23 Април, 2018 10:09 61 336 57

Навиците, които най-много вредят на автомобила

  • автомобили-
  • навици-
  • вреда-
  • изследване
Навиците, които най-много вредят на автомобила - 1

Новите леки коли стават все по-съвършени и "самостоятелни", но въпреки това все още съществуват причини, водещи до по-бързото им износване. Най-основните грешки, които допускат водачите бяха показани от германски експерти.

Вредните, за колата, навици са много, но на първо място е класирано управлението на автомобил с минимално количество гориво в резервоара. Според експертите това вреди особено много на по-старите автомобили, защото на дъното има много отлагания от некачествени горива, които при празен резервоар навлизат в горивната система и в двигателя.

Идеалният вариант според германците е да се кара с гориво, което е над половината на резервоара и да не се долива малко, а да се пълни до горе. Другият вреден навик, който е пагубен за автомобилите е тяхното претоварване.

Ако често се превишава максимално допустимия товар за един автомобил, то ходовата част се износва много бързо и повредите по нея са неизбежни. Третата и четвърта позиция в този рейтинг са за резкия старт и за карането на високи обороти със студен двигател. Рядкото използване на ръчната спирачка е навикът, класиран на пета позиция, който също вреди на автомобила.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 23 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 854

    43 12 Отговор
    Малко ме обърка това изречение за "коалата".
  • 2 Барнабас

    83 16 Отговор
    За любознателните, малко повече за коалата :
    Коалата (Phascolarctos cinereus) двуутробно растителноядно животно, живеещо по дърветата само и единствено в Австралия. Тя е единственият запазен представител на семейство Коалови (Phascolarctidae). Въпреки че външно прилича на мече, коалата няма нищо общо с мечките, освен че е бозайник. Тя е двуутробен бозайник, приспособен за живот по високите евкалиптови дървета, които също се срещат само в саваните в Австралия. Сива козина покрива цялото ѝ тяло. На лапите си има здрави нокти. Храни се с евкалиптови листа. Коалата е много любвеобилно животно.
  • 3 Шоферот

    78 67 Отговор
    Та какво да кажем за рядкото използване на ръчната спирачка? Как точно вреди и на чий мозък?!?

    Коментиран от #4, #42

  • 4 Миро

    124 30 Отговор

    До коментар #3 от "Шоферот":

    Клеясват въжетата и има вероятност да не отпусне. Това го знаят и първолаците, но ти с твоя "безвреден мозък"...

    Коментиран от #20, #22, #29, #33, #53

  • 5 вижся

    62 37 Отговор
    много хора съм ги виждал като бързат за работа палят колите и изчезват веднага което при дизела го съсипва направо... хубаво е 1 2 мин да се изчака да се омасли двигателя

    Коментиран от #13, #19, #57

  • 6 GTE

    15 47 Отговор
    Имам един стар дизеляк 2003 година, японски на Авениси 1-ва генерация. Д4Д 110 коня на 370 000 км. Винаги се пали и се тръгва на макс, поне до 3000 - 4000 оборота и се сменя на следваща предавка. Понеже се кара много маслото се сменя на 20 - 25 000 км, верно че с качествено. Единствения недостатък е , че след като му махнах катализатора изпушва отзад, но това е неизбежно. Много е изгнил по праговете, много е очукан, но никога не е претоварван и съответно стойката му е висока. Но знам ли кога ше каже прас и ще се строши.

    Коментиран от #7, #38

  • 7 Нафта да има само

    35 18 Отговор

    До коментар #6 от "GTE":

    Карай така, двигателя ще надживее ламарините 👍. Япончетата не се научиха да взимат качествено железò
  • 8 onq s konq

    34 14 Отговор
    Не знам колко стари автомобили има предвид авторът,но дизелчето ми си има ГОРИВЕН ФИЛТЪР който е точно за тая цел и се сменя през около 30 хил.км.Колкото пък до нивото на горивото-винаги пълня резервоара до горе но не защото ще паднат мръсотии в тръбопровода,а защото слагам добавки,които са за 50-60-70 литра.Което пълнене пък се отразява на разхода на гориво защото колата мъкне излишно тегло,но това авторът не го отразява!

