На 19 юли 1966 г. Политбюро на ЦК на БКП решава да се сключи договор с френската фирма Renault за производство в България на леки коли от същата марка. През 1967 г. тогавашното Държавно стопанско обединение (ДСО) “Металхим” подписва контракт с право на производство и продажби с френската фирма Renault.
В Казанлък в сегашния завод “Арсенал” се сглобяват първите три двуместни спортни коли Renault Alpin. В началото дори го наричат “Булгар Алпин”. След като вече са сглобени първите автомобили, специалисти започват да водят преговори с французите за построяването на монтажен завод за производство на 10 000 коли годишно в Пловдив. Само за девет месеца, рекордно кратко време, се построява монтажен завод в Пловдив.
В годините 1967 - 1970 г. в България се завършват общо около 5500 автомобила с марка Renault. През 1970 г. излиза решение на Министерския съвет за прекратяване на този “производствен лукс” и заводът се закрива окончателно през 1971 - 1972 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Чичо от Филибето
Коментиран от #3, #8, #12, #15
07:38 19.07.2018
2 Сссерем
Коментиран от #23, #34
07:40 19.07.2018
3 Минувач
До коментар #1 от "Чичо от Филибето":
Да, това е една от версиите. Аз, обаче, повече вярвам на друга - че другарите от СССР-ето хич не са били доволни някакви болхарские друзя да правят коли - конкурент на Москвич. А в Румъния гласът на Москва се чувал по-слабо. И заводът на Рено работи и до днес.Коментиран от #40, #51
08:17 19.07.2018
4 чичоХ
да ни вземат,да теглим рикшите, че да не замърсяваме въздуха на
нежните им дробчета със старите си дизели.
Коментиран от #48
08:27 19.07.2018
5 Българина
Коментиран от #6
08:30 19.07.2018
6 към българина
До коментар #5 от "Българина":
Ганчевите/китайски кошници ги отхвърли пазара.Коментиран от #28
08:51 19.07.2018
7 Гост
08:52 19.07.2018
8 Румен
До коментар #1 от "Чичо от Филибето":
Истината е съвсем друга.Причините за спирането са няколко.1.Французите отказват да продават произведените в България автомобили чрез дилърските си центрове-Европа и Африка.2. От всяка една продажба са искали много голям процент девиденти. 3.Определяли са крайната цена на автомобилите-въпреки че не са се продавали в тяхната дилърска мрежа.4.Забранили са реализацията на автомобили в страните където се продава френската сглобка на Рено.5.Обещали са да участват финансово в изграждането на нови производствени мощности-а след това са забравили за това. Има и още детайли в договорката-които са довели до спиране на това сътрудничество...Инфото е от близък-който в това време е работил над договорите с Рено.Лек Ден.Коментиран от #14, #37
08:57 19.07.2018
9 плевен
08:58 19.07.2018
10 Иван
09:17 19.07.2018
11 Чурулик чурулик
09:22 19.07.2018
12 Ттт
До коментар #1 от "Чичо от Филибето":
Не Рено, а Русия прекратяват договора! Много просто не ни допускат да продаваме БГ- Рено на соц-пазара!Какво може БГ да направи, затваря завода, не е рентабилен!
09:46 19.07.2018
13 Един българин
Коментиран от #26
09:51 19.07.2018
14 Ттт
До коментар #8 от "Румен":
Тая кола е била Мерцедес в соц блока, на нас ни стига само да продаваме колите в тая система! Ти иди да ги разправяш на някои друг! КГБ винаги са имали философски оправдания за своите идиотцки деяния!Коментиран от #54
09:53 19.07.2018
15 Кубрети
До коментар #1 от "Чичо от Филибето":
Да а почнахме да ппродаваме и на арабския пазар на цена още един път от договорената с французите. Така се случи и с гумите "вида-спорт 2" които бяха с 1 шарка по широки от доста др.модели и се купуваха страшно много особено "зимната" гума и бяха с 15лв. по скъпи от мишелина,и там ни отрязаха. Не може Българите да правят повече пари от французите, ЖАЛКО!Коментиран от #22, #49, #50
09:54 19.07.2018
16 БОКЛУЦИТЕ НА СОЦА
10:32 19.07.2018
17 GTE
Но в днешно време поне правят някакви коли. Не само Дачия / Рено, но и Форд.
А поради необичта им с руснаците, в Русия Дачиите се продават брандирани като Рено и в днешно време.
10:54 19.07.2018
18 Мършалиеф
НиШТо не стаа от назе .
Можем да крадем по всяко време от всякъде , mediin BULGARIEN
11:26 19.07.2018
19 Готин ама не съвсем
Е резултатът е ясен! Не се произвежда!
Коментиран от #35
11:43 19.07.2018
20 лозунг за тролите
11:50 19.07.2018
21 pazenek
12:01 19.07.2018
22 Ттт
До коментар #15 от "Кубрети":
Един работник е зависим от своя шев!А един богат човек е много по-малко зависим!БГ колкото е по- бедна е зависима от Русия!
