Ford Motor Company обяви радикален завой в продуктовата си политика на северноамериканския пазар. Според новия план от гамата на производителя отпадат почти всички седани и хечбекове, за да се отвори повече място за кросоувъри и пикапи. До 2020 г. от типичните леки коли в каталога на "Синия овал" ще останат само Mustang и Focus Active.
Решението е взето под натиска на спадащите продажби и намаляващата печалба, които са принудили ръководството на Ford да спре инвестициите в следващите поколения класически триобемни модели и разновидностите им. До 2-3 години 90% от северноамериканската гама производителя ще се състои от пикапи, всъдеходи и лекотоварни автомобили.
Новият стратегически план на Ford предвижда също така поетапно електрифициране на най-популярните модели като F-150, Mustang, Explorer, Escape и Bronco и масово производство на електромобили. До 2022 г. марката ще представи 16 модела на ток.
В момента гамата Ford от леки коли се състои от седаните Fiesta, Fusion и Taurus, компактния ван C-Mac и хечбека Focus. Те обаче се търсят отчайващо слабо на фона на F-серията, от която миналата година са купени 896 764 екземпляра, или кросоувъра Escape (308 296). За сравнение през 2017-а от Fusion са продадени 209 623 бройки, с 16.1% по-малко, отколкото предходната година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 задокеански ценности
Коментиран от #3, #4, #7, #14, #15
11:52 26.04.2018
2 Суйо
12:02 26.04.2018
3 Бесен Язовец
До коментар #1 от "задокеански ценности":
Няма и да разбереш, а работата е там, че тези пикапи наистина са предзначени за по лоши пътища и да теглят там всякакви яхти мотри и каравани ! Но когато ти го експлоатираш като обикновен автомобил и само по хубави пътища, без буксиране на ремаркета и т.н. Тогава ресурса на тези автомобили се увеличава двойно и те почти не се повреждат, понеже имат много здрави двигатели и здрава ходова част, сменяш само тук таме масло и някой други консумативи, но много по рядко, ако я караш из чукарите. Освен това и бензина там е евтин спрямо тяхните заплати и, и, и, и още много плюсове имат тези автомобили, та, те тук е разковничето.12:14 26.04.2018
4 DO 1
До коментар #1 от "задокеански ценности":
Карат и малки и средни, но японски, не Форд Фиеста и Фокус. Акорд, Камри и сие са в челните места по продажби от десетилетия в САЩКоментиран от #9
12:15 26.04.2018
5 Кибик
Коментиран от #6
12:33 26.04.2018
6 до 5
До коментар #5 от "Кибик":
Не просто добре, а най-добре. Ф150 е най-продавания атомобил изобщо там, за какъв ч*еп им е да продават Таунус, таурус, Маурус и всякви други.12:40 26.04.2018
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 гж 306
14:12 26.04.2018
9 ГГССТТ
До коментар #4 от "DO 1":
Ми не е така - даже най-добре продаваните седани - тези които си посочил постоянно имат спад в продажбите а като пазарен дял са далеч от кросоувърите.Модата сега е всички да сме на имитации на джипове! Даже и в Европа е същото
14:33 26.04.2018
10 kjl
14:59 26.04.2018
11 Teslla
16:12 26.04.2018
12 Жега
17:08 26.04.2018
13 браво
11:09 27.04.2018
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 гост
До коментар #1 от "задокеански ценности":
Вземи покарай и тогава говори. И аз се чудех, но сега съм със СУВ и разбирам защо са предпочитани пред нормални хечбеци. Много са удобни за влизане/излизане, държат се не по-зле на пътя от стандартна кола, консумативи и обслужване не са по-скъпи или минимално по-скъпи. Но имаш 4х4, не е задължително за СУВ де, което те измъква от заснежени и непочистени паргинги, може да караш по черни пътища или лоши такива (последното важи с пълна сила за нашите пътища), имаш голям клиренс. Разходът е минимално по-висок, например не е 7, а 9л. Возят по-комфортно поради по-големи гуми и по-високо тегло. На вторичен пазар са минимално по-скъпи от стандартна кола, за 10г. СУВ например. Та имат си много плюсове и ако не беше така нямаше да избиват продажбите за сметка на по-евтините хечбеци.16:01 27.04.2018