33 711 41

Момичето от БГ, направило най-мъжката G-Klasse

Разговаряме с Лилия Чернаева, дизайнер на интериора на новата G-Klasse

Радослав Славчев

Каркасон, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Става дума за новата G-Klasse на Mercedes-Benz, цялостният интериор на която е направен от дизайнерката Лилия Чернаева - една българка, завършила Художествената академия в София.

Марката Mercedes организира първите тестове на новата G-Klasse във Франция и именно там се запознахме с Лилия - младо момиче, на което е поверена отговорната задача да разработи салона на най-мъжката кола в света - новата G-Klasse. Ето и интервюто, което направихме с нея.

Бихте ли се представили пред нашите читатели?
Казвам се Лилия Чернаева, родена съм в София. Дизайнер съм в дизайн екипа Mercedes-Benz. Започнах работа в екипа по интериорен дизайн, след което се присъединих към екипа по Brand Experience Creation където работим по проекти “отвъд автомобила”.

Опишете накратко професионалното си обучение и своята кариера до момента?
Всичко започна през 1999 г. когато започнах обучението си в Националната художествена академия в София, специалност Индустриален дизайн. След като завърших през 2005 продължих обучението си в Италия, там взех магистър по Транспортен дизайн от Европейския институт по дизайн в Торино. След като работих за Pininfarina S.p.A., съм правила интериорен дизайн за Lancia, имам проекти и за Renault. През 2011 г. имах шанс да се присъединя към дизайн екипа на Даймлер като интериорен дизайнер.

Правили ли сте други проекти за цялостно оформление на вътрешното пространство преди интериора на G-класата?
Работила съм по няколко интериорни проекта за A-, B- и E-класата както и за M-класата/GLE и CLS. Дизайнът на седалките в настоящата E-класа са много специален проект за мен, защото това е дизайн, който може да бъде видян всеки ден по улиците – по целия свят.

Бихте ли описали накратко основните предизвикателства в изпълнението на този проект?
Непреходната G-класа трябваше да си остане G-класа. Най-голямото предизвикателство беше да се запази силното ДНК и легендарният външен вид на автомобила, като в същото време имаме интериор от следващо поколение с по-съвременно и елегантно излъчване, следвйки нашата дизайн философия за Sensual Purity.

А основните фактори, които ви вдъхновяваха?
Вдъхновението идва различно според проекта, който имаме. Винаги си правя една дъска, на която си водя бележки, насърчава ме да подходя творчески, помага ми да създавам нови дизайн идеи. Обичам да гледам съвременно изкуство, модерна архитектура, начуно-фантастични филми, природна фотография и естетиката на човешкото тяло.

Кой е любимият ви елемент в интериора на G-класата?
Любимите ми елементи са колонките отгоре на таблото и страничните вентилационни отвори, защото много напомнят за уникалните мигачи и фарове от ектериора, с които е характерен екстериорът на автомобила. Също така харесвам силния характер на панела на вратите. И още обожавам 3D дървените елементи на таблото в страни от дисплея с тяхната чувтсвена и неочаквана форма.

Ползвате ли често примери и теми за вдъхновение извън автомобилната област, история и традиции?
Абсолютно! Важно е да правим препратки към историята и традициите на различните култури, защото културното възприятие на потребителя влияе на разбирането на дизайна.

Имате ли любим класически автомобил? Избройте ги, ако са повече.
Наистина харесвам Mercedes-Benz 300 SL Gullwing (1954) и красивия Ferrari Dino 246 GT (1969).

Като автомобилен интериорен дизайнер как гледате на процеса на цифровизация в контрола и управлението на функциите в автомобила - като на разкриващи се нови възможности или като на възникващи нови предизвикателства?
Мисля че е точно това, предизвикателство и възможност. Новите технологии ще доведат до иновации в дизайна и е прекрасно, че се изправяме пред нова дигитална ера и глобална промяна в автомобилната индустрия. Време е да преосмислим цялостната концепция и ценностите, които носи автомобила като ново решение за мобилността, което да отговаря на очакванията на новите потребители.



Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Гошо
    Отговор
    1 10:43  24.05.18
    Айде бе, на ден по 10 пъти за тая УАЗка

    Коментиран от #26

  • Ицо
    Отговор
    2 10:47  24.05.18
    Много симпатично момиче, поздравления за раБОтата й
  • 656
    Отговор
    3 10:52  24.05.18
    Браво, поздравления
  • нико
    Отговор
    4 10:55  24.05.18
    и полетяла кокошката на юг и взела да разправя за живота там и вече никой не вярвал на щъркелите ,я стига глупости .

