24 Август, 2018 10:47 12 389 38

Audi извади конкурент на ИЖ "Калашников"

  • audi-
  • pb18 e-tron-
  • пебъл бийч 2018

С по-малко от 100 произведени бройки първият опит на Audi за електрическа суперкола бе пълен провал. Макар да струваше над $1 млн. парчето, R8 E-Tron не успя да покрие дори частица от инвестициите в проекта.

Възвръщаемостта обаче никога не е била водещ аргумент при проектирането на електрическия суперкар и в Ингнолщад нямат никакво намерение да се отказват от идеята за такъв. На започващия Конкурс за автомобилна елегантност в Пебъл Бийч, Калифорния, Audi представя духовен наследник на R8 E-Tron.

PB18 E-Tron е радикално ловно комби с твърдотелни батерии и модулна кабина, в която седалката на водача може да се мести спрямо надлъжната ос на автомобила, за да отвори пространство за пътник или да се позиционира централно. Електромобилът е дълъг 4.53 и висок едва 1.15 м.

Футуристичният дизайн е в пълен унисон с техническите характеристики. Два електромотора с 204 кВт отпред и 350 кВт отзад осигуряват мощност от 680 к.с. и въртящ момент от 830 Нм. В комбинация с теглото от 1 550 кг това позволява на PB18 E-Tron да ускорява от 0 до 100 км/ч за малко над 2 секунди.

Зарядът на твърдотелната батерия с течно охлаждане и капацитет 95 кВтч стига за изминаването на 500 км по стандарта WLTP. Най-впечатляващото обаче е, че акумулаторният блок е проектиран за 800-волтово зарядно и може да се зареди напълно за 15 минути.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 кола

    7 2 Отговор
    някой има ли опит с тия най новите пасати добри ли са?

    Коментиран от #3, #34

  • 2 Borislav Popov

    18 3 Отговор
    Не е въпроса колко е ръбато и модерно , а цената и това колко е достъпна за хората. Вместо да се хвърлят на R8 да бяха направили разработката върху А3 . И да стане нещо в дълга серия с цена 20 хил евра.

    Коментиран от #8

  • 3 Антон 1

    13 1 Отговор

    До коментар #1 от "кола":

    Добри са !
    Аз не разбрах ,какво значи “ловно комби “?

    Коментиран от #11

  • 4 Орляк

    14 16 Отговор
    Може би 3233 година руснаците ще успеят да направят прототип подобен на този

    Коментиран от #5

  • 5 Borislav Popov

    15 11 Отговор

    До коментар #4 от "Орляк":

    А " Може би 3233 година " - тоя кошник на снимката ще стане масов автомобил ?!! Или поредния им провал ?
  • 6 Ел техник

    15 4 Отговор
    "акумулаторният блок е проектиран за 800-волтово зарядно" -- 800V ?!? Ще има май живи факли!!!

    Коментиран от #13

  • 7 гьоринг

    15 6 Отговор
    Хубива анимация са направили лъжците
  • 8 гост

    11 0 Отговор

    До коментар #2 от "Borislav Popov":

    Никой, освен потребителите, няма изгода от евтина и масова електричка. Всеки производител първо произвежда продукта с максимална добавена стойност, малки серии, високи мощности или лукс, за да има за какво да иска много пари. Тесла прави същото, задържа евтината кола, понеже не е реализирала все още икономии от мащаба и ако пусне евтина ще трябва да продължи да губи, докато сега с по-скъпите версии е вече на печалба от всяка кола. Могат да пуснат евтина, но не искат, това е. Особенно ВАГ и техните капацитети са перфектни за евтини електрички. Една бензинка с 200кс струва 30х.евро, една електричка пак с толкова и пробег от 400км няма да е по-скъпа, ала не искат да ги пуснат.

    Коментиран от #10, #36

  • 9 Audi R8

    5 3 Отговор
    Пътника къде ще седи евентуално? На земята? VAG по-добре да да вземат един Up! и да се пробват снего. Там е 90% от пазара на електричките. Имат достатъчно връзки със Сименс и Бош.

    Коментиран от #17

  • 10 Borislav Popov

    7 3 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Ами ти сам го казваш " никой освен потребителя" ! А като няма потребител - следва провал ! Тия не се научиха че в масовото производство се крие успеха. Още Форд го е осъзнал на времето .

    Коментиран от #30

  • 11 Wikipedia

    0 2 Отговор

    До коментар #3 от "Антон 1":

    https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A8%D1%83%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B3_%D0%B1%D1%80%D0%B5%D0%B9%D0%BA
  • 12 00359

    8 2 Отговор
    Колкото красиво - Толкова и нефунционално...
  • 13 Кемерово

    0 4 Отговор

    До коментар #6 от "Ел техник":

    Като тези ли? https://fakti.bg/world/293116-ognen-ad-v-rusia-pojar-otne-jivota-na-desetki
  • 14 На бесния язовец майка му

    4 11 Отговор
    Дрогари и дрогарки,вие сте болни мозъци,ама честно.
  • 15 Гонзо виелицата

    7 3 Отговор
    У тая лингия къде ще слагам чувалите с фураж?! Нища го!

    Коментиран от #16

  • 16 Borislav Popov

    5 2 Отговор

    До коментар #15 от "Гонзо виелицата":

    Ще си сложиш теглич и ремарке . Ама и за теглича не виждам място.
  • 17 Borislav Popov

    5 3 Отговор

    До коментар #9 от "Audi R8":

    Това чудо ни за пътник става ни за багаж. Един мотор на четири колела и за един чувал пари !
  • 18 арогантен

    4 1 Отговор
    Едно не ми е ясно. Защо мястото на шофьора е по средата? Иначе като дизайн и параметри избива рибата.

