25 333 42

Нов Дизелгейт, този път с Mercedes

Радослав Славчев

Нов скандал с дизелови автомобили грози друг германски производител. Става дума за концерна Daimler, който е застрашен от глоба в размер на $4.4 млрд. заради манипулации с вредните емисии.

По информация на немското издание Bild am Sonntag, в автомобилите Mercedes-Benz е използван лъжлив софтуер, манипулиращ реалните данни за изхвърлянето на вредните емисии.

Обвинението към Daimler идва от Федералното бюро по автомобилен транспорт на Германия, според което Mercedes-ите с лъжливи устройства са над един милион. Устройствата се включват единствено при изпитания на стенд, а в реална пътна обстановка - бездействат.

По-конкретно става дума за дизелови Mercedes-и със стандарт Euro 6 и снабдени със система за неутрализация на отработените газове (AdBlue). Освен комерсиално ориентираният модел Vito, под подозрение попадат още C-Klasse и G-Klasse.

Само в Германия може да се стигне до отзоваване на 750 000 автомобила. Daimler са заплашени и от солена глоба - по 5835 долара за всеки оказал се извън закона автомобил. Според немските медии, за нелегални могат да бъдат признати двигателите от сериите OM 642 и OM 651.

Към момента от Mercedes-Benz не са коментирали обвинението, като казват единствено, че оказват пълно съдействие на Федералните органи по разследването.



Още по темата

  • Обвиниха шефа на Audi в мошеничество

    Обвиниха шефа на Audi в мошеничество

    Германската прокуратура обвини Рупърт Щадлер в мошеничество и постави под въпрос глобалните планове за реформиране на концерна ...
    13.06.2018
    8 077
    10

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • гост
    Отговор
    1 14:22  12.06.18
    На някои хора много им се иска да бъдат спряни дизелите ама няма да стане ...

    Коментиран от #13, #25

  • S class
    Отговор
    2 14:25  12.06.18
    Това включва ли моята ес350 цди blue efficiency 2010?
  • ддххф
    Отговор
    3 14:26  12.06.18
    Да ги спират тези дизели за какво са им? Много производители го правят. От дизела няма голяма полза вече.

    Коментиран от #5, #31

  • Зорлем
    Отговор
    4 14:39  12.06.18
    Както и при случая с Фолксваген, това е още едно доказателство защо тия немски дизели вървели толкова много пък харчели малко. Те просто не са ги "душили" с разни еко-измислици, с които другите производители вероятно са се борили да използват от зор, за да покриват нормите.

    Коментиран от #14, #36


  • Да спират наред
    Отговор
    5 14:49  12.06.18

    До коментар #3 от "ддххф":

    Като са тръгнали да спират наред, то и от бензина няма полза да спират и него.

    Коментиран от #6

  • ддххф
    Отговор
    6 15:06  12.06.18

    До коментар #5 от "Да спират наред":

    Ами то натам отива
  • незнайко
    Отговор
    7 15:27  12.06.18
    МЕРЦЕДЕС и всички останали в случая НЕ ВАЖИ !!! Излагацията е тотална !!! Всички които рано се отказаха от дизеловите двигатели ще спечелят !!! ВОЛВО !!!

    Коментиран от #8

  • Зорлем
    Отговор
    8 15:46  12.06.18

    До коментар #7 от "незнайко":

    Иронията е, че през последните 20-ина години производителите и европейските власти защитаваха и насърчаваха дизелите и наливаха пари в развитието им със същия плам, с който сега ги отричат. В днешно време, сме свидетели как се задава и "електрическия влак", но при него обещават, че ще е различно.... Смях, смях!

    Коментиран от #9, #16

  • Батерии
    Отговор
    9 16:26  12.06.18

    До коментар #8 от "Зорлем":

    Да не мислиш, че след време няма да забранят определени видове батерии? Съвсем скоро няма да питат с какъв двигател си, защото всички ще са с двигател като на пералня, а ще питат с какви батерии си. Единственото хубаво нещо е, че за разлика от дизелите, батериите няма да цапат градовете и въздуха, а околностите и водата.

    Коментиран от #11, #28, #38

  • Бензин в кръвта
    Отговор
    10 17:27  12.06.18
    Смърт за дизела смърт
  • незнайко
    Отговор
    11 17:30  12.06.18

    До коментар #9 от "Батерии":

    Прав сте. Все още никъде не изкупуват батериите от телефоните за рециклиране !!!
  • 12 17:34  12.06.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Един от многото
    Отговор
    13 18:20  12.06.18

    До коментар #1 от "гост":

    Аз моя ще го карам до откат! А джендърите да си плямпат колкото искат, не пред мене де, за да не плачат.
  • Бегача
    Отговор
    14 18:27  12.06.18

    До коментар #4 от "Зорлем":

    Немците и на боза да пуснат кола, пак ще късат ританките. Но това е друга тема. ТОВА КОЕТО СЕ СЛУЧВА В МОМЕНТА С ДИЗЕЛИТЕ Е ПОЛИТИКА В НАЙ-ГАДНИЯ И КОВАРЕН НАЧИН. И ДА ЗНАЕШ , ЧЕ НА ТАЯ ПЛАНЕТА НА НИКОЙ НЕ МУ ДРЕМЕ ЗА ТВОЯ И МОЯ ВЪЗДУХ.

