16 395 36

Тествахме новата G-Klasse, направена от... българка (ЧАСТ II)

Изпробвахме Mercedes-Benz G-Klasse на асфалтов път и на места, където въобще няма път

Радослав Славчев

Каркасон, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.


Новата G-Klase разполага с изцяло изменена рама. Тя и самата каросерия са значително по-леки (масата на колата е намалена със 170 кг.), като в същото време якостта на конструкцията е повишена с 55% за сметка на нови сортове стомана и алуминий. Изменени са и габаритите на автомобила, като най-съществената промяна е в широчината му. Това прави и вътрешните габарити по-големи, като широчината в салона е с цели 121 мм повече.

Дължината и височината са нараснали със 101 и 40 мм. Задното окачване е модернизирано, но задният мост е цял. Окачен е на четири надлъжни носача за всяко колело и напречна стабилизираща щанга Панар. Каросерията е монтирана на класическа лонжеронна рама. Предният мост обаче вече е окачен на независими двойни носачи, а вместо червячния кормилен механизъм е монтирана рейка с електромеханичен усилител.

Под капака на G63 е разположен мотор с обем 4.0 литра. Двигателят е V-образен осмак, разполага с два турбокомпресора и от него са извадени 585 конски сили. Въртящият момент се предава на четирите колела през деветстепенна автоматична трансмисия. Втората, "по-спокойна" версия е G 500. Тя се оборудва също с 4.0-литров V8 с два турбокомпресора, но мощността е 422 к.с. (610 Нм). Първоначално продажбите на новата G-Klasse ще стартират само с тези два агрегата.

Ходови характеристики
Асфалт
Още когато се озове човек на мястото на водача се чувства като на царски трон. Креслото е удобно, погледът е от високо, а уредите са интуитивни и много информативни. Въпреки привидната аеродинамика на каросерията с форма на "тухла четворка", натиснете ли газта се усеща чувство, сходно с това на суперкар. Звукът на двигателя е мехлем за ушите, а ускорението уникално. Това, което прави впечатление за движението на новата G-Klasse на асфалт е значително по-меката возия в сравнение с досегашния модел. А средният разход, който показа AMG-версията беше под 13 литра на 100 километра пробег.

Другата осезаема разлика е свързана с обезшумяването на салона. Заради изсечените форми аеродинамични шумове отново има, но те са много по-малки и се усещат едва след 130 км/ч. С други думи в новата G-Klasse вече може да се разговаря нормално, дори и при висока скорост. Електронните режими на окачването са Comfort, Sport, Eco и Individual, а при AMG версията са налични и Slippery (вместо Eco) и Sport+. Реакцията на педала на газта е отлична, а воланът е много информативен. Иначе крен в завоите има, но той също е драстично намален. Като цяло, що се касае до движение по асфалтирани пътища, колата се държи като истински премиум кросоувър.

Офроуд


Едва ли някой, който ще си купи новата G-Klasse ще посмее да прекара скъпата си придобивката в местност, каквато бяха подготвили хората от Mercedes във Франция. Офроуд полигонът беше изключително труден и на места направо изглеждаше непреодолим, но не и за новата G-Klasse. Не бяха малко специалистите, които при статичното представяне на модела бяха на мнение, че новата G-Klasse е загубила част от всъдеходните си качества за сметка на тези на асфалт, но се оказа, че не са прави.

Новата G-Klasse разполага с всички модерни електронни системи за сигурност и стабилизация, но премине ли на офроуд режим, те се изключват и в сила влизат добре познатите ни понижаващи предавки и трите заключващи диференциала. Това наред с клиренс от 241 мм, както и с наличието на много къси надвеси отпред и отзад, превръщат всъдехода в истинско офроуд чудовище.

Трите блокируеми диференциала (междуосев и по един на всяка ос), демултипликатор с предавателно число 2.93 (при предшественика - 2.1) и ход на задните пружини 224 мм позволяват на колата да се движи безпроблемно и плавно в пресечена местност с висока скорост и в същото време да изкачва и спуска огромни наклони, водни препятствия с дълбочина от почти метър, а всъдеходните гуми Falken, направени специално за G-Klasse не се страхуват от остри камъни, кал и пясък.

Цена
Както и до сега, новата G-Klasse ще се прави в завода на компанията Magna Steyr в австрийския град Грац, като хората от Mercedes-Benz ни разказаха, че се предвижда производството на 25 000 екземпляра още до края на 2018-а. Цената, както може би се досещате не е ниска. Въпреки това от представителството на марката в България Silver Star заявиха, че първоначалната квота за нашата страна е разпродадена предварително. Ето и цените на новата G-Klasse.



Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Марто
    Отговор
    1 12:22  23.05.18
    Страхотна е новата Г-класа. Ето това е истински офроуд, при това с кола, която не е специално подготвена за целта. Цената обаче е....

    Коментиран от #16, #36

  • Viki
    Отговор
    2 12:40  23.05.18
    Марто - цената на напълно новият Г500 425 коня е много добра - 212 000 лв. с ддс! За сравнение първобитният и отдавна не е обновяван основно - Ленд Круизър 200 - 8 цл. 5.7 л. 385 к.с от 2018 г. е 209 000 лв. при това последният харчи над 28 л. 98 октанов! - А новият Г500 422 коня и пак около 2.6 тона харчи 12 литра!!! Тоест и двата са по 210 000 лв. - НО Г500 2019г. е с далеч по-съвременен мотор и изключително икономичен!

    Коментиран от #5

  • ечОмика
    Отговор
    3 12:40  23.05.18
    Дизайна не ми харесва. Може да е баш джипката за офроуд, да е тип топ отвсякъде, но не е мой тип. Пижонце 2008, 3008, може да го наречете паркетен лъв, но такова грозно возило не бих си купил. Не съм ловец или рентиер с 200 дка в балкана, че да карам през пресечени местности.

    Коментиран от #18, #31

  • Гошо
    Отговор
    4 12:47  23.05.18
    Всеки ден новина за тая УАЗка..Аман

  • Хммм
    Отговор
    5 12:53  23.05.18

    До коментар #2 от "Viki":

    Странно, а чисто нова "Нива" е 19 000лв. Само като ретро модел трябва да е по-скъпа, а какво остава за проходимостта й?!

    Коментиран от #13

  • Гост
    Отговор
    6 12:57  23.05.18
    Истински и неповторим! Красавец по свой си начин....Който плюе подобен шедьовър е комплексиран от малкото пари в джоба или нищо не разбира....Това е кралят! Всичко останало е под неговото ниво! Истински SUV за истинските ценители!
  • 7 13:01  23.05.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 8 13:04  23.05.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 123
    Отговор
    9 14:35  23.05.18
    Мдааа, голям дзвер, б..си! И цената, сравнена с конкуренцията ( ако има такава) си е нормална. Дано да е по старому здрав, че язък им за плюнченето:)
  • Dhjfrthhg
    Отговор
    10 14:36  23.05.18
    Развалиха и дизайна с тези фарове. Предницата вече не е така агресивна.

    Коментиран от #11

  • Боби
    Отговор
    11 14:42  23.05.18

    До коментар #10 от "Dhjfrthhg":

    И мен точно това не ми допада. Преди изглеждаше скандално. В момента отпред прилича на китайско копие. Дано фейслифта върне част от предишната визия
  • Иван
    Отговор
    12 14:52  23.05.18
    Е са ке се напълни!!!!
  • BEZ IME
    Отговор
    13 15:07  23.05.18

    До коментар #5 от "Хммм":

    Да , нивата е 19 хил и си струва точно толкова . Вътре има 2 копчета ,които работят само в магазина и специфичната миризма на гадна пластмаса , която не се изветрява 40 години . Карал съм , от личен опит говоря . Катери и дотам , не сравнявай Нива с Гега , няма смисъл . Бмв само на Г - класата нямат конкурентен модел , за сравнение Х6 не може да качи един тротоар.
  • незнайко
    Отговор
    14 15:21  23.05.18
    Такова катерене е прекалено ! По тези чукари се ходи пеша !!! Да направиш сериен автомобил за това е отврат !!! За кал съм съгласен !!!
  • Alfa Romeo 156 TI
    Отговор
    15 15:35  23.05.18
    Еми не ми харесва предницата и това е! Иначе джипа е страхотен, само славата му в БГ не ми харесва.
  • ДВЕСТА БОНА И ДА СА БУТАЩ В КАМЪНАЦИТЕ
    Отговор
    16 16:16  23.05.18

    До коментар #1 от "Марто":

    И КАЛТА.АКО ИМАШ КРАДЕНИ КИНТИ ДОБРЕ.НО МАСОВИЯ НАРОДЕЦ ИМА ДО ДЕСЕТИНА БОНА ЧЕСТНО ИЗКАРАНИ КИНТИ И САМО ТЯХ МОЖЕ ДА РИСЩУВА.
  • 17 17:04  23.05.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Коко
    Отговор
    18 18:12  23.05.18

