Last news in Fakti

28 Юни, 2018 11:22 77 827 102

5 грешки при покупка на употребявана кола

  • автомобил на старо-
  • кола на старо-
  • употребяван автомобил-
  • втора ръка

Цената не е единственото предимство на автомобила втора ръка. Когато даден модел е на пазара от години, стават ясни слабите му страни и т.нар. детски болести, а това улеснява селекцията и събирането на мнения. Дори когато знае какво иска и вече е направил избора си обаче, купувачът рискува да допусне някоя от най-честите грешки при покупка на употребявана кола.

Недостатъчно средства


Ако не разполагате с достатъчно пари за добър автомобил втора ръка, по-добре отложете покупката. Заемите и лизингът винаги са вариант, но с тях върви и рискът от финансово затъване. Причината е съвсем проста - почти при всяка употребявана кола се появяват проблеми, чието отстраняване струва пари, а затънал в дългове човек има нужда точно от разходи...

Пестене от техническа експертиза


Приятелят "разбирач" и компютърната диагностика понякога могат да хванат някои проблеми при огледа на употребявана кола, но нищо не може да замени пълноценната техническа проверка. Тя не само съставя възможно най-точна картина на състоянието на автомобила, а и прогнозира с доста висока точност предстоящите повреди, което дава козове при пазарлъка с продавача.

Бърза проба


Ако купувате кола, която ще карате през следващите пет години, едно кръгче в махалата не е достатъчно. За съставянето на относително точна представа за техническото състояние е необходим поне 20-30-минутен тест драйв. Желателно е автомобилът да бъде изпробван по лоша настилка, което в България не представлява абсолютно никакъв проблем.

Изгоден бартер


Ако искате да смените "дарака" си с нещо по-новичко, не се хвърляйте на първия изгоден бартер, тъй като продавачът най-вероятно цели същото като вас. Дори да знаете, че по колата ви няма здраво място, за други състоянието ѝ може да не изглежда толкова зле. В такива случаи готовността за сделка дори с доплащане говори достатъчно какво се опитват да ви пробутат. Добре е да се отдели повече внимание на датата на обявата и профила на продавача.

Екзотика


Коленете ви се подгъват при вида на Alfa Romeo Brera или се изкушавате от онзи Cayenne, който струва колкото нова Dacia? По-добре се откажете навреме преди да започнете да се чудите с какво да напазарувате в бакалията и как да платите наема. Или купувате нов екзотичен и скъп за поддръжка автомобил, или се спирате на по-проста и надеждна кола на старо. В противен случай рискувате наистина сериозни финансови проблеми.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Lodkarq

    206 34 Отговор
    Край, заменям БМВ-то за Дачия.

    Коментиран от #6, #62, #67

  • 2 654654

    109 15 Отговор
    Всяко правило си има изключения, НО, ако не разбираш от определена кола/марка/модел, не се бутай там.
  • 3 756

    97 7 Отговор
    Бах тоя библиотекар :)
  • 4 DiStefano

    83 19 Отговор
    И аз така... бартеросвам Брерата за Логан

    Коментиран от #59

  • 5 Димитър Юлчев

    311 25 Отговор
    За толкова години и изминати км, само 1 разбрах, по-добре дай повече пари за по-стара кола и НАЙ-ВЕЧЕ да си я вкараш от чужбина или да ти я докарат на платформа...От тук автомобил повече НЕ ! Вкарват най-големите боклуци, издухани, за основен ремонт след ПТП и тука наще автоджамбази са вундеркини, признал съм ги правят ги като нови, не можеш да разбереш, че е блъскана, интериорно знаят такива трикове, че си мислиш материалите че ей сега немеца от завода ги е изкарал...А от към мотора на колата бухат яко добавки и първите 1500-2000кв. си казваш аз си купих нова кола, смениш масълцето после и ти се доревава като малко дете. НЕ СИ КУПУВАЙТЕ кола от тука. Единственият вариант, да сте сигурни е някой ваш познат или приятел , който си е вкарал колата от чужбина карал е 5-6 год. подържал я е и я купувате вие. В тази бедна и осакатена държава, бъдете сигурни че няма да сте в + ако си дадете парите на някой автокъща, за автомобил.Има чуждестранни сайтове, разглеждайте. И пак ще ви напиша, хората на запад не са мурдари, сменят консумативи, дори и някои да не са много начесто, но поне там маслата и частите им с оригинални, тука вс влиза от Турция, Румъния ментаци, а да не говорим за българските майстори....частта ти струва 30 лв. те ти вземат 800лв. за ремонт примерно, айде със здраве и мислете, мислете!!

