6 426 16

Маркионе закрива Chrysler?

Георги Касабов

Шефът на Fiat Chrysler Automobiles Серджо Маркионе се кани да прати в историята марката Chrysler, твърди Automotive News. Изданието се позовава на свой източник от компанията, според когото сензационната новина ще бъде съобщена в петък. Тогава ще бъде обявен продуктовият план на италианско-американския производител за следващите пет години.

Погребването на толкова стара и важна марка звучи кощунствено, но в момента гамата ѝ се състои от само два модела - ветерана 300 с шаси от Mercedes-Benz E-Klasse W211 от 2002 г. и относително новата Pacifica, която преспокойно може да се продава и като Dodge. Ако се изключи мъгляво споменаване на нов голям кросоувър през януари, от FCA не са обявявали планове за никакви нови разработки с емблемата на Chrysler.

Провал претърпя и проектът на някогашния трети от Голямата американска тройка за компактен модел с италианска платформа и името 100. Междувременно заради слаби продажби бе прекратено производството на седана 200 и бяха изоставени плановете за SUV от среден клас.



Още по темата

  • Jeep ще живее!

    Jeep ще живее!

    След като стана ясно, че шефът на Fiat Chrysler Automobiles Серджо Маркионе се кани да прати в историята марката Chrysler, веднага се заговори и за ...
    4.06.2018
    2 783
    0

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Киро
    Отговор
    1 11:49  31.05.18
    Да няма нещо объркано в превода на статията? Новината е че в петък Маркионе ще представи 5 годишния план за развитието на марката. А новината, че вероятно той ще се оттегли като управляваш Крайслер. А не че е закрива Крайслер

    Коментиран от #2

  • гост
    Отговор
    2 12:07  31.05.18

    До коментар #1 от "Киро":

    Нищо сбъркано няма , Фиат винаги са искали само Jeep и донякъде Dodge заради пикапите и спортните модели , Chrysler е само в тежест , особено в момента ! Той закри Ланчия и без малко да продаде Алфа и Мазерати , та за Chrysler ще се загрижи !
  • Никой
    Отговор
    3 12:15  31.05.18
    Смешно и тъжно е как се закриват някога велики марки с лека ръка от Фиат заради некадърно управление и нежелание за инвестиране. Просто вижте Крайслер от 60те, вижте какво са правили Фиат, Ланчия, Мазерати тогава и ще ви стане ясно що за бледи копия правят в момента. Не може единственият нов модел на Ланчия да е грозен преоблечен Фиат Браво. Не може Крайслер да продават 300ц с основа на 20 годишен Мерцедес. Това е обида към името 300 и какво е означало то в миналото. Всички сегашни продукти на ФЦА, с изключение на Алфа и Ферари, са остарели, неконкурентни боклуци залагащи на стара слава и имидж.

    Коментиран от #4

  • гост
    Отговор
    4 12:22  31.05.18

    До коментар #3 от "Никой":

    Прав си, като не може или не иска да инвестира и да развива, да продаде марката, а не да я закрива. Все едно ПСА да закрият Опел или Нисан да закрие Мицубиши. При все че американските марки са дълговечни и с много история поне в САЩ. Абсурдно е, ограничи я, но не я анулирай.

  • Защо го правите
    Отговор
    5 12:28  31.05.18
    Нищо няма да се закрива. За какво подклаждате с коментари фалшивата новина на Automotive News ?
  • Академик Неделчев
    Отговор
    6 12:34  31.05.18
    Да наистина съсипаха двете марки/Ланчия и Крайслер/,но ще съсипат и Додж и Jeep. Нищо ново като концепция не са измислили за 10г.Бусоветвe са на PSA,SUV-a си е Додж,от другите таралясници само 500 прилича на нещо...Абе пълен смех. Да вземат пример от Рено,колко са напред за тия 10г. от към двигатели модели и марки
  • Тъжната истина
    Отговор
    7 13:33  31.05.18
    Тъжната истина е, че Крайслер от десетилетия са потъващ кораб. Още от 60-те години. Тази корпорация е имала вземане-даване с кой ли не производител (с мицубиши, с франзуците от симка, с италианците от VM мотори, с мерцедес... дори и с хонда са кооперирали за кратко в края на 90-те). Винаги са правили лоши коли и са имали лоши марки - сетете се каква хубава кола са произвели крайслер последните десетилетия? Сетете се за безсмислените им марки подразделения като AMC, Eagle, Plymouth - тотално безсмислени. Веднъж Ли Якока ги спаси от умиране през 80-те, но това няма да се получи. Имали са няколко като цяло добри попадения (като черокито, като вояджера/караван, като вайъпъра) и до тук. Всичко останало е тотален леш, цялата им мегакорпорация се крепи на тези няколко SUV-та и миниванове и по-скоро на тяхната слава отнякога. Това е нормалния развой на нещата, по същия начин и GM унищожи безсмислените марки като олдсмобил, като понтиак (а форд меркюри) - марки, които не предлагат към днешна момента нищо интересно и ценно. На стари лаври не се лежи.

    Коментиран от #11

  • до 7
    Отговор
    8 14:01  31.05.18
    до 7 Тои ферман, който си изписал само показва как нямаш никакви познания по това за което говориш. Да, Крайслер са имали вземане даване с някой марки. И това ще продължава за напред, защото в този бизнес така се прави. Всеки производител го прави. обединяват се, разделят се, споделяне на двигатели, платформи и др. Разликата обаче е, че Крайслер днес е на печалба, а продажбите са им рекордни за цялата им история. https://www.capital.bg/biznes/kompanii/2018/02/01/3121840_fiat_chrysler_se_ochakva_da_stane_po-pechelivsha_ot/ За теб е нормално да не ги знаеш тези неща, тъй като в България привържениците на Крайслер са предимно по-възрастни и улегнали хора, който не пишат в интернет зомбирани коментари за автомобилите както е при БМВ маняците.

