14 979 81

Това е новата спортна Lada

Радослав Славчев

Руският автомобилен производител АвтоВАЗ представи най-наточеното изпълнение от семейството Vesta. Вариантът получава приставката Sport към моделното си име и се отличава външно по новите брони, задния спойлер и снижения с 16 мм клиренс.

Освен броните и спойлера Lada Vesta Sport разполага и с раздути калници, стилизиран псевдо дифузьор отзад и с раздвоена ауспухна система. Аеродинамични прагове и 17-цолови лети джанти завършват екстериорната картина на Lada Vesta Sport.

Шасито на модела също е преработена с цел по-добра управляемост. Монтирани са специални амортизационни стойки, а дампферните настройки са различни. Спирачната система на спортния седан също е подобрена.

Измененията са свързани с монтаж на спирачни дискове с по-голям диаметър. Под капака на Lada Vesta Sport е разположен 1.8-литров мотор. Точната му мощност все още не е известна, но се очаква тя да е в диапазона 122 - 145 конски сили.

Агрегатът е снабден с нови разпределителни валове и е пренастроена системата за газоразпределение. Двигателят работи съвместно с петстепенна механична скоростна кутия. Максималният въртящ момент се предава на предните колела.

Всичко това ще позволява на автомобила да ускорява от 0 до 100 км/ч за 9.6 секунди. Публичният дебют е насрочен за август тази година. Автомобилът ще бъде показан на живо по време на автомобилното изложение в Москва.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Виктор
    Отговор
    1 10:31  11.07.18
    Браво на братушките. Аз карам Гранта от 6 години и съм страшно доволен.
  • Kcaniba
    Отговор
    2 10:32  11.07.18
    от 0 до 100 9,6 секунди без коментар

    Коментиран от #51

  • koki
    Отговор
    3 10:33  11.07.18
    от 0 до 100 км/ч за 9.6 секунди Целият спорт се е събрал тук.

    Коментиран от #4, #33, #36

  • Семов
    Отговор
    4 10:35  11.07.18

    До коментар #3 от "koki":

    Ти колко пъти си карал на рали? При рали не е важно ускорението, защото правите участъци са малко. Важни са други показатели!

    Коментиран от #7, #8, #67


  • Бат Дони
    Отговор
    5 10:43  11.07.18
    Пак нещо като нищо

    Коментиран от #6

  • 6 10:45  11.07.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Спорт друг път
    Отговор
    7 10:56  11.07.18

    До коментар #4 от "Семов":

    Семов що ходиш да се излагаш като кифладжия. Тази кола нито ще е лека нито ще е мощна по-просто казано не е за спорт! Иначе изглежда много добре и има прилична динамика но за нормална кола. Това спорт трябва да го махнат и всичко ще е ОК.
  • sra
    Отговор
    8 10:57  11.07.18

    До коментар #4 от "Семов":

    Я сега вземи си прочети какво написа, че е пълна глупост. Точно, защото има завои е нужно ускорение, а не да достига топ скорост след 2 месеца ускорение...
  • Велислав
    Отговор
    9 11:04  11.07.18
    Изглежда добре, приятен външен вид. Най-красивата Лада създадена някога. Само това sport да се махне от заглавието и всичко е точно. Прекрасна кола, но не и спортна.
  • Марин Шофера
    Отговор
    10 11:05  11.07.18
    Много си е добре колата, в пъти по-добре от трошливите ви А3-ки и бавните е46-ци :Д ;) :О ;) :ДД

    Коментиран от #19

  • Чеп
    Отговор
    11 11:19  11.07.18
    Най-добре се е получил псевдо дифузьора отзад!
  • Kcaniba
    Отговор
    12 11:21  11.07.18
    Колелата ускоряват по-бързо бре другари!
  • ГОУСТ
    Отговор
    13 11:37  11.07.18
    Разбира се че е спорт бе тикви.Спорт е спрямо стандартния модел.Да не би да се сравнява с ево 10.Смотаняци.Това че няма характеристиките на други спортни автомобили не значи че в моделната гама не е спорт!Хайде залягайте над географията за 6 клас и не се занимавайте с неща които не вдявате.Сукалчета смотани.

