С по-малко от 100 произведени бройки първият опит на Audi за електрическа суперкола бе пълен провал. Макар да струваше над $1 млн. парчето, R8 E-Tron не успя да покрие дори частица от инвестициите в проекта.
Възвръщаемостта обаче никога не е била водещ аргумент при проектирането на електрическия суперкар и в Ингнолщад нямат никакво намерение да се отказват от идеята за такъв. На започващия Конкурс за автомобилна елегантност в Пебъл Бийч, Калифорния, Audi представя духовен наследник на R8 E-Tron.
PB18 E-Tron е радикално ловно комби с твърдотелни батерии и модулна кабина, в която седалката на водача може да се мести спрямо надлъжната ос на автомобила, за да отвори пространство за пътник или да се позиционира централно. Електромобилът е дълъг 4.53 и висок едва 1.15 м.
Футуристичният дизайн е в пълен унисон с техническите характеристики. Два електромотора с 204 кВт отпред и 350 кВт отзад осигуряват мощност от 680 к.с. и въртящ момент от 830 Нм. В комбинация с теглото от 1 550 кг това позволява на PB18 E-Tron да ускорява от 0 до 100 км/ч за малко над 2 секунди.
Зарядът на твърдотелната батерия с течно охлаждане и капацитет 95 кВтч стига за изминаването на 500 км по стандарта WLTP. Най-впечатляващото обаче е, че акумулаторният блок е проектиран за 800-волтово зарядно и може да се зареди напълно за 15 минути.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 кола
Коментиран от #3, #34
10:57 24.08.2018
2 Borislav Popov
Коментиран от #8
10:58 24.08.2018
3 Антон 1
До коментар #1 от "кола":
Добри са !Аз не разбрах ,какво значи “ловно комби “?
Коментиран от #11
11:00 24.08.2018
4 Орляк
Коментиран от #5
11:01 24.08.2018
5 Borislav Popov
До коментар #4 от "Орляк":
А " Може би 3233 година " - тоя кошник на снимката ще стане масов автомобил ?!! Или поредния им провал ?11:03 24.08.2018
6 Ел техник
Коментиран от #13
11:03 24.08.2018
7 гьоринг
11:04 24.08.2018
8 гост
До коментар #2 от "Borislav Popov":
Никой, освен потребителите, няма изгода от евтина и масова електричка. Всеки производител първо произвежда продукта с максимална добавена стойност, малки серии, високи мощности или лукс, за да има за какво да иска много пари. Тесла прави същото, задържа евтината кола, понеже не е реализирала все още икономии от мащаба и ако пусне евтина ще трябва да продължи да губи, докато сега с по-скъпите версии е вече на печалба от всяка кола. Могат да пуснат евтина, но не искат, това е. Особенно ВАГ и техните капацитети са перфектни за евтини електрички. Една бензинка с 200кс струва 30х.евро, една електричка пак с толкова и пробег от 400км няма да е по-скъпа, ала не искат да ги пуснат.Коментиран от #10, #36
11:05 24.08.2018
9 Audi R8
Коментиран от #17
11:06 24.08.2018
10 Borislav Popov
До коментар #8 от "гост":
Ами ти сам го казваш " никой освен потребителя" ! А като няма потребител - следва провал ! Тия не се научиха че в масовото производство се крие успеха. Още Форд го е осъзнал на времето .Коментиран от #30
11:09 24.08.2018
11 Wikipedia
До коментар #3 от "Антон 1":
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A8%D1%83%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B3_%D0%B1%D1%80%D0%B5%D0%B9%D0%BA11:11 24.08.2018
12 00359
11:11 24.08.2018
13 Кемерово
До коментар #6 от "Ел техник":
Като тези ли? https://fakti.bg/world/293116-ognen-ad-v-rusia-pojar-otne-jivota-na-desetki11:17 24.08.2018
14 На бесния язовец майка му
11:20 24.08.2018
15 Гонзо виелицата
Коментиран от #16
11:21 24.08.2018
16 Borislav Popov
До коментар #15 от "Гонзо виелицата":
Ще си сложиш теглич и ремарке . Ама и за теглича не виждам място.11:24 24.08.2018
17 Borislav Popov
До коментар #9 от "Audi R8":
Това чудо ни за пътник става ни за багаж. Един мотор на четири колела и за един чувал пари !11:27 24.08.2018
18 арогантен
Коментиран от #20
11:49 24.08.2018
19 Антиелектрика
Като гледам, "печалбата" им е в кърпа вързана - хахахаха
Иначе колата е красива, спор няма.
