В Кьолн се състоя премиерата на четвъртото поколение Ford Focus. Моделът е изграден на напълно нова платформа, прави рязка крачка встрани от досегашния дизайн и за пръв път ще се предлага във "всъдеходна" и луксозна версия - Active и Vignale.
Четвъртата генерация на Focus става първият Ford, построен на платформата C2. Тя има 20% по-висока устойчивост на усукване, подобрена шумоизолация и изолирано в отделна подрама задно независимо окачване. Възлите са съединени с гумени втулки, чиято твърдост се променя в зависимост от приложеното усилие.
Междуосието на новия Focus е пораснало с 53 мм, а теглото е намалено с 88 кг.
Гамата от двигатели се състои от бензинови турбомотори от семейството EcoBoost и дизели EcoBlue. Трицилиндровите агрегати с обем 1.0 и 1.5 литра са снабдени със система за изключване на един от цилиндрите при ниски натоварвания. От Ford твърдят, че новият Focus харчи с 10% по-малко от предшественика си.
Бензиновите двигатели ще се предлагат в различни версии с 85, 100 и 125 за по-малкия и 150 и 182 коня за по-големия, а дизелите с обем 1.5 и 2.0 литра развиват 95, 125 и 150 к.с. Купувачите ще могат да избират между шестстепенна ръчна трансмисия или осемстепенен автоматик с функция за адаптивно превключване на предавките.
Оборудването на новия модел включва активни аеродинамични жалузи на радиаторната решетка, адаптивни амортисьори, система за превключване на работните режими, адаптивни фарове с функция за предсказващо регулиране на яркостта и формата на светлинния лъч, прожекционен дисплей, активен круиз контрол с функция за пълно спиране и разпознаване на пътните знаци и асистент при активно маневриране.
Focus IV ще глези пътниците още с мултимедия Sync 3 с поддръжка на Apple CarPlay и Android Auto с 8-инчов дисплей, безжично зарядно за мобилни устройства, аудиосистема Bang & Olufsen с десет говорителя, паркинг асистент от второ поколение, камера за движение на заден ход и система за предотвратяване на катастрофи, разпознаваща пешеходци и велосипедисти.
Новият Focus ще се предлага във версиите Trend, Titanium, ST-Line, Active и Vignale, които ще се различават по някои детайли от външното оформление. Моделът ще се произвежда завода на Ford в германския град Заарлуис. Продажбите започват първо в Китай, а едва след това в САЩ и Европа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Автофен
Коментиран от #5, #17
17:55 10.04.2018
2 овчар
мноо са хубаи !
30 хилки - кво му плащаш..
17:56 10.04.2018
3 Гост 666
скука.
Очаквах повече от новия Фокус като екстериор.
17:58 10.04.2018
4 Бичето
18:15 10.04.2018
5 Прав си
До коментар #1 от "Автофен":
Не си прав този Hyundai tuscon е уникален особенно отзад, просто нямам думи!!!!!!!!18:17 10.04.2018
6 Муха
18:42 10.04.2018
7 БУДНАТА СЪВЕСТ
18:47 10.04.2018
8 Крадци смешни
19:39 10.04.2018
9 Ben10
20:04 10.04.2018
10 ерфр
20:12 10.04.2018
11 Хенри
20:29 10.04.2018
12 И.К
Коментиран от #13
22:03 10.04.2018
13 Tukson
До коментар #12 от "И.К":
Корейците си знаят работата новият Туксон кърти отвсякъде.22:44 10.04.2018
14 Супер си е
00:13 11.04.2018
15 FORD
00:42 11.04.2018
16 Зорлем
09:32 11.04.2018
17 ТАД
До коментар #1 от "Автофен":
Няма да правя сравнения. Това може да е жсичко само не и Фокус!!! Тотално са изгубили идентичността на колата. Единственото, което отличаваше Фокус от останалите задноврати, беше страничната линия.10:17 11.04.2018
18 Гост
11:03 11.04.2018
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 вижся
11:53 11.04.2018
21 Dimitar
14:52 11.04.2018
22 Gost
14:56 11.04.2018