14 751 35

Нов скандал с VW: Този път бензинов

Радослав Славчев

Скандалът "Дизелгейт", който засегна Volkwagen и все още не е отшумял, а загубите за VW от него се изчисляват на 25 милиарда евро, доведе до сериозно разследване на германския концерн.

Вследствие на него, сега на път е нов грандиозен скандал, отново свързан с марката VW, но засягащ бензиновите ѝ модификации. По-конкретно става дума за вредните вещества, изхвърляни от бензиновите мотори на Volkswagen, Audi и Porsche в атмосферата.

Информацията е на немското издание Bild am Sonntag, което се позовава на данни от прокуратурата в Мюнхен, която води разследването. Съгласно цитираните документи, в бензиновите коли на Volkswagen, Audi и Porsche и по-конкретно във версиите с автоматични трансмисии е открит нов измамен софтуер.

Във въпросната електроника, която е инсталирана в автоматичните скоростни кутии на трите марки, е откритата програма за управление, която прави така, че занижава реалните вредни емисии. Измамният софтуер влияе и на показанията за разход на гориво на немските бензинови автомобили.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Borislav Popov
    Отговор
    1 12:02  03.09.18
    Аз като разправях че немците са най големите мошеници - тук някои "Не та не " !!! Германецът бил точен и почтен. Немската инженерна мисъл била на голяма висота! Да ама само за да мисли какви машинации да направи ! С това удариха и развитието на Италианското и Френско автомобилостроене. Защото докато ония се мъчеха да спазват правилата - немците се занимаваха с мушенгии!

    Коментиран от #4, #5, #7, #32

  • Electro
    Отговор
    2 12:02  03.09.18
    Дрън дрън подготовката за електронобиките тече
  • Реалист
    Отговор
    3 12:05  03.09.18
    Абе най-реални са показанията при замерване "пълно - пълно". Пълниш догоре докато видиш бензина на гърловината, караш 100-на километра в града, пак пълниш на същата колонка пак до гърловината и ….смяташ. Всичко друго дето го показва компа на колата си е "пожелателно".
  • ИстинаЕ
    Отговор
    4 12:08  03.09.18

    До коментар #1 от "Borislav Popov":

    Истина е, те пишат законите и знаят как да минат между капките, а натискат всички други да спазват безимслени закони.... това е ЕС, мегакомпания на малки компании.

    Коментиран от #33


  • Алфа Ромео
    Отговор
    5 12:10  03.09.18

    До коментар #1 от "Borislav Popov":

    То да не се окаже че хансовете произлизат от българите....
  • Пламен
    Отговор
    6 12:20  03.09.18
    Освен да ги глоби САЩ още 25млрд. евро, и Ердоган да отвори границите, друго едва ли може да се направи... Тя канцлерката откога ли опикава кълките, ама докато не срине Европа, няма да се спре. Ще им трябва второ Берлинско летище за паркинг на бензиновите.
  • Просия
    Отговор
    7 12:27  03.09.18

    До коментар #1 от "Borislav Popov":

    Яж туршия, руска подлого !!!

    Коментиран от #8

  • 8 12:31  03.09.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Щраус
    Отговор
    9 12:36  03.09.18
    Само прочетете статията за да видите за какъв рекет става дума. Как софтуер ще манипулира независим уред за измерване на вредни емисии. Европейците имаха напълно смешна методология и сега ги е срам да си признаят, и си навират главата в пясъкът като щрауси.
  • bmw
    Отговор
    10 12:44  03.09.18
    Да я закриват тази грозна марка.За тези целенасочени измамни софтуери,трябва да са много по сурови санкциите.ВАГ са боклуци.

    Коментиран от #31

  • Просия
    Отговор
    11 12:53  03.09.18

    До коментар #8 от "Име като гост":

    Само сакат комунист може да пише с един ник, и да защитава тезата си с друг. Виж колко си жалък и разгадаем. Сигурен съм, че караш западен автомобил въпреки, че си долна руска подлога.

