Цената не е единственото предимство на автомобила втора ръка. Когато даден модел е на пазара от години, стават ясни слабите му страни и т.нар. детски болести, а това улеснява селекцията и събирането на мнения. Дори когато знае какво иска и вече е направил избора си обаче, купувачът рискува да допусне някоя от най-честите грешки при покупка на употребявана кола.
Недостатъчно средства
Ако не разполагате с достатъчно пари за добър автомобил втора ръка, по-добре отложете покупката. Заемите и лизингът винаги са вариант, но с тях върви и рискът от финансово затъване. Причината е съвсем проста - почти при всяка употребявана кола се появяват проблеми, чието отстраняване струва пари, а затънал в дългове човек има нужда точно от разходи...
Пестене от техническа експертиза
Приятелят "разбирач" и компютърната диагностика понякога могат да хванат някои проблеми при огледа на употребявана кола, но нищо не може да замени пълноценната техническа проверка. Тя не само съставя възможно най-точна картина на състоянието на автомобила, а и прогнозира с доста висока точност предстоящите повреди, което дава козове при пазарлъка с продавача.
Бърза проба
Ако купувате кола, която ще карате през следващите пет години, едно кръгче в махалата не е достатъчно. За съставянето на относително точна представа за техническото състояние е необходим поне 20-30-минутен тест драйв. Желателно е автомобилът да бъде изпробван по лоша настилка, което в България не представлява абсолютно никакъв проблем.
Изгоден бартер
Ако искате да смените "дарака" си с нещо по-новичко, не се хвърляйте на първия изгоден бартер, тъй като продавачът най-вероятно цели същото като вас. Дори да знаете, че по колата ви няма здраво място, за други състоянието ѝ може да не изглежда толкова зле. В такива случаи готовността за сделка дори с доплащане говори достатъчно какво се опитват да ви пробутат. Добре е да се отдели повече внимание на датата на обявата и профила на продавача.
Екзотика
Коленете ви се подгъват при вида на Alfa Romeo Brera или се изкушавате от онзи Cayenne, който струва колкото нова Dacia? По-добре се откажете навреме преди да започнете да се чудите с какво да напазарувате в бакалията и как да платите наема. Или купувате нов екзотичен и скъп за поддръжка автомобил, или се спирате на по-проста и надеждна кола на старо. В противен случай рискувате наистина сериозни финансови проблеми.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Lodkarq
Коментиран от #6, #62, #67
11:34 28.06.2018
2 654654
11:35 28.06.2018
3 756
11:36 28.06.2018
4 DiStefano
Коментиран от #59
11:53 28.06.2018
5 Димитър Юлчев
Коментиран от #7, #38, #76
11:53 28.06.2018
6 123
До коментар #1 от "Lodkarq":
Напълно правилно. Особено ако БМВ-то ти е някакъв дръгел до 2010 г. на неустановен брой километри, няколко пъти пребоядисвано, иначе в отлично състояние и с фул екстри, каквито всъщност са 99% от новия внос... Дори Дачия е пъти по-добре от подобни морги...Коментиран от #14
11:55 28.06.2018
7 Лост
До коментар #5 от "Димитър Юлчев":
Не е задължително всичко да е боклук. Първо имаш директни вносители на платформи- свързваш се с тях и ти внасят, второ имаш хора прибиращи се от чужбина с кола, която обикновено е ок за да мине 2000 км, трето имаш хора продаващи си колите които искат да ги сменят с нещо по-ново, а колите им са си наред. Вярно на фона на целия пазар това е малък %, но ги има. Ако се внимава при избора може да се вземе евтина и добра кола и у нас, но друг въпрос е, че ако държиш на определена марка и модел с определени екстри може да почакаш повече от година докато я намериш. Ако обаче искаш кола да кажем за 3-5 хиляди и си склонен да търсиш между 5-6 марки и между 10 модела шанса ти става доста по-голям и може за 2-3 месеца да си