3 977 6

Най-предпочитаните фирмени електромобили в Германия

Александър Петков

В бъдеще правителството във Федералната република ще се опита да наложи електрическите и хибридните автомобили като служебни коли. Това се очакваше след разразилия се миналото лято дизелов скандал, забраните за движение на дизелови превозни средства в някои от най-големите градове, евентуалните забрани за движение и на ДВГ, за които все повече се говори в Германия и стриктните норми за вредни емисии на Европейския съюз. Всичко това ще окаже своето влияние върху корпоративните автопаркове. До момента те се състояха предимно от дизелови автомобили, най-вече поради ниския им разход. Дали тази тенденция ще се пренесе и в България, само времето ще покаже.

Който възнамерява да използва електрическа кола като лична или служебна, трябва първо да се запознае с технологията и да провери дали реалните ежедневни параметри като максимален пробег отговарят на нуждите и задълженията му. Ето и таблица с най-популярните хибридни и електрически автомобили през първата половина на 2018 година:

Класацията показва, че германските производители са силно представени, но не и на върха на подиума. Нека разгледаме автомобилите, които заемат първите три места. Всички цени са без приспадане на премиите, които в Германия възлизат на 4000 евро за електрически коли и 3000 за хибриди.

3.VW E-Golf

Електрическият Golf е идеалното решение за тези, които не искат да свикват с електромоболите(с изключение на пробега). Колата е същата като нормален Golf, разполага със същата големина и със същите информационни и асистиращи системи.

• Цена: Нов от 35 900 евро, втора ръка от около 19 000 евро
• Пробег: 300 км
• Плюсове: Високо качество, голямо пространство, много системи за комфорт и помощ, приема динамика
• Минус: Висока цена, среден пробег

2.BMW i3

Подобреното поколение на баварската електричка има малко по-голям пробег, повече мощност и значително подобрен тракшън контрол. Особеността на i3 е, че се предлага само с чисто електрически или с мини-бензинов двигател (Range Extender), който застрахова водача в авариен случай без станция за зареждане наблизо.

• Цена: Нов от 37 550 евро, на старо от около 20,000 евро
• Пробег: В зависимост от версията - от 220 до 290 км
• Плюсове: Добро изпълнение, спортно шаси, висококачествен интериор с добра информационна система
• Минуси: Няма багажник, мощност на зареждане 50 kW

1.Renault Zoe

Компактният Zoe е най-популярният служебен електромобил в Германия. Той оглавява класирането с над 1000 нови регистрации през първата половина на 2018-та и участва в повечето заявки за премия за закупуване на електрически автомобил.

• Ценa: Нов от 21 900 евро, на старо от около 10 000 евро
• Пробег: В зависимост от версията - от 240 до 403 км
• Плюсове: Обикновен пробег, добро оборудване, добро пространство
• Минуси: По-скоро умерено изпълнение, твърди пластмаси в интериора, акумулаторът трябва да бъде нает отделно



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Г. Е. М.
    Отговор
    1 11:51  12.08.18
    С това представяне на класацията направо ме отказахте от фабричен електромобил, явно ще си конфигурирам мой...
  • Порно
    Отговор
    2 12:03  12.08.18
    А тая простотия с наема на акумулатора просто отблъсква , аман от микрософтски номера
  • Край
    Отговор
    3 13:51  12.08.18
    Да си купиш немска електрическа кола е като през 2018г да си купиш смартфон Нокия

    Коментиран от #5

  • E-Golf
    Отговор
    4 15:05  12.08.18
    Мога да кажа за Голф-а,че е супер кола.Карах я 1 седмица докато бях на гости в Норвегия,85кв.батеря беше и тогава в студ -14 падна пробега с 50км на под 200км/240-270км било нормално каза,собственика но пре достатъчно за градски автомобил,само дет ”сърби” 40000€ за Голф
  • Баварец
    Отговор
    5 17:58  12.08.18

    До коментар #3 от "Край":

    Това е мноооого силно заключение от човек, който е спрял развитието си през 2016-та. За първо 6-месечие на 2018-та, Нокиа вече има 1% от глобалния пазар на смартфони. HDM GLOBAL. И от първите, които ще получат Андроид 9. Убавец, па и умен!
  • Много бе
    Отговор
    6 01:03  13.08.18
    Еййй, многу електромобили са купили германците за първите 6 месеца, почти колкото Тесла произвежда само за седмица.

Напиши коментар:


Публикувай