10 412 25

Големи всъдеходи с малки мотори

Георги Касабов

Вирусът на даунсайзинга зарази и всъдеходите. Новият Touareg за първи път се оборудва с четирицилиндров двигател, при положение, че в миналото броят на буталата достигаше 10 и никога не е падал под 5.

Струва ли си обаче да се залага на кубатурата ако динамиката не страда и станаха ли четирите цилиндъра под предния капак на петметрово SUV норма? Ако се съди по тези големи момчета с малки сърца - очевидно.

Volvo XC90

Първото поколение на шведския всъдеход се оборудваше с минимум петцилиндрови мотори и имаше версия с V8. Новият модел е пораснал на размери, но всички двигатели в гамата са четирицилиндрови. Мощностният диапазон на дизелите варира от 190 до 245 к.с., а на бензиновите - от 249 до 320. И всичко това от работен обем 2.0 литра...

Toyota Land Cruiser Prado

Японският класик се предлага с два четирицилиндрови двигателя - бензинов с обем 2.7 литра и 2.8-литров турбодизел с мощност съответно 166 и 177 к.с. И двата мотора са от старата школа - с ниска степен на форсиране и доста голяма кубатура, което обикновено означава ресурс в излишък.

Mercedes-Benz GLE 250d 4Matic

По времето на W163, когато GLE се казваше ML, базовият двигател бе бензинова "четворка" с обем 2.3 литра и мощност 136 к.с. Днес ML 230 е същинска рядкост, а купувачите на вторичния пазар го избягват заслужено. Съвсем "друга бира" е новият GLE 250d 4Matic с 2.2-литров четирицилиндров дизел с 204 коня, с който тежкият всъдеход ускорява от 0 до 100 за 8.6 сек. и вдига 210 км/ч.

BMW X5

Баварците също предлагат четирицилиндрови двигатели за най-големия си (засега) всъдеход. Двулитровият дизел на xDrive25d развива 218 к.с., а бензиновият мотор на X5 xDrive40 работи в състава на хибридна силова установка със системна мощност 313 к.с.

Volkswagen Teramont

Флагманът на волфсбургските всъдеходи може да носи името Touareg, но най-голямото SUV с емблемата на VW е седемместният Teramont. Базовата версия на модела се оборудва с четирицилиндров 2.0-литров турбомотор с мощност 220 к.с.

Audi Q7

Четири цилиндъра за най-голямото си SUV предлага и Audi. 2.0-литровият турбомотор развива 252 к.с. и осигурява на петметровата Q-седмѝца неочаквано прилична динамика. Ускорението от 0 до 100 трае 6.3 сек. и приключва при 233 км/ч.

Infiniti QX60 Hybrid

Купувачите предпочитат седемместния японец с 3.5-литров бензинов V6. За хибридната версия на модела обаче инженерите на Infiniti са заложили на четирицилиндров компресорен двигател с обем 2.5 литра, работещ съвместно с електромотор. Системната мощност е 250 к.с. От фискална гледна точка тази версия е много по-изгодна от шестцилиндровия QX60 с 262 к.с. при незначителен пасив в динамиката - 8.6 срещу 8.4 секунди за ускорение от 0 до 96 км/ч.

Range Rover

Четирицилиндров двигател с обем 2.0 литра може да изглежда несериозно под предния капак на Range Rover Sport, но инженерите на Land Rover са си направили сметката - дизелът развива 240 к.с., а бензиновият турбомотор - 300 (7.3 сек. от 0 до 100). Четирицилиндров агрегат работи и в състава на хибридната задвижваща система на големия Range Rover P400e, който лепи стотака за 6.8 секунди.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Гошо
    Отговор
    1 13:03  06.06.18
    Откога 2.8 е мотор с " доста голяма кубатура"

    Коментиран от #4, #22

  • Alfa Romeo 156 TI
    Отговор
    2 13:04  06.06.18
    Тези сухи статистики, които се дават на хартия вече спрях да ги чета! Това са данни за изключително стерилни условия. В действителност нещата стоят доста по-различно!
  • Съседът Мариш
    Отговор
    3 13:06  06.06.18
    За четири цилиндъра не е малка
  • Alfa Romoe 156 TI
    Отговор
    4 13:06  06.06.18

    До коментар #1 от "Гошо":

    Доста голяма за двигател с 4 цилиндъра, предполагам. Японците така си обичат!