намериш кола. Първо правило- задължително гледайте салона и ръждите пробега си лични най-добре от волана, скоростния лост, шофьорската седалка и педалите. Второ по възможнсот избирайте кола докарана на самоход от човек, който иска да я продаде бързо и да отиде за нова, тоя човек няма изгода да седне да я прави да губи време, той е избрал обикновено сносен вървежен модел в адекватно състояние за да си дойде с нея. Трето винаги се пазарете, обикновено цените в мобилето са между 300 и 1000 лв завишени в зависимост от пазарната цена на колата. Задължително гледайте дали има катализатор, търговец оставил катализатора не е клошар, което говори за известна доза професионализъм. За двигателя вече е пълна магия щото с тия добавки дето ги има сега всеки двигКоментиран от #66
12:14 28.06.2018
8 Хахаха
12:17 28.06.2018
9 Форда
Коментиран от #61
12:32 28.06.2018
10 Траби
Коментиран от #37, #77
12:37 28.06.2018
11 пост
12:50 28.06.2018
12 СссереМ
Коментиран от #27, #56, #78
12:55 28.06.2018
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Lodkarq
До коментар #6 от "123":
Всъщност коментара ми беше ироничен, не бих заменил БМВ за Дачия ако ще БМВ-то да се троши всеки месец.Коментиран от #20, #21, #44
13:09 28.06.2018
15 Онзи
13:10 28.06.2018
16 Шофьор
13:11 28.06.2018
17 Тодор
13:14 28.06.2018
18 Никога БМВ
Коментиран от #48
13:21 28.06.2018
19 Пернииик
13:22 28.06.2018
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Антон
Само наш ганя се хвали на гол тумбак с чифте пищови, иска вечната кола, която се поддържа с крадени части от автоморга, а тези части са краднати от друг ганя, скубе каталозатори, чипосва и се надлъгва с другите ганьовци, кой е по-велик защото как на него разбирача, инжинера от завода ще му каже кога и къде да си смени маслото, и какво каско да си направи
После виже едните как живеят и другите , и си направете изводите
Коментиран от #26, #32
13:34 28.06.2018
23 бедни сме и това е
Една нова Дачия с климатик и някоя друга екстра отива на 25 бона! За два пъти по малко пари може да се купи втора ръка по висок клас, много по луксозна и по здрава кола.
Примерно за 12-14 бона има мерцедеси Ц-класа 2007-2009 година някъде, които са много повече кола, макар, че са на 300-400 хил. в най-добрият случай, на 200 хил. тая цедка е току що разработена, докато от Дачията няма да е останало нищо. Да не говорим за конфорта и радостта от шофирането.
Коментиран от #47, #58
13:35 28.06.2018
24 Някой
Ако в колата има части, които са сменени с ментета преди продажбата и особено в двигателя никой сервиз няма да открие абсолютно нищо и след кратко време човека ще се вайка и чуди какво да прави.
13:36 28.06.2018
25 smeh
Коментиран от #34
13:39 28.06.2018
26 бедни сме и това е
До коментар #22 от "Антон":
Така е, много си прав, така правят на Запад, примерно Белгия, Германия, но Дачията не е евтина за нашия стандарт, за това хората си купуват втора ръка, защото нямат пари.За колит евтора употреба е важен късмета, но по качествените коли, тези от по високия клас издържат много повече километри .
Втора ръка маркова кола, излиза много по евтино от някоя лагерна количка, като Дачия Сандеро или Рено Клио, а и качеството, сигурността и удовлствието е много по голямо. Тогава, защо да купуваме кенеф втора радост?
Коментиран от #36, #69
13:40 28.06.2018
27 Random
До коментар #12 от "СссереМ":
Абе да те питам, ти нали уж беше някакъв ИТ спец?13:53 28.06.2018
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Човек
Един живот се живее и човек не трябва да се лишава от нищо, което иска и може да има...
Коментиран от #31
14:12 28.06.2018
30 Random
До коментар #28 от "Да бе":
Имам един приятел дето се хвали че много разбирал...Кара Хуйдай Акцент и вика че било по-добро от БМВ и Мерц.