  • БЕНЗИНДЖИЯ
    Отговор
    5 10:58  24.05.18
    Евала на Момичето че избягало от заробващата комунистическа система и както винаги е преуспяло в някой от ЕС който платените комунистически коментатори в този сайт плюят всеки ден а любят своято русия но не уважават собствената си РОДИНА умрете чеда на дявола и в АДА да горите в АДСКИ МЪКИ !

    Коментиран от #9, #25

  • Насо
    Отговор
    6 11:20  24.05.18
    Само така с акъл и умения, ако беше руса със силикон в гърдите и устните, коментарът ми нямаше да биде никак добър. Успех и не забравяй ,от къде си тръгнала и коя си била.
  • Николай
    Отговор
    7 12:02  24.05.18
    Престанете да пишете това "БГ"! Унизително е, още повече пък на днешния ден... Все едно ще ви се счупят клавиатурите или пръстите, ако напишете "доста по-дългото" България.

    Коментиран от #24

  • Оne Wise
    Отговор
    8 12:04  24.05.18
    Tапицерията иди приди, останалото е ефтина китайска кинкалерия.

    Коментиран от #39

  • mediator37
    Отговор
    9 12:39  24.05.18

    До коментар #5 от "БЕНЗИНДЖИЯ":

    И Китай е комунистически, пък виж какви хубави компютри, лаптопи, телевизори, смартфони, кафеварки, печки, че и леки коли произвежда (да речем Волво). Я коментирай сега битовата електроника на комунистите от Китай, и да видиш как сам ще си го втъкнеш на тема комунизъм, ако ти стига до отзад. Ако ти е къс, ползвай подръчни инструменти от селския си двор- на теслата дръжката.

    Коментиран от #15, #17, #18

  • ЕЕЕ
    Отговор
    10 12:48  24.05.18
    Браво! Горда българка! Да е жива и здрава :)
  • 11 12:56  24.05.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • бате Петьо
    Отговор
    12 13:58  24.05.18
    До #11 : От какво тесто си забъркан приятелю , че не можеш да пишеш на български .....

    Коментиран от #13

  • Гошо
    Отговор
    13 14:06  24.05.18

    До коментар #12 от "бате Петьо":

    от рязано
  • васик атанасова
    Отговор
    14 14:16  24.05.18
    усраха е тази марка и кабелите ги правят цигани от ямбол
  • 15 14:24  24.05.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Бриго Бичкията
    Отговор
    16 14:29  24.05.18
    Браво, пожелавам и още много успешни проекти.
  • ВАГ
    Отговор
    17 15:37  24.05.18

    До коментар #9 от "mediator37":

    Ха ха , ти верно си ....типично ком-парче ,в момента едва ли има по капиталистическа държава от Китай .Не гледай как се казват партиите ,гледай управлението.

    Коментиран от #19

  • ВАГ
    Отговор
    18 15:38  24.05.18

    До коментар #9 от "mediator37":

    ...а иначе бензинжията от комент 5 е прав ,от комунист и циганин човек не става.
  • аууууууууу
    Отговор
    19 16:21  24.05.18

    До коментар #17 от "ВАГ":

    Като не знаеш,недей ръси мозък. В Китай управлява комунистическа партия и за подкупи в голям размер издават смъртни наказания. Допуснали са частна собственост- това е

    Коментиран от #22

  • явертъуи
    Отговор
    20 16:24  24.05.18
    Браво на жената- ще я позлатят в Даймлер и ще живее като бял човек, пък вие ще продължавате жалкия си завистлив живот.
  • Капацитетът
    Отговор
    21 16:34  24.05.18
    Ей много завислив народ има по тая родна земя човешката простотия е безгранична, вие вместо да се радвате за това че е успяла ами и търсите косури и под вола теле ама под вола не можете да намерите теле и най вероятно ще му намерите макарите и като ги откриете поне му направете една трандемия.
  • БЕНЗИНДЖИЯ
    Отговор
    22 16:43  24.05.18

    До коментар #19 от "аууууууууу":

    Само комунист да не е на власт че ще е все едно османско робство още 500години
  • писна ми
    Отговор
    23 17:14  24.05.18
    с ей тия 2 ръце направо ги е ковала материалите ръчно
  • Typsi
    Отговор
    24 17:18  24.05.18

