27 674 27

Кои модели се обезценяват най-бързо?

Георги Касабов

Прието е да се смята, че нов автомобил губи между 20% и 30% от стойността си още с напускането на дилърския център, от който е купен. Това може да не се харесва на собствениците на нови автомобили, но е чудесна новина за търсачите на изгодни сделки на вторичния пазар.

Американският сайт iSeeCars състави класация на моделите, които се обезценяват най-интензивно на третата година след покупката. В рейтинга попадат автомобили, които губят между 46% и 52% от стойността си като нови при средно ниво на обезценяване за пазара от 35%.

Без особена изненада в списъка доминират луксозни модели, начело с BMW 5er. След 3 години експлоатация баварският седан струва едва 47.4% от цената си като нов. Щутгартският му конкурент Mercedes-Benz E-Klasse също губи доста от стойността си. 36 месеца след излизането си от салона той струва почти наполовина по-евтино. Сериозно обезценяване се наблюдава също при BMW 3er (49.8%), Audi A3 (47.9%), Cadillac SRX (47.2%) и Buick Enclave (46.8%).

Лидер при достъпните модели е Volkswagen Passat, който за три години губи 50.7% от стойността си. Недалеч след него е Ford Taurus (49.7%), за който експерти предричат още по-силно обезценяване след решението на Синия овал да прекрати продажбите на леки автомобили в САЩ. На трето място при бюджетните предложения с 48.4% поевтиняване за 36 месеца се подрежда Chrysler 200. От iSeeCars препоръчват на търсачите на изгодни сделки да потърсят също Volkswagen Jetta (48.1% обезценяване), Mazda6 (45.9%), Ford Focus (45.7%) и Kia Forte (45.4%).

Прави впечатление, че практически всички рекордьори по обезценяване в класацията са седани. Това обаче не значи, че няма SUV-та и кросоувъри, които поевтиняват повече от средното. Освен споменатите Cadillac SRX и Buick Enclave интерес за ловците на изгодни покупки биха представлявали Mercedes-Benz ML-Klasse/GLE (46.2%), Lincoln MKC (44.3%) r BMW X5 (44.1%). Сред по-достъпните модели си струва да се обърне внимание на GMC Acadia (43.1%), Kia Sorento (42.9%) и Buick Encore (42.8%).



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Бичето
    Отговор
    1 11:07  14.06.18
    Алооо тука е Европа пак му цъкате американски статистики Айде намерете BMW 2013 обезценена на 50%...…

    Коментиран от #8, #9, #10, #20

  • Даммммм
    Отговор
    2 11:12  14.06.18
    Гледах клип на един руснак който направи експеримент. Купи нова Мазда 6 ,излезе от автосалона и обяви същата цена..Имаше обаждания и интерес но потенциалните клиенти предлагаха с по 10-20% по ниска цена от посочената. Нищо че Маздата беше само на 30 км.

    Коментиран от #4

  • Аксел
    Отговор
    3 11:12  14.06.18
    Истината е, че най-болезнена е обезценката на скъпите коли. Не е както е било едно време. Френските и Италянските също се обезценяват сравнително по-бързо.
  • Гост
    Отговор
    4 11:15  14.06.18

    До коментар #2 от "Даммммм":

    Ами нормално - ако трябва да плащам същата цена като от дилъра ще отида при дилъра - ще си избера цвят, екстри и т.н. На руснака колата - извинете ама каквот - таквоз. Редно е да е по-евтина

  • 111111111111
    Отговор
    5 11:18  14.06.18
    Истината е много по-проста, богатите си купуват скъпи коли, след няколко години ги продават и купуват пак нови, те не търсят кой знае каква печалба а бърза продажба, защото старата само му пълни гаража. От друга страна бедния човек едва е съпрал пари за евтината си кола и росле като я продава и търси максимално висока цена ако ще да я продава с месеци. Ако и на бедния му бяха пълни джобовете нямаше да се вживява толкова. Това е простата истина.
  • 656
    Отговор
    6 11:46  14.06.18
    А ми това са най търсените марки и да заминават по бързо
  • Julio
    Отговор
    7 11:52  14.06.18
    Навсякъде по света скъпите стокови модели се обезценяват по-бързо от евтините стокови модели. Независмо дали става въпрос за Щатите, Европа, Изтока и т.н.
  • 8 11:55  14.06.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Gost
    Отговор
    9 12:18  14.06.18

    До коментар #1 от "Бичето":

    Ам че пълно ееее
  • sra
    Отговор
    10 13:03  14.06.18

    До коментар #1 от "Бичето":