    Коментиран от #7, #38, #76

  • 6 123

    145 42 Отговор

    До коментар #1 от "Lodkarq":

    Напълно правилно. Особено ако БМВ-то ти е някакъв дръгел до 2010 г. на неустановен брой километри, няколко пъти пребоядисвано, иначе в отлично състояние и с фул екстри, каквито всъщност са 99% от новия внос... Дори Дачия е пъти по-добре от подобни морги...

    Коментиран от #14

  • 7 Лост

    52 22 Отговор

    До коментар #5 от "Димитър Юлчев":

    Не е задължително всичко да е боклук. Първо имаш директни вносители на платформи- свързваш се с тях и ти внасят, второ имаш хора прибиращи се от чужбина с кола, която обикновено е ок за да мине 2000 км, трето имаш хора продаващи си колите които искат да ги сменят с нещо по-ново, а колите им са си наред. Вярно на фона на целия пазар това е малък %, но ги има. Ако се внимава при избора може да се вземе евтина и добра кола и у нас, но друг въпрос е, че ако държиш на определена марка и модел с определени екстри може да почакаш повече от година докато я намериш. Ако обаче искаш кола да кажем за 3-5 хиляди и си склонен да търсиш между 5-6 марки и между 10 модела шанса ти става доста по-голям и може за 2-3 месеца да си намериш кола. Първо правило- задължително гледайте салона и ръждите пробега си лични най-добре от волана, скоростния лост, шофьорската седалка и педалите. Второ по възможнсот избирайте кола докарана на самоход от човек, който иска да я продаде бързо и да отиде за нова, тоя човек няма изгода да седне да я прави да губи време, той е избрал обикновено сносен вървежен модел в адекватно състояние за да си дойде с нея. Трето винаги се пазарете, обикновено цените в мобилето са между 300 и 1000 лв завишени в зависимост от пазарната цена на колата. Задължително гледайте дали има катализатор, търговец оставил катализатора не е клошар, което говори за известна доза професионализъм. За двигателя вече е пълна магия щото с тия добавки дето ги има сега всеки двиг

    Коментиран от #66

  • 8 Хахаха

    59 10 Отговор
    Да, те търговците и от Италия така ги купуват- тестват ги докато ги качват на автовоза. На Ганчо може да му каже, че на ход е дошла хаха
  • 9 Форда

    36 11 Отговор
    С оглед за няколко минути няма как да разбереш, дали двигателя не е на хакан с добавки и дали катализатора е на място си

    Коментиран от #61

  • 10 Траби

    81 17 Отговор
    90 % от търговците на автомобили в България вкарват коли от моргите в Европа! Станахме кошчето на Европа. Всичко е леш и като я вземеш почваш да наливаш здрави пари!

    Коментиран от #37, #77

  • 11 пост

    12 8 Отговор
    Първата е, че си я купуваш.
  • 12 СссереМ

    30 103 Отговор
    Кола втора употреба-никога,само барабите се нахвърлят на тия боклуци,а после и газчицата и бомбата е готова,има доста изгодни планове за хората които не разполагат с достатъчно средства,но не си купувайте кола и бельо втора употреба.

    Коментиран от #27, #56, #78

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Lodkarq

    43 55 Отговор

    До коментар #6 от "123":

    Всъщност коментара ми беше ироничен, не бих заменил БМВ за Дачия ако ще БМВ-то да се троши всеки месец.

    Коментиран от #20, #21, #44

  • 15 Онзи

    113 46 Отговор
    По-добре нова Дачия от колкото сдухан пръднал баварец.
  • 16 Шофьор

    28 45 Отговор
    Вчера има много изгодни лизингови условия за нови коли.Излиза по-евтино и най-важното:спокоен си!Мислете!Стара кола никога повече,освен от човек,който си я е купил нова от Бг!
  • 17 Тодор

    37 30 Отговор
    Фиат Типо 7х+ 216 на месец за 5 г. После връщаш, вземаш нов. Май няма по добра оферта.
  • 18 Никога БМВ

    48 29 Отговор
    Да живее Дачията ... Чисто нова за 15000 лв. ......