    Коментиран от #17

  • 14 11:37  11.07.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Поляка
    Отговор
    15 11:39  11.07.18
    Освен псевдо-дифузьора, тази кола и всичко друго руско е псевдо

    Коментиран от #62

  • Голям Слон
    Отговор
    16 11:40  11.07.18
    Те вървят напред. Ние сме тези, които не само, че не стоим на едно място, но и даже постоянно назадваме. Не знам кой какво очаква. Лично аз правя разлика между "sport" и "race". 1.8 със 145 к.с. съвсем не е зле. Сестра ми кара Корола точно с такъв двигател. Верно, 13 годишна вече. Но пък за руския пазар мощността и обема е съвсем приличен. Даже над средното необходимо за страната. Браво!
  • Замълчи по добре палячо
    Отговор
    17 12:07  11.07.18

    До коментар #13 от "ГОУСТ":

    ХаХа ти падаш от Венера джендъре така че ти е простено. Няма как да слагаш някакво име на кола което само ще предизвика смях. Какъв спорт какви 5 лева като всяка кола в света след 2015 е по-бърза от тази кола??????

    Коментиран от #18, #41

  • Голям Слон
    Отговор
    18 12:09  11.07.18

    До коментар #17 от "Замълчи по добре палячо":

    Понеже вече дадох за пример Тойота корола, погледни линка по-долу. Година 2016-та.. 1.8, 140 коня. От 0-100 оставям на теб. https://avtomarket.ru/catalog/Toyota/Corolla/59840/

    Коментиран от #23

  • Никой
    Отговор
    19 12:13  11.07.18

    До коментар #10 от "Марин Шофера":

    318и от 2000г има повече спорт и динамика от това ;) Поне изглежда добре, това си могат хората, щом си се продава в странат им. Дано не очакват с нея да разтърсят световния пазар.

    Коментиран от #20, #45

  • Голям Слон
    Отговор
    20 12:20  11.07.18

    До коментар #19 от "Никой":

    https://avtomarket.ru/catalog/BMW/3-seriya/2082/ 12 секунди е по-добре от 9, нали?

    Коментиран от #26

  • А кой
    Отговор
    21 12:46  11.07.18
    А кой ще го купува това нещо, разбира се ако го произвеждат серийно.

    Коментиран от #38

  • Иван
    Отговор
    22 13:01  11.07.18
    Публикувано във факти.бг: с петстепенна механична скоростна.. Мисля че 5 предавки беше постижение в края на 80-те нач. на 90-те години. Ако се не лъжа сега сме 2018. Тези хора в кой век живеят? И много други неща като показатели има, който може да се коментират, но ми се струва, че 5 предавки е най-архаичното от всички.

    Коментиран от #52

  • Замълчи по добре палячо
    Отговор
    23 13:10  11.07.18

    До коментар #18 от "Голям Слон":

    Какво ми даваш Королата за пример която е символ за спъната кола? Дори и тя ускорява колкото спортната лада. Толкова ли не можа да проумеееш че да имаш няколко двигателят или с различна кубатура и ли с една кубатура но форсиран не те прави спортист. Просто това е една по-мощна лада, няма смисъл да слагаш СПОРТ щото е смешна на фона на другите. Моят дизелов тромав СУВ е по-голям спортист от това нещо.

    Коментиран от #25

  • Искам съвет
    Отговор
    24 13:11  11.07.18
    Моля някой който разбира да ме посъветва кое е по - добре - нова Лада за 20 000 лв или някоя премиум кола за същите пари, но на повече години?

    Коментиран от #29, #35, #80, #81

  • Голям Слон
    Отговор
    25 13:21  11.07.18

    До коментар #23 от "Замълчи по добре палячо":

    Хм, много интересно ми е какво очакват хората от 1.8 двигател? Чудеса? Не бих нарекъл Королата спъната. Сега, ако някой е 7-ми собственик, тогава може. Сестра ми е първи владелец на "невървящата" Тойота. Но гледам тук бая народ "мери" от 0-100 след като включи на трета предавка. Успех на всички в споровете. Преставам да си губя времето.

