18 Април, 2018 11:13 4 677 7

Китай отменя правилото за 50% държавно участие в автомобилните компании

На фона на назряваща търговска война със САЩ китайското правителство реши да отмени действащото от близо четвърт век ограничение за чуждестранните автомобилни компании да могат да оперират на територията на страната единствено чрез съвместни предприятия с местни фирми. Първи от отпадащото правило за 50-те процента задължително държавно участие ще се възползват производителите на електромобили, съобщава Automotive News.

Ограничението върху дейността на чуждестранни производители на автомобили, плавателни съдове и самолети е в сила от 1994 г. Решението за отмяната му ги освобождава от задължението да предоставят на държавата минимум 50% от собствеността върху съвместните предприятия и да споделят технологиите си с местни компании.

Досегашните регулации отпадат за производителите на електромобили още тази година. През 2020-а ограниченията ще бъдат отменени за товарни автомобили, а от 2022-ра новите правила ще важат за всички видове превозни средства.

Повечето експерти са на мнение, че големият печеливш от либерализирането на режима - поне в краткосрочен план - ще бъдат производителите на хибридни и електрически автомобили. От промяната ще се възползва най-вече Tesla, която иска да строи завод в Шанхай.

От друга страна отпадането на ограниченията ще окаже натиск върху местните производители, които ще се сблъскат с конкуренцията на досегашните си партньори. Немалко анализатори обаче смятат, че структурата на съвместните предприятия вече се е утвърдила като работещ модел и чуждестранните компании надали имат интерес от разрушаването ѝ.

Високопоставен мениджър от General Motors, цитиран от Automotive News, твърди, че американският концерн няма намерение да къса връзките с местния си партньор SAIC Motor Corp. дори след отпадане на ограниченията. От Nissan коментират, че засега ще следят ситуацията преди да предприемат конкретни мерки. От Honda Motor Co. пък отбелязват, че бизнесът на компанията в Китай се е разраснал благодарение на силните локални връзки и нямат намерение да променят отношенията с местните си партньори.

Китай е най-големият пазар на автомобили в света, което го прави истински магнит за чуждестранните производители. През 2017 г. в страната са продадени 28 878 900 нови коли. Растящият брой на автомобилите обаче тревожи властите заради влошаващата се екологична картина в страната.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Morgoth

    2 2 Отговор
    Няма да късат връзката с местния партньор - просто ще го купят :)

    Коментиран от #2, #4

  • 2 Кой кого

    7 2 Отговор

    До коментар #1 от "Morgoth":

    Ти чуваш ли се какви ги говориш? Кой кого ще купи? Mercedes или Волво ще купи някой китайски дилър? Че те собствениците на Mercedes и Volvo вече са китайци! Ако са искали да си купят дилъри, досега да са ги купили.
  • 3 dsadsa

    5 0 Отговор
    Да разбирам ли че китайските части за автомобили са правени по чужда технология. Следователно като качество са на тяхното ниво??
  • 4 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Morgoth":

    Те вече ги купиха , бе , не четеш ли новини ? Ама китайците "чужденците" , да не се объркаш , че нещо неориентиран ми се видиш !
  • 5 гост

    5 1 Отговор
    2022 г над 50% от продажбите в Китай ще са електромобили , така че с ограничения или без , "чужденците" дето смятат да бутат още ДВГ-то ще са аут от пазара и то завинаги !! А китайците при електромобилите са толкова напред , че "европейците" по-добре да гледат да не ги изтърват и в Европа , в Азия отдавна са бита карта !

    Коментиран от #6

  • 6 Никой

    2 3 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Ти чуваш ли се какви ги говориш? Покажи една конкурентна китайска кола, която не е плод на взаимоотношения с европески производител. Няма такава. Има много добра причина и двете страни да печелят от подобни схеми, защото големият чуждестранен производител има финансите и технологията, а китайския е добре разпознаваем на местния пазар. Отделните "независими" китайски производителчета правят евтини копия на истински коли, за хората които искат да се фукат, чв карат Евок за 1/4 от цената и с двигателче и техника от 80те.

    Коментиран от #7

  • 7 Някой

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "Никой":

    Уточни че говориш за автомобили с ДВГ. Когато става дума за електромобили, Китайците имат по-добри технологии и по-голям капацитет за производство.

    При положение че китайците мислят да намаляват и забраняват използването на ДВГ, а статията се отнася за електромобили, най-печелившият от тази ситуация е Тесла, защото засега имат най-добрите технологии, а същевременно и най-голямото производство. Китайците именно заради тях отмениха ветото, защото от Тесла не се съгласиха да строят фабрика в Китай с китайско участие.