    Коментиран от #48

  • 19 Пернииик

    34 22 Отговор
    Този на снимката гледа отворения капак на немски кенеф. Колкото по-нов по-зле. Сигурно е и дизел - още по-голям кенеф. Да ссеерреемм!
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Антон

    104 22 Отговор
    Забелязъл съм какво правят хората в чужбина - купуват си НОВА кола според дохода им - без значение дали стига за нови дачия, меган, фокус, ц класа, бмв пет и т.н. Карат 4-5 год, експлоатация здрава, поддръжка гаранционно според предписанието на производителя, връщат старата и пак се мятат на нова. Живеят си според стандарта, и не робуват на автомобила.
    Само наш ганя се хвали на гол тумбак с чифте пищови, иска вечната кола, която се поддържа с крадени части от автоморга, а тези части са краднати от друг ганя, скубе каталозатори, чипосва и се надлъгва с другите ганьовци, кой е по-велик защото как на него разбирача, инжинера от завода ще му каже кога и къде да си смени маслото, и какво каско да си направи
    После виже едните как живеят и другите , и си направете изводите

    Коментиран от #26, #32

  • 23 бедни сме и това е

    94 33 Отговор
    Кво толкова ривете против старите коли не мога да разбера!? Стара, стара, колко да е стара, айде да кажем около 10-тина години, които се купуват, като "нови" в България.
    Една нова Дачия с климатик и някоя друга екстра отива на 25 бона! За два пъти по малко пари може да се купи втора ръка по висок клас, много по луксозна и по здрава кола.
    Примерно за 12-14 бона има мерцедеси Ц-класа 2007-2009 година някъде, които са много повече кола, макар, че са на 300-400 хил. в най-добрият случай, на 200 хил. тая цедка е току що разработена, докато от Дачията няма да е останало нищо. Да не говорим за конфорта и радостта от шофирането.

    Коментиран от #47, #58

  • 24 Някой

    33 3 Отговор
    Втората употреба кола си е чист късмет...
    Ако в колата има части, които са сменени с ментета преди продажбата и особено в двигателя никой сервиз няма да открие абсолютно нищо и след кратко време човека ще се вайка и чуди какво да прави.
  • 25 smeh

    68 13 Отговор
    Да добавя и друго. В момента в България пазара за коли е изключително изкривен. Едни и същи морги можеш да видиш в диапазон от 10 000лв. Колите, които се продават, дори вече 5 годишния внос са в покъртително състояние за уж краткия им живот. Относно пробега, скоро на един джамбаз му казах, защо направо не ги връщате на 000 000, та новите собственици да могат да си калкулират по-лесно, колко пари им е излезнала гробницата на км. И са толкова алчни, че коли които им стоят от години не искат да им намалят цената и да ги продадат, ако ще да изгният. Това какво ви говори? Чиста пералня. Кой нормален търговец не иска да продава, особено пък да държи горещ картоф, като обезценяващите се автомобили? Та както навремето са викали, ще кажа и аз - За Бога, братя не купувайте!!

    Коментиран от #34

  • 26 бедни сме и това е

    29 14 Отговор

    До коментар #22 от "Антон":

    Така е, много си прав, така правят на Запад, примерно Белгия, Германия, но Дачията не е евтина за нашия стандарт, за това хората си купуват втора ръка, защото нямат пари.
    За колит евтора употреба е важен късмета, но по качествените коли, тези от по високия клас издържат много повече километри .
    Втора ръка маркова кола, излиза много по евтино от някоя лагерна количка, като Дачия Сандеро или Рено Клио, а и качеството, сигурността и удовлствието е много по голямо. Тогава, защо да купуваме кенеф втора радост?

    Коментиран от #36, #69

  • 27 Random

    7 7 Отговор

    До коментар #12 от "СссереМ":

    Абе да те питам, ти нали уж беше някакъв ИТ спец?
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Човек

    17 33 Отговор
    Сиромасите да си купуват втора употреба.
    Един живот се живее и човек не трябва да се лишава от нищо, което иска и може да има...

    Коментиран от #31

  • 30 Random

    12 18 Отговор

    До коментар #28 от "Да бе":

    Имам един приятел дето се хвали че много разбирал...
    Кара Хуйдай Акцент и вика че било по-добро от БМВ и Мерц.

    Коментиран от #96

  • 31 Random

    35 10 Отговор

    До коментар #29 от "Човек":

    Така де, затова по-добре втора ръка висок клас отколкото нов нисък. Естествено, най-добре е нов висок клас, ама пари нема.

