Last news in Fakti

26 Април, 2018 11:32 9 136 15

Ford се отказва от леките коли

  • ford

Ford Motor Company обяви радикален завой в продуктовата си политика на северноамериканския пазар. Според новия план от гамата на производителя отпадат почти всички седани и хечбекове, за да се отвори повече място за кросоувъри и пикапи. До 2020 г. от типичните леки коли в каталога на "Синия овал" ще останат само Mustang и Focus Active.

Решението е взето под натиска на спадащите продажби и намаляващата печалба, които са принудили ръководството на Ford да спре инвестициите в следващите поколения класически триобемни модели и разновидностите им. До 2-3 години 90% от северноамериканската гама производителя ще се състои от пикапи, всъдеходи и лекотоварни автомобили.

Новият стратегически план на Ford предвижда също така поетапно електрифициране на най-популярните модели като F-150, Mustang, Explorer, Escape и Bronco и масово производство на електромобили. До 2022 г. марката ще представи 16 модела на ток.

В момента гамата Ford от леки коли се състои от седаните Fiesta, Fusion и Taurus, компактния ван C-Mac и хечбека Focus. Те обаче се търсят отчайващо слабо на фона на F-серията, от която миналата година са купени 896 764 екземпляра, или кросоувъра Escape (308 296). За сравнение през 2017-а от Fusion са продадени 209 623 бройки, с 16.1% по-малко, отколкото предходната година.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 задокеански ценности

    44 8 Отговор
    При положение, че там имат хубави пътища не разбирам, каква е тая мания да се возят на някакви огромни автомобили !?!? Единственото ми обяснение е че понеже са някакви с големи направо огромни гъз.ве и не се побират в нормални автомобили !

    Коментиран от #3, #4, #7, #14, #15

  • 2 Суйо

    14 1 Отговор
    Чудил съм се, няма начин при тези серии производства и продажби, въпреки "промоциите" да не остават "стари" модели непродадени автомобили. Защо не ни ги шъткат на нас за по 10хил. Който реши, да си купи. Що да е 8годишен Пасат, каран 250хил. км, удрян, а не е залежал по дилърите Пасат, същият модел на 0км. Вярно, че няма да има кой да им купува трицилиндровите турбини в случая, ама пък новите непродадени да ги мачкат на скрап е коштунство.
  • 3 Бесен Язовец

    29 1 Отговор

    До коментар #1 от "задокеански ценности":

    Няма и да разбереш, а работата е там, че тези пикапи наистина са предзначени за по лоши пътища и да теглят там всякакви яхти мотри и каравани ! Но когато ти го експлоатираш като обикновен автомобил и само по хубави пътища, без буксиране на ремаркета и т.н. Тогава ресурса на тези автомобили се увеличава двойно и те почти не се повреждат, понеже имат много здрави двигатели и здрава ходова част, сменяш само тук таме масло и някой други консумативи, но много по рядко, ако я караш из чукарите. Освен това и бензина там е евтин спрямо тяхните заплати и, и, и, и още много плюсове имат тези автомобили, та, те тук е разковничето.
  • 4 DO 1

    15 0 Отговор

    До коментар #1 от "задокеански ценности":

    Карат и малки и средни, но японски, не Форд Фиеста и Фокус. Акорд, Камри и сие са в челните места по продажби от десетилетия в САЩ

    Коментиран от #9

  • 5 Кибик

    9 5 Отговор
    Леките им коли не се търсят защото са боклуци. Хюндай и Киа се продават добре, да не говорим за Тойота и Хонда. Камионите на Форд имат добра репутация и съответно се продават добре

    Коментиран от #6

  • 6 до 5

    5 3 Отговор

    До коментар #5 от "Кибик":

    Не просто добре, а най-добре. Ф150 е най-продавания атомобил изобщо там, за какъв ч*еп им е да продават Таунус, таурус, Маурус и всякви други.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 гж 306

    11 0 Отговор
    Форд е единственото американско нещо, което ми харесва.
  • 9 ГГССТТ

    6 0 Отговор

    До коментар #4 от "DO 1":

    Ми не е така - даже най-добре продаваните седани - тези които си посочил постоянно имат спад в продажбите а като пазарен дял са далеч от кросоувърите.

    Модата сега е всички да сме на имитации на джипове! Даже и в Европа е същото
  • 10 kjl

    5 1 Отговор
    Няма да е все така, скъпи американци. Помнете 1973 г.
  • 11 Teslla

    3 0 Отговор
    Ерата на малките коли е пред свършек дори и в европа хората искат SUV и поради липса на финансови възможности си купуват малки автомобилчета.Форд на другите пазари ще си правят малките и средни автомобилчета.
  • 12 Жега

    5 0 Отговор
    Ако няма интерес към "Мустанг"-а, веднага го взимам!
  • 13 браво

    7 2 Отговор
    Прави са.За какво ми е малка кола?Искам голяма широка високопроходима да мога да ходя на риба и лов , да возя децата , кучето бабата , съседката и място да остане , да мога да си закарам хладилника на ремонт не да се чудя къде да го сложа , да може да носи 1-2 тона пясък за вилата , абе все полезни неща , а и да мога да си легна в каросерията да поспя.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 гост

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "задокеански ценности":

    Вземи покарай и тогава говори. И аз се чудех, но сега съм със СУВ и разбирам защо са предпочитани пред нормални хечбеци. Много са удобни за влизане/излизане, държат се не по-зле на пътя от стандартна кола, консумативи и обслужване не са по-скъпи или минимално по-скъпи. Но имаш 4х4, не е задължително за СУВ де, което те измъква от заснежени и непочистени паргинги, може да караш по черни пътища или лоши такива (последното важи с пълна сила за нашите пътища), имаш голям клиренс. Разходът е минимално по-висок, например не е 7, а 9л. Возят по-комфортно поради по-големи гуми и по-високо тегло. На вторичен пазар са минимално по-скъпи от стандартна кола, за 10г. СУВ например. Та имат си много плюсове и ако не беше така нямаше да избиват продажбите за сметка на по-евтините хечбеци.