ако искаш да извадиш 300+ к.с. пак ще е същото като при малкото бензиново моторче. Дупката и еластичността зависят от големината на охлюва на турбото или колкото по-малко е то, толкова по-добре тръгва от ниски обороти и е по-добре за ежедневно каране.

    Коментиран от #14

  • гост
    Отговор
    14 08:41  30.03.18

    До коментар #13 от "гост":

    пълни глупости...ти карал ли си някога примерно атмосферен 3.0 или 3.6 шестак или говориш само от чуто-недочуто. И въобще на големи мотори нокой не слага турбо, ако не е за някаква супер спортна версия, която не е масовка и това не е случайно...просто е безмислено

    Коментиран от #16

  • Гост
    Отговор
    15 09:00  30.03.18

    До коментар #9 от "Гост":

    Ти прочете ли какво съм написал? Сега го прочети още веднъж и дано разбереш, че твърдя точно обратното!
  • Гост
    Отговор
    16 09:05  30.03.18

    До коментар #14 от "гост":

    Безсмислено било да се слага турбина на бензина - хахахаха Нали ако слагат турбина на всички бензини, никой няма да купува умрелите им дизели. Я кажи един модел на някоя марка без турбина на дизел!

    Коментиран от #21

  • Гост
    Отговор
    17 18:52  30.03.18

    До коментар #12 от "Алфа Ромео":

    Коментарът ми в 15, беше към теб.
  • Я изкарай Гано
    Отговор
    18 17:14  31.03.18
    Гледам често представяния на модели в ЮТЮБ от руски потребители за руски потребители, и чета коментарите под тях. 80% искат атмосферници и оплюват трицилиндровите турбо 1.0 1.2. Пиша това, предвид, че съм дилетант по темата(правил съм тест драйв на ЪП трицилиндров 1.0 и го угасих 2пъти!??? и една Шкода Рапид с 1.2турбо- тотално дърво като возия). Та корейците, пак напипаха точната жилка.
  • Коло коло
    Отговор
    19 17:14  31.03.18

    До коментар #3 от "Марио":

    Кой джип на Хюндай от 2001 досега не е надежден, като цяло добре са корейците.
  • мъка мъка
    Отговор
    20 10:43  01.04.18
    не пада бее, не пада нищо от тотото....нито от талоните, та да си купя тоя хубавец. щото...от заплатка - мога само да се снимам с него на изложението.
  • ДВГ
    Отговор
    21 10:57  01.04.18

    До коментар #16 от "Гост":

    Колкото и странно да звучи няма как да сравняваш два различно конструктивно двигатели!!!! Дизелът си има момент при ниски обороти, плюс това понася по-голяма компресия и е направен по-здрав. Дизелът като че ли е конструиран за турбина!!! При бензина точно при ниските обороти когато най много има нужда турбината не е развъртяна, компресията и без това не може да се увеличава много понеже ще се самозапали сместа.Много често се прибягва до две турбини. Бензинът спокоино може да се направи без турбина което ще коства примерно 100кг. отгоре. Спестяването на те тези100кг. може да ти излезе през носа 10торно обаче когато говорим за всекидневен автомобил(не състезателен).

    Коментиран от #22

  • Гост
    Отговор
    22 12:34  01.04.18

    До коментар #21 от "ДВГ":

    Както писах, за тази цел хората са измислили компресора - Mercedes, AMG и Jaguar. Дори има бензини с компресор и турбо едновременно. Такива двигатели обезсмислят дизелите и за това производителите не ги правят масово. Ти виждал ли си дизел с механичен компресор? Дизела за мен е преекспониран и не ми харесва. Предпочитам бензин над 2,5 литра с компресор или турбо. Това си е моето виждане и никой не може да ме убеди в противното, защото говоря от опит.

    Коментиран от #23

  • ДВГ
    Отговор
    23 12:52  01.04.18

    До коментар #22 от "Гост":

    Supercharging вече не се използва никъде освен в някои америански трошки. Няма нужда да губиш мощност с него, по-скоро се потавят две различни турбини с различна по големина вход за ниски и високи обороти.

    Коментиран от #24


  • Гост
    Отговор
    24 16:37  01.04.18

    До коментар #23 от "ДВГ":

    Значи Jaguar XJ Supercharger от 2018 година с 550 к.с. е американска трошка? Или си заблуден дизелов фен или просто пишеш глупости!

    Коментиран от #25

  • ДВГ
    Отговор
    25 17:12  01.04.18

    До коментар #24 от "Гост":

    Добре нека аз да съм заблуденият, обаче ти знаеш че това е по скоро изключение от правилото. На всеки твой пример аз мога да ти посоча 1000 други. Вземи Ферари, Ламборджини, Бугати, Макларън, Мерцедес,БМВ,Ауди, Нисан,Тойота,Субару,Ситроен,Алфа,Рено кой друг да вземем ти кажи. Mercedes отдавна се отказаха, да знаеш!!!!!

    Коментиран от #26

  • Гост
    Отговор
    26 18:32  01.04.18

    До коментар #25 от "ДВГ":

    Много бързо бягаш от генезиса на спора. Дизела бил правен за турбо пък бензина не ставал, защото турбо дупката била голяма. Е, аз ти дадох пример, че турбо дупката може да се избегне. И от тези примери, които си ми дал като Ферари, Ламборджини, Бугати и Макларън, кой от тях е дизел? Казах си виждането по въпроса - ненавиждам тракането на дизела в един лек автомобил. Той си има място за приложения, но моля ти се, не ми го изкарвай нито по-бърз, нито по-тих, нито по-пъргав, защото не е.
  • ДВГ
    Отговор
    27 08:07  02.04.18
    Ти скачаш от тема в тема. Казах ти че бензинът спокойно може да мине и без турбини!!!!!! Има от къде да вземе мощност и примерът с тускона е красноречив. Темата за дизелът е съвсем друга и обширна затова няма да я засягам сега, ти явно имаш някаква фиксация към нея.

Напиши коментар:


Публикувай