    Коментиран от #49

  • 32 селянин

    12 15 Отговор

    До коментар #22 от "Антон":

    А бе,що гледаш в канчето на комшията,кво яде..оди при него да ти сипе допълнително,като ти не харесва,що дириш тука..ама си много дърт и не ставаш за терминал 1,амън от паранойчни акълии,он че ми каже къде е пръчката за маслото.
  • 33 ....дада

    22 7 Отговор
    Както винаги горкия беден българин, това е мотото за вкарване на коли от сметища, които замърсяват въздуха и пищят като дъскорезници или изтребители по улиците по цял ден. Междувременно бедната България прави определени крадци още по-богати. Лош народ иска да има държава, обаче тя изчезва пред очите му! Иначе си отстоявайте мизерията грозна, да имате на всяка цена МПС и да стържете по улиците. Шумът е мярката за корупцията по пътищата, няма как да се скрие като невидимия мръсен въздух!
  • 34 Академик Неделчев

    15 1 Отговор

    До коментар #25 от "smeh":

    Ами не не намалят цените,защото в повечето случаи цените са пакетни,т.е.е с по-читава кола върви и кочина.
  • 35 Коня на Оня

    31 6 Отговор
    Факта, че купуваш нещо, което някой вече е изхвърлил казва всичко!
    Аз лично пари за нова кола нямам. Пари за лизинг за нова кола също нямам. И затова всички коли, които съм карал и тази, която сега карам са все на старо и все ВАГ. Тази (октавията) ми е 4-тата кола . На всеки в такова положение му е ясно, че след покупката на такава кола започва да я прави. Затова ВАГ - има всичко и всичко е евтино.
    Има една поговорка - Нищо не съм взел, но и нищо не съм дал. Важното е да на одим пеши :)
  • 36 селянин

    27 4 Отговор

    До коментар #26 от "бедни сме и това е":

    Комшията си взе,,Yaris,,лагерна количка от нисъкио клас не слаза от нея,взе я на,,слепо,,смени масло и филтри,кайшо не го е пипал,що уж са го смемнили с водната помпа,още не се е скинал..сигурно що е Toyota.
  • 37 оренда

    9 5 Отговор

    До коментар #10 от "Траби":

    Верно бе Траби. Те само за диларите ги бракуват нарочно не им режат номера на рамите и не им унищожават документите след бракуването тия мошенници европейците. Првят пакети и по един автовоз за 1000 евра им го дават, пък да не говорим колко други стоки прекарват с колите мале мале...
  • 38 МSux

    14 4 Отговор

    До коментар #5 от "Димитър Юлчев":

    Тоз пък, купил съм си 10 коли от България. Не съм имал проблеми . Като си харесам дадена марка влизам във форума и почвам да чета , кой двигател се препоръчва , каква скоростна кутия и т.н. 8 от 10 коли са ми били здрави. Един Фиат Мареа ме разплака(късаше пистов ремък през 1 месец и нямаше кой да го оправи, уж крива ролка, сменям ролките, след един месец пак, на 5тия път го продадох ) и един Голф дето го купих от приятел на баща ми и това ми бяха първите коли. След това вече близо 7-8 години не съм имал проблем с кола , даже не ги карам и на диагностика, но това е с уговорката , че не карам луксозни коли дето имат много неща за чупене. Ако си взимам S klasse ще я закарам на диагностика.

    Коментиран от #88

  • 39 нов внос

    39 14 Отговор
    Най-големата дивотия е да си купиш БМВ втора ръка.Това си е абсолютен селски кенеф.

    Коментиран от #52, #70

  • 40 Koti Puka

    41 13 Отговор
    Е 124 дизел и Ауди от края на осемдесетте и началото на деветдесетте това са най здравите и истински коли които са вечни. Новите са скъпи боклуци.

    Коментиран от #42, #87

  • 41 Тодор

    42 7 Отговор
    Всичко което сте написал е така.Но не си ли задавате въпроса -защо е така.ОТГОВОРА Е МНОГО КРАТЪК-ЗАЩОТО БЪЛГАРИНА НЕ ПЛАЩА ХУБАВИТЕ КОЛИ.ИСКА ГИ НА ЦЕНИТЕ НА МИЛИОННИЦИТЕ И ЗА ТОВА ПОЛУЧАВА ИЗЛЪСКАНИ МИЛИОННИЦИ.ВСИЧКО ИСТАНАЛО СА ПРАЗНИ ПРИКАЗКИ.ХУБАВАТА КОЛА СТРУВА МАЛКО ПОВЕЧЕ .БЪЛГАРИНА НЕ ПЛАЩА ПРОСТО ИСКА ДА Е НАЙ ГОЛЯМИЯ ТАРИКАТ.ТЪРГОВЦИТЕ ВНАСЯТ ТОВА КОЕТО СЕ ТЪРСИ-ЕВТИНИ А НЕ ХУБАВИ КОЛИ.
  • 42 селянин