Коментиран от #96
14:22 28.06.2018
31 Random
До коментар #29 от "Човек":
Така де, затова по-добре втора ръка висок клас отколкото нов нисък. Естествено, най-добре е нов висок клас, ама пари нема.Коментиран от #49
14:24 28.06.2018
32 селянин
До коментар #22 от "Антон":
А бе,що гледаш в канчето на комшията,кво яде..оди при него да ти сипе допълнително,като ти не харесва,що дириш тука..ама си много дърт и не ставаш за терминал 1,амън от паранойчни акълии,он че ми каже къде е пръчката за маслото.14:28 28.06.2018
33 ....дада
14:50 28.06.2018
34 Академик Неделчев
До коментар #25 от "smeh":
Ами не не намалят цените,защото в повечето случаи цените са пакетни,т.е.е с по-читава кола върви и кочина.14:52 28.06.2018
35 Коня на Оня
Аз лично пари за нова кола нямам. Пари за лизинг за нова кола също нямам. И затова всички коли, които съм карал и тази, която сега карам са все на старо и все ВАГ. Тази (октавията) ми е 4-тата кола . На всеки в такова положение му е ясно, че след покупката на такава кола започва да я прави. Затова ВАГ - има всичко и всичко е евтино.
Има една поговорка - Нищо не съм взел, но и нищо не съм дал. Важното е да на одим пеши :)
15:27 28.06.2018
36 селянин
До коментар #26 от "бедни сме и това е":
Комшията си взе,,Yaris,,лагерна количка от нисъкио клас не слаза от нея,взе я на,,слепо,,смени масло и филтри,кайшо не го е пипал,що уж са го смемнили с водната помпа,още не се е скинал..сигурно що е Toyota.15:40 28.06.2018
37 оренда
До коментар #10 от "Траби":
Верно бе Траби. Те само за диларите ги бракуват нарочно не им режат номера на рамите и не им унищожават документите след бракуването тия мошенници европейците. Првят пакети и по един автовоз за 1000 евра им го дават, пък да не говорим колко други стоки прекарват с колите мале мале...15:52 28.06.2018
38 МSux
До коментар #5 от "Димитър Юлчев":
Тоз пък, купил съм си 10 коли от България. Не съм имал проблеми . Като си харесам дадена марка влизам във форума и почвам да чета , кой двигател се препоръчва , каква скоростна кутия и т.н. 8 от 10 коли са ми били здрави. Един Фиат Мареа ме разплака(късаше пистов ремък през 1 месец и нямаше кой да го оправи, уж крива ролка, сменям ролките, след един месец пак, на 5тия път го продадох ) и един Голф дето го купих от приятел на баща ми и това ми бяха първите коли. След това вече близо 7-8 години не съм имал проблем с кола , даже не ги карам и на диагностика, но това е с уговорката , че не карам луксозни коли дето имат много неща за чупене. Ако си взимам S klasse ще я закарам на диагностика.Коментиран от #88
16:02 28.06.2018
39 нов внос
Коментиран от #52, #70
16:05 28.06.2018
40 Koti Puka
Коментиран от #42, #87
16:19 28.06.2018
41 Тодор
16:46 28.06.2018
42 селянин
До коментар #40 от "Koti Puka":
Я па знам за още две по здрави коли..Supra i Carina и двете серино са с чугунени блокове и ковани бутала.. За ауди 80 плюс..поцинковано купе, а 1,9 дизел немам думи,Е-124-персон и половина за двама в гората,широко и удобно.А па дизела е чуден,особено звука,чуваш буталото кога е горе и доле.такива коли нема сега.17:07 28.06.2018
43 личен избор
които пишете против BMW сте карали такава или си говорите по инер-
ция.Моето го купих на 111 111км при мен има 40 000+ и три години.
Освен смяна на масло и гуми не съм пипал друго и както писа един колега за Дачия и Шкода не го сменям.