    Коментиран от #9

  • 9 Да да

    37 4 Отговор

    До коментар #8 от "onq s konq":

    Вероятно визират запушването на въпросния филтър,повишаване на разхода и намаляване на мощноста! А ако колата не е с плаваща помпа,как точно избягва засмукването на боклуци при пълен и засмукването им при празен резервоар,при положение че винаги тегли от едно и също място!
  • 10 АСДДСА

    16 28 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Рядкото използване на ръчната спирачка е навикът, класиран на пета позиция, който също вреди на автомобила.

    Бихте ли пояснили, защото от това изречение разбирам, че е добре за автомобила ако дрифтме по няколко пъти на ден с ръчна ?
  • 11 Пацо

    11 18 Отговор
    Май авторът е искал да каже "ряЗкото използване на ръчната спирачка..."
  • 12 Анонимен

    42 10 Отговор
    А кога ще се стигне нивото на дизела да кажем примерно с качеството в Румъния. Нали сме се членки на Еврозонатата. Нали се пъчим. Европа това Европа онова. Нито заплатите носа Европейски нито бензина а пък за дизела апсурд. Само депутатските заплати са по Европейските норми.

    Коментиран от #54

  • 13 333

    53 10 Отговор

    До коментар #5 от "вижся":

    Никаква полза нямаш от чакане за "омасляване" на двигателя. Маслото е под налягане, и "омаслява" всичко, докато мигнеш, след като завърти помпата. Освен, ако не си сложил някое масло, което е замръзнало през зимата.
    Като учих ДВГ, учителя каза, че е най-добре да не работи на място, а да се тръгне, без да се натиска много и рязко. Най-страшно е един двигател да работи на обороти студен.

    Коментиран от #16, #36, #39

  • 14 Кибик

    60 1 Отговор
    В Германия може и така да е, но в БГ най много вредят лошото гориво и масла, резервните части - менте и отвратителните пътища.

    Коментиран от #47

  • 15 Бай тоз

    43 3 Отговор
    Затова мойта жена кара на ръчна
  • 16 Гостенин

    22 2 Отговор

    До коментар #13 от "333":

    Това е вечния дебат. Някои казват, че трябва да поработи на място, други не.
    По пътя на логиката като запалиш колата двигателят е студен и работи на минимални обороти. А като тръгнеш веднага след палене, двигателя пак е студен, но вече работи на средни обороти. И кое е по лошо в случая?

    Коментиран от #43

  • 17 Роман дизел

    39 5 Отговор
    Една кола никога не трябва да надживява шофьора си.

    Коментиран от #21

  • 18 ;) кукуруку

    20 2 Отговор
    От 16г. карам вече 25г.дизелов автомобил.Все още нямам ремонт на двигателя...Хубава "Германска"статистика, но не мисля, че важи за нашият второразряден"Европейски"стандарт.
  • 19 хоя

    17 5 Отговор

    До коментар #5 от "вижся":

    Ако чакаш 1-2 минути, двигател да се омасли. От много време няма да имаш двигател. Двигател се омаслява за части от секундата. Отделно хубавите маслени филтри имат клапан,който пречи цялото масло да се стича в картера.

    Коментиран от #49

  • 20 Техник

    13 5 Отговор

    До коментар #4 от "Миро":

    А замръзнала ръчна ,??? Разбирачо
  • 21 ;) кукуруку

    11 1 Отговор

    До коментар #17 от "Роман дизел":

    Това е съвременната,наложена икономическа перспектива.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 от преди новата ера

    21 3 Отговор
    Тия Германци нищо не казват за дупките, кратерите и калта която се рамазва по улиците!!!
  • 24 ежко бежко

    3 7 Отговор
    полезни съвети!
  • 25 Койчо

    13 5 Отговор
    Тъй като карам на газ, винаги паля на бензин, работи 2-3 минути на място, тогава тръгвам, но се движа под 2000 оборота, около километър. После включвам на газ. Така ми казаха, като купува автомобила, добре било за помпата.
  • 26 Чакането

