Авторите на YouTube канала carwow организираха съревнование между електрическите кросоувъри Jaguar i-Pace и Tesla Model X, като последната беше представена в две модификации - 100D и P100D. Електромобилите се съревновават в три дисциплини - ускорение от място, доускорение и спиране със скорост 113 км/ч.
Ще припомним, че първият електрически jaguar се задвижва от два електромотора, системната мощност на които е 400 конски сили. Ускорението от място до 100 км/ч по заводски данни е 4.8 секунди. Максималният му въртящ момент е 696 Нм.
Силовият тракт на Tesla Model X 100D разполага с 417 конски сили и с пиков момент от 660 Нм. Кросоувърът ускорява до 100 за 5 секунди. Топ модификацията P100D има на разположение 773 коня и момент от 697 Нм. Тя ускорява до 100 км/ч за 3.1 секунди.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 smeh
Коментиран от #4
14:47 25.06.2018
2 Затвориха ли ви устите?
Нали големите автомобилни производители можели повече от Тесла? Нали тъкмо щяла да фалира в момента в който започнат да произвеждат електромобили? Е, какво стана? Знаете ли защо Porsche бави своя електрически модел? Защото ги е срам! Как да не ги е срам като два 5 годишни модела семейни автомобили, са по-бързи от най-бързата им електричка?
Коментиран от #3, #6
16:21 25.06.2018
3 гост
До коментар #2 от "Затвориха ли ви устите?":
Базовата Х е седемместна и със 200-300 кила по- тежка , иначе и тя щеше да бие ягуарчето , дето вътре е по-тясно даже от Модел С , но съм сигурен , че догодина ще има бърз фейслифт и дори и тя ще го скъса !17:12 25.06.2018
4 гост
До коментар #1 от "smeh":
Имаш предвид "изпипан" като за пенсионери нали ?! Щото никой под 30 няма да е на твоето мнение , а именно те са бъдещите купувачи , а не любители на кюмбета !!Коментиран от #9
17:21 25.06.2018
5 Техно
18:48 25.06.2018
6 Зорлем
До коментар #2 от "Затвориха ли ви устите?":
Какво да коментираме точно на състезание по ускорение за джипове/SUV-та? Това състезание е някъде първата тройка по безсмисленост, а изразът "джип с добро ускорение" е пълен оксиморон. Или пък да коментираме, че явно "стандартната" Тесла Х е 30% по-скъпа от Ягуара, а наточената дори повече от 50%?Коментиран от #13
18:54 25.06.2018
7 Антон
всички разбрахме че поради спецификата на задвижване имат добро ускорение и толкова
Как пък някой не показа пробега на тези смешни коли при скорости от 140-150 км /ч по магистрала, доускорения в интервала 60-90, изпреварвания по нанагорнище, с 2-3 човека, климатики т.н. все неща от ежедневното шофиране.
Тогава да ги видим...
Със смешните тесли не можете да стигнете от София до нашето море, ако се движите със 140 по магистралата, ако пуснем климатик и добавим останалите 2-3 членове на семейството , положението става много много лошо
Коментиран от #8
19:56 25.06.2018
8 Хихих
До коментар #7 от "Антон":
Бъркаш.Софийска Тесла до Пловдив е на 60%заряд.Ако морето беше на 250- 300км от Сф може и да стигне с едно зареждане но не е.Към Карнобат вече трябва да се оглеждаш за Пътна Помощ.20:34 25.06.2018
9 smeh
До коментар #4 от "гост":
Не ме разсмивай как мнозинството от купувачи на коли за 100кЕ+ били под 30год. А на това, което викаш пенсионерски вид, хората го наричат традиции и се придържат към него. Така прави всяка себеуважаваща себе си марка. Идентичност му викат, а при ширпотребата с надути цени, разбирай тесла, това няма как да го видиш.Коментиран от #10, #11, #12
20:55 25.06.2018
10 Теодор
До коментар #9 от "smeh":
Не това се нарича закостеняла неспособна към промяна марка, а не себеуважаваща се. Цените на тесла не са надути, надути са на немците21:58 25.06.2018
11 гост
До коментар #9 от "smeh":
Не знам кой кого разсмива , ама като ягуарчето , дето било по-евтино стигне барем 10% от продажбите на Х , тогава се смей , щото сега индийците реват с глас !!! Не че им желая злото , ама трябва още бая да наваксват , а паричките не падат от небето , да не говорим за заводи за батерии и мрежи от зарядни станции !! Та викаш смех , а ??!! Ама за Тесла като гледа напъните на "стогодишните" , хахаххаха !!!!23:47 25.06.2018
12 гост
До коментар #9 от "smeh":
Не знам кой кого разсмива , ама като ягуарчето , дето било по-евтино стигне барем 10% от продажбите на Х , тогава се смей , щото сега индийците реват с глас !!! Не че им желая злото , ама трябва още бая да наваксват , а паричките не падат от небето , да не говорим за заводи за батерии и мрежи от зарядни станции !! Та викаш смех , а ??!! Ама за Тесла като гледа напъните на "стогодишните" , хахаххаха !!!!23:48 25.06.2018
13 Затвориха ли ви устите?