    Коментиран от #29

  • Борисов
    Отговор
    15 18:33  12.06.18
    Всички много знаете това е Най Ганьо
  • гост
    Отговор
    16 19:03  12.06.18

    До коментар #8 от "Зорлем":

    " През последните 20-ина години" европейските власти подкрепяха дизела , защото повярваха на ЛЪЖИТЕ на производителите за "чист дизел" и именно затова сега ще ги гонят до откат и ще им го изкарат през носа !! Вече има поне 3-4 големи шефове , които гарантирано ще идат в затвора , а глобите ще са такива , че след 5-6 години никой няма и да си помисли да произвежда дизел ! Това , че засега само 3-4 са обявили официално отказване изобщо не значи , че няма да го направят и другите , просто се готвят тихомълком , щото иначе твърде явно си плюят на собствената сура , дето го прокламираше тоя "чистия" , дето се оказа мръсен та дрънка !!!!

    Коментиран от #24

  • 500 коня евро 66
    Отговор
    17 19:10  12.06.18
    Живота е прост и затова е сложен. Ако в нещо сипеш бензин, нафта или газ какво излиза на изхода - рози, липа, карамфил, лале. Евро 6, евро 66.........еми те инженерите в чудо се виждат.
  • 18 19:13  12.06.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Да да
    Отговор
    19 19:19  12.06.18
    Добре че се ориентираха навреме да взимат двигатели от Рено! Иначе още по-зле щеше да е! А кога ще забранят движението на трактори по пътищата! Отпред двигател,задно задвижване?

    Коментиран от #40

  • bmw
    Отговор
    20 19:27  12.06.18
    Мерцедес и техните тъпи и изостанали от времето двигатели.

    Коментиран от #22

  • 21 20:43  12.06.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Бай онзи
    Отговор
    22 20:49  12.06.18

    До коментар #20 от "bmw":

    Поради факта че не могат да се справят с вредните емисий някои се връщат на двигатели които уж бяха поотречени и позабравени. Бях преди време в една фирма в която се правят монтажни роботи за БМВ за завода в Лансхуд и тия роботи стържеха блоковете на едноредови 6-таци. Явно някои неща тръгват леко назад.
  • Антон
    Отговор
    23 21:45  12.06.18
    Виждаме колко са честни немците, не играят по правилата а послъгват. Първо беше народната кола, после отидоха към ауди и порше, нещо се спомена и за бмв-та, сега и мерцовете. Взимаме един аналогичен лексус и се чудим защо завалиите от лексус имат по-слаби динамични характеристики, а то работата ясна другите авто производители си скопили колите за да влязат в еко нормите, а немеца излъгал системата със софтуер и после вика ние сме велики инжинери - вижте колите ни колко са динамични. И въпреки че карам топ немски модели, не е честно спрямо другите. Само за справка порше са спрели производството на коли, докато си оправят нормите. В момента може да си купите единствено произведено порше. Дори дизеловата панамера е свалена от сайта им, защото и те са лъгали явно. А също ме дразни и факти че всеки път за германия говорят, а останалите от ес-то нищо. Нали сме едно, защо в германия ги преследват за лъжи, а тука или някъде другаде нищо.

    Коментиран от #32

  • Зорлем
    Отговор
    24 21:56  12.06.18

    До коментар #16 от "гост":

    Да, добре, баш на доверие са карали политиците и производителите, ще знаеш. Тя корупцията по ония земи не вирее заради климата. И сега изведнъж ще разтурят седянката, а? Щото са се пръкнали отнякъде честни политици и шефове на концерни? Да, да, ама не, или казано с две думи по шаненски, "Надай се ку...е на пияна жена!". Както казва и Бегача от коментар 14, дреме им на долуподписания за екологията и чистотата на въздуха и на едните и на другите. Цялата шумотевица естествено е за пари и власт, както през последните 30-ина хиляди години човешка история.
  • ДДД
    Отговор
    25 22:40  12.06.18

    До коментар #1 от "гост":

    те не спират дизелите а производството им ся в конго,етиопия и българия все ще има местен малоумник да каже те ги спират ама аз съм пич и ще си карам
  • 632
    Отговор
    26 23:21  12.06.18
    много просто-от 2а пъти повече претопени дизели се раждат 3и пъти повече бензинови двигатели.
  • 632
    Отговор
    27 23:28  12.06.18
    Новите бензинови двигатели са лесни за производство с блокове от алуминий,докато при дизеловите които са направени от чугун. 700 срещу 1400 градуса на леене и по трудни за обработка в следващ етап от производство.
  • Васил
    Отговор
    28 23:58  12.06.18

    До коментар #9 от "Батерии":

    А фабриките които произвеждат тези батерии? Не замърсяват ли околната среда? Някой замисля ли се? Или кво ще кажете, те не замърсяват...