    Коментиран от #31

  • 26 13:21  11.07.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Гост
    Отговор
    27 13:21  11.07.18
    Чудо невиждано!!! 120до145кс!!!! И на това му викат "Спорт"!!!! Че и някой тук викат "браво" "супер"!?????? Стоя ,чета и не мога да проумея?? Айде едните толкова им са умствените и технически способности,но да се хвалят с това,не го разбирам. Другите,тук които пишат тук и журналисти и коментиращи, на луди ли се правят че и нас искат да направят на луди. Ама как да стане не знам??? Аз карам вярно вече 9 годишен автомобил който заводски е почти 300 кс !!! След леко доработване(чип) е на доста над 300кс! И пак казвам това ми е семейната кола, и не е версия"спорт",но според принципите на тук пишещите трябва да е от рода "хипер спорт". Та интересно ми е оплюваните от вас джендърски и къаварски производители които правят наистина спортни автомобили по 600-700кс как трябва да ги кръщават?? Можеби "Супер Хипер Мега Яко Спорт"?? И моля не ми слагайте само - ,а ми отговорите.

    Коментиран от #39, #69

  • robur
    Отговор
    28 13:27  11.07.18
    Глупаци колата е направена с една цел да може да се купува от обикновени хора за тия пари това предлагат а баровците карат други коли и с други цени
  • Руското посолство
    Отговор
    29 13:30  11.07.18

    До коментар #24 от "Искам съвет":

    Премиум да! Но не и някоя малка малолитражка, още повече пък и руска барака.
  • пост
    Отговор
    30 13:38  11.07.18
    Тези ръбове на калниците не знам, за какво са. Просто да има...
  • Замълчи по добре палячо
    Отговор
    31 13:38  11.07.18

    До коментар #25 от "Голям Слон":

    Ти бъркаш кола за нормално каране на която 7-10 сек е ОК аз също съм семеен и не ми трябва повече няма да лашкам децата си като картофи и кола на която слагаш емблемата СПОРТ!!!! За да го сложиш трябва да има поне 200 коня и то за коли под 1500кг за по тежките спортисти дори над 300 коня. От 1.8 спокойно се вадят 200 коня без да се замислиш.
  • газо
    Отговор
    32 13:43  11.07.18
    Лада, ама спортна...спортна ама, Лада...такова животно нема!
  • диреци храсти и пънове
    Отговор
    33 14:02  11.07.18

    До коментар #3 от "koki":

    да, ама после няма спиране!
  • ккк
    Отговор
    34 14:07  11.07.18
    Преди около 40 години може би,МОЖЕ БИ,щеше да се води спортна и бърза!145 коня,стига ве хора,ако не беше трагично,щеше да е смешно!Тая Лада с моята 17 годишна Бора ще я правя за смях където я барна!
  • мюмюн
    Отговор
    35 14:07  11.07.18

    До коментар #24 от "Искам съвет":

    Като ни санираха блока, един mango разправял на майка ми: ''купих си Ауди, ново, от магазина, за 22 000лв. , ама даде много ЕФЕКТИ''.
  • гнида
    Отговор
    36 14:19  11.07.18

    До коментар #3 от "koki":

    Нали ти е ясно , че тези правят страшни ракети и подводници ..... Като за първата им спортна кола не е зле ......
  • СССР
    Отговор
    37 14:31  11.07.18
    Другари и другарки пак ли сме на картинки и мултики … :(
  • до А кой
    Отговор
    38 14:35  11.07.18

    До коментар #21 от "А кой":

    Как кой - тука малко руски подлоги ли има - ще събират цял живот копейки за тоя спортен Москвич ...

    Коментиран от #40

  • Иван
    Отговор
    39 14:43  11.07.18

    До коментар #27 от "Гост":

    Ти си изключение! Впрочем, колко са хората в България с автомобил над 300 к.с.? А в Русия? Сигурно сте не повече от 1000 души в български условия. А защо не погледнеш на нещата от страната на фактите - масов автомобил, шофиран предимно в Русия, чиято нормална мощност е от около 86-87 к.с. и шофиран от съвсем обикновени хора с желание да се придвижат от точка А до точка Б и евентуално да вземат със себе си багаж? За представител на такава марка автомобили 122 до 145 к.с. е съвсем приличен резултат , особено като се има предвид, че Лада не е популярна никъде другаде по света, освен в бившия СССР. Отделен въпрос е за какво ти е този автомобил - нито си изявен състезател, нито нищо. В общи линии все едно да имаш мотора на Валентино Роси, но да не умееш да караш. Човек би се запитал: "И какво?". Или да ти подарят болида на Михаел Шумахер, с който ще си звезда само между циганчетата на село, щото болида не прави пилота...