    Коментиран от #20

  • 19 Антиелектрика

    10 1 Отговор
    Появи се нов сегмент - едноместно комби :)))))))))
    Като гледам, "печалбата" им е в кърпа вързана - хахахаха
    Иначе колата е красива, спор няма.
  • 20 ВМОРО

    1 3 Отговор

    До коментар #18 от "арогантен":

    А защо не? В МакЛарън Ф1 шофьорът също позициониран в средата.

    Коментиран от #21

  • 21 Borislav Popov

    5 0 Отговор

    До коментар #20 от "ВМОРО":

    И той масов автомобил със стотици хиляди бройки !!!

    Коментиран от #22

  • 22 ВМОРО

    5 1 Отговор

    До коментар #21 от "Borislav Popov":

    Няколко десетки са произведени. Какво от това? Ф1 е икона! Доколкото знам все още държи рекорд за най-висока скорост, достигната от автомобил с атмосферен двигател. Качество за сметка на количество.
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Никой

    2 1 Отговор
    Вие май нещо не го схващате. Нефункционална била, едноместна била. Това е концепция с цел да се привлече внимание към електрическите суперколи и самата компания. Да се покажат евентуални подобрения на технологията.

    Коментиран от #31

  • 25 Пенционер

    2 0 Отговор
    Колата е убава! Ша си зема една да одя с нея до пощата да си зимам пенцията!
  • 26 вк Стършел

    2 2 Отговор
    Модата на колите мина! Сега е модерно да се ходи пеш по новоизградените великолепни велоалеи изградени с любезното съдействие на управляващата партия и ЕС!
  • 27 дядо ганчо

    1 3 Отговор
    На Калашников, ИЖ-ето го бие по всички параграфи, особено по дизайна.
    Калашника е много по мега, гига красив и хиперволтаичен.
  • 28 Шофьорът

    1 0 Отговор
    Много грозофайско това Ауди. ИЖ-чето е по-готино, малко лоу райдър пада, тунинг, па и не замърсява. А, дръжките на вратите са му жестоки - идеален бленд на модерна електрика и соц носталгия.
  • 29 783

    2 0 Отговор
    Грозна кошница е това ауди. През един легнал полицай няма да мине!
  • 30 РЗС

    1 1 Отговор

    До коментар #10 от "Borislav Popov":

    човека е прав, могат,но не искат, търсенето на автомобили никога няма да изчезне. Отделно в момента двг генерира огромни печалби от сервизиране и смяна на консумативи(които са 1 метър дълъг лист) и части за двг(които са 2 метра дълъг лист). При ел колите сервизиране почти е излишно, части само по ходовата част, които и без това рядко се сменяват. Печалбата е причината да забавят ел колите, които са били измислени преди двг-то, но правителствата ги натискат с еко нормите и забраните за коли с двг в близко бъдеще, иначе нямаше още дълго време да чуем за ел коли
  • 31 Иван

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Никой":

    Не се чуд тук над половината са малоумници от коментиращите, не казвам четящите, но и статиите са писани така че винаги да създават еднстранна пропаганда/много от тях са каза Блиц/ и условност за сблъсък на два крайни възгледа, за да има повече коментари. Това е запазена територия за тъпаци с консерватимно просъветско мислене, които търсят извинение за собствената си нищожност във всичко дуго, но не и в себе си.

    Коментиран от #32

  • 32 Иван

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "Иван":

    Самото заглавие е идиотско. Какъв Иж, какви пет лева, какъв конкурент на Ауди....
  • 33 Бесен Язовец

    3 0 Отговор
    Тези дизайнери от Ауди са гола вода, а бе, Факти, покажете им руския супер електрокар ИЖ, та да видят завалийките, как се прави електричка !
  • 34 Разбирача

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "кола":

    Добре са ама аудито е по-добро да знаеш.Мани ги тия пасати.
  • 35 1234578

    2 0 Отговор
    Факти, този който е измислил заглавието на статията дали е нормален? Според мен "русофилията" е нелечимо тежко увредило мозъка и разсъдъка заболяване.

    И руснаци и американци открадват повечето си уникални и "техни" "технологии" от Нациска Германия. След победата им във Втората световна война. И за разлика от руснаците, амераканците поне са дали компютъра на света, също и атомната бомба, което не е за особена гордост. Не отричам обаче, че руската техника е много здраво направена и издръжлива. Но пък е с по-голямо теглото, харчи повече гориво и не комфорта и удобдтвото на шофьора и пътноците са на заден план.
  • 36 Спиро

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    По-логичното е, поне според мен, като хвърлиш толкова пари за разработки е да направиш нещо, което се търси от повече хора. Ако го направиш да се търси масово от купувачите, то можеш да си избиеш инвестициите в кратки срокове като заложиш малка печалба на бройка. Разбира се, инвестициите са огромни за нов продукт, така че “малката печалба” е относително понятие.
    Такова Ауди не бих си купил,дори и да ги имам парите. Не виждам с какво е полезно, освен да завъртя гуми някъде на някой “селски събор”.
    Ако колата беше от формата на голямо комби или миниван на цена 1/10 от тази (и имах парите разбира се), бих си взел.
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.