17:47 28.06.2018
44 123
До коментар #14 от "Lodkarq":
Всъщност разбрах, че коментарът ти е ироничен и това което съм написал не е за да те подкрепя, но явно ти е трудно да го разбереш, като ти гледам този коментар. В Германия доста сериозни бизнесмени карат БМВ, особено 7-ма серия. Движат се бавно и достолепно и автомобилите им изглеждат като тях - скъпи и лъскави. Тук с малки изключения, типичния БМВ фен е някакъв див комплексар, който като се е качил на малко по-мощен автомобил и е на писта от Формула 1. 90% от БМВ-тата по улиците са разпадащи се морги, чийто собственици още малко ще почнат да ги тикат през дупките по пода, ама като подадат газ и става рев и трясък. Вероятно е защото нямат пари да си сменят изгнилите гърнета. Та вместо това, предпочитам да виждам хора каращи Дачии, още по-добре Шкоди и Фолксвагени, което показва, че имат поне малко ум в главите си.18:19 28.06.2018
45 Чичоолу
18:21 28.06.2018
46 Жълтурко
До коментар #13 от "пиу пиу":
Жената може да е втора употреба, но колата никога! :)18:24 28.06.2018
47 Borislav Popov
До коментар #23 от "бедни сме и това е":
Че нали точно тия Ц- класи като и А и В - са със двигател на Рено /Дачия/!!!По добре тогава една нова Дачия отколкото Мерцедес със същите двигатели .
18:26 28.06.2018
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Dda
До коментар #31 от "Random":
Dabe i cql jivot remonti imaistori bes krai18:33 28.06.2018
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 до жълтурко
18:38 28.06.2018
52 Шансу Имамов
До коментар #39 от "нов внос":
Глуподти ората дето не са се качвали на бъварката не знаят кво е кеф,ама тряя да има евро за тая работа,карайте си пунтотата и трайте18:54 28.06.2018
53 Баба Ванга
Коментиран от #90
18:56 28.06.2018
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Румен
19:39 28.06.2018
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 ЪкЪл
Само 100% история за пробег, удар, собственик и т.н. с две години пълна гаранция. Или нови.
20:04 28.06.2018
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 И аз така
До коментар #4 от "DiStefano":
Сменям Тезиса за Дачия, обаче да е без климатик, да харчи по-малко.20:05 28.06.2018
60 ссср
1.БМВ
2.Опел
3.Ауди
4.VW
20:11 28.06.2018
61 Ескорт
До коментар #9 от "Форда":
Разбира се ако няма номер двигателя значи е чисто нов на500 000.Като видиш лъскарка без драскотини модел отпреди 15 години на “хубава“” цена бягай далеч20:25 28.06.2018
62 Kuhara
До коментар #1 от "Lodkarq":
Много оригинално20:28 28.06.2018
63 Sliven
А бе пич ти добре ли си...? Аз си докарах от Берлин Thesis 185 коня турбо бензин страхотен Италиански Майбах, страхотна возия!!
Класика в жанра,но с една подробност че на мен ми я подариха!!
20:30 28.06.2018
64 Бай Онзи
Коментиран от #68
20:45 28.06.2018
65 ГОСТ 1
20:59 28.06.2018
66 Антон 1
До коментар #7 от "Лост":
Човека ясно каза и имаше предвид , български “търговци “ на коли !Всички една майка ги е раждала !
21:06 28.06.2018
67 А БЕ
До коментар #1 от "Lodkarq":
БМВ И ЗА МОСКВИЧ ДА ГО ЗАМЕНИТЕ ПАК Е ИЗГОДНО!21:14 28.06.2018
68 stan
До коментар #64 от "Бай Онзи":
кола и жена на късмет, аз си взех нисан за 2,500 макар и 15 г и излезе много 4итава, дори бяха забравили табелката за смяна на маслото в австрия с показанията на км.а маслото бе за 15000 км пробег по добре японска кола с по малко електроника21:14 28.06.2018
69 Амтон 1
До коментар #26 от "бедни сме и това е":
Аз никога не съм имал нова кола . Купувам ги в гаранция още , но не нови ! Ще ти кажа обаче ,че въобще не си прав . Според мен даже никога си нямал “маркова “ кола , втора употреба на 200-300 Хил.км ! Тия дето са си купили Мерцедеси и БМВ -та на тия километри гоненсрам да пишат тука какво е последвало !21:30 28.06.2018
70 Антон 1
До коментар #39 от "нов внос":
Моето го купих на 1.5 г -гаранционно от дилър в Германия !Как е ?