    37 2 Отговор

    До коментар #40 от "Koti Puka":

    Я па знам за още две по здрави коли..Supra i Carina и двете серино са с чугунени блокове и ковани бутала.. За ауди 80 плюс..поцинковано купе, а 1,9 дизел немам думи,Е-124-персон и половина за двама в гората,широко и удобно.А па дизела е чуден,особено звука,чуваш буталото кога е горе и доле.такива коли нема сега.
  • 43 личен избор

    14 13 Отговор
    Съгласен съм,че колите втора и трета ръка са на късмет.Ама всички ли,
    които пишете против BMW сте карали такава или си говорите по инер-
    ция.Моето го купих на 111 111км при мен има 40 000+ и три години.
    Освен смяна на масло и гуми не съм пипал друго и както писа един колега за Дачия и Шкода не го сменям.
  • 44 123

    24 4 Отговор

    До коментар #14 от "Lodkarq":

    Всъщност разбрах, че коментарът ти е ироничен и това което съм написал не е за да те подкрепя, но явно ти е трудно да го разбереш, като ти гледам този коментар. В Германия доста сериозни бизнесмени карат БМВ, особено 7-ма серия. Движат се бавно и достолепно и автомобилите им изглеждат като тях - скъпи и лъскави. Тук с малки изключения, типичния БМВ фен е някакъв див комплексар, който като се е качил на малко по-мощен автомобил и е на писта от Формула 1. 90% от БМВ-тата по улиците са разпадащи се морги, чийто собственици още малко ще почнат да ги тикат през дупките по пода, ама като подадат газ и става рев и трясък. Вероятно е защото нямат пари да си сменят изгнилите гърнета. Та вместо това, предпочитам да виждам хора каращи Дачии, още по-добре Шкоди и Фолксвагени, което показва, че имат поне малко ум в главите си.
  • 45 Чичоолу

    27 9 Отговор
    Рядко могат да се прочетат толкова простотии на едно място... Включително и в повечето коментари. Но това е България на 21-ви век. Чугунени блокове, евтина поддръжка на 25-годишния германски дръгел, Бойко Борисофф... Нищо ново.
  • 46 Жълтурко

    13 11 Отговор

    До коментар #13 от "пиу пиу":

    Жената може да е втора употреба, но колата никога! :)
  • 47 Borislav Popov

    11 16 Отговор

    До коментар #23 от "бедни сме и това е":

    Че нали точно тия Ц- класи като и А и В - са със двигател на Рено /Дачия/!!!
    По добре тогава една нова Дачия отколкото Мерцедес със същите двигатели .
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Dda

    3 4 Отговор

    До коментар #31 от "Random":

    Dabe i cql jivot remonti imaistori bes krai
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 до жълтурко

    18 1 Отговор
    Прав си,щото на жената все ще се намери някой да я обслужи.ама за колата мераклии няма.
  • 52 Шансу Имамов

    9 15 Отговор

    До коментар #39 от "нов внос":

    Глуподти ората дето не са се качвали на бъварката не знаят кво е кеф,ама тряя да има евро за тая работа,карайте си пунтотата и трайте
  • 53 Баба Ванга

    28 6 Отговор
    България ке се оправи кога хората заобичат велосипедите.

    Коментиран от #90

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Румен

    31 1 Отговор
    Купуваш си евтина Дачия поддържаш скъпо Рено, купуваш евтина Шкода поддържаш скъпо Ауди, а в написаното в статията, Дарак е френска марка автомобили които в края на 19 и началото на 20 век са си били автомобили. Всеки има право да си реши на кого да си даде парите. Всички коли са докарани за приятели които са се отказали, всички са закупени нови от кумова срама и не са карани даже някой инвалиди са си забравили бастуна в багажника. На запад хората си купуват кола за да я карат, там живота е на колела, никой не си дава парите за украса на гаража, ако има такъв.
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 ЪкЪл

