10 661 25

Тествахме новото BMW X2

Радослав Славчев

Ако се върнем десет години назад ще си спомним, че именно баварците пуснаха първият модел от т.нар. SAC клас. Съкращението се дешифрира като Sports Activity Coupe, а първото такова спортно купе с повишена проходимост беше Х6. Доста по-късно BMW представи и умаления му вариант, носещ индекса Х4, а сега на бял свят се появи и най-малкия представител Х2. Именно новата Х2-ка изпробвахме в един продължителен тест драйв, впечатленията си от който ви представяме сега.

Екстериор


Х2 се прави на базата на един от бестселърите на марката Х1. Въпреки че е с по-голям индекс от Х1 и е по-нов, моделът Х2 е по-нисък и по-къс. Междуосието обаче е абсолютно същото. Тестваният от нас автомобил беше в новия за марката златист цвят, който отлично подчертава купе-гените на автомобила. Задната част на Х2 обаче не е издължена, каквато е тя при по-големите му "братя", но въпреки това задното стъкло е полегато.

Външният вид впечатлява и с ефектната С-колона, която е украсена с логото на марката в стила на култовите модели от миналото BMW 2000 CS и 3,0 CSL. Като цяло, подобно на останалите модели на марката с четни номера, новото Х2 е по-дизайнерско, по-спортно и прилича по-скоро на леко повдигнат екстравагантен хечбек, отколкото на високопроходимо купе. Последната отличителна черта на автомобила е пакетът M Sport Х, който се предлага за първи път при Х2 и се характеризира със занижен клиренс и с пластмасов защитен обвес. Интересно е да се отбележи, че размерът на накрайниците на ауспуха е същият, какъвто е и на Х6 М.

Интериор


Докато външният вид е доста различен от този на Х1, то интериорът е много сходен. Само, че е доста по-ярък. Като опция се предлага голям 8.8-инчов екран, който вече е сензорен, а тапицираните с алкантара седалки са обшити с декоративни жълти конци. Задните седалки могат да се регулират и по дължина, а въпреки купеобразната структура на Х2 мястото отзад е повече от достатъчно. Намалените габарити обаче са оказали влияние на товарното пространство. Багажникът е малък. Обемът му е 470 литра, като за сравнение ще кажем, че при Х1 той е 505 литра.

Друго, което прави впечатление в салона на Х2 е подчертано завъртяната към водача централна конзола. Уредите са информативни и са сходни с повечето от моделите на баварците. Различен е скоростният лост, който в случая е механичен, а не електронен, както при Х4 и Х6, например. Останалото, свързано със салона на колата, на което трябва да наблегнем, е добре познатото ни прецизно немско качество на материалите, както и на самата сглобка.

Двигател и ходови характеристики


Моделът се предлага с два бензинови и два дизелови агрегати, като сред тях има и такива с три цилиндъра. По-евтините модификации са само с предно предаване, но тестваният от нас автомобил разполагаше с най-мощният дизелов двигател и с фирмената 4х4 система. BMW xDrive25d определено е най-добрата модификация. Много мощ (231 к.с.), осемстепенна автоматична скоростна кутия и предаване на въртящия момент и към четирите колела. Разходът на гориво е под шест литра на сто километра пробег.

Що се отнася до возия и управление, то Х2 се характеризира с твърдо окачване и с доста директен волан. Колата уверено влиза в завои, а при режим Sport държи и доста по-високи обороти. Максималният въртящ момент е 400 Нм, като хубавото е, че те са налични още при 1 750 об/мин. Самият дизелов мотор е шумен, но вътре в салона не се чува. Вибрациите му обаче не са големи. Заради сравнително късото междуосие колата не е стабилна като Х6, например, но това важи за скорости над 160 км/ч.

Цена



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Караиванов
    Отговор
    1 11:56  21.05.18
    Много добре им се е получило. Но наистина, както пише, тази върховата водификация с 4х4 и над 200 коня. Другото с тези трицилиндрови моторчета и с предно не е БМВ
  • вижся
    Отговор
    2 11:59  21.05.18
    еее Шел, винаги зареждам от вас аре пуснете още 1 томболка де
  • WMB
    Отговор
    3 12:20  21.05.18
    Много е хубав модела, браво, но мразя калниците (веждите) на колата да са с неправилна дъга (част от окръжност)

    Коментиран от #23

  • Не мерси
    Отговор
    4 12:26  21.05.18
    Тия боклуци с валвтроник и проблемна електроника не ми ги хвалете

    Коментиран от #7


  • Пешо
    Отговор
    5 12:27  21.05.18
    Прилича ни КИА. Само дето Киа е много по-качествена

