6 422 15

30-годишно ново "преоблечено" иранско Peugeot

Радослав Славчев

По време на автомобилното изложение в Москва беше показан един доста странен азербайджански автомобил. Той се нарича Khazar и бе представен в две версии - базова SD и луксозна LD.

Оказва се обаче, че това не е кола, разработена в Азербайджан, Автомобилът представлява леко маскиран ирански седан Iran Khodro. Колата се сглобява от компания, в която Азермаш има 75%, а иранската Iran Khodro - 25%.

Освен това трябва да кажем, че и иранците не са измислили този автомобил. На практика в основата на Khazar SD/LD лежи едно доста остаряло Peugeot. Става дума за модела 405, който за първи път е представен пред публика през далечната вече 1987 година.

Ако трябва да сме откровени, то трябва да кажем, че този автомобил няма никакви шансове дори и на пазар като руския. Много остаряла концепция, изключително лошо качество на сглобката (по мнение на руски журналисти), както и доста евтини материали.

Цената? Единство тя може да оправдае малко надеждите на азерите. Но в Москва от компанията Khazar не обявиха за колко пари ще се продават двете версии на азерската кола, с ирански и френски корени.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • патриотъ
    Отговор
    1 14:02  30.08.18
    за 5 хиляди лева става.
  • куку руку ку
    Отговор
    2 14:02  30.08.18
    И кое е от 405, че не можах да позная ни един детайл. 3 години "търкалях" една 405-ца и нито интериора, нито екстериора ми мяза на Пежото. Ако са сложили двулитровият 8 клапанов XU10 мотор, то той е един от най-добрите.

    Коментиран от #6, #15

  • GTE
    Отговор
    3 14:04  30.08.18
    За времето си, преди повече от 30 години 405 беше много добра кола, а и в добавка се предлагаше с 1.9 атмосферен дизел, около 70 коня, който вървеше повече от прилично и можеше да харчи изненадващо малко. Разбира се тази концепция от днешна гледна точка е много остаряла, а в добавка с лоша сглобка и материали положението не отива на добре. Слабо на 405 беше задното торсионно окачване и то след навъртане на сериозен километраж по лоши пътища.
  • Гост
    Отговор
    4 14:07  30.08.18
    Добре де Азербайджан е бивша република на СССР и пазара на тези така наречени коли е за сегашна Русия и бившите републики. А те вземат на готово някаква кола която е модернизирана от гениалните инженери на братски Иран, който пък взел повече от 30 годишна разработка на западналите Фрасета Нали са велика нация с велики инженери? Защо така правят не знам??? Явно толкова си могат.

  • гост
    Отговор
    5 14:10  30.08.18
    Чакайте малко. Какво представляват другите коли? Не са ли те същата концепция с леко променени ламарини, интериор и др.? Абсолютно същото е, само че тази била морално остаряла, а един Шевролет или Дачия не са, така ли? Дачията е на ниво рено Шамад. По-добре такава кола за 12х.лв отколкото някоя, която уж е нова разработка и се изписват милиони за развойна дейност, но реално това че са променили формата на някоя решетка, някой маркуч или пък че са направили колата с 12кг. по-лека хич не е от значение ако ти искат 22х.лв., в повечето случаи искат и много повече.
  • Random
    Отговор
    6 14:36  30.08.18

    До коментар #2 от "куку руку ку":

    Най-важното - шасито. Пода сигурно е директно от фейслифтовата 405-ца, гредите сигурно също, само панелите са различни. Таблото е пластмаса, лесно се прави друго.
  • стига лади стига опели
    Отговор
    7 14:53  30.08.18
    Виждал съм на живо,карал съм пробно иранска кола Samand.Преди около 8-10г.Не искам и да чувам за разните му там Дачии,Шевролети,самолети някакви си,опелчета ръждиви....говорим обаче за ширпотреба кола.Да сме наясно!Колата от снимката направо бива,обаче на цървулските европейски автпроизводители няма да им хареса и затова няма как да е хубава.
  • Стою Капута
    Отговор
    8 17:19  30.08.18
    Дайте я насам.............бакшишите ще я лапнат като топъл хляб.
  • Бесен Язовец
    Отговор
    9 21:32  30.08.18
    А бе тоз московски автосалон нещо много е забелил бананата само азери, китайци иранци и е гаси колите, е гаси и чудата дет са е събрали в тъз Мацква.

    Коментиран от #10

  • 123.300д
    Отговор
    10 23:15  30.08.18

    До коментар #9 от "Бесен Язовец":

    Ако беше опел,ауди или бенве щеше да ги превъзнасяш ама е иранска и плюеш без да си я виждал дори
  • Киро
    Отговор
    11 01:41  31.08.18
    Авторът явно е много по-млад от пежото,щом е пропуснал да пише,че 405 цата беше кола на годината в Европа за 1988г.В коментарите също не видях това.

    Коментиран от #12

  • аналитик
    Отговор
    12 02:52  31.08.18

    До коментар #11 от "Киро":

    Пропуснал е да напише, че дизела ибензиновият двигатели на 405-цата нямат никакви проблеми и над милион км. Разбира се ако се поддържа и кара умната, а не като за последно.
  • НАРОДЕН
    Отговор
    13 12:54  31.08.18
    ??? АКО ПЛАТЯТ НЯКОЯ ПАРА МОЖЕ И ДА ГИ ОТЪРВА ОТ ЕДНО ТАКОВА...И КОЛКОТО ИЗДЪРЖИ...???
  • Evogue
    Отговор
    14 15:13  31.08.18
    Списък с участниците на Московския автосалон: KIA,HYUNDAI,RENAULT,Volkswagen и Aurus,Lifan,Havol,Geely,GAC motor,JAC motors,Лада,ГАЗ. Е,нема такъв автосалон.
  • Киро Киреча
    Отговор
    15 11:41  01.09.18

    До коментар #2 от "куку руку ку":

    Базата, платформата са същността на колата, не гледай външните тенекии и вътре пластмасите.

Напиши коментар:


Публикувай