    16 7 Отговор
    Важи само за немското автомобилно производство.На моите коли купувани чисто нови в книжката пише палиш и тръгваш.
  • 27 Пол Трети Пол

    10 2 Отговор
    тези глупости платени от петролни компании, зареждай докрай,а ако гориво некачествено кво правим, капут на колата.
  • 28 Язе

    18 1 Отговор
    Това зимата да запалиш и да газиш колата веднага е като да те събудят,удрят ти два шамара и те карат да тичаш спринт.Аз така го разбирам.Едната ми кола работи на място за да позагрее маслото,антифриза,маслото в скоростите и т.н.Все си мисля,че не е добре да тръгваш веднага.Когато тръгна гледам да е до 2хил.оборота,че турбото и то иска масло а не е загряло.Другата обаче паля,тръгвам(освен ако не трябва да се чисти сняг) и ако се наложи след 1км.спокойно си цедя до 4-5хил.оборота.Само ако се налага да се включа бързо в движението иначе си карам нормално.
  • 29 Фен на БМВ

    8 3 Отговор

    До коментар #4 от "Миро":

    Значи клеясват въжетата, защото не я дърпаш. Но, като я дръпнеш може да не отпусне. Ама я кажи с твоя безвреден мозък, как няма да отпусне след като не я дърпаш. Мое мнение- не се дърпа зимата защото може да се намокри, да замръзне и да не отпусне. Останалото време, 2 години не съм я дърпал и нямам проблеми. Работи си нормално.

    Коментиран от #46

  • 30 апостол

    57 1 Отговор
    Забелязал съм, че голяма вреда нанася и челният удар, особено при по-висока скорост.
  • 31 Анти др о х пърди

    4 8 Отговор
    не разбрахте ли че картовите ви Акита не се броят за коли.двигателя нищо повече не го Мори от тва че бг го купуват над 300000 км пробег и не можете сами да си смените гумички клапани и сегменти
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Палко

    12 2 Отговор

    До коментар #4 от "Миро":

    Значи, ръчната се използва, за да не се натоварва трансмисията!
    За целта първо дърпаш ръчна, после включваш на скорост, когато паркираш. Кой разбрал, разбрал!!!
  • 34 бай Марин

    21 1 Отговор
    Най вреди на колата, кога кара жената!
  • 35 Гост

    1 1 Отговор
    А бе те какво ли разбират германчетата. 😁😁😁
  • 36 Боян

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "333":

    Жалко изобщо че си учил
  • 37 Лок.маш.

    8 2 Отговор
    Преди години преподавателя ми по ДВГ бай Доко с формули върху черната дъска доказа,че
    най-добре за двигателя е да запалиш и да тръгваш като ненадвишаваш 1000-1200об.

    Коментиран от #40

  • 38 Кико

    4 0 Отговор

    До коментар #6 от "GTE":

    Правилно махаш катализатора, защо не вземеш да си махнеш и половината от белия дроб?! Като махаш катализатор го заменяш с нов или рециклиран 1 во е добре за твоя автомобил (инженера си го изчислил да бъде винаги с) 2 ро мястото където живееш няюа да го опушваш със сажди от стария ти дозелак и те така. Ама по лесно е просто да се маха да вземеш някой лев и диретно този лев да го оставиш за някой "нечовешки" як чип
  • 39 444

    4 0 Отговор

    До коментар #13 от "333":

    Братле и аз учих двигатели и не само учителите ми по теория и практика даже и инструктора ми е казвал да се изчака една две минути двигателя да загрее да достигне нормална работна температура зада може детайлите да се разширят (предполагам че и ти си го учил че при нагрят двигател се разширяват дедайлите ) и сигментите да създадат по добра компресия и така двигателят се натоварва по малко ;)
  • 40 Тодор т.

