Last news in Fakti

25 Август, 2018 10:30 13 280 17

Divo: по-добрият, но по-бавен Chiron

  • bugatti-
  • divo-
  • chiron-
  • пебъл бийч 2018

След дълго подгряване Bugatti представи официално специалния модел Divo на Конкурса за автомобилна елегантност в Пебъл Бийч, Калифорния. От хиперколата, кръстена на френския състезател Алберто Диво, ще бъдат произведени 40 екземпляра с цена €5 млн. всеки.

Divo има уникален дизайн, базиран на Chiron. Промените в оформлението имат не толкова стилистична цел, колкото подобряване на аеродинамиката. От Bugatti твърдят, че модификациите са довели до увеличаване на силата на притискане към пътя с 90 кг.

Освен със съвсем различни светлини предницата на Divo се отличава с по-големи въздухозаборници и по-широк спойлер. Спирачките се охлаждат от "четири независими източника на въздух от всяка страна: отвори над предната броня, в предните калници, в радиатора и дифузьори пред гумите".

Изменена е и формата на покрива, в който вече също има въздухозаборници тип NACA по името на предшественика на NASA. В комбинация с модифицирания капак на двигателя не осигуряват дебита на огромно количество въздух за охлаждането на 8.0-литровия W16.

Инженерите са се потрудили и над аеродинамиката на задницата. Тя има по-голям дифузьор с четири ауспухни тръби. Отстрани са монтирани нови прагове-престилки, а над двигателя има вертикален стабилизатор. Задният спойлер, който служи като въздушна спирачка, е по-голям с 23% от този на Chiron.

Характеристиките на 16-цилиндровия двигател не са променяни. Мощността остава 1 500 к.с., но максималната скорост на Divo ще бъде ограничена на 380 км/ч, тъй като специалният модел е проектиран за управляемост, а не за бързина по права линия.

За да постигнат тази цел, инженерите на Bugatti са намалили теглото с 35 кг. Това е постигнато главно с олекотени джанти и нов капак на междинния охладител от въглеродни нишки. Някой и друг килограм е спестен с по-малкото количество изолация, по-леката аудиосистема и премахването на отделенията за съхранение на вещи на централната конзола и вратите.

Благодарение на всички промени Divo издържа на странични натоварвания от 1.6 G и и завърта обиколка на пистата "Нардо" с осем секунди по-бързо от Chiron. От Bugatti твърдят, че специалният модел се усеща по съвсем различен начин на пътища с много завои.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 бачо мачо

    40 0 Отговор
    Ще го пробвам, ако не ми хареса, ще си карам Сценика!
  • 2 Гоуемия

    13 7 Отговор
    Колкуто и да въри нема ми мине гоуфа
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Boxer

    14 5 Отговор
    Като я гледам тая кола ,сещам се за филма "Идеокрация" където всички учени се занимаваха с удължаване и уголемяване на ........, докато планетата се затрупваше от bokluci ...Филм пародия, който се явява нашата реалност...

    Коментиран от #5

  • 5 Никой

    27 3 Отговор

    До коментар #4 от "Boxer":

    Ако нямаше такива образовани хора, които да създават машини на ръба на възможностите на техниката, бъди сигурен, че още щяхме да сме в каменната ера. Наричай го както искаш, но истината е че всички иновации във всички сфери първо се вграждат в най-скъпите и ексклузивни продукти, докато не стигнат до нормалния човек. Има два типа хора -такива, които движат света, и такива, които мрънкат "Ей накъде отива тоя свят".

    Коментиран от #9

  • 6 Townboy

    10 0 Отговор
    Я да видим кой роден "бизнесмен" ще се накипри с 1/40 за 10 000 000лв?

    Коментиран от #7, #17

  • 7 doe

    17 0 Отговор

    До коментар #6 от "Townboy":

    Абе май нашия избърза със Широна.
  • 8 Чичу Ади

    18 2 Отговор
    Браво на енженеретЕ! От 2 тона постигнаха 2 тона без 35кг. и наричат това пистов автомобил с различно поведение. Вейрон и Чирон превъзхождаха масата с максимална скорост, сега с това ограничение попадат под ударите на масата. Пистата "Нардо" е един кръг с периметър 12,5км. Защо не кажат какво време е дало това Диво на Спа или на Силвърсоун? Ясно е, че Бугати никога няма да пуснат своя кола на Ринга, за да станат за смях от някой хотхеч за 40К ойро. Не ми се слуша сега, че Бугати не се целят в пистови времена, защото направата на точно това Диво има такава цел.
  • 9 Boxer

    6 2 Отговор

    До коментар #5 от "Никой":

    Разхищение, разхищение, разхищение... За някои е мрънкане, за накои е предупреждение...

    Коментиран от #10

  • 10 Никой

    4 2 Отговор

    До коментар #9 от "Boxer":

    Разхищението е което ни различава от животните. "Разхищение" можеш да наречеш всяко едно нещо, което прави живота ни по-лесен и ни кара да се радваме. Това, което не можеш да си позволиш е разхищение, нали?

    Коментиран от #13

  • 11 Инспектор

    5 6 Отговор
    Ако това струва 5 млн. Евро,бто тогава ламботата би трябвало да са по 10 млн. Евро
  • 12 vasik atanasova

    6 1 Отговор
    ИЗВЪНЗЕМНА КОЛА
  • 13 Boxer

    5 0 Отговор

    До коментар #10 от "Никой":

    В случая, аз не съм важен. Важното е че НИЕ не можем да си позволим това разхищение на време , ресурси и човешки потенциал. Нормално е като гледаш една красива кола да не ти се понрави някой да ти опява за края на света , едва ли не... Важното е да се замислиш. Не очаквам с няколко коментара да те убедя да се съгласиш с мен. Ако намериш филма гледай го. Много тъп и евтин филм , обаче толкова верен...
  • 14 Смачкана предница и липса на прозорци

    3 1 Отговор
    Конвейера на ФуууВиий развали дори дизайна на Бугати с тъпата си концепция за Лего дизайн. Някой друг да вижда втръсналата зейнала решетка копи-пейст от Ауди и липсващите прозорци? При все че отпред няма двигател. Типичен безсмислен немски дизайн създаден да "впечатлява" циганетата вместо да е красив и функционален. А най-лошото е че сега всички останали ще се втурнат да имитират новата немска малоумица.....
  • 15 Тухлата

    5 1 Отговор
    А можеха леко да изтънят линията на вратите при средните колони, страничните прозорци щяха да се отворят а-ла Ламборгини Миура, и една по-изострена предница щеше да направи от колата ниско-летящ изтребител. Вместо това си имаме модерна тухла на стероиди!
  • 16 Va60

    1 1 Отговор
    Колата е уникална ама за 5млн евро с това синьо в салона ми напомня на някои стари Мерцедеси просто не е сериозно
  • 17 Boro

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "Townboy":

    Те още на премиерата се разпродадена...