    7 3 Отговор
    Всички джамбази - в моргата барабар със стоката си !
    Само 100% история за пробег, удар, собственик и т.н. с две години пълна гаранция. Или нови.
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 И аз така

    6 0 Отговор

    До коментар #4 от "DiStefano":

    Сменям Тезиса за Дачия, обаче да е без климатик, да харчи по-малко.
  • 60 ссср

    11 8 Отговор
    Следните 5 грешки:
    1.БМВ
    2.Опел
    3.Ауди
    4.VW
  • 61 Ескорт

    17 0 Отговор

    До коментар #9 от "Форда":

    Разбира се ако няма номер двигателя значи е чисто нов на500 000.Като видиш лъскарка без драскотини модел отпреди 15 години на “хубава“” цена бягай далеч
  • 62 Kuhara

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "Lodkarq":

    Много оригинално
  • 63 Sliven

    6 3 Отговор
    До коментар # 59;

    А бе пич ти добре ли си...? Аз си докарах от Берлин Thesis 185 коня турбо бензин страхотен Италиански Майбах, страхотна возия!!
    Класика в жанра,но с една подробност че на мен ми я подариха!!
  • 64 Бай Онзи

    19 5 Отговор
    Да се върне периода на Тодор Живков чакаш заЛада15_20 години нямаше неграмотни водачи нямаше жертви по пътищата за какви баварци и за какво говорим . С тези бързи автомобил с тия водачи не ни е нужна ВОИНА ние сами ще се самоунищожим

    Коментиран от #68

  • 65 ГОСТ 1

    21 10 Отговор
    До Бай Онзи.Байо в заблуда си,че по Бай Тошово време нямаше жертви при катастрофи по пътищата в България.Не съобщаваха и криеха.Дори онзи милиционер А.Стратиев го призна в една телевизия като каза,че е имало между 800 и 1000 загинали при ПТП всяка година преди 1990.А относно неграмотните шофьори по пътищата си прав.Те са не само неграмотни но и арогантни и нагли.
  • 66 Антон 1

    7 4 Отговор

    До коментар #7 от "Лост":

    Човека ясно каза и имаше предвид , български “търговци “ на коли !

    Всички една майка ги е раждала !
  • 67 А БЕ

    8 5 Отговор

    До коментар #1 от "Lodkarq":

    БМВ И ЗА МОСКВИЧ ДА ГО ЗАМЕНИТЕ ПАК Е ИЗГОДНО!
  • 68 stan

    8 1 Отговор

    До коментар #64 от "Бай Онзи":

    кола и жена на късмет, аз си взех нисан за 2,500 макар и 15 г и излезе много 4итава, дори бяха забравили табелката за смяна на маслото в австрия с показанията на км.а маслото бе за 15000 км пробег по добре японска кола с по малко електроника
  • 69 Амтон 1

    7 2 Отговор

    До коментар #26 от "бедни сме и това е":

    Аз никога не съм имал нова кола . Купувам ги в гаранция още , но не нови ! Ще ти кажа обаче ,че въобще не си прав . Според мен даже никога си нямал “маркова “ кола , втора употреба на 200-300 Хил.км ! Тия дето са си купили Мерцедеси и БМВ -та на тия километри гоненсрам да пишат тука какво е последвало !
  • 70 Антон 1

    4 5 Отговор

    До коментар #39 от "нов внос":

    Моето го купих на 1.5 г -гаранционно от дилър в Германия !
    Как е ?
  • 71 Воиводта от Чавдар

    13 1 Отговор
    Карам 2 ро поколение двигатели цди на мерцедес на 18 години е и за нищо не го давам. 7 година го карам и по ходовата част съм сменил 2 накраиника само .карам танк по наще потрошени пътища .само мога да ви кажа каквото е здраво е до 2000 година що годе добре от там на сетне се произвеждат само трошляци.от опит ви го казвам.
  • 72 Skk

    13 1 Отговор
    Избираш си марка, после намираш най евтината с добър външен вид и я купуваш. От там при майстора с парите до по скъпат си я правиш и си караш смело. Това е

    Коментиран от #73

  • 73 стефчо

    17 1 Отговор

    До коментар #72 от "Skk":

    Според материалното състояние е всичко,защо мислите че на всеки му се кара 10 г кола за 5000 лв? И чудно защо не го правят тези дето имат пари.....извратениаци!
  • 74 Иванов

