5 Юни, 2018 11:06 4 122 1

За аеродинамиката в новите Audi-та

  • audi-
  • e-tron-
  • мони ислам

Интервю с Мони Ислам – ръководител отдел Аеродинамика/Аероакустика, AUDI AG

За аеродинамиката в новите Audi-та - 1

Колко голямо бе предизвикателството за вашия екип при създаването на аеродинамиката на първия електрически автомобил на Audi?
Огромно. В края на краищата Audi e-tron е първият изцяло електрически модел на нашата марка. Затова при създаването на продуктовите спецификации ние сами взехме решение това да бъде най-аеродинамичния автомобил на Audi досега в този автомобилен клас. Като екип, трябваше да употребим цялото си знание и умения за да реализираме целите и затова трябваше да включим допълнителни нощни смени в работата.

Лично за вас, кой беше най-важният компонент в аеродинамичната концепция на Audi e-tron?
За мен това бяха виртуалните огледала – без съмнение. И не само защото подобряват аеродинамиката значително, но и защото има символно значение. Те ознаменуват ново поколение в развитието на автомобила – със съвсем различен подход.

От гледна точка на аеродинамичните разработки, как се отличава електрическият модел от автомобилите с двигатели с вътрешно горене? Съществува ли фундаментално различна философия?
Нашата работа бе по-предизвикателна. Защото добрата аеродинамика и ниското въздушно съпротивление са още по-важни за електрическите автомобили. Като цяло разполагате с по-малко налична енергия, отколкото при автомобилите задвижвани от двигател с вътрешно горене. Така че се налага да оптимизираме ефективността във всеки възможен детайл. Един такъв е въздушното съпротивление в условия на постоянно движение с висока скорост, като например на магистрала. Искаме да осигурим на нашите клиенти електрически SUV модел, подходящ за дълги пътувания.

Имат ли инженерите по аеродинамика повече влияние върху цялостната разработка на автомобила?
Да, абсолютно. И това е защото аеродинамиката играе ключова роля в определянето на пробега на автомобила. В края на краищата енергията изразходена за преодоляване на въздушното съпротивление не може да бъде възстановена – за разлика от тази за ускорението на автомобила.

За аеродинамиката в новите Audi-та
Мони Ислам – ръководител отдел Аеродинамика/Аероакустика, AUDI AG

Кои зони в електрическия автомобил предлагат повече дизайнерска и развойна свобода в сравнение с конвенционалния автомобил?
Благодарение на своите големи акумулаторни батерии, електрическите автомобили имат закрит и много равен под. Това е мечта за всеки инженер по аеродинамика и голямо предимство за нас по отношение на разработките. Можеше да остави нещата дотам. Но ние не го направихме. Напротив: ние сторихме всичко възможно за да направим каросерията колкото се може по-обтекаема. Освен това използвахме нови решения. Audi e-tron е първият сериен модел на Audi със затворен въздушен поток, който се подвежда по цялата предна част и назад, както и под автомобила. Няма автомобил с ДВГ, който да разполага с подобно нещо.

Виртуалните външни огледала са съществен елемент в новото Audi e-tron. Нека бъдем честни сега. На кого му хрумна тази идея – ваша ли беше или на колегите от отдела по дизайн?
От години, инженерите по аеродинамика очакват деня в който ще могат да премахнат външните огледала. Концепцията с виртуални огледала за Audi e-tron бе утвърдена още на сравнително ранен процес. Но, кой в края на краищата имаше крайната идея не мога да кажа. Не това обаче не важно. Важното в случая е че този детайл ни дава 5 пункта снижаване по отношение на коефициента на обтекаемост и увеличава пробега с около 2.5 километра.

Благодарение на авангардните аеродинамични мерки Audi e-tron има изключително нисък коефициент на обтекаемост. Как от това печели клиентът?
При електрическите автомобили, коефициентът на обтекаемост играе ключова роля за пробега. Това, естествено е важен фактор и за нашите клиенти. Audi e-tron е по-добър от конвенционален SUV модел със сравними размери с около 70 Cw пункта – преизчислено в пробег, това осигурява допълнителни 35 километра.

Кога вие и вашият екип започнахте развойната работа по аеродинамиката на Audi e-tron?
Много рано – още през 2013 година. Бяхме ангажирани още в първоначалната концепция, анализирайки процесите заедно с дизайнерите и тестовете на първите модели в аеродинамичния тунел.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 vasik atanasova

    1 0 Отговор
    най доброто е аудито