Ferrari е най-рентабилният производител в света за първите шест месеца на годината, сочат резултатите от изследване на проф. Фердинанд Дуденхофер от университета в Дуисбург. Култовата италианска марка реализира оперативна печалба от €69 000 от всеки продаден автомобил. На другия полюс е Jaguar Land Rover, която прибира по едва €800 на кола, съобщава Boerse-Expert.
Най-рентабилна сред германските компании е Porsche, която печели два пъти повече от продаден автомобил в сравнение с Mercedes-Benz, BMW и Audi - средно по €17 000 срещу €9 000. Изследването на проф. Дуденхофер показва също, че всяко купено Maserati носи на компанията по около €5 000, колкото е печалбата и на Volvo.
Интересен е случаят с Bentley. Всеки продаден нов автомобил генерира загуба от €17 000 за британската марка, която обяснява това с огромните си инвестиции в електрически технологии. Подобна е ситуацията с Tesla, която губи по €11 000 на продаден електромобил. Rolls-Royce и Lamborghini не публикуват финансовите си резултати е не участват в проучването.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бг-то
Коментиран от #9
14:44 08.08.2018
2 CL500
На мен повече би ми харесало да знам, че от колата ми оперативната печалба за компанията е минимална, т.е. съм си дал парите за нещо истинско, вложено в колата ми или пък, ако качеството е аналогично с друга марка, то не съм се набутал с тия огромни надценки.
Коментиран от #5
15:44 08.08.2018
3 Т.о.ш.и.б.и.я.н
15:45 08.08.2018
4 Тротски
16:22 08.08.2018
5 Tinom
До коментар #2 от "CL500":
Kaраш ферари. Най-великата марка в светът. И да те са едни от малкото които държат да правят нещата почти изцяло на ръка. Сега естествено, че роботи ще използват за започване и тн, но те са фирмата която ще ти даде нешо наистина специално.Коментиран от #6
17:30 08.08.2018
6 CL500
До коментар #5 от "Tinom":
Ясно е, че Ферари си е Ферари, въпреки, че не трябва да се генерализира коя марка е най-великата, най-добрата и т.н.Но си далеч от истината, че се прави на ръка, това да не ти е Астън или Ролс. Двигателят може да се сглобява от един човек и да носи подписа му, но така е и при обикновеното АМГ и ред други.
Но мисълта ми беше друга, а именно - колкото по-голяма е печалбата от един автомобил, толкова плащаш само заради име, емблема и реноме, а не за самия продукт. С други думи, ако си купувам Ферари и дам 300 К евро, искам за тези пари да има и топ технологии, граничещи с Ф1, а не само заради черното конче на капака.
20:48 08.08.2018
7 viper
Ферари е компания с традиции и име... от началото до сега в една и съща леарна се произвеждат двигателите.
10:28 09.08.2018
8 Патриот
13:25 09.08.2018
9 асддса
До коментар #1 от "Бг-то":
Е няма как да са двойно повече, защото тогава става над 2/3 от цената.00:25 10.08.2018
10 бавареца
00:29 10.08.2018
11 Mark Haynes Rukaisho
17:00 20.02.2019