    Коментиран от #60

  • 40 15:01  11.07.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 41 15:17  11.07.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Замълчи по добре палячо
    Отговор
    42 15:21  11.07.18

    До коментар #41 от "морския":

    То се вижда кой кой е коментар без смисъл само да си начешеш егото, е стесни ли ти се задника след този коментар, едва ли оставаш си същият пасивен идиот.
  • син заек
    Отговор
    43 15:29  11.07.18
    Оставяйте ги тези руски таралясници. Напишете нещо за последните спорт версии на Булгаррено или РоувърБГ - евроатлантическа солидарност в действие.
  • гост
    Отговор
    44 15:52  11.07.18
    Веста остава с 10х.лв по-евтина от останалите производители със сходни характеристики, така че си струва да се опита с нея.
  • 45 16:04  11.07.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ккк
    Отговор
    46 16:05  11.07.18
    Оставам с впечатление,че рашките плащат на този сайт всеки ден да пускат някаква статия за нещо руско,първо,мега,яко,единствено,уникално!
  • Zooropa
    Отговор
    47 16:50  11.07.18
    Някога сглобявахме Рено в Пловдив. По едно време Москвич в Ловеч. После се пробваха да правят Роувъри във Варна. Естествено, силно подцениха българския пазар. Или може би надцениха?! Последваха китайските коли на ГГ, които само по себе си идваха сглобени в контейнери :-))) Заводът вече не работи. Автомобилната индустрия в България винаги е била пълен крах. К-Р-А-Х!!! Тръгнали сме да се подиграваме на руснаците. Имаме правото да го правим, когато в България започне да се прави нещо достойно. И най-вече да се задържи. Защото от простотия и лакомия винаги сме докарвали до руини всичко започнато.

    Коментиран от #79

  • Filo
    Отговор
    48 17:14  11.07.18
    Поредния мъртво роден руски отпадък. Какво си губите времето да го коментирате. Това е ясно, че няма да се продава, само съветските подлоги се правят, че не им е ясно, горкичките.
  • Filo
    Отговор
    49 17:16  11.07.18

    До коментар #45 от "Марин Шофера":

    Леле мале какъв разбирач си, нямам думи. Даже си и грамотен.
  • гост
    Отговор
    50 17:40  11.07.18
    Добре де, Веста е 20х.лв , а Рено, Ситроен или Фиат започват с асматични 80кс двигатели с цени от над 25х.лв.
  • незнайко
    Отговор
    51 18:07  11.07.18

    До коментар #2 от "Kcaniba":

    ( от 0 до 100 9,6 секунди без коментар ) Правилно сте написал ! Това за спортен вариант е много зле !!! Иначе има два ауспуха което "плаши" всеки пред когота се движи !!!
  • незнайко
    Отговор
    52 18:19  11.07.18

    До коментар #22 от "Иван":

    Инженерите са преценили, че 5 предавки са достатъчни стига да са правилните за тази кола. Карам Волво S60 170 кс. с 5 степенна кутия производство 2008 година и наистина няма нужда от повече предавки !!!

    Коментиран от #53, #54

  • Знайко
    Отговор
    53 18:27  11.07.18

    До коментар #52 от "незнайко":

    А нееее хич няма нужда. Даже една скорост още по-добре само дето не е електричка ама карай.
  • Знайко
    Отговор
    54 18:30  11.07.18

    До коментар #52 от "незнайко":

    Между другото сега разбрах колата щяла да вдига максимална скорост 111 км/ч затова беше прав, не и трябват повече от 5 скорости.
  • ТОЧКАТА
    Отговор
    55 18:57  11.07.18
    Правилно са преценили и ПТП го доказват....Да сте видели зверски катастрофи с ,,ЛАДА,,????
  • 56 19:02  11.07.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Горублянския
    Отговор
    57 19:09  11.07.18
    Кво се прайте на интересни бе тъпаци? Спорт е модификацията .Опел Астра от 95 година ,като има модификация спорт ,пък е с 1.6 моноинжекция? Като е спорт , не значи трябва да се състезава във Ф1