    17 1 Отговор
    Хора, ако нямате усет, не купувайте втора ръка, особено мощна с която някой артоф се е юрил по магистралите и като е започнала да издиша а е шитнал за продажба. Колата трябва да я усетищ, като застанеш до нея и тя да ти проговори, трябва взаимно да се харесате. Вие си мислити, че това е само едно жилезу, ама всяка кола си има и душа. Само внимавайте, че някои коли много лъжат. Като те видят един такъв принципен и започнат да те убеждават, че си им втория и друг шофьор изобщо не ги е докоснал. Тези са най- опасни, даже и венерическа болест могат да ви лепнат. Та пак ви казвам, ако нямате усет, ходете си пеша, а и не виждам какво толкова да си платите на накой монтьор да ви избере някое рено или пежо.
  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 ufo

    9 0 Отговор

    До коментар #5 от "Димитър Юлчев":

    И тук и там е едно и също..като не можеш да си позволиш да си купиш АВТОМОБИЛ не заблуждавай хората...няма евтино и хубаво
  • 77 ufo

    12 0 Отговор

    До коментар #10 от "Траби":

    За каквото си платите ,такова и получавате, така е и при новите автомобили
  • 78 Онзи

    62 0 Отговор

    До коментар #12 от "СссереМ":

    С 620 лв месечна заплата чисто,каква нова кола да си купя.Или ще кажеш като другите,че съм някоя утайка за да вземам такива пари на месец?Работя в "Захарни заводи' Горна Оряховица като машинен оператор/механик/стифчия,работя в отдела за бучки.Хайде кажи ми с 620-30 лв месечно,чисти пари какво да си позволя?Просто някои хора живеят в розов свят и си мислят ,че другите които работят за 600-700 лв са балъци,тъпанари,умствено ограничени,идиоти и т.н,а същевременно ние сме тези които работим в хранително-вкусовата промишленост и Ви произвеждаме това което всеки човек в края на деня се нуждае от.Въпреки това получаваме най-ниските заплати!!!!!

    Коментиран от #85

  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 гастарбайтер

    5 4 Отговор
    Имам лични 2 коли.на 10 и 17 години.японски.бензин и дизел.по принуда работя из чужбините.налага се пинякога да ползвам коли под наем.досега все по на около година и под 10 000км пробег.малолитражки.предимно френски.извенете но сглобката е ужасна.виене като койот.волана и скоростния лост имаш усещане че ще ти останат в ръцете.и няма тяга-все на високи обороти и т.н.не бих си купил такова нещо даже и при изгоден лизинг.яриса ми е почти абитуриент и игнорирайки ужасната пластмаса е в пъти по-добър
  • 81 гастарбайтер

    8 11 Отговор
    Гледам поста над мен.момчето го разбирам с 620-630 лв чисто.при мен чисто ми остават 4000-7000 € при пълен работен месец.и въпреки това колите са ми на 10 и 17 години.не съм космонавт ,нито ядрен инженер.заварчик съм
  • 82 Бен

    9 8 Отговор
    Западнякът купува ли автомобил втора ръка? Не. А защо аз да купувам? Аз да не съм нещо по-долно от западняка? Не съм! Затова не правя изобщо грешката с автомобил втора ръка. Правил съм я тази грешка, но вече не!
  • 83 124-40

    16 7 Отговор
    Българинът е клошар по душа! Само българин може да хвали 10-15 годишен барутник! Хубаво, нямате възможност за нова кола, ок. Купувате употребявана, с изкарана душа. До тук разбирам. Но да ми хвалите тоя...хм...автомобил, някак си е прекалено! Това е все едно да се хвалите и да се гордеете че сте бедняци! В съвременния свят това хич не е за хвалба!
  • 84 гощо

    14 0 Отговор
    Тия дето много надничат,проверяват,водят някакъв ГОЛЯЯЯЯМ специалист с тях те най дебелият изяждат накрая. Аз гледам вътре колата,там се вижда отношението на предишният собственик към колата.
  • 85 Dakataiv

    13 1 Отговор

    До коментар #78 от "Онзи":

    Пич,не му се връзвай на този!Голяма,да не казвам огромна част от всички сме така.Има ги и такива,аз на гастарбайтери внимание не обръщам.Живеят в друг свят.Ние не искаме ли нещо ново,все едно нарочно купуваме на старо!Просто малко да се съобразяват.Абе....да са живи и здрави,но да разберат че всеки се простира според портфейла(дебелината му)!!!
  • 86 JPower