    1 0 Отговор

    До коментар #37 от "Лок.маш.":

    Така пишеше в книжката на новата ми Тойота Версо ( която ми откраднаха ).
  • 41 Бора бора

    5 0 Отговор
    Ако ме я палиме изобщо, мисля, че няма да има проблем с нищо по колата. Ейй така просто, да си кът паметник
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 лаик

    2 4 Отговор

    До коментар #16 от "Гостенин":

    Лошото е да работи на малки обороти, тъй като налягането на маслото е по слабо и самото омасляване на двигателя - недостатъчно. Капиш ? Анадънму!
  • 44 Котето

    1 3 Отговор
    Аз да попитам, вредно ли е за КОЛАТА да правим бебета в нея , защото много станаха разбирачите даващи акъл
  • 45 Пешо Мъката

    1 0 Отговор
    Ще му клеясало жилото на ръчната, може ако е на 40 годишна Лада, понеже бронята е метална, ама на тез пластмасовите котурници бая зор ще види докато клеяса в таз пластмаса. Както и зимното замръзване е някакъв спомен от отминали епохи.
  • 46 Оня

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "Фен на БМВ":

    Ако всичко ти е наред със ръчната спирачка няма как да ти замръзне зимата.
  • 47 Ами

    0 1 Отговор

    До коментар #14 от "Кибик":

    Или измами вземи чисто нова кола и тогава да се коментира. Най новата реално 180 к км двигател перфектно. Обаче съединител не удар да. Та последния ми буташе алди 3 съединител не мирише на изгоряло масло черен пушек от нафтата викаш не възможно е върнат километража нали не лъжат 😉
  • 48 Инженер

    3 0 Отговор
    Неизползване на ръчната спирачка води до много голяюо износване на автоматичната скоростна кутия, особено при спиране на наклон. След като се отпусне педала на спирачката след включване на положение Р, ако не е дръпната ръчната спирачка автомобила изминава един ход от няколко сантиметра като зъбните колела на скоростната кутия се заклинват. После при тръгване, като се включи ма скорост се чува един удар ,който въобще не е благоприятен за кутията. Това имат предвид като пишат за ръчната.
  • 49 Каруцаръ

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "хоя":

    Определено не става за части от секундата, цели секунди са, но наистина много малко-2 до 4. А сливането на маслото нищо не може да спре. Ако знаеш как работи системата, ще си наясно.Така, че изчакване не е необходимо, но нищо не пречи да минеш една пресечка под 2000 об., ако е под нулата, иначе си караш като пич.

    Коментиран от #50

  • 50 Каруцаръ

    0 0 Отговор

    До коментар #49 от "Каруцаръ":

    Добре е да се отчита, че налягането на маслото зависи от оборотите на помпата, а те зависят от оборотите на двигателя :) Така че, подгряване на празен ход не е добра идея :)

    Коментиран от #52

  • 51 Mitko

    0 0 Отговор
    Ако караш на газ при това фабричен газ бензин не е разумно да си спонсор на Лукойл .за това е добре 4минути работа на празен ход докато минеш на газ .обаче и тук проблем и то с чисто нов автомобил А95 в България не е А95 а шльокавица .та за това се принудих да зареждам А100 колкото да мина на газ .но и за това трябва 50градуса на колата!
  • 52 Механик

    0 0 Отговор

    До коментар #50 от "Каруцаръ":

    Помпата не създава налягане , то идва от малките допуски по мазилната система на автомобила. Колкото по големи са хлабините на смазваните части , толкова по малко е налягането на маслото .
  • 53 Амстрата

    0 1 Отговор

    До коментар #4 от "Миро":

    Аз я опъвам на всеки опесъчен завой. Добре ли е, или трябва по- често?
  • 54 Генчо

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Анонимен":

    Нали знаеш, кой монополист дестилира пертол в България. Е ще се оправи, когато на луково лято
  • 55 Раз Кошник

    0 0 Отговор
    Всички сте прави!
  • 56 Объркания

    0 0 Отговор
    Малко ме обърка ДУМАТА ”изречение”
  • 57 Здрасти

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "вижся":

    Здрасти, ако прилага тази процедура в Германия ще отнесе солена глоба. Напълно е запранено работата на мотора на място 😎👏