И обикновния човек започва повече започва да обича и милее за Русия! С един удар два заека!!! Ааааа
12:04 19.07.2018
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 стоян
12:46 19.07.2018
25 Лубомир Щроугал
12:59 19.07.2018
26 Скалата
До коментар #13 от "Един българин":
Дрън дрън дрън та пляс в мокрите ти сънища!!!13:07 19.07.2018
27 Балкан,Балкан
Коментиран от #33
13:09 19.07.2018
28 Шумахер
До коментар #6 от "към българина":
Пий си хапчетата и си лягай!!!13:30 19.07.2018
29 Gordy
13:37 19.07.2018
30 селянин
13:49 19.07.2018
31 Коментара
...е как няма да го закрият. Бива ли да паркират така смело Реното до това недоразумение?! После иди обяснявай на пролетарята какви технически висоти е достигнал отново комунистическият гений....трудна работа а?!
14:49 19.07.2018
32 Лопе де Вега
15:32 19.07.2018
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 НАЙДЕН
До коментар #2 от "Сссерем":
не, българска работа..15:39 19.07.2018
35 ооооох
До коментар #19 от "Готин ама не съвсем":
ти ли си му държал ръката на бай ти Пенчо Кубадински, когато е ударил с ръката?Аман от измишльотини.
15:40 19.07.2018
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Yohan
До коментар #8 от "Румен":
Благодаря за информацията а колко общо са били произведени в БГ15:40 19.07.2018
38 Съвременник на 1967 г
16:07 19.07.2018
39 Бате Дидо
16:40 19.07.2018
40 Ловеч
До коментар #3 от "Минувач":
Всяка соц. страна сглобяваше свой автомобил, та едва ли на другарите им е било до нас , че ще им подбием пазара с 5000 автомобила годишно. Автомобилостроенето в Русия , беше "горещ картоф" , който другарите всячески се стремяха да го прехвърлят , ако може друг да го поеме , но уви. Официалната версия е , че сме имали дефицит , на твърда валута с която да се разплащаме със Французите, а те не са искали левове . Неофициалната версия е , че сме пуснали една партида Рена на външният пазар , на занижени цени , и сме направили дъмпинг на самите французи, и те са изревали , и са се оттеглили от бизнеса в България. Жалко , а казват че са били чудесни автомобили , за времето си.16:54 19.07.2018
41 Електро Булгар
17:24 19.07.2018
42 Шофьор
17:33 19.07.2018
43 Rover
Коментиран от #45
17:55 19.07.2018
44 фактите
18:54 19.07.2018
45 Шофьор
До коментар #43 от "Rover":
Аз не съм казал,че бяха много хубави! Те на кола не приличаха. Казвам,че ги правиха.19:02 19.07.2018
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 сталин
19:37 19.07.2018
48 Колев
До коментар #4 от "чичоХ":
Голям бокклук си къто нямаш понятие си затваряй устата.Това беше много добър автомобил най добрия в соц лагера това е причината да го спрат комонистите.Коментиран от #52
20:02 19.07.2018
49 Венци
До коментар #15 от "Кубрети":
Да сте чували завод за гуми фалирал освен Вида и Г.Димитров20:48 19.07.2018
50 Венци
До коментар #15 от "Кубрети":
Да сте чували завод за гуми фалирал освен Вида и Г.Димитров20:49 19.07.2018
51 АЛФА Q4
До коментар #3 от "Минувач":
ОКЕЙ. ТОГАВА СССР НЕДАДЕ.ИСТИНА Е. А СЕГА С КИТАЙЧЕТАТА КОЙ НЕДАДЕ.ТАКИВА СМЕ СИ ИЗмЕКЯРИТОВА СМЕ БЪЛГАРИТЕ КАЛТАЦИ.ЗАСЛУЖАВАМЕ СИ УЧАСТА.И ЖИВОТА КОЙТО ЖИВЕЕМ
22:07 19.07.2018
52 АЛФА Q4
До коментар #48 от "Колев":
АБЕ СКОРО ПРИ МЕНДИКС РЕНО АЛПИН С 260 HP ИЗПОТРЕПА ГОЛФ GTI И СУМАТИ ШВАБСКИ СПОРТИСТИПРЕДИ ДА ПОЧНЕТЕ ДА ЛАЕТЕ РЕНОТО Е ПОД 700 КИЛОГРАМА
22:16 19.07.2018
53 уякиш
https://www.vbox7.com/play:0255f657df
15:10 20.07.2018
54 Yes
До коментар #14 от "Ттт":
По-скоро бих сравнил Рено Алпин с Порше отколкото с Мерцедес!Не обичам френски автомобили но Рено Алпин е велик автомобил!18:21 20.07.2018
55 ФАКТ
13:44 21.07.2018