19 Август, 2018 13:30 5 219 11

Британската автоиндустрия след Брекзит

  • брекзит-
  • авто-
  • jaguar land rover

Цялата автомобилна индустрия е изправена пред много голям натиск. Автономно шофиране, Китай, електрически превозни средства и Дизелгейт оказват все по-голям натиск върху автоконцерните. В Обединеното кралство обаче на лице е още една голяма заплаха за сектора, която произтича от много по-традиционен източник: политиката. Брекзит и, в по-малка степен, немилостта, в която изпадна изпадна дизеловото гориво, са може би двете най-големи сили, действащи върху автоиндустрията на Острова в момента, а съдбата и на двете, в общи линии, е в ръцете на правителството и неговата опозиция.

Независимо от това каква политическа позиция има определен британски гражданин, отделянето от ЕС в голям степен поставя бъдещето на сектор от 82 милиарда паунда, което отговаря за 13% от целия износ на кралството, в не особено обещаваща ситуация.

В "Дейли Мейл" през май главният изпълнителен директор на доставчик на авточасти "Унипарт" предупреди, че Брекзит има потенциала да унищожи британската автоиндустрия. Според публикацията най-голям проблем ще представляват не евентуалните тарифи и мита, а закъсненията на компоненти с произход от ЕС, поради твърдата граница между Великобритания и континента. Това застрашава развиваното с продължение на години синхронизирано движение на стоки между доставчик и производител.

"Загубата на лесен достъп до нашия най-голям пазар и най-ключови източници на авточасти може да спре силния период на растеж на британското автопроизводство", твърди Дейвид Бейли, професор по индустрията в Университета Астон. Припомняме, че през миналата година във Великобритания са произведени 1,7 милиона коли и 2.7 милиона двигатели, благодарение отчасти на възродените Nissan и Jaguar Land Rover.

Брекзит ще принуди голяма част от британските автопроизводителите да изместят производството си в ЕС, което ще доведе до затваряне на фабриките и сериозна загуба на работни места. Това притеснява и Jaguar Land Rover. Изпълнителният директор на концерна предупреди миналия месец, че лоша сделка между Обединеното кралство и Европа ще коства на компанията повече от 1,2 милиарда лири годишно от загубени печалби и ще доведе до сериозни съкращения. "Искаме да останем във Великобритания, но при „твърд Брекзит“ ще трябва да затворим заводите и ще бъде много, много тъжно", каза той пред Файненшъл Таймс.

Асоциацията на автопроизводителите на Острова заяви, че иска свободна търговия, нулеви тарифи и свободата да се наемат служители от цяла Европа. "Нуждаем се от неограничен достъп до единния пазар на ЕС, най-големият ни търговски партньор", разясниха от сдружението, отричайки Брекзит.

През миналата година 54% от автомобилите, произведени в Обединеното кралство, са изпратени до клиенти в ЕС. Автопроизводителите изчисляват, че ако оперират съобразно условията на Световната Търговска Организация(WTO) разходите за износ ще нараснат с 1,8 млрд. паунда, което ще доведе и до увеличение на цените на колите. Междувременно ще бъдат платени допълнителни 2.7 милиарда лири за нови автомобили, идващи от континента. Какво ще е бъдещето на британската автоиндустрия и как ще протече Брекзит остава в ръцете на политиците.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Сиктир

    10 10 Отговор
    Бе кво ма болу мене за ингилизите ? Аесектерррр
  • 2 BRABUS

    16 2 Отговор
    Нямат никакъв проблем англетата- никой, освен тях не харесва ровер..
  • 3 Никой

    9 3 Отговор
    В какво време живеем. В миналото всеки си защитаваше производството и своите хора. Сега Германия и Англия буквално се застреляха в крака с тези глупости. Нищо чудно накрая всички да караме китайски коли. Другите сами ще се фалират.
  • 4 ЙЙК

    15 1 Отговор
    Британските коли са много калпави...направо са боклуци. Освен Ролс Ройс, които са уважавани в сегмента на супер луксозните лимузини, другото е тотал щета. А Ролс Ройс е собственост на бмв и не е съвсем ясно доколко британците изобщо имат общо с ролс ройс.
    Отделно грам не ми е жал за всички проблеми, които предстои да си навлекат британците. Сами пожелаха да напуснат, сега нека плачат.
  • 5 Реалист

    18 1 Отговор
    Добре бе, едно не мога да разбера - тея същите къде бяха преди Брекзита да го обяснят по същия начин какво следва. Тогава мълчаха, сега реват.

    Коментиран от #7

  • 6 onq s konq

    8 3 Отговор
    Англия трябва да престане с обвиненията срещу Русия за новичока и без проблем ще бъде приета в АВРАЗИЙСКИЯ СЪЮЗ,което напълно ще й компенсира ЕС.
  • 7 сомбол

    10 0 Отговор

    До коментар #5 от "Реалист":

    Абе ако трябва да сме честни бяха си там и говореха. Бизнеса застана на ясна проевропейска позиция, но популистите убедиха народа, че трябва да има брекзит. Разликата бе малка 50 и няколко % ЗА. Явно и там си имат 50+ процента дебили. Разликата е, че при нас са 80+ и затова все още кретаме по този начин и се избират едни и също провалени хора.
  • 8 селянин

    6 1 Отговор
    Ква автоиндустрия у ингилизите..Тата взе Ровер..БМВ-Мини и Ролс,а па тия от McLaren,един двг. не моот да напрат,все взимат наготово от Бенц,Рено,БМВ.

    Коментиран от #10

  • 9 No Exit from Brexit

    1 0 Отговор
    Ровър фалираха със загубата на хиляда и двеста работни места. Ягуар и Рейндж ровър имат солиден пазар в Америка и Китай. Мини се правят в Оксфорд и във Австрия и са си беемвета от ниския клас в ретро опаковка. Нисан имат огромен завод в Съндърланд където се произвеждат Кашкаите за Европа. Отделно двигатели, системи, аутсорсинг и логистика. Индустрия за много милиарди. И всичко това е под въпрос след ДЕМОКРАТИЧЕН референдум 52% на 48%. Мнозинството, така наречения народ са първосигнални примати които мислят с оная си работа. Те тва ти е демокрацията.
  • 10 Гражданин

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "селянин":

    Ама много ти "тича" ника дето си го избрал. Давам ти един линк да се пообразоваш малко. Може много да се изненадаш....а и не само ти....
    https://www.youtube.com/watch?v=vmcmqTAu6b8
  • 11 касапина

    0 0 Отговор
    Тия помияри мислят ЕС за тъпи , да не плащат вноски ,а да ползват безмитни облаги.