Last news in Fakti

6 Юни, 2018 12:56 11 272 25

Големи всъдеходи с малки мотори

  • даунсайзинг-
  • двигател-
  • кубатура-
  • работен обем

Вирусът на даунсайзинга зарази и всъдеходите. Новият Touareg за първи път се оборудва с четирицилиндров двигател, при положение, че в миналото броят на буталата достигаше 10 и никога не е падал под 5.

Струва ли си обаче да се залага на кубатурата ако динамиката не страда и станаха ли четирите цилиндъра под предния капак на петметрово SUV норма? Ако се съди по тези големи момчета с малки сърца - очевидно.

Volvo XC90

Първото поколение на шведския всъдеход се оборудваше с минимум петцилиндрови мотори и имаше версия с V8. Новият модел е пораснал на размери, но всички двигатели в гамата са четирицилиндрови. Мощностният диапазон на дизелите варира от 190 до 245 к.с., а на бензиновите - от 249 до 320. И всичко това от работен обем 2.0 литра...

Toyota Land Cruiser Prado

Японският класик се предлага с два четирицилиндрови двигателя - бензинов с обем 2.7 литра и 2.8-литров турбодизел с мощност съответно 166 и 177 к.с. И двата мотора са от старата школа - с ниска степен на форсиране и доста голяма кубатура, което обикновено означава ресурс в излишък.

Mercedes-Benz GLE 250d 4Matic

По времето на W163, когато GLE се казваше ML, базовият двигател бе бензинова "четворка" с обем 2.3 литра и мощност 136 к.с. Днес ML 230 е същинска рядкост, а купувачите на вторичния пазар го избягват заслужено. Съвсем "друга бира" е новият GLE 250d 4Matic с 2.2-литров четирицилиндров дизел с 204 коня, с който тежкият всъдеход ускорява от 0 до 100 за 8.6 сек. и вдига 210 км/ч.

BMW X5

Баварците също предлагат четирицилиндрови двигатели за най-големия си (засега) всъдеход. Двулитровият дизел на xDrive25d развива 218 к.с., а бензиновият мотор на X5 xDrive40 работи в състава на хибридна силова установка със системна мощност 313 к.с.

Volkswagen Teramont

Флагманът на волфсбургските всъдеходи може да носи името Touareg, но най-голямото SUV с емблемата на VW е седемместният Teramont. Базовата версия на модела се оборудва с четирицилиндров 2.0-литров турбомотор с мощност 220 к.с.

Audi Q7

Четири цилиндъра за най-голямото си SUV предлага и Audi. 2.0-литровият турбомотор развива 252 к.с. и осигурява на петметровата Q-седмѝца неочаквано прилична динамика. Ускорението от 0 до 100 трае 6.3 сек. и приключва при 233 км/ч.

Infiniti QX60 Hybrid

Купувачите предпочитат седемместния японец с 3.5-литров бензинов V6. За хибридната версия на модела обаче инженерите на Infiniti са заложили на четирицилиндров компресорен двигател с обем 2.5 литра, работещ съвместно с електромотор. Системната мощност е 250 к.с. От фискална гледна точка тази версия е много по-изгодна от шестцилиндровия QX60 с 262 к.с. при незначителен пасив в динамиката - 8.6 срещу 8.4 секунди за ускорение от 0 до 96 км/ч.

Range Rover

Четирицилиндров двигател с обем 2.0 литра може да изглежда несериозно под предния капак на Range Rover Sport, но инженерите на Land Rover са си направили сметката - дизелът развива 240 к.с., а бензиновият турбомотор - 300 (7.3 сек. от 0 до 100). Четирицилиндров агрегат работи и в състава на хибридната задвижваща система на големия Range Rover P400e, който лепи стотака за 6.8 секунди.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гошо

    27 9 Отговор
    Откога 2.8 е мотор с " доста голяма кубатура"

    Коментиран от #4, #22

  • 2 Alfa Romeo 156 TI

    37 3 Отговор
    Тези сухи статистики, които се дават на хартия вече спрях да ги чета! Това са данни за изключително стерилни условия. В действителност нещата стоят доста по-различно!
  • 3 Съседът Мариш