    Коментиран от #13, #28

  • уякиш
    Отговор
    12 13:02  03.09.18
    Погнаха дизела, сега почват и бензина, но истината е само една, трябва да се втълпи на хората да купуват електрички.
  • 13 13:12  03.09.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Марио
    Отговор
    14 13:16  03.09.18
    Вие или ни смятате за наивни и глупави или сте прекалено нагли.Поне изчакайте да мине време с вашите лъжи за дизела и тогава почнете да лъжете и за бензина.Няма никаква измама и манипулация.Всичка това го измисляте вие с цел пари,данъци,такси и др.Автомобилите не замърсяват въобще толкова много, колкото казвате вие.Това е просто една лъжа, за да може да си пробутате батериите за електрички и да ни събирате още повече данъци и такси, да ни крадете и мамите.
  • Иванов
    Отговор
    15 13:34  03.09.18
    С манипулиран софтуер или не, съдбата на един Голф винаги е една и съща- роден в Германия за да умре в България! Слава России!
  • Трифонов
    Отговор
    16 13:35  03.09.18
    Много ясно, че ще лъжат! Няма да вървят по свирката на алчните "еколози"... Разказаха играта на автомобилостроенето нещастниците мръсни. Разберете - нищо й няма на планетата! А и да й има, не е виновен човекът, но дори да е, той нищо не би могъл да направи по въпроса. Била е тук много преди нас, ще е тук и много, много след нас! Айде стига простотии!!!
  • цистит
    Отговор
    17 13:36  03.09.18
    точно на немците трябва да благодарите именно защото дават нещо което е по мощно а на хартия е по-малко коне и плащате по малко данъци

    Коментиран от #18, #34

  • Borislav Popov
    Отговор
    18 13:43  03.09.18

    До коментар #17 от "цистит":

    Май е точно обратното ! Прочети за тестовете на германските автомобили в щатите. Конете са много ама на хартия и плащаме заради това по големи данъци.

    Коментиран от #19

  • цистит
    Отговор
    19 15:29  03.09.18

    До коментар #18 от "Borislav Popov":

    116 коня за 3та серия или 143 за 1ва серия са ти много, така ли? няма нужда повече от мнението ти, всичко ми е ясно

    Коментиран от #22, #23, #24, #25

  • Непознат
    Отговор
    20 15:52  03.09.18
    E те пак прекалиха,,вместо да вложат парите за по чист дизел и бензин те ги дават за глоби,проста некадърна работа,за 25 млрд.евро ще направиш чудеса за дизела и бензина,немците някога бяха честни,вече няма честни хора,всичко е ПАРИ приятели.
  • селянин
    Отговор
    21 16:02  03.09.18
    А бе,я му казах на Антон-картошкин,че ваг шикалкават..а он не та не,Порше било със софтуер на,,Matsushita Elektronics,,вагенниални мошеници..да излъжат картошкин.
  • Borislav Popov
    Отговор
    22 16:21  03.09.18

    До коментар #19 от "цистит":

    И какво ти е ясно ? SAE = “Society of Atumotive Engineers”. Това е американския стандарт – при него замерванията се правят без прикачени динамо, маслен и въздушен въздушен филтър и т.н. Тук мощността се мери по-скоро Бруто. Относителната разлика между DIN и SAE варира между 10-15%. Списание Road&Track дават следната формула за преобразуване: DIN = SAE - 10% По непотвърдена информация, в един форум прочетох, че американските конски сили не са равни на европейските. Коефициентът за превръщане от DIN в SAE е 0,97.
  • Borislav Popov
    Отговор
    23 16:22  03.09.18

    До коментар #19 от "цистит":

    DIN = “Deutsches Institut fur Normung” (известно още като Dourche Industrie Normen) или с други думи това е Германски стандарт. Той е най-често ползван от производителя. Тук измерените показатели са най-близки до реалните (т.е. до whp). Анализът се прави с прикачени динамо, маслена и водна помпа + допълнителни товари, развняващи се на създаваните от бензиновата помпа, инжекционната система, въздушния и масления филтър. Корекцията се прави при атмосферно налягане 1013 mbar и 200 по Целзий. Формулата е следната: k = atmp/1013 * ((273 + airt) / 293)^0,5 k = DIN коефициент atmp = атмосферно налягане в mbar airt = температура на въздуха в градуси по Целзий
  • Borislav Popov
    Отговор
    24 16:23  03.09.18

    До коментар #19 от "цистит":

    DIN = “Deutsches Institut fur Normung” (известно още като Dourche Industrie Normen) или с други думи това е Германски стандарт. Той е най-често ползван от производителя. Тук измерените показатели са най-близки до реалните (т.е. до whp). Анализът се прави с прикачени динамо, маслена и водна помпа + допълнителни товари, развняващи се на създаваните от бензиновата помпа, инжекционната система, въздушния и масления филтър. Корекцията се прави при атмосферно налягане 1013 mbar и 200 по Целзий. Формулата е следната: k = atmp/1013 * ((273 + airt) / 293)^0,5 k = DIN коефициент atmp = атмосферно налягане в mbar airt = температура на въздуха в градуси по Целзий
  • Borislav Popov
    Отговор
    25 16:25  03.09.18