    Коментиран от #11, #16

  • Питащ
    Отговор
    6 12:30  21.05.18
    И тази ли ще харчи масло и ще чупи скоростите като другите бмвта?
  • Random
    Отговор
    7 12:33  21.05.18

    До коментар #4 от "Не мерси":

    Айде, с дачийката под ръчичка и марш оттука. Че не е бмв, не е, и то ще го отнесе след малко.
  • Random
    Отговор
    8 12:34  21.05.18
    Мани го тоя боклук. Що за бмв е като е с предно и напречен двигател. Пък и паркетник... Аман от тъпи паркетници. За тия пари една 3-ка комби, поне е бмв.
  • Тошко
    Отговор
    9 12:51  21.05.18
    Много ви боли като нещо е хубаво и недостъпно. Примирете се със старите си баракудници и пийте по една студена вода!
  • Прост
    Отговор
    10 13:00  21.05.18
    Определението е Sports Activity Vehicle - SAV... Откъде го измислихте тва SAC?
  • Суйо
    Отговор
    11 14:29  21.05.18

    До коментар #5 от "Пешо":

    И аз веднага си го помислих за КИА-та. Ако не беше така раздут в профила го оприличавам на Рено Меган 2009г.
  • БМВ е магнит за селяндури
    Отговор
    12 14:41  21.05.18
    Само като видях този дълъг джендърски лост за скоростите веднага отворих друга новина
  • хахаха
    Отговор
    13 15:06  21.05.18
    Публикувано във факти.бг: BMW xDrive25d определено е най-добрата модификация. Много мощ (231 к.с.) хаха 200 коня било много мощ хахахаха
  • Цар Навуходоносор
    Отговор
    14 15:16  21.05.18
    И защо някой би си взел това, като може да вземе Инсигния с шестак за тези кинти?
  • SAC SAV SUV
    Отговор
    15 15:57  21.05.18
    Един от първите представители на тоя клас не е Х6, а Инфинити FX35 излязъл през далечния Ноември 2002. Малко от малко.
  • бмв е39
    Отговор
    16 17:06  21.05.18

    До коментар #5 от "Пешо":

    имаш да мечтаеш някакво менте като киа да става за нещо че и по-добро да е
  • koko
    Отговор
    17 17:50  21.05.18
    БМВ си е БМВ! Ще чакаме да стане 6000-8500лв. в близките 10 години и ще караме нова кола!
  • smeh
    Отговор
    18 21:28  21.05.18
    Не харесвам псевдоджипове, ама т'ва моделче направо кърти. Браво бе, браво. С екстрите сигурно отиде на 100-тачка, ама е рядко хубаво не мога да си кривя душата.
  • Онзи
    Отговор
    19 23:56  21.05.18
    Отпред Киа,отзад чиста Алфа.
  • асддса
    Отговор
    20 01:10  22.05.18
    Таблото е стеснено и издължено, въобще не ми харесва. Прилича на японска/корейска кола
  • bmw
    Отговор
    21 11:12  22.05.18
    Защото инсигния или като цяло опел е едно недоразумение.Как ще сравняваш БМВ с опел.Въпреки ,че и на мен Х моделите не ми допадат много,но просто аз не харесвам джипки или кросоувъри.Много са ми селски.

  • digoxin
    Отговор
    22 17:16  22.05.18
    Стрелки на уредите, копчета по таблото и остри ръбове като на лада и всичко това за 90 хил. Ми по-добре да дам още 40 хил. и да си взема серия 6 или 7.
  • Ивка
    Отговор
    23 18:01  22.05.18

    До коментар #3 от "WMB":

    Тия дъги трябва да св свалят защото са рай за луга и ръжда и прилича на баничарка с тях. Инак колата е чук.
  • гост
    Отговор
    24 12:04  24.05.18
    То не е лошо, но това е хечбек от голфов клас за 70х.лв. Като добавиш и 4х4 става към 80х.лв. Това не са малко пари дори за западняците за такава малоразмерна кола. А това оборудване е за модела струващ 90х.лв, в базовата версия няма да изглежда така. Хубаво, ама скъпо, по-скоро Х3 на 1г. отколкото това.
  • Телевизора на Елвис
    Отговор
    25 17:25  08.11.18
    Много ефектна кола, която почти всички харесват. Подбрали са и и добра палитра от цветове, които подчертават свежата форма на каросерията, изобщо- раздвижена работа, браво. Сега минусите: - не е джипка това по никакъв начин, - много малки стъкла, схлупено и много ограничена видимост, - сериозна теснотия за водача, особено в зоната за краката. Що се касае за нагоре, дингили над 1.85 в тая кола работа нямат. Тавана също е нисък. С цената също са се пооляли, ама който има възможност ще го преглътне тоз корав залък в името на престижа и гъзарията.

Напиши коментар:


Публикувай