Каркасон, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Новата G-Klase разполага с изцяло изменена рама. Тя и самата каросерия са значително по-леки (масата на колата е намалена със 170 кг.), като в същото време якостта на конструкцията е повишена с 55% за сметка на нови сортове стомана и алуминий. Изменени са и габаритите на автомобила, като най-съществената промяна е в широчината му. Това прави и вътрешните габарити по-големи, като широчината в салона е с цели 121 мм повече.
Дължината и височината са нараснали със 101 и 40 мм. Задното окачване е модернизирано, но задният мост е цял. Окачен е на четири надлъжни носача за всяко колело и напречна стабилизираща щанга Панар. Каросерията е монтирана на класическа лонжеронна рама. Предният мост обаче вече е окачен на независими двойни носачи, а вместо червячния кормилен механизъм е монтирана рейка с електромеханичен усилител.
Под капака на G63 е разположен мотор с обем 4.0 литра. Двигателят е V-образен осмак, разполага с два турбокомпресора и от него са извадени 585 конски сили. Въртящият момент се предава на четирите колела през деветстепенна автоматична трансмисия. Втората, "по-спокойна" версия е G 500. Тя се оборудва също с 4.0-литров V8 с два турбокомпресора, но мощността е 422 к.с. (610 Нм). Първоначално продажбите на новата G-Klasse ще стартират само с тези два агрегата.
Ходови характеристики
Асфалт
Още когато се озове човек на мястото на водача се чувства като на царски трон. Креслото е удобно, погледът е от високо, а уредите са интуитивни и много информативни. Въпреки привидната аеродинамика на каросерията с форма на "тухла четворка", натиснете ли газта се усеща чувство, сходно с това на суперкар. Звукът на двигателя е мехлем за ушите, а ускорението уникално. Това, което прави впечатление за движението на новата G-Klasse на асфалт е значително по-меката возия в сравнение с досегашния модел. А средният разход, който показа AMG-версията беше под 13 литра на 100 километра пробег.
Другата осезаема разлика е свързана с обезшумяването на салона. Заради изсечените форми аеродинамични шумове отново има, но те са много по-малки и се усещат едва след 130 км/ч. С други думи в новата G-Klasse вече може да се разговаря нормално, дори и при висока скорост. Електронните режими на окачването са Comfort, Sport, Eco и Individual, а при AMG версията са налични и Slippery (вместо Eco) и Sport+. Реакцията на педала на газта е отлична, а воланът е много информативен. Иначе крен в завоите има, но той също е драстично намален. Като цяло, що се касае до движение по асфалтирани пътища, колата се държи като истински премиум кросоувър.
Офроуд
Едва ли някой, който ще си купи новата G-Klasse ще посмее да прекара скъпата си придобивката в местност, каквато бяха подготвили хората от Mercedes във Франция. Офроуд полигонът беше изключително труден и на места направо изглеждаше непреодолим, но не и за новата G-Klasse. Не бяха малко специалистите, които при статичното представяне на модела бяха на мнение, че новата G-Klasse е загубила част от всъдеходните си качества за сметка на тези на асфалт, но се оказа, че не са прави.
Новата G-Klasse разполага с всички модерни електронни системи за сигурност и стабилизация, но премине ли на офроуд режим, те се изключват и в сила влизат добре познатите ни понижаващи предавки и трите заключващи диференциала. Това наред с клиренс от 241 мм, както и с наличието на много къси надвеси отпред и отзад, превръщат всъдехода в истинско офроуд чудовище.
Трите блокируеми диференциала (междуосев и по един на всяка ос), демултипликатор с предавателно число 2.93 (при предшественика - 2.1) и ход на задните пружини 224 мм позволяват на колата да се движи безпроблемно и плавно в пресечена местност с висока скорост и в същото време да изкачва и спуска огромни наклони, водни препятствия с дълбочина от почти метър, а всъдеходните гуми Falken, направени специално за G-Klasse не се страхуват от остри камъни, кал и пясък.
Цена
Както и до сега, новата G-Klasse ще се прави в завода на компанията Magna Steyr в австрийския град Грац, като хората от Mercedes-Benz ни разказаха, че се предвижда производството на 25 000 екземпляра още до края на 2018-а. Цената, както може би се досещате не е ниска. Въпреки това от представителството на марката в България Silver Star заявиха, че първоначалната квота за нашата страна е разпродадена предварително. Ето и цените на новата G-Klasse.
Коментари
Коментиран от #16, #36
Коментиран от #5
Коментиран от #18, #31
До коментар #2 от "Viki":
Странно, а чисто нова "Нива" е 19 000лв. Само като ретро модел трябва да е по-скъпа, а какво остава за проходимостта й?!Коментиран от #13
Коментиран от #11
До коментар #10 от "Dhjfrthhg":
И мен точно това не ми допада. Преди изглеждаше скандално. В момента отпред прилича на китайско копие. Дано фейслифта върне част от предишната визияДо коментар #5 от "Хммм":
Да , нивата е 19 хил и си струва точно толкова . Вътре има 2 копчета ,които работят само в магазина и специфичната миризма на гадна пластмаса , която не се изветрява 40 години . Карал съм , от личен опит говоря . Катери и дотам , не сравнявай Нива с Гега , няма смисъл . Бмв само на Г - класата нямат конкурентен модел , за сравнение Х6 не може да качи един тротоар.До коментар #1 от "Марто":
И КАЛТА.АКО ИМАШ КРАДЕНИ КИНТИ ДОБРЕ.НО МАСОВИЯ НАРОДЕЦ ИМА ДО ДЕСЕТИНА БОНА ЧЕСТНО ИЗКАРАНИ КИНТИ И САМО ТЯХ МОЖЕ ДА РИСЩУВА.До коментар #3 от "ечОмика":
Абе пич мафията си прави коли за тях си кой мисли за теб при соца караха волги сега ще карат Gкласи трябва да признаем че джипа е хубавКоментиран от #34
Коментиран от #26, #27
До коментар #3 от "ечОмика":
Рентиер на какво в Балкана ?:):):) Това сравнение по-добре да го беше направил наум !Коментиран от #35
Коментиран от #37, #39
До коментар #20 от "гостенин":
Думите здравина и огромен ресурс, много отдавна не важат за мерцедес, в това число и G-kласата.До коментар #31 от "Антон 1":
На земя, на гора върху нея! Да получавам наем от кооперация или арендатор за това, че ми обработват нивата, в случая гората. Какво толкова не може да разбереш - може да имам договор да сече дърва от моя парцел...До коментар #1 от "Марто":
а бмв х6 само на тротоара можеш да го качиш.До коментар #33 от "toyota":
Баааа,то гроздето е кисело!! Г ето си е много убаво,ама не е за Булгаристан на мутрите!! Няма сервиз,крадат в сервизите!!! И за 9 години ръждяса от доли цялото! Пантите на вратите също!А най близкия сервиз е в Грац - 1200 км. !