Новите леки коли стават все по-съвършени и "самостоятелни", но въпреки това все още съществуват причини, водещи до по-бързото им износване. Най-основните грешки, които допускат водачите бяха показани от германски експерти.
Вредните, за колата, навици са много, но на първо място е класирано управлението на автомобил с минимално количество гориво в резервоара. Според експертите това вреди особено много на по-старите автомобили, защото на дъното има много отлагания от некачествени горива, които при празен резервоар навлизат в горивната система и в двигателя.
Идеалният вариант според германците е да се кара с гориво, което е над половината на резервоара и да не се долива малко, а да се пълни до горе. Другият вреден навик, който е пагубен за автомобилите е тяхното претоварване.
Ако често се превишава максимално допустимия товар за един автомобил, то ходовата част се износва много бързо и повредите по нея са неизбежни. Третата и четвърта позиция в този рейтинг са за резкия старт и за карането на високи обороти със студен двигател. Рядкото използване на ръчната спирачка е навикът, класиран на пета позиция, който също вреди на автомобила.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 854
10:12 23.04.2018
2 Барнабас
Коалата (Phascolarctos cinereus) двуутробно растителноядно животно, живеещо по дърветата само и единствено в Австралия. Тя е единственият запазен представител на семейство Коалови (Phascolarctidae). Въпреки че външно прилича на мече, коалата няма нищо общо с мечките, освен че е бозайник. Тя е двуутробен бозайник, приспособен за живот по високите евкалиптови дървета, които също се срещат само в саваните в Австралия. Сива козина покрива цялото ѝ тяло. На лапите си има здрави нокти. Храни се с евкалиптови листа. Коалата е много любвеобилно животно.
10:19 23.04.2018
3 Шоферот
Коментиран от #4, #42
10:39 23.04.2018
4 Миро
До коментар #3 от "Шоферот":
Клеясват въжетата и има вероятност да не отпусне. Това го знаят и първолаците, но ти с твоя "безвреден мозък"...Коментиран от #20, #22, #29, #33, #53
10:49 23.04.2018
5 вижся
Коментиран от #13, #19, #57
11:01 23.04.2018
6 GTE
Коментиран от #7, #38
11:20 23.04.2018
7 Нафта да има само
До коментар #6 от "GTE":
Карай така, двигателя ще надживее ламарините 👍. Япончетата не се научиха да взимат качествено железò11:27 23.04.2018
8 onq s konq
Коментиран от #9
11:31 23.04.2018
9 Да да
До коментар #8 от "onq s konq":
Вероятно визират запушването на въпросния филтър,повишаване на разхода и намаляване на мощноста! А ако колата не е с плаваща помпа,как точно избягва засмукването на боклуци при пълен и засмукването им при празен резервоар,при положение че винаги тегли от едно и също място!13:09 23.04.2018
10 АСДДСА
Бихте ли пояснили, защото от това изречение разбирам, че е добре за автомобила ако дрифтме по няколко пъти на ден с ръчна ?
13:12 23.04.2018
11 Пацо
14:02 23.04.2018
12 Анонимен
Коментиран от #54
14:04 23.04.2018
13 333
До коментар #5 от "вижся":
Никаква полза нямаш от чакане за "омасляване" на двигателя. Маслото е под налягане, и "омаслява" всичко, докато мигнеш, след като завърти помпата. Освен, ако не си сложил някое масло, което е замръзнало през зимата.Като учих ДВГ, учителя каза, че е най-добре да не работи на място, а да се тръгне, без да се натиска много и рязко. Най-страшно е един двигател да работи на обороти студен.
Коментиран от #16, #36, #39
14:38 23.04.2018
14 Кибик
Коментиран от #47
15:43 23.04.2018
15 Бай тоз
15:47 23.04.2018
16 Гостенин
До коментар #13 от "333":
Това е вечния дебат. Някои казват, че трябва да поработи на място, други не.По пътя на логиката като запалиш колата двигателят е студен и работи на минимални обороти. А като тръгнеш веднага след палене, двигателя пак е студен, но вече работи на средни обороти. И кое е по лошо в случая?
Коментиран от #43
16:12 23.04.2018
17 Роман дизел
Коментиран от #21
16:21 23.04.2018
18 ;) кукуруку
16:29 23.04.2018
19 хоя
До коментар #5 от "вижся":
Ако чакаш 1-2 минути, двигател да се омасли. От много време няма да имаш двигател. Двигател се омаслява за части от секундата. Отделно хубавите маслени филтри имат клапан,който пречи цялото масло да се стича в картера.Коментиран от #49
16:30 23.04.2018
20 Техник
До коментар #4 от "Миро":
А замръзнала ръчна ,??? Разбирачо16:30 23.04.2018
21 ;) кукуруку
До коментар #17 от "Роман дизел":
Това е съвременната,наложена икономическа перспектива.16:31 23.04.2018
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 от преди новата ера
17:18 23.04.2018
24 ежко бежко
17:35 23.04.2018
25 Койчо
18:04 23.04.2018
26 Чакането
18:38 23.04.2018
27 Пол Трети Пол
19:00 23.04.2018
28 Язе
19:12 23.04.2018
29 Фен на БМВ
До коментар #4 от "Миро":
Значи клеясват въжетата, защото не я дърпаш. Но, като я дръпнеш може да не отпусне. Ама я кажи с твоя безвреден мозък, как няма да отпусне след като не я дърпаш. Мое мнение- не се дърпа зимата защото може да се намокри, да замръзне и да не отпусне. Останалото време, 2 години не съм я дърпал и нямам проблеми. Работи си нормално.Коментиран от #46
19:52 23.04.2018
30 апостол
21:04 23.04.2018
31 Анти др о х пърди
21:14 23.04.2018
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Палко
До коментар #4 от "Миро":
Значи, ръчната се използва, за да не се натоварва трансмисията!За целта първо дърпаш ръчна, после включваш на скорост, когато паркираш. Кой разбрал, разбрал!!!