    До коментар #3 от "ечОмика":

    Абе пич мафията си прави коли за тях си кой мисли за теб при соца караха волги сега ще карат Gкласи трябва да признаем че джипа е хубав
  • гостенин
    Отговор
    19 20:58  23.05.18
    Красота и симетрия! :) Съвършенство! "G-klasse" от години е символ на здравина,огромен ресурс,пословична проходимост и своеобразна красота.Радвам се,че традицията продължава.Пожелавам си да стана горд собственик на този шедьовър!
  • гостенин
    Отговор
    20 20:58  23.05.18
    Красота и симетрия! :) Съвършенство! "G-klasse" от години е символ на здравина,огромен ресурс,пословична проходимост и своеобразна красота.Радвам се,че традицията продължава.Пожелавам си да стана горд собственик на този шедьовър!

    Коментиран от #34

  • Townboy
    Отговор
    21 21:56  23.05.18
    Когато говорим за офроуд това е черешката на тортата!
  • bibo35
    Отговор
    22 22:19  23.05.18
    Уникален джип! Цената е солена, но за Мерцедес си е съвсем нормална, пък и е солена за нас българите, за средностатистическия европеец или американец си е съвсем поносима! Аз лично съм фен повече на Ленд Ровър Дифендър, но...Мерцедес си е Мерцедес, лукса в интериора винаги е на ниво!
  • Бако
    Отговор
    23 22:58  23.05.18
    Строхотен за мъже с кинти, а не за зайчета !!! Това не е просто G -КЛАСА ТОВА Е СИМВОЛ НА СОЦИАЛЕН СТАТУС !!! Хората винаги са били на категория така и при автомобилите !!!! Не може бай селянин и прост човек да има левчета и да седи редом до лъвовете !!! Всяка жаба да си знае гьола !!! Като нямаш кинти стой в Ъгъла мишок !!!Така и при животните най-силния лъв шиба най- хубавата лъвица !!!Бегай да играеш с децата в махалата като си мишка !!!Да живее Мерцедес.....парите определят правилата на живота , който ги има ще шофира ,който няма да го д..ха !!!!

    Коментиран от #26, #27

  • Енцо
    Отговор
    24 23:13  23.05.18
    вервай ми от там и с астрата минавам, страшен оффроуд.
  • Шетасс
    Отговор
    25 23:22  23.05.18
    страшно грозни лед очи, що не ги оставят тея работи на бмв, хората си им разбират.
  • 26 23:27  23.05.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 27 00:08  24.05.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Алфа Ромео
    Отговор
    28 01:59  24.05.18
    Предпочитам го пред глупавите Х6 и подобния на него Мерцедес как се водеше забравих, то не си и заслужава да го запомниш...
  • Алфа Ромео
    Отговор
    29 02:01  24.05.18
    Фаровете малко ме дразнят, приличат на чалгаджийския ейнджъл айс на БМВ.
  • На баба ти вълната
    Отговор
    30 06:48  24.05.18
    Убавец само да сложат други фарове а не от ЗИЛ
  • Антон 1
    Отговор
    31 07:23  24.05.18

    До коментар #3 от "ечОмика":

    Рентиер на какво в Балкана ?:):):) Това сравнение по-добре да го беше направил наум !

    Коментиран от #35

  • Гении!
    Отговор
    32 10:03  24.05.18
    Такива са германците - ГЕНИИ!

  • toyota
    Отговор
    33 15:53  24.05.18
    Къде сравнявате тоя кенеф мерцедес Г клас с легенда като Тойота ланд крузер.Тойота е на 30 години пред мерцедес.
  • Чавдар войвода
    Отговор
    34 16:06  24.05.18

    До коментар #20 от "гостенин":

    Думите здравина и огромен ресурс, много отдавна не важат за мерцедес, в това число и G-kласата.
  • ечОмика
    Отговор
    35 15:51  25.05.18

    До коментар #31 от "Антон 1":

    На земя, на гора върху нея! Да получавам наем от кооперация или арендатор за това, че ми обработват нивата, в случая гората. Какво толкова не може да разбереш - може да имам договор да сече дърва от моя парцел...
  • сиганин
    Отговор
    36 21:53  25.08.18

    До коментар #1 от "Марто":

    а бмв х6 само на тротоара можеш да го качиш.

Напиши коментар:


Публикувай