    Ето ти: https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=21528700402822348&slink=7bl4bi х5 с големия дизел през 2013-та е струвал поне 114К лв, ако не и повече.
  • onq s konq
    Отговор
    11 13:14  14.06.18
    Ако някой очаква ДЕЙСВИТЕЛНОСТТА ДА СЪВПАДНЕ С ТВЪРДЕНИЯТА НА СТАТИСТИКАТА...значи НИКОГА ДА НЕ СИ КУПИ КОЛА!
  • пейо
    Отговор
    12 15:01  14.06.18
    Само в България 18 годишен ГОЛФ или ауди може да струва 5-7 000 лв

    Коментиран от #13

  • dsadsa
    Отговор
    13 15:23  14.06.18

    До коментар #12 от "пейо":

    Нали, още по-чудно ми е че има хора да ги дават тези пари за 17-18 годишни коли
  • Комбина
    Отговор
    14 16:47  14.06.18
    Извода е стар, почти колкото автомобилостроенето: Инвестицията в кола е тежка загуба.
  • Нова кола
    Отговор
    15 16:54  14.06.18
    Истината е,че високия клас коли се обезценяват най-много.Причината е страшно скъпата им поддръжка.Такава кола излезе ли от гаранция,не е рентабилно да се поддържа.-това си е истинска финансова катастрофа.А и те се карат най-много, навъртат километри много бързо.Затова,автомобил до 25-30 хиляди лева от магазина,и без излишни префърцунени екстри като климатроник,дистроник и тема подобни.Достатъчен е обикновен климатик и радио с USB.Ръчка,атмосферен бензинов двигател до 74 KW.Евтина поддръжка и висока надеждност.Това е разбира се ако искате да карате.Ако искате да се показвате пред съседите,купувате си някой "премиум" и го паркирате пред панелката,да стои там.Щото освен до сервиза и до кафето,друго каране надали ще издържи.
  • Наблюдател
    Отговор
    16 16:58  14.06.18
    голям анализ, няма що. Цяла страница за нещо, което може да се каже с едно изречение. Скъпите коли се обезценяват наполовина за около 3 години. Много думи, а зад тях азбучна истина и нищо ново.
  • Чочо
    Отговор
    17 21:01  14.06.18
    Това е статистика за САЩ.Никой не казва,че има нещо общо с България.Тук,някой си купува 20годишен курник за 3000лв.,кара го 3 години и иска да го продаде за 2800,защото го бил поддържал....ха-ха-ха.Няма такава държава....
  • Шаран БГ
    Отговор
    18 22:05  14.06.18
    Само Голфа у Перник и наоколо е БЕЗЦЕНЕН !!
  • Шаран БГ
    Отговор
    19 22:07  14.06.18
    Само Голфа у Перник е БЕЗЦЕНЕН !!
  • Антон 1
    Отговор
    20 22:12  14.06.18

    До коментар #1 от "Бичето":

    Моята вече е такава ! Даже под 50 %за съжаление ! Отвори мобилето .де и виж петица 2013 , колко струва и аналога и като нова ! Повече от 50 процента е обезцемяанвто ! Пет годишна кола е ,без гаранция /даже и удължена / ! И най-важното - в края на ресурса си за съжаление . Има хляб в колите с по-кратки сервизни интервали ! Другото е служебни -скраб !
  • Антон 1
    Отговор
    21 00:31  15.06.18
    Пример : https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11505483415118484&slink=7bt1mz
  • Статистика
    Отговор
    22 05:59  15.06.18
    Всички класове коли се обезценяват процентно еднакво!!!!! Да и статистиката го показва!!!! Обаче 20% от 10000 е 2000 а 10% от 100000 е 20000. Обаче и за един милионер 20000 е същото както и за мизерника 2000. Извода относително всичко е еднакво. Има търсени коли и боклуци търсените се обезценяват по-малко независимо от марката и класа.
  • АЛ КУРОПАТКИН
    Отговор
    23 07:23  15.06.18
    купуваш стар мерцедес за 6-7 хиляди но подържаш кола която е струвала 160000

  • гощо
    Отговор
    24 07:46  15.06.18
    Преди 2-3 години имаше за европа подобна извадка. Беше си направена по класове. Помня,че при малките Тойота Ярис най малко се обезценява а при премиум Ауди А6 си държеше цена най много. При СУВ-овете мисля БМВ Х5
  • Popov
    Отговор
    25 08:10  15.06.18
    От момента в които изкараш автомобила от магазина цената е с 10к на долу. До 5-та година обезценяването е поне 30%.
  • mccrypt
    Отговор
    26 21:58  16.06.18
    Да разочароваме търсачите на изгодни сделки на вторичния пазар! Не продавайте!
  • Кибик
    Отговор
    27 20:31  17.06.18
    Лексус е премиум марка, но нещо не я виждам в списъка.

Напиши коментар:


Публикувай