    Коментиран от #58

  • Знайко
    Отговор
    58 19:30  11.07.18

    До коментар #57 от "Горублянския":

    Тя астрата на нивото на тази Лада. Тоест Ладата върви 23 години назад от Опел, не е зле:)))
  • Спиро
    Отговор
    59 19:45  11.07.18
    Добре им се отразява Рено. Не виждам нищо лошо в това, накрая и руснаците да започнат да произвеждат нещо прилично. Само ракети и бомби са им в главите. С територия като тяхната си е направо задължително да правят и коли. Нека имат цели и идеали, малко по-различни от Армати.
  • Гост
    Отговор
    60 20:09  11.07.18

    До коментар #39 от "Иван":

    1000 човека в България с автомобили над 300кс???? Ти нормален ли си? И в кой свят живееш? И не не съм нито автомобилен нито уличен състезател, просто обичам да карам по динамично! Но не беше смисъла на поста ми , а той е че за някаква барака 120 кс и слагат надпис "Спорт". А защо не е разпространена марката Лада сред цивилизования свят се замисли?

    Коментиран от #78

  • Митака
    Отговор
    61 20:23  11.07.18
    Много ревете ама за парите на тази Лада може да си купите само Логан. Табелка спорт се слага и маха даже на комшията циганин на варбурга пише спорт. Перфе изглежда за ежедневка. Карайте си 10 годишните курници на 300к км НОВВНОС убити от бой и си трайте за ладичката

    Коментиран от #63

  • Дони
    Отговор
    62 20:37  11.07.18

    До коментар #15 от "Поляка":

    Същото смятах да напиша !
  • Дони
    Отговор
    63 20:43  11.07.18

    До коментар #61 от "Митака":

    Прав си те да много търсени " новите Лади" като гледам всеки 3 - ти Лада кара.Я се огледай около теб.Такава кола само подарък , ама и тогава не съм сигурен дали ще седна в руското тезгере.
  • dsadasdas
    Отговор
    64 21:05  11.07.18
    Спортната версия на ладата е по-слаба от обикновените версии на други седани. Излагат се.
  • 65 21:08  11.07.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • onq s konq
    Отговор
    66 21:08  11.07.18
    ВСЕКИ ТРЕТИ КАРА ЛАДА!...В Русия.ЩЕ СЕ КУПУВА И ТОЯ МОДЕЛ ЕСТЕСТВЕНО!В Русия.А КОЛАТА СИ Е СПОРТНА ОТВСЯКЪДЕ!За хората признаващи Шахмата за спорт.

    Коментиран от #71

  • асддса
    Отговор
    67 21:10  11.07.18

    До коментар #4 от "Семов":

    Ти чул, недочул даваш акъл тука. Ами като излязат от тези завои какво трябва да наприви, да се влачи до следващия ли ? Рали колите ускоряват като формула 1, и при това не на асфалт.
  • hfij
    Отговор
    68 21:53  11.07.18
    Много капацитети има браво.Ама я се запитайте вие големите шофьори аджеба джанам защо новините всеки ден започват с смърт по пътищата щото всеки се мисли за велик зад волана с мощната си таратайка нече е състезател а щото обичал динамиката, по жалка работа небях чул .Не е важна колата и 500кс да е ти пак няма да се научиш да караш.А на фона на нашето производство то колата си е напълно прилична.Никой никого не натиска да си я купи.
  • Тъй Тъй
    Отговор
    69 21:54  11.07.18

    До коментар #27 от "Гост":

    Ти сега като се похвали, по-гот ли ти стана? Колко серийни автомобили са с 300 и повече коня? Страшен пример даде. Хората са сложили означението "Спорт" на този вариант на модела, за да се различава от стандартния такъв. Какво се хванахте коя кола била по-бърза на правите, в завоите, на баба му на двора и не знам къде си? Губите си времето в безмислени спорове.
  • Алфа Ромео
    Отговор
    70 23:51  11.07.18
    Екстра е колата, много по-добре от 15-20+ годишен западен кош, пък и тази кола е барната от Рено все пак.