22:15 23.04.2018
34 бай Марин
22:40 23.04.2018
35 Гост
22:47 23.04.2018
36 Боян
До коментар #13 от "333":
Жалко изобщо че си учил06:02 24.04.2018
37 Лок.маш.
най-добре за двигателя е да запалиш и да тръгваш като ненадвишаваш 1000-1200об.
Коментиран от #40
09:39 24.04.2018
38 Кико
До коментар #6 от "GTE":
Правилно махаш катализатора, защо не вземеш да си махнеш и половината от белия дроб?! Като махаш катализатор го заменяш с нов или рециклиран 1 во е добре за твоя автомобил (инженера си го изчислил да бъде винаги с) 2 ро мястото където живееш няюа да го опушваш със сажди от стария ти дозелак и те така. Ама по лесно е просто да се маха да вземеш някой лев и диретно този лев да го оставиш за някой "нечовешки" як чип17:23 24.04.2018
39 444
До коментар #13 от "333":
Братле и аз учих двигатели и не само учителите ми по теория и практика даже и инструктора ми е казвал да се изчака една две минути двигателя да загрее да достигне нормална работна температура зада може детайлите да се разширят (предполагам че и ти си го учил че при нагрят двигател се разширяват дедайлите ) и сигментите да създадат по добра компресия и така двигателят се натоварва по малко ;)17:47 24.04.2018
40 Тодор т.
До коментар #37 от "Лок.маш.":
Така пишеше в книжката на новата ми Тойота Версо ( която ми откраднаха ).18:05 24.04.2018
41 Бора бора
20:05 24.04.2018
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 лаик
До коментар #16 от "Гостенин":
Лошото е да работи на малки обороти, тъй като налягането на маслото е по слабо и самото омасляване на двигателя - недостатъчно. Капиш ? Анадънму!16:42 15.05.2018
44 Котето
19:52 04.01.2019
45 Пешо Мъката
01:41 05.01.2019
46 Оня
До коментар #29 от "Фен на БМВ":
Ако всичко ти е наред със ръчната спирачка няма как да ти замръзне зимата.11:40 14.11.2019
47 Ами
До коментар #14 от "Кибик":
Или измами вземи чисто нова кола и тогава да се коментира. Най новата реално 180 к км двигател перфектно. Обаче съединител не удар да. Та последния ми буташе алди 3 съединител не мирише на изгоряло масло черен пушек от нафтата викаш не възможно е върнат километража нали не лъжат 😉23:27 14.11.2019
48 Инженер
07:15 15.11.2019
49 Каруцаръ
До коментар #19 от "хоя":
Определено не става за части от секундата, цели секунди са, но наистина много малко-2 до 4. А сливането на маслото нищо не може да спре. Ако знаеш как работи системата, ще си наясно.Така, че изчакване не е необходимо, но нищо не пречи да минеш една пресечка под 2000 об., ако е под нулата, иначе си караш като пич.Коментиран от #50
13:16 15.11.2019
50 Каруцаръ
До коментар #49 от "Каруцаръ":
Добре е да се отчита, че налягането на маслото зависи от оборотите на помпата, а те зависят от оборотите на двигателя :) Така че, подгряване на празен ход не е добра идея :)Коментиран от #52
13:19 15.11.2019
51 Mitko
20:08 15.11.2019
52 Механик
До коментар #50 от "Каруцаръ":
Помпата не създава налягане , то идва от малките допуски по мазилната система на автомобила. Колкото по големи са хлабините на смазваните части , толкова по малко е налягането на маслото .18:48 16.11.2019
53 Амстрата
До коментар #4 от "Миро":
Аз я опъвам на всеки опесъчен завой. Добре ли е, или трябва по- често?20:34 16.11.2019
54 Генчо
До коментар #12 от "Анонимен":
Нали знаеш, кой монополист дестилира пертол в България. Е ще се оправи, когато на луково лято23:30 16.11.2019
55 Раз Кошник
06:44 17.11.2019
56 Объркания
11:23 19.11.2019
57 Здрасти
До коментар #5 от "вижся":
Здрасти, ако прилага тази процедура в Германия ще отнесе солена глоба. Напълно е запранено работата на мотора на място 😎👏21:18 19.11.2019