21:33 28.06.2018
71 Воиводта от Чавдар
21:48 28.06.2018
72 Skk
Коментиран от #73
21:59 28.06.2018
73 стефчо
До коментар #72 от "Skk":
Според материалното състояние е всичко,защо мислите че на всеки му се кара 10 г кола за 5000 лв? И чудно защо не го правят тези дето имат пари.....извратениаци!22:14 28.06.2018
74 Иванов
22:19 28.06.2018
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 ufo
До коментар #5 от "Димитър Юлчев":
И тук и там е едно и също..като не можеш да си позволиш да си купиш АВТОМОБИЛ не заблуждавай хората...няма евтино и хубаво00:04 29.06.2018
77 ufo
До коментар #10 от "Траби":
За каквото си платите ,такова и получавате, така е и при новите автомобили00:31 29.06.2018
78 Онзи
До коментар #12 от "СссереМ":
С 620 лв месечна заплата чисто,каква нова кола да си купя.Или ще кажеш като другите,че съм някоя утайка за да вземам такива пари на месец?Работя в "Захарни заводи' Горна Оряховица като машинен оператор/механик/стифчия,работя в отдела за бучки.Хайде кажи ми с 620-30 лв месечно,чисти пари какво да си позволя?Просто някои хора живеят в розов свят и си мислят ,че другите които работят за 600-700 лв са балъци,тъпанари,умствено ограничени,идиоти и т.н,а същевременно ние сме тези които работим в хранително-вкусовата промишленост и Ви произвеждаме това което всеки човек в края на деня се нуждае от.Въпреки това получаваме най-ниските заплати!!!!!Коментиран от #85
00:33 29.06.2018
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 гастарбайтер
01:41 29.06.2018
81 гастарбайтер
07:11 29.06.2018
82 Бен
07:19 29.06.2018
83 124-40
07:33 29.06.2018
84 гощо
07:51 29.06.2018
85 Dakataiv
До коментар #78 от "Онзи":
Пич,не му се връзвай на този!Голяма,да не казвам огромна част от всички сме така.Има ги и такива,аз на гастарбайтери внимание не обръщам.Живеят в друг свят.Ние не искаме ли нещо ново,все едно нарочно купуваме на старо!Просто малко да се съобразяват.Абе....да са живи и здрави,но да разберат че всеки се простира според портфейла(дебелината му)!!!08:11 29.06.2018
86 JPower
09:36 29.06.2018
87 100
До коментар #40 от "Koti Puka":
Много си прав,обаче много остаряха.За съжаление новите са хубави само на външен вид.09:51 29.06.2018
88 Даньо
До коментар #38 от "МSux":
Приятелю, казваш сменил си 10 коли досега, но според написаното това е било в рамките на 10 -11 год.Значи ти ги сменяш почти всяка година.То за 1 год. естествено,че няма да ти излезе някакъв скъп ремонт.
Човека горе говореше за покупка на кола,която ще се кара 6 -7 год. примерно.
10:55 29.06.2018
89 Гошо
- Абе взимай я тая стара S-класа!
Тя е изкарала 7-800 хиляди км, се ще изкара още 100 хил, пък и ти колко ще караш в България
11:07 29.06.2018
90 Даньо
До коментар #53 от "Баба Ванга":
В големите градове за жалост няма подходяща инфраструктура да се придвижва човек с велосипед.11:07 29.06.2018
91 Данчо
12:11 29.06.2018
92 Сметка
Тойота Ярис, нова от ТМ Ауто, 22 лв. на ден.
Включва гориво, еднакво поддържане със съответните гуми, консумативи, застраховки и т.н.
Естествено двата автомобила са предназначени за различни цели.
Но нов автомобил, който да замени Рънъра би струвал около 30 лв. на ден.
14:40 29.06.2018
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 Антон 1
Има много статии обогатяващи културата на хората и техните познания в много области на живота !
За разлика от много медии тук никога няма копираме на статии !
Всички статии в 0.30 ч. са смислени и лично на мен са ми помагали много !
Бъдете здрави и щастливи !
20:19 29.06.2018
96 Lichkana
До коментар #30 от "Random":
Хюндай дръпнаха много братле и са супер евтини за поддръжка.По добре нов Хюндай от колкото стар Баварец, занимавам се с автомобили и авточасти21:44 29.06.2018
97 тони
22:03 29.06.2018
98 Кочето
22:15 29.06.2018
99 vasik atanasova
00:55 30.06.2018
100 Golf II
02:58 30.06.2018
101 qwerty
07:48 30.06.2018
102 Рекс
18:13 15.09.2018