До коментар #6 от "Зорлем":
Ти въобще изгледа ли клипа?Имаше и доускорение и СПИРАНЕ. Тук дори не става въпрос за конкретни цифри, а за СРАВНЕНИЕ на 4 годишен модел на компания с нулев опит с последен модел на компания с вековен опит и традиции.
Да споделиш личните си впечатления от СРАВНЕНИЕТО и ИЗВОДИТЕ , които си направи на тяхна база? Прав ли бях, че преди 2022г. никой няма да извади по-добри характеристики от Тесла произведена през 2012?
Коментиран от #15
00:19 26.06.2018
14 Затвориха ли ви устите?
Изминаха 4600км за 50 часа със средна скорост почти 100км/ч, включително времето за зареждане.
Проблемът да идеш на морето с електричка, не е в електричките, а в липсата на бързи зарядни станции в нашата родина. И ще продължат да липсват, докато хората разсъждават като тебе!
Взеха ¼ миля по-бързо от спортен автомобил ускоряващ за 4,5сек/100 със товар същия автомобил на платформа, а ти говориш за 2 човека и климатик.
Тези двамата няма да повлияят и на пробегът. Пак го доказаха от ВМW, че 200-300 кг товар, почти не влияят на пробега.
Коментиран от #32
00:41 26.06.2018
15 Зорлем
До коментар #13 от "Затвориха ли ви устите?":
Гледах и, "уау", колко изненадващо - най-мощната, скъпа и тежка кола от трите има най-добро ускорение и доускорение, но не спира толкова добре, колкото най-леката? Тези резултати направо ми разбиха представите за техника, икономика и физика! Направо ще си разкъсам ризата от мъка.А ти ще споделиш ли нещо по темата за цените на тези три играчки?
Коментиран от #18
07:00 26.06.2018
16 Зорлем
Коментиран от #17
07:21 26.06.2018
17 Затвориха ли ви устите?
До коментар #16 от "Зорлем":
Искаш да кажеш, че ако бяха монтирали на тези паркетници бензинови двигатели, щяха да са по проходими така ли? Очевидно много разбираш от автомобили щом е така!Всички останали знаем, че един паркетник не е проектиран за такива работи и не храним излишни илюзии. Можеше да добавят спиране на мокро, на лед/сняг и лосов тест, но не и тестове за офроуд машина.
Коментиран от #19
07:54 26.06.2018
18 Затвориха ли ви устите?
До коментар #15 от "Зорлем":
Какво да коментирам на цените. Учителят ми по икономика ми е казал, че цените се определят от цената на която са склонни да купят клиентите без да се замислят плюс още 10%, за да останат удовлетворени от покупката. Предвид продажбите и удовлетворението на клиентите, Tesla имат правилния продукт на правилната цена. Хайде да видим дали Ягуар ще им вземе пазарния дял, а не само да ги бие в продажбите, което е напълно логично да се случи, ако предлагат подобен продукт на много по-ниска цена. Аз не съм напълно убеден дори във второто на американския пазар.Коментиран от #20
08:06 26.06.2018
19 Зорлем
До коментар #17 от "Затвориха ли ви устите?":
Не, казвам, че "джипове" с нископрофилни гуми и червени спирачни апарати са безсмислени по принцип независимо от задвижването им, така че всякакви тестове на гладък асфалт/бетон са също толкова безумни.Коментиран от #28
08:49 26.06.2018
20 Зорлем
До коментар #18 от "Затвориха ли ви устите?":
Така представена стратегия за ценообразуване на Тесла, подхранва сериозно съществуващите ми подозрения, че основният мотив на купувачите им не е нито икономически, нито екологичен, а чисто имиджов. С други думи такъв продукт не се купува поради необходимост или практичност, а само като "украшение", т.е. дали ще дадеш 100 бона за кола или брошка на Фаберже (ако има такива?) общо взето е едно и също. И в двата случая, най-важното е да можеш да се хвалиш с покупката заради самата покупка.09:01 26.06.2018
21 Затвориха ли ви устите?
Илон Мъск никога не е крил, че ще започне да произвежда скъпи електромобили, които да финансират производството най-евтините, за да може богатите клиенти да финансират развитието на технологиите и зарядната инфраструктура. За абсолютно всички е ясно, че трябва да се произведат няколко милиарда броя батерии, преди цените на целия електромобил да падне под този на автомобил с ДВГ. Напълно логично е тези, които ще купят тези батерии, да са наясно че избират по-скъпата алтернатива и да нямат нищо против.
Другия стимул за покупката е, че след като си платил високата цена, имаш техническите характеристики на спортен автомобил, но БЕЗ СЪПЪТСТВАЩИТЕ ГО РАЗХОДИ, които могат да заминат цената на автомобила само за две-три години, ако го караш за ежедневен автомобил!