    Коментиран от #74

  • Геро
    Отговор
    71 23:56  11.07.18

    До коментар #66 от "onq s konq":

    Шаха си е спорт отсекъде:) Едно време в спортното училище и анцузи им раздаваха:)))
  • Азъ
    Отговор
    72 09:30  12.07.18
    На всички вас ще кажа, че гроздето е кисело.

    Коментиран от #73

  • Татарин
    Отговор
    73 10:08  12.07.18

    До коментар #72 от "Азъ":

    И за Лада ли бе брат??? Да яхваме тогава конете и да се връщаме в Азия(там откъдето сме дошли).
  • нАКа 47
    Отговор
    74 10:29  12.07.18

    До коментар #70 от "Алфа Ромео":

    15-20 годишен западен кош ще струва в пъти по-евтино бе, и пак горе-долу ще са съпоставими, еле ако пък е алфа.
  • мдааа
    Отговор
    75 18:53  12.07.18
    и 1000 лв. да е - руски боклуци не купувам. достатъчно ми беше през соца. повръща ми се от всичко руско. и всичко се разваляше, телевизори, магнетофони, кафемелачки... пълни боклуджари са като нация.
  • Ууууууу
    Отговор
    76 18:54  12.07.18
    Тия рендъри си ги наврете в... Смешници!
  • Пенсионер
    Отговор
    77 22:10  12.07.18
    Абе това СПОРТ е кукичка за балъци. Инак колата изглежда много добре , стига да не е руска.Немците правят коли , французите любов , а руснаците бомби.Мсеки да работи това което може.Ми аз що не взема да правя любов? Ами , защото не мога.

  • Иван
    Отговор
    78 14:35  13.07.18

    До коментар #60 от "Гост":

    Добре де, да изключим по-така баровците с техните мощни коли и остават 98% шофьори с не толкова мощни машини. Нали е така? Масовият български водач на превозно средство със сигурност не би си купил автомобил с 300 и кусур коня, защото после ще трябва и да ги храни подобаващо. И не всички баровци карат своите автомобили ежедневно и дори през ден, а ползват и евтини коли. Имам наблюдения, защото зад мен в този момент (вкъщи съм си) има три баровски къщи, едната със стойност €800 млн. (цяло имение е) и хората притежават гаражи с по 15 автомобила, като далеч не всички са луксозни. Така че, да, в България има много над 300-коньови автомобили, но е отделен въпрос как точно и колко често се ползват. Колкото до версията "Спорт" на "Веста" - вече споменах, че "Лада" се продава предимно в бившия СССР и е логично това "спорт" да се съотнася спрямо стандартите на бившия СССР. Те ще си ги карат, а тук "Лада" я се внесе, я не, защото почти няма кой да си купи. Същото е да коментираш извращенията на индийската техническа мисъл, която дава еднаква товароносимост за Г-класе с 500 коня мотор и Махиндра с 50 к.с. Те ще си ги произвеждат и те ще си ги бият у главата...
  • Мммм
    Отговор
    79 17:15  17.07.18

    До коментар #47 от "Zooropa":

    Съгласен съм с написаното от теб без това което си написал за завода в Ловеч. Работи си още и изпълнява поръчките,които са дадени, иначе за другото си абсолютно прав.
  • Мммм
    Отговор
    80 17:35  17.07.18

    До коментар #24 от "Искам съвет":

    Форд е казал: най добра е новата кола, а българина добавяме,че по-хубава от новата е само новата служебна кола, така че си прави извода. Аз лично с тези N-та употреба приключих преди 15 години и вече карам втора нова кола вече на 1 година.
  • Мммм
    Отговор
    81 17:35  17.07.18

    До коментар #24 от "Искам съвет":

    Форд е казал: най добра е новата кола, а българина добавяме,че по-хубава от новата е само новата служебна кола, така че си прави извода. Аз лично с тези N-та употреба приключих преди 15 години и вече карам втора нова кола вече на 1 година.

Напиши коментар:


Публикувай