  • guest
    Отговор
    5 13:38  06.06.18
    Всички гореизброени всъдеходи трябва да са с най-малко 6 цилиндъра под предния капак, най-малко казвам, като оптималният вариант да е V8. Всичко под 6 цилиндъра е компромисен вариант.
  • Смолата
    Отговор
    6 13:39  06.06.18
    Какво значи ресурс в излишък?

    Коментиран от #9

  • И закво
    Отговор
    7 13:46  06.06.18
    ... една е-класа от 2013 фейслифта е350 с голямата кубатура и тия да си гледат работата.. за какво му е на човек изобщо такива чудовища за да ходи до мола и обратно.. бягай бе - молоотивачки

    Коментиран от #10

  • петрол
    Отговор
    8 13:48  06.06.18
    Най-точното определение, което съм прочел за даунсайзинга - наречен е "ВИРУС". Бравос, така си е наистина ! Да го дух*т тоците !
  • 1Мкм
    Отговор
    9 14:11  06.06.18

    До коментар #6 от "Смолата":

    Означава че 1М км. няма да ги усети.
  • guest
    Отговор
    10 14:15  06.06.18

    До коментар #7 от "И закво":

    Какво значи с голямата кубатура е350 с колко кубатури ги има
  • 11 14:40  06.06.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 12 16:01  06.06.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Бай Тошо
    Отговор
    13 17:15  06.06.18
    На малките мотори минуса е че когато се спускаш по стръмен наклон и уж ще ползваш така наречената моторна спирачка( най вече за ръчни кутии) моторчето като е малко не може да задържи купето и постоянно спирачката трябва да помага
  • qqqqqq
    Отговор
    14 17:42  06.06.18
    Нищо ново под слънцето, въвеждат рали технологий от преди 30+ год.
  • qwerty
    Отговор
    15 18:04  06.06.18
    Винаги съм се чудел 2,0 куб, 200кс, 450Нм - дизел. Аджеба колко ще издържи този двигател на натоварването. Моята каруца е 3200, 4 цилиндъра 160кс. и само 370Нм.

    Коментиран от #17

  • Ауди искам батеее живее ми сееее
    Отговор
    16 19:13  06.06.18
    Пу за мен Q7-цата !!!!
  • НА 3+
    Отговор
    17 19:51  06.06.18

    До коментар #15 от "qwerty":

    Аз ще ти кажа-2,2 дизел,204к.с.,440Nm 450хил.км.за момента.Двигателя не е пипан,не гори масло само,че е в лека кола.Държат си ако не се правиш на състезател няма проблем.
  • V10 TDI
    Отговор
    18 22:46  06.06.18
    Ужас! Това не е нормлно, нищо не може да замени "литровата мощност", дори и турбо!
  • toyota
    Отговор
    19 23:20  06.06.18
    Тойотата е безсмъртна.Няколко поколения мерцедеси ,ще изгният и хиляди ще се развалят,докато ланд крузера ще ви откара навсякъде по света дори и след 20-30+ години.

    Коментиран от #20

  • ВАГ
    Отговор
    20 00:15  07.06.18

    До коментар #19 от "toyota":

    Явно не си карал Прадо. Ресурса му е 350-400хил и то на дизела 2,2 ,след това ремонти от които можеш да се самоубиеш.
  • гощо
    Отговор
    21 07:43  07.06.18
    Асматици! Искат си поне 6 цилиндъра.

  • Родолюбец
    Отговор
    22 18:31  07.06.18

    До коментар #1 от "Гошо":

    Паджеро има 3.2 литров четири цилиндров мотор, така че....
  • Хаха
    Отговор
    23 21:15  07.06.18
    Хахаха, това може да се твърди само от хора които не познават нито звука, нито чувството, когато един 3 литров атмосферен бензинов V6 бъде натиснат
  • Алфа Ромео
    Отговор
    24 01:27  08.06.18
    От тук изброените само Тойотовите ми се струва че имат шанс да навъртят много километри безпроблемно.
  • do BAG
    Отговор
    25 11:10  09.06.18
    Явно ти не си карал Прадо щом пишеш такива глупости..служебното прадо което карам е на 750000 и само консумативи ..мотора мърка като доволно коте...

Напиши коментар:


Публикувай