    36 0 Отговор
    Българите със заплати по 600-1000лв. Трябва да инвестират в АК-47, ПОСЛЕ САМО ТРЕПАНЕ НА ПОЛИТИЦИ И ДРУГИ АЙДУЦИ!!! И ЧААААК ТОГАВА ЩЕ МОЖЕ ДА СИ КУПИ НОВА КОЛА!!!!
  • 87 100

    4 1 Отговор

    До коментар #40 от "Koti Puka":

    Много си прав,обаче много остаряха.За съжаление новите са хубави само на външен вид.
  • 88 Даньо

    4 0 Отговор

    До коментар #38 от "МSux":

    Приятелю, казваш сменил си 10 коли досега, но според написаното това е било в рамките на 10 -11 год.
    Значи ти ги сменяш почти всяка година.То за 1 год. естествено,че няма да ти излезе някакъв скъп ремонт.
    Човека горе говореше за покупка на кола,която ще се кара 6 -7 год. примерно.
  • 89 Гошо

    6 4 Отговор
    Както каза един познат търговец от автокъща..
    - Абе взимай я тая стара S-класа!
    Тя е изкарала 7-800 хиляди км, се ще изкара още 100 хил, пък и ти колко ще караш в България
  • 90 Даньо

    4 2 Отговор

    До коментар #53 от "Баба Ванга":

    В големите градове за жалост няма подходяща инфраструктура да се придвижва човек с велосипед.
  • 91 Данчо

    7 2 Отговор
    На старо само ракия и вино
  • 92 Сметка

    2 0 Отговор
    Митсубиши Спейс Рънър, 20 г. цена 6 лв. на ден.
    Тойота Ярис, нова от ТМ Ауто, 22 лв. на ден.

    Включва гориво, еднакво поддържане със съответните гуми, консумативи, застраховки и т.н.

    Естествено двата автомобила са предназначени за различни цели.
    Но нов автомобил, който да замени Рънъра би струвал около 30 лв. на ден.
  • 93 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 94 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 95 Антон 1

    5 1 Отговор
    Факти са най-обектовната и интересна медия !
    Има много статии обогатяващи културата на хората и техните познания в много области на живота !

    За разлика от много медии тук никога няма копираме на статии !

    Всички статии в 0.30 ч. са смислени и лично на мен са ми помагали много !

    Бъдете здрави и щастливи !
  • 96 Lichkana

    6 1 Отговор

    До коментар #30 от "Random":

    Хюндай дръпнаха много братле и са супер евтини за поддръжка.По добре нов Хюндай от колкото стар Баварец, занимавам се с автомобили и авточасти
  • 97 тони

    5 0 Отговор
    Основният проблем при кокупка на кола е, че малко хора спазват правилото колата да струва по-малко от 6 месечни заплати. Взимаш 1000лв - кола за макс 6000лв.
  • 98 Кочето

    5 2 Отговор
    Ей това не можем му разбра на българина-купи някаква бангия на 500000 км. за 10000 лв. и почва да налива ежемесечно по 200-300 кинта за ремонти. Хич не си и помисля че за 5-6000 ще кара нова колица със същите пари дето ще налива в ново внесената кочина .Ама ай че държим на елитни марки...
  • 99 vasik atanasova

    1 2 Отговор
    статия за аматьори
  • 100 Golf II

    4 2 Отговор
    След 1995 година не търсете читав автомобил - само електроника и дори гаранция 7 години да има след като свърши гаранцията ти се разваля някъв датчик за 1500 лева и го хапваш сополив отвсякъде, само дизайн не става трябва и стабилна конструкция здрава механика и почти без електроника. В чужбина хората сменят колата като изтече гаранционният и период точно заради гореописаните причини и това го знае всеки.
  • 101 qwerty

    2 1 Отговор
    Има една автокъща в "Скарто", там колите стоят на паркинг над една година, а цените им не падат. Преди време един Ситроен С3 седя около 2.5 години с цена 4900лв и накрая май го пратиха за скрап. Сега гледам има един ФВ +Сценик и те не са мръднали около 10на месеца. Е как да си купиш такава кола след като трябва и маркучетата на спирачките да сменяш?
  • 102 Рекс

    0 0 Отговор
    Естествено, че ще си взема нова Дачия и след 5г. ще я сменя с по-нова, вместо поредното издухано Ауди или БМВ на назнайно колко км. Ама се иска малко здрав разум и финансова грамотност, каквито на Ганю му липсват! Те румънците отдавна са на този принцип.