Коментиран от #22
09:20 26.06.2018
22 Зорлем
До коментар #21 от "Затвориха ли ви устите?":
Ние това за премуимите го знаем, но при Тесла не е точно така, тъй като "лайф мотивът" при тях винаги е бил "ниски експлоатационни разходи" (както твърдиш ти и онова с безплатното зареждане) и "нулеви емисии" (Солар Сити?). А сега според теб се оказва, че са по-скъпи от другите (в случая Ягуар), защото клиентите са готови да платят допълнително за "премиума" на продукта. Е, няма как едновременно да си и евтин, и премиум.Коментиран от #23
10:35 26.06.2018
23 Затвориха ли ви устите?
До коментар #22 от "Зорлем":
"Е, няма как едновременно да си и ЕВТИН, и премиум.""но при Тесла не е точно така, тъй като "лайф мотивът" при тях винаги е бил "НИСКИ ЕКСПЛОАТАЦИОННИ РАЗХОДИ"
Бъркаш "евтин" с "ниски експлоатационни разходи", а те не значат едно и също. Освен, ако за тебе цената на Тесла не е евтина, което пък е в противоречие с предишни твои изказвания. От друга страна, цената няма значение. Важното е печалбата от автомобил, с която от Тесла успяха да направят по една бърза зарядна станция на всеки 30 произведени електромобила. Ако не инвестираха толкова агресивно, даже щяха да са на печалба.
Коментиран от #24
10:58 26.06.2018
24 Зорлем
До коментар #23 от "Затвориха ли ви устите?":
Писах "евтин", защото ме домързя да напиша отново това цялото "ниски експлоатационни разходи", но идеята не се променя - все става дума за пари. И няма как в едно изречение да сложиш едновременно разход за "гориво" и премиум. А доколко е печеливша продажбата на всяка Тесла и изграждането на зарядни, не знам. Вчера в Капитал излезе статия, че нещо заигравката им с продажбата и експлоатацията на "слънчеви паркове" не върви съвсем по план и има съкращения, така че май е рано да се броят пилците.Коментиран от #25, #26
12:07 26.06.2018
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Затвориха ли ви устите?
До коментар #24 от "Зорлем":
Упс, пропуснах да ти отговоря. Когато си купиш Тесла за 130 хиляди долара или Е класа за 80 хиляди долара, като спреш на паркинга, в единия случай караш автомобил за 130 хиляди долара А в другия автомобил за 80 хиляди долара независимо от годишните разходи. По-ниските експлоатационни разходи, не го правят по-малко премиум, а някои хора си правят сметката в дългосрочен план.Коментиран от #29
13:34 26.06.2018
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 До редакторите
До коментар #19 от "Зорлем":
Аман от некадърни редактори! Колко пъти и на колко места трябва да ви пиша че това е годишна такса за Интернет, а не месечна? Годишната такса е 100 долара, а не 1200. Има "малка" разлика, нали?Следващия път като ми изтриете мнението, си поправете и статията.
Знам че ви плащат да плюете по Тесла, но не правете читателите толкова неграмотни, че не четат и други издания, за да ви лъсне лъжата! Поне като пишете цифри бъдете точни! Ще продължавам да пиша това докато не си поправите статията! Трийте на воля?
ПП
Имам чувството, че статите ги пишат точно толкова грамотни хора, колкото и коментиращите под статиите и съм 100% убеден, че в някои случаи става въпрос за един и същи хора!
Коментиран от #30
15:36 26.06.2018
29 Зорлем
До коментар #26 от "Затвориха ли ви устите?":
Да, но не съм чул Мерцедес да се хвалят особено колко малко им харчи Е класата или да предлагат безплатно гориво за следващите Х години като си я купиш. Просто като си премиум натъртваш на други неща, а не на експлоатационните разходи.Коментиран от #31
16:33 26.06.2018
30 Зорлем
До коментар #28 от "До редакторите":
Да се чувствам поласкан или обиден, че ме считаш за редактор във Факти?16:34 26.06.2018
31 Затвориха ли ви устите?
До коментар #29 от "Зорлем":
Искаш да кажеш че експлоатационните разходи и те са повод за гордост? Аз не мисля така!18:18 26.06.2018
32 Мммм
До коментар #14 от "Затвориха ли ви устите?":
Ми да си отворим устата и ние да кажем. А същата дистанция с дизелов автомобил мислиш ли ,че ще бъде преодоляна за по дълго време, аз определено не. Проблемните бързи зарядни станции не са така добре разпространени още в т. нар. Западна Европа ти приказваш за България и не знам какво са доказали БМВ, но върху разхода на гориво/енергия/ влияе всеки излишен грам та какво останало за 200 -300 кг. И да трябва да се направи наистина тест с нормално 4 членно семейство с багаж за почивка колко километра ще измине в нормален трафик с позволените километри, а не да се кара с 70 по магистралата и издържа 250-300 км.17:33 27.06.2018
33 Затвориха ли ви устите?
https://youtu.be/GWRvM2T_QHk
3100км за 60 часа с нощувки и спирания за хранене. 3,40 долара разходи за гориво.
08:32 28.06.2018