    До коментар #7 от "Николай":

    Значи, цял свят има съкращения на имената на държавите си, имената не летищата си, домейни.. но ти си решил да патриотстваш в доказано жълта медия... за чии чеп?
  • Гост
    Отговор
    25 17:55  24.05.18

    До коментар #5 от "БЕНЗИНДЖИЯ":

    Как пък няма статия, в която да не се намесиш с тъпото си плюене по комунизма? Неграмотността и кълнене някой да пукне показва, че си изключително бездарна и нагла! Избивай си комплексите на друго място, смешен трол - тук се коментират автомобили!!! Иначе браво на момичето, колкото и работата ѝ да е неразбираема за голяма част от хората.

    Коментиран от #29

  • PlimP
    Отговор
    26 18:00  24.05.18

    До коментар #1 от "Гошо":

    става въпрос за Лилето, не за тъпа Г-клас
  • 27 18:03  24.05.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • МSux
    Отговор
    28 18:35  24.05.18
    90% негативни коментари, имайте малко срам, промени ли ви се живота, като оплюхте всичко?
  • 29 18:40  24.05.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 30 19:01  24.05.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Spec b
    Отговор
    31 20:19  24.05.18
    Браво кака!:) за фейслифта да пипнеш и екстериора, че са скапали дизайна от вън:( иначе гегата радва...пу-пу дай боже всеки му ама мноо пара не е за всеки
  • Румен
    Отговор
    32 20:56  24.05.18
    Браво и от мен но, някой да каже на това момче че тук трябват роби на комунистите, има глад за шивачки. Да се връща в BG, чакаме я.
  • 33 22:26  24.05.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Чудо
    Отговор
    34 22:53  24.05.18
    Прост народ - проста държава. От управници до избиратели. Който го може, го може. Който нищо не може избива комплекси с мисълта, че е велик и света от него зависи.
  • гостенин
    Отговор
    35 22:54  24.05.18
    Много се радвам,че българка е създала интериора на това бижу!И ако се замислим над биографията на Лилия Чернаева,ще видим,че нейните успехи са съвсем закономерно следствие от многогодишен целенасочен труд и усъвършенстване. А що се отнася до новата "G-klasse", с риск да се повторя-СЪВЪРШЕНСТВО на колела.Истински високопроходим автомобил,съчетал в себе си огромен ресурс,пословична здравина,удобство и красота.Достоен наследник на плеядата от съвършенни творения на марката "Mercedes-Benz".Шедьовър.
  • Алфа Ромео
    Отговор
    36 02:50  25.05.18
    Еее супер е мацката, красива и успяла, браво на нея!
  • Доктора
    Отговор
    37 05:51  25.05.18
    Имам органочна непоносимост към "модерните" изискани, преуспели /независимо от кой ъгъл на еклиптиката/, когато подценят аудиторията и решът да нлеснат със....словесен елитен стил!? Имам усещането, че за масовова, универсална употреба, някъде се скалъпват по матрица, подобни словоплетства... Сега ще ви дам пример, как се същата тази мома, всъщност, в 70% от интервюто АБСОЛЮТНО НИЩО СМИСЛЕНО НЕ КАЗВА! АМА АБСОЛЮТНО! САМО МОДЕРНО И ДОБРЕ ЗВУЧАЩИ БЕЗСМИСЛИЦИ...СЪДЕТЕ САМИ: "Време е да преосмислим цялостната концепция и ценностите, които носи автомобила като ново решение за мобилността, което да отговаря на очакванията на новите потребители."?!?! Бога ми, тая, сама ли не схваща, че не я четът само страдащи от хроничен недоеб - пишлемета, или надъхани мутри за кубчето...пак питам?! Има ли някой, който да ми "преведе* безсмислицата, по-горе? И това е само една малка част! Нищожна, смешна плутогарка. Тя обожда всички НАС.

  • 38 07:38  25.05.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Дади
    Отговор
    39 08:06  25.05.18

    До коментар #8 от "Оne Wise":

    Съгласен,претрупана шукарийка.
  • петко Р
    Отговор
    40 16:07  26.05.18
    Браво, Лилия ! Създала си нещо уникално ! С пожелание за здраве и нови професионални успехи.
  • Сто
    Отговор
    41 23:12  10.09.18
    Браво Лили! Продължавай все така. Успех и за напред!

Напиши коментар:


Публикувай