26 Август, 2018 10:30 10 033 12

Автомобилът, променил суперкарите

  • lamborghini-
  • miura-
  • суперкари
Автомобилът, променил суперкарите - 1

За първи път терминът "суперкар" е използван още през 1920 година в една реклама на Ensign Six, публикувана в британския вестник The Times. По-късно зад Океана започват да използват термина, като с него описват достъпен автомобил със задно предаване и много мощен V-образен осмак.

И чак впоследствие терминът "суперкар" започва да се използва от италианците, но именно те го утвърждават и превръщат в еталон. По-конкретно става дума за автомобила, превърнал се в икона и носещ името Lamborghini Miura.

Автомобилът, променил суперкарите

Името идва от коварните и свирепи бикове Миура, отглеждани в Андалусия. Селектирани са през 1842 година от пет други породи бойни бикове. Отглеждат се и до днес от наследниците на създателя им Дон Едуардо Миура Фернандес.

Суперкарът Lamborghini Miura се появява в края на 60-те години на миналия век и се превръща в най-бързия автомобил за онова време. Lamborghini Miura не е основоположник на жанра "суперкари", но го променя завинаги.

Автомобилът, променил суперкарите

Историята на Lamborghini е разказвана много пъти, но най-интересното в нея е, че тя ражда екзотичните суперавтомобили Miura. След като Феручо Ламборгини побеснява заради високомерното отношение на Енцо Ферари, той решава да създаде бърз автомобил, който да надскочи колите от Маранело.

И успява с безпрецедентно красивата Miura. И до ден-днешен автомобилните производители, занимаващи се със суперкари следват концепцията на Miura - средноразположен двигател, свръхаеродинамичен дизайн и естествено, висока цена.

Автомобилът, променил суперкарите

Едно от култовите изпълнения, е Miura S. То разполага с дванайсетцилиндров V-образен двигател с обем 3.9 литра и мощност 370 к.с. Моторът работи с петстепенна механична скоростна кутия. Ускорението от 0 до 100 отнема 4.5 секунди

Максималната скорост на Lamborghini Miura S достига 285 км/ч, което си е чудовищен резултат за онова време. През 70-те в Италия такова Lamborghini струва 7.8 милиона лири ($19 000). Днес цената на запазени екземпляри от модела надхвърля $2 млн.

Автомобилът, променил суперкарите


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гербераси долни

    19 9 Отговор
    Бате , Бате, .......... Ако не бяха толкова комерсиални проектите спокойно можеше да се създаде автомобил бърз , здрав и надежден и на прилична цена ,но " инДжинерите -икономисти " не влагат в надежност те правят колите лъскави и с много "джаджи " и после софтуера не е гаранционен "сори" дайте една хилядарка и ще решим проблема до следващия месец.

    Коментиран от #2

  • 2 Никой

    10 6 Отговор

    До коментар #1 от "Гербераси долни":

    Ами айде стани инженер и създай такава кола, не да мрънкаш по форумите.
  • 3 Японеца

    8 2 Отговор
    Сегашното Ламбо, с дизайн на самобръсначка и почти толкова лъскаво!
    Да прегледат Миура и Диабло отново!
  • 4 РЗС

    15 9 Отговор
    Миурата е създадена още преди руснаците да направят тяхната първа жигула с дизайн от фиат и все пак - миура 0-100км - 4.5сек, жигула 0-100км - 30 сек, къде отиват тия рушнаци може би
  • 5 Тухлата

    11 0 Отговор
    Уникално красива кола, от която създателите на съвременните тухли биха могли само да се поучат. Неслучайно богатите американци, за разлика от европейските си събратя карат вместо нови Лаборгинита и Ферарита класически такива, при които най-много само движещия тракт е сменен с модерен такъв. Ако имаше повече такива любители на класиката може би автомобилните малоумия с тухлоподобните форми и зеещите решетки щяха да намалеят... Хора карайте и се грижете добре за класическите купета, не ги бракувайте, защото един ден, гледайки новия пластмасов кашон, който ги е заместил ще съжалявате!!!
  • 6 жълтур

    2 18 Отговор
    Уникално грозно. А иначе Ламборджини е произвеждал трактори, преди да се сдърпа с Ферари.

    Коментиран от #7

  • 7 Ivan S

    9 1 Отговор

    До коментар #6 от "жълтур":

    И от трактори не разбираш, още си ги правят. И е изключително красива италианката!
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Седем Осем

    0 0 Отговор
    Отзад като евтин автомобил от онова време, отстрани като нещо дялкано-недодялкано, отпред рядко грозна с тези огромни тракторни фарове в груби дупки.
    Иначе двигателя е красив, спор няма.
  • 10 Gaspar

    0 0 Отговор
    Ламборгини,все още произвеждат и трактори,много добри!
  • 11 Gaspar

    0 0 Отговор
    Обърнете внимание на заглавието и тогава съдете дали са грозни!
  • 12 badango

    0 0 Отговор
    СУПЕР..!!!---ПУСКАЙ ОЩЕ