    До коментар #19 от "цистит":

    EWG – Това е европейския стандарт. За съжаление не разполагам с много информация по въпроса. Корекцията се прави при атмосферно налягане 1013 mbar, но при 250 по Целзий. Формулата е следната: k = atmp/1013 * ((273 + airt) / 298)^0,5 k = EWG коефициент atmp = атмосферно налягане в mbar airt = температура на въздуха в градуси по Целзий JIS – “Japanese Industrial Standard”. Японския стнадарт е най-нереален. Може би той до най-висока степен изразявава мощността Нето. Тук всички допълнителни към мотора агрeгати се задвижват от външни източници. Списание Road&Track дават следната формула за преобразуване: DIN = JIS - 15% ISO – “International Standard Organization”. Този стандарт до голяма степен се препокрива с DIN. Разликата се състои в това, че тук липсват допълнително прикачени товари към динамото.

    Коментиран от #26

  • брат ти си кат енциклопедия
    Отговор
    26 16:39  03.09.18

    До коментар #25 от "Borislav Popov":

    Мене не ме ебе и си отрезах катализатора на гоуфу,пуши малко ма нали е отзад и на мене не ми пречи.бега яко
  • Асся
    Отговор
    27 17:30  03.09.18
    Да бе, на другите от ауспусите излизат маргаритки и чист озон
  • Име като гост
    Отговор
    28 19:34  03.09.18

    До коментар #11 от "Просия":

    Виж ся,сакат ти е мозъкът,простак,долен и грозен!Става въпрос за различни хора!Прозрачен си ти също като медузите ,към който вид спадаш и ти!
  • Disela
    Отговор
    29 21:28  03.09.18
    Електричките са поредната измама .Сегашните двигатели са все едни и същи както са биле още от откриването си .За пълно изгаряне на 1кг. бензин е необходимо 14.8 или да кажем 15 кг кислород всяко отклонение от това води до по зле.Така че каквато и електроника да сложат трябва да се придържаме към тях съотношението.Как да смъкнат вредните емисии като съотношението е закон.могат да го слагат катализатори и нищо повече и чрез манипулиране на софтуера а правилата си ги измислят те като знаят че е мисия невъзможна .От това следва че умишлено си определят смъкване на емисиите като знаят че е невъзможно.Значи са намерили друг метод за доене на овцете
  • Ивка
    Отговор
    30 23:08  03.09.18
    Само с катализатори ще е добре там трябва да се наблегне катализатор и изпусквателна система, която може да се проверява на тежнически преглед.
  • АЛФА Q4
    Отговор
    31 23:33  03.09.18

    До коментар #10 от "bmw":

    НЯМА ДА Я ЗАКРИЯТ,,,НАЛИ ТОЧНО ДЪРЖАВАТА ГИ ДЪРЖИ, ИНАЧЕ МНОГО ОТДАВНА САМИ ДА СА СЕ ЗАКРИЛИ АМА МИ ЧУДНО КАДЕ СА ОНЕЗИ КРЕТЕНИ( АНТОН .,ПЛАМЕНИ И ТАМ ) ВАГАДЖИЙСКИТЕ,,ЩО НЕЛАЯТ

  • лилян
    Отговор
    32 08:52  04.09.18

    До коментар #1 от "Borislav Popov":

    Много си прав, братле! Аз често работя с немци и мога да потвърдя, че само дават вид на почтени. Големи са опортюнисти, ако може да излъжат някъде, то ще го направят. Само да е по правилата и да не може да ги осъдят. В този случай изглежда, че дори и правилата не са спазили. Много са лакоми. Затова не искам да чуя за немски коли вече.
  • евстт
    Отговор
    33 08:54  04.09.18

    До коментар #4 от "ИстинаЕ":

    Донякъде си прав. Само ще допълня, че дори в този си вид ЕС е в пъти по-добър в сравнение със СССР. Само за протокола.
  • ЛЛЛ
    Отговор
    34 08:56  04.09.18

    До коментар #17 от "цистит":

    Ей ти май си функционално неграмотен. Колите им не са по-мощни, а замърсяват повече разбираш ли?
  • Неутрален
    Отговор
    35 22:32  04.09.18
    Класация на миризмата след преминаването на кола покрай теб: 1. Германските 2.Американските 3.Корейките 4.Японките 5.Франсетата

Напиши коментар:


Публикувай