    31 0 Отговор
    За четири цилиндъра не е малка
  • 4 Alfa Romoe 156 TI

    21 3 Отговор

    До коментар #1 от "Гошо":

    Доста голяма за двигател с 4 цилиндъра, предполагам. Японците така си обичат!
  • 5 guest

    21 7 Отговор
    Всички гореизброени всъдеходи трябва да са с най-малко 6 цилиндъра
    под предния капак, най-малко казвам, като оптималният вариант да е V8. Всичко под 6 цилиндъра е компромисен вариант.
  • 6 Смолата

    9 4 Отговор
    Какво значи ресурс в излишък?

    Коментиран от #9

  • 7 И закво

    11 8 Отговор
    ... една е-класа от 2013 фейслифта е350 с голямата кубатура и тия да си гледат работата.. за какво му е на човек изобщо такива чудовища за да ходи до мола и обратно.. бягай бе - молоотивачки

    Коментиран от #10

  • 8 петрол

    17 3 Отговор
    Най-точното определение, което съм прочел за даунсайзинга - наречен е "ВИРУС". Бравос, така си е наистина ! Да го дух*т тоците !
  • 9 1Мкм

    10 1 Отговор

    До коментар #6 от "Смолата":

    Означава че 1М км. няма да ги усети.
  • 10 guest

    8 0 Отговор

    До коментар #7 от "И закво":

    Какво значи с голямата кубатура е350 с колко кубатури ги има
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Бай Тошо

    9 1 Отговор
    На малките мотори минуса е че когато се спускаш по стръмен наклон и уж ще ползваш така наречената моторна спирачка( най вече за ръчни кутии) моторчето като е малко не може да задържи купето и постоянно спирачката трябва да помага
  • 14 qqqqqq

    8 1 Отговор
    Нищо ново под слънцето, въвеждат рали технологий от преди 30+ год.
  • 15 qwerty

    5 3 Отговор
    Винаги съм се чудел 2,0 куб, 200кс, 450Нм - дизел. Аджеба колко ще издържи този двигател на натоварването.
    Моята каруца е 3200, 4 цилиндъра 160кс. и само 370Нм.

    Коментиран от #17

  • 16 Ауди искам батеее живее ми сееее

    2 3 Отговор
    Пу за мен Q7-цата !!!!
  • 17 НА 3+

    3 0 Отговор

    До коментар #15 от "qwerty":

    Аз ще ти кажа-2,2 дизел,204к.с.,440Nm 450хил.км.за момента.Двигателя не е пипан,не гори масло само,че е в лека кола.Държат си ако не се правиш на състезател няма проблем.
  • 18 V10 TDI

    1 1 Отговор
    Ужас! Това не е нормлно, нищо не може да замени "литровата мощност", дори и турбо!
  • 19 toyota

    2 3 Отговор
    Тойотата е безсмъртна.Няколко поколения мерцедеси ,ще изгният и хиляди ще се развалят,докато ланд крузера ще ви откара навсякъде по света дори и след 20-30+ години.

    Коментиран от #20

  • 20 ВАГ

    4 1 Отговор

    До коментар #19 от "toyota":

    Явно не си карал Прадо. Ресурса му е 350-400хил и то на дизела 2,2 ,след това ремонти от които можеш да се самоубиеш.
  • 21 гощо

    1 0 Отговор
    Асматици! Искат си поне 6 цилиндъра.
  • 22 Родолюбец

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Гошо":

    Паджеро има 3.2 литров четири цилиндров мотор, така че....
  • 23 Хаха

    0 0 Отговор
    Хахаха, това може да се твърди само от хора които не познават нито звука, нито чувството, когато един 3 литров атмосферен бензинов V6 бъде натиснат
  • 24 Алфа Ромео

    1 1 Отговор
    От тук изброените само Тойотовите ми се струва че имат шанс да навъртят много километри безпроблемно.
  • 25 do BAG

    0 1 Отговор
    Явно ти не си карал Прадо щом пишеш такива глупости..служебното прадо което карам е на 750000 и само консумативи ..мотора мърка като доволно коте...