    Коментиран от #9

  • Никой
    Отговор
    9 14:17  31.05.18

    До коментар #8 от "до 7":

    В твоята статия става въпрос за целия концерн Фиат-Крайслер или FCA, а не Крайслер като отделна компания. И Крайслер са имали много добри попадения, заедно с Додж, които винаги са били на върха на американските "мускулести" коли. Главно Крайслер са били по-луксозни и иновативни, а през 60те произвеждат едни от най-качествените и скъпи коли за американския пазар. Това включва 300G - най-мощната серийна кола на времето с HEMI и 380 коня, както и интересни разработки като колите с газотурбинни двигатели. Това имам предвид, че днес са бледо копие. Не знам колко са им продажбите, но като отидеш на изложение на класически коли в Америка или Италия - всяка 2ра кола е Крайслер, Додж или Фиат и Мазерати. Много ми е интересно коя кола от днешните Фиати ще седи на брега на Комо след 50 години и ще струва 2 милиона?
  • Velislav
    Отговор
    10 16:21  31.05.18
    Липсват цели на модели от гамата на ключови марки при FIAT и марките им. Например Alfa (имам две такива), фен съм на марката, със всичките и плюсове и минуси (както на всяка друга, разбира се). Но не може последния седан на нормална цена да им е 159 , който вече е само по втората употреба и не е на конвейра. Имат MiTo - малка градска кола с доста прилични коне за мотора си, имат прекрасната Gulietta, но тя е хеч (наследник на 147). И после имаме 4C и Gulia/Stelvio. Само, че от всичкото това има един чист седан, и това е Giulia. И коя по-точно Giulia е достъпна като цена, ако ще си с най-бюдетния дизалов мотор да се вземе? Липсва нещо от типа на Giulietta (която е чисто нова около 25К) , но във форма на седан. Мислели да закриват и да оставят Maseratti и Alfa?! И кое Maseratti е евино и достъпно? Кайена има пазар в момента защото 10-годишните (и нагоре) модели вече им падна много здраво цената и се напълни с кайени на всеки ъгъл. Евини Мазератита обаче не съм видял. Плюс това Cayenne може и да е достъпен при покупка в момента, на втората ръка около 10 годишен, но цената за поддръжка после никак не е приятна.
  • Gost
    Отговор
    11 18:10  31.05.18

    До коментар #7 от "Тъжната истина":

    Ти чуваш ли се. Какви глупости плещиш.Плимут била безсмислена марка.Само лаик може да го каже това.Плимут е легенда в автомобилостроенето.Да си чувал за моделите fury ,belbedere ,barakuda ,gtx,road runner.това са все легендарни модели.Благодарение на фиат сега марката е закрита ,заради некадърнотта на италианците.
  • Сензацията отвръща на удара
    Отговор
    12 18:24  01.06.18
    Днес е петък и беше пресконференция на FCA ииии..... "сензационната новина" за закриването на Крайслер се оказа фалшива новина

    Коментиран от #14

  • 300С фен
    Отговор
    13 23:02  01.06.18
    По-тъпа статия не бях чел напоследък! Това да не е платена от германците "партенка"? Щото по-скапани нови коли от немските май са само италианските. Ама те си знаят това и продават евтино колите си и никой не роптае. Ама като чуя лафа "немско качество" започвам да се смея на глас!
  • гост
    Отговор
    14 10:43  02.06.18

    До коментар #12 от "Сензацията отвръща на удара":

    А защо така срамежливо пропускаш какво БЕШЕ обявено ? След дълго и упорито отричане на електромобили FCA обяви програма за електро модели. Човекът начело на алианса Серджо Маркионе не веднъж се е изказвал доста кричитно за електричките и че е абсолютна загуба да ги правиш, но развитието на електрическата мобилност е много интензивно и FCA също се включва в тендецията... Новото при компанията засега е само официален анонс, но явно ще правят електромобили – в рамките на следващите четири години ще има нови електро модели от Jeep, Maserati и FIAT. Явно нещата се променят драстично, тъй като Маркионе обяви план за инвестиране на 45 милиарда Евро, 9 милиарда от които за електро модели. Интересното е, че Jeep е една от марките в групата, за която са планирани най-много електро версии, включително за Renegade, Compass, Wrangler, Cherokee или Grand Commander. Но има една подробност – повечето от тези електрички ще бъдат пращани на китайския пазар.
  • ЕДНА ОТ КОЛИТЕ МИ Е ВОЯДЖЕР 2,5 БЕНЗИН
    Отговор
    15 15:29  02.06.18
    И РЪЧКА ДЪРЖА Я ЗАЩОТО САМО ТОЗ МОДЕЛ ЗАЕДНО С ХОНДА АКОРД ПРИ 110 КМ/Ч СА НА 1900 ОБОРОТА.КОЙТО РАЗБИРА ЗНАЕ ЗА КВО ИДЕ РЕЧ. НЯМА КЕНЕФ ОТ ЕС С ТАКИВА ПОКАЗАТЕЛИ.
  • Реалист
    Отговор
    16 23:26  02.06.18
    Кух ланчия още си я има нищо че само с ипсилон......

Напиши коментар:


Публикувай