    Коментиран от #34

  • АЛФА Q4
    Отговор
    29 00:43  13.06.18

    До коментар #14 от "Бегача":

    ШВАБИТЕ СА ТОТАЛНА ИЗЛАГАЦИЯ. ТОЧНО ПРИ КОЛИТЕ ТЕ ВСЕ ОЩЕ НИЩО НЕ СА ИЗМИСЛИЛИ.ВКЛЮЧИТЕЛНО И ДВГ С ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ 40 ГОДИНИ ПРЕДИ ТАХ ОТ ФРАНЦУЗИН.ДОБРЕ ЧЕ БЯХА ЖАБЕТАТА ДА СПАСЯТ VW И ДА ИМ КОНСТРУИРАТ НАЙ УСПЕШНИЯ ГЕРМАНСКИ АВТОМОБИЛ ОТ ИТАЛИЯ КОМЪНРЕЙЛ 1992 година ОТ ФИАТ А НА ПЛАТФОРМАТА НА АЛФА РОМЕО 8 С СЕ БАЗИРАТ ВСИИИЧКИ СЪВРЕМЕННИ АВТОМОБИЛИ СЪС САМОНОСЕЩА КОНСТРУКЦИЯ.ОТ ШВАБИТЕ САМО МИЗЕРИЯ И ДОЛНИЩА
  • Мани бегай
    Отговор
    30 02:19  13.06.18
    По принцип е напълно възможно всички дизели да бъдат пригодени за работа с природен газ или метан, конструкцията им го позволява и почти няма промяна в показателите на ДВГ при много по-ниски емисии, но се съмнявам, че някой производител ще се сети. Преди някой "всезнайко" да ме е нахокал, че не е вярно, да знаете, че почти всички икаруси, които се движеха по линия 310 преди да ги премахнат, бяха направени на газ. Предполагам, че е имало и на други линии, но само за тази знам със сигурност.
  • 31 08:21  13.06.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Red star
    Отговор
    32 08:22  13.06.18

    До коментар #23 от "Антон":

    Колега, пише се инжЕнер, не "инжИнер". Как да ти чета пространното излияние, в което ни "открехваш" как стоят нещата, като си неграмотен и не можеш да пишеш!? Акъл нямаш да се прекръстиш, ама си с претенции към германските инжИнери :))) Шушляк!

    Коментиран от #35

  • 33 08:39  13.06.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Един
    Отговор
    34 09:17  13.06.18

    До коментар #28 от "Васил":

    Фабриките за батерии също замърсяват, но замърсяването не е на въздуха и може да бъде ограничено. Дори да има замърсяване, основна при аварии, то е в много малък район около фабриката. Фабриките за батерии не се различават от който и да е химичен завод, и дори не в топ 100 на вредните производства. И докато производството на батерии е ограничено в няколко точки в света, които надали някога ще посетиш, сега докато стоя на спирката да си чакам автобуса, минаха няколко стотин дизела покрай мене.

    Коментиран от #41

  • Амтон
    Отговор
    35 10:13  13.06.18

    До коментар #32 от "Red star":

    Велик си ама в кавички! Само това ли успя да измислиш? Ти нали си грамотен, не се притеснявай за мен. А дали съм шушляк , не знам, стигни до мойто ниво, пък пак ще си говорим.
  • Майка ти
    Отговор
    36 11:06  13.06.18

    До коментар #4 от "Зорлем":

    Не са екоизмислии бе говньо. Ама чалгарскоят ти мангалски мозък с двете гънки не го разбира.
  • Фен
    Отговор
    37 20:45  13.06.18
    Като не им харесват давайте ги на 50 % от цената веднага си вземам нов Бенц ! Някои се уплашиха от КПД-то на съвременния дизел. Всичко пак опира до пари и власт
  • Язе
    Отговор
    38 22:57  13.06.18

    До коментар #9 от "Батерии":

    Аз ли грешно те разбирам или си се объркал?Значи е по-добре да пиеш отровна вода отколкото да дишаш замърсен въздух?Това в батериите са химикали които много по-бързо ще те убият за разлика от мръсния въздух.С тази вода се поливат градини,поят се животни и всичко което го консумираш.На мен това не ми харесва.

    Коментиран от #39


  • Прекалено късо име
    Отговор
    39 18:22  14.06.18

    До коментар #38 от "Язе":

    Кой си полива градината с вода от батерии - ти май нещо си фантазираш. И в момента всеки автомобил си има акумулатор. Не съм чул до сега някой да се е оплакал, че са му отровени зарзаватите от киселина на акумулатор. Тия батерии направо бомби ги изкарахте едва ли не.
  • аууууууууу
    Отговор
    40 18:48  14.06.18

    До коментар #19 от "Да да":

    Личи си ,че нищо не разбираш.Кола с предно е като жена без цици
  • пешо
    Отговор
    41 20:53  14.06.18

    До коментар #34 от "Един":

    А като се сдуха батерията ко я праим

    Коментиран от #42

  • Батерии
    Отговор
    42 07:05  15.06.18

    До коментар #41 от "пешо":

    А ти колко коли искаш да смениш на тази батерия, преди да я продадеш? На батериите производство преди 5 години, капацитета им пада с 10% на 400 хиляди километра. Днешните са по-добри.

Напиши коментар:


Публикувай