12:00 24.08.2018
20 ВМОРО
До коментар #18 от "арогантен":
А защо не? В МакЛарън Ф1 шофьорът също позициониран в средата.Коментиран от #21
12:02 24.08.2018
21 Borislav Popov
До коментар #20 от "ВМОРО":
И той масов автомобил със стотици хиляди бройки !!!Коментиран от #22
12:07 24.08.2018
22 ВМОРО
До коментар #21 от "Borislav Popov":
Няколко десетки са произведени. Какво от това? Ф1 е икона! Доколкото знам все още държи рекорд за най-висока скорост, достигната от автомобил с атмосферен двигател. Качество за сметка на количество.12:16 24.08.2018
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Никой
Коментиран от #31
12:52 24.08.2018
25 Пенционер
14:05 24.08.2018
26 вк Стършел
14:08 24.08.2018
27 дядо ганчо
Калашника е много по мега, гига красив и хиперволтаичен.
14:17 24.08.2018
28 Шофьорът
15:20 24.08.2018
29 783
16:41 24.08.2018
30 РЗС
До коментар #10 от "Borislav Popov":
човека е прав, могат,но не искат, търсенето на автомобили никога няма да изчезне. Отделно в момента двг генерира огромни печалби от сервизиране и смяна на консумативи(които са 1 метър дълъг лист) и части за двг(които са 2 метра дълъг лист). При ел колите сервизиране почти е излишно, части само по ходовата част, които и без това рядко се сменяват. Печалбата е причината да забавят ел колите, които са били измислени преди двг-то, но правителствата ги натискат с еко нормите и забраните за коли с двг в близко бъдеще, иначе нямаше още дълго време да чуем за ел коли17:31 24.08.2018
31 Иван
До коментар #24 от "Никой":
Не се чуд тук над половината са малоумници от коментиращите, не казвам четящите, но и статиите са писани така че винаги да създават еднстранна пропаганда/много от тях са каза Блиц/ и условност за сблъсък на два крайни възгледа, за да има повече коментари. Това е запазена територия за тъпаци с консерватимно просъветско мислене, които търсят извинение за собствената си нищожност във всичко дуго, но не и в себе си.Коментиран от #32
18:39 24.08.2018
32 Иван
До коментар #31 от "Иван":
Самото заглавие е идиотско. Какъв Иж, какви пет лева, какъв конкурент на Ауди....18:41 24.08.2018
33 Бесен Язовец
21:06 24.08.2018
34 Разбирача
До коментар #1 от "кола":
Добре са ама аудито е по-добро да знаеш.Мани ги тия пасати.00:21 25.08.2018
35 1234578
И руснаци и американци открадват повечето си уникални и "техни" "технологии" от Нациска Германия. След победата им във Втората световна война. И за разлика от руснаците, амераканците поне са дали компютъра на света, също и атомната бомба, което не е за особена гордост. Не отричам обаче, че руската техника е много здраво направена и издръжлива. Но пък е с по-голямо теглото, харчи повече гориво и не комфорта и удобдтвото на шофьора и пътноците са на заден план.
09:23 25.08.2018
36 Спиро
До коментар #8 от "гост":
По-логичното е, поне според мен, като хвърлиш толкова пари за разработки е да направиш нещо, което се търси от повече хора. Ако го направиш да се търси масово от купувачите, то можеш да си избиеш инвестициите в кратки срокове като заложиш малка печалба на бройка. Разбира се, инвестициите са огромни за нов продукт, така че “малката печалба” е относително понятие.Такова Ауди не бих си купил,дори и да ги имам парите. Не виждам с какво е полезно, освен да завъртя гуми някъде на някой “селски събор”.
Ако колата беше от формата на голямо комби или миниван на цена 1/10 от тази (и имах парите разбира се), бих си взел.
08:25 26.08.2018
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Този коментар е премахнат от модератор.