В автомобилната индустрия на СССР на марката ЗАЗ бе отредена ролята на Volkswagen. По замисъл в украинското предприятие трябваше да се произвеждат най-достъпните и масови модели, докато "Москвич" се специализира в коли от среден клас, а "Волга" покрива нуждите от по-представителни и скъпи возила.
Какво се получи от този план помнят всички, които са живели по времето на социализма. Малцина обаче подозират, че в подигравателното разшифроване на абревиатурата ЗАЗ като "Завод автомобильных зверей" можеше да има поне малка доза истина.
Руският автомобилен ентусиаст Роман Акбаш публикува серия илюстрации на "запорожците", които си представят сътрудниците на архитектурното бюро на завод "Комунар" в края на 50-те години на миналия век. По това време не е започнало производството дори на гърбавия ЗАЗ-965, а мечтите на младите дизайнери все още не са попарени от реалностите на плановата икономика.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Random
Почвайте пиянските истории за копирането въпреки че всички размери са различни, двигателя е друг, за окачването да не говорим... Ама било копирано...
Коментиран от #5, #10
11:57 28.08.2018
2 JEEP
Коментиран от #3, #14, #23
12:01 28.08.2018
3 Random
До коментар #2 от "JEEP":
За тях това не е така, инженерите били калпави...Това че началника на министерството на авто промишлеността е купил симка и е наредил на АЗЛК да копират не е така... Инженерите веднага са започнали работа, не е като да не са идвали на работа 3 месеца и шефа на инженерния отдел едвам да ги е накарал да работят...
Не, инженерите са смотани...
Коментиран от #6
12:05 28.08.2018
4 Random
12:06 28.08.2018
5 шеви заз
До коментар #1 от "Random":
Кво да плюем? Та това са рисунки, копирали са дизайна на американските коли по това време, но иначе са готини!Американците по това време отдавна са произвеждали тези коли, за които инженерите в ЗАЗ са си мечтали и си остават в мечтите им.
12:07 28.08.2018
6 шеви заз
До коментар #3 от "Random":
Какво искаш да кажеш, че не разбрах? Къде виждаш инеженери в някакви картинки!?Картинките се рисуват от дизайнерите, след това се обсъждат с инженерите и накрая се получава модела за производство!!!!!
Всички знаем, как е изглеждал ЗАЗ-ката след обсъждането на въпроса с инженерите.
Коментиран от #8, #11
12:09 28.08.2018
7 шеви заз
Руснаците са супер зле в сглобките, за това на всичко произведено в СССР му казваха Делано в СССР, по аналогия на надписа "Сделано в СССР".
12:12 28.08.2018
8 JEEP
До коментар #6 от "шеви заз":
Много си прав! Само дето след обсъждането с инженерите, от тези иначе не лоши рисунки се е получил ЗАЗ-965, известен още като "Отмъщението на Хрушчов".12:14 28.08.2018
9 no name no face no number
12:43 28.08.2018
10 На бесния язовец майка му
До коментар #1 от "Random":
Ако все още караш Москвич те признавам за русфил или там за някакъв си поклонник на всичко руско/съветско.Обаче дълбоко се съмнявам,така че си чисто и просто нискоразряден писач по разни менташки сайтове събиращ стотинки да заредиш газ на примерно френския ти автомобил.Коментиран от #12
12:57 28.08.2018
11 Random
До коментар #6 от "шеви заз":
Говоря по принцип.За другите марки и техните произвеждани модели.
12:57 28.08.2018
12 Random
До коментар #10 от "На бесния язовец майка му":
Имам и съветски и немски автомобил. Не съм преклонник на СССР, даже не харесвам комунизма като идея, ама пък колите им не са толкова лоши.Коментиран от #19, #20
12:59 28.08.2018
13 123
13:19 28.08.2018
14 Boxer
До коментар #2 от "JEEP":
или казано по друг начин : "Каква я мислихме, каква стана..."14:31 28.08.2018
15 Гост
Коментиран от #16
16:13 28.08.2018
16 Мммм
До коментар #15 от "Гост":
Понеже имам от първите БулгарРено 8 сглобени в Казанлък,всъщност на бащами е , и горе долу съм запознат с прекратяване на договора от Булет и Рено,та значи не е проблем това ,че сме изнасяли зад нечий гръб,дори напротив французите са били много доволни от това, а причината е че нямаме достатъчно валута да си купим комплектите и неща все от този род,както и залъгването от страна на СССР, че ще ни задоволи пазара с руските ВАЗ,който по същото време започва да се сглобява в Толиати,което повечето знаем не се случва. Нещото което искам да кажа, е че никога не сме имали друга кола до 2000г. освен бащината 8-ца, когато си купих отново Рено и така до ден днешен.18:46 28.08.2018
17 русенец
Коментиран от #22
19:53 28.08.2018
18 vasik atanasova
23:27 28.08.2018
19 Стефан Рядков
До коментар #12 от "Random":
Никакви пиянски истории няма в копирането. Зад всеки руски модел стои конкретен модел от Запада .Конкретно за ЗАЗ 2 модела : Фиат 500и NSU Prinz .
Коментиран от #21
00:41 29.08.2018
20 Стефан Рядков
До коментар #12 от "Random":
Никакви пиянски истории няма в копирането. Зад всеки руски модел стои конкретен модел от Запада .Конкретно за ЗАЗ 2 модела : Фиат 500и NSU Prinz .
00:42 29.08.2018
21 Random
До коментар #19 от "Стефан Рядков":
Айде бе, как хем са копия, хем всичко им е различно?07:33 29.08.2018
22 Зазаджия
До коментар #17 от "русенец":
Много си прав. Ще допълня само: Който не е карал ЗАЗ-нищо не знае /не искам да обидя никого/.10:57 29.08.2018
23 Витяз
До коментар #2 от "JEEP":
Прилики... Колите са проектирани в хармония с тогавашните тенденции. А тенденция тогава е била - ерата на реактивните двигатели, самолети.13:56 29.08.2018
24 Този коментар е премахнат от модератор.