Шефът на шведския производител на хиперколи Koenigsegg обяви, че има план как постигне по-добри динамични характеристики от тези на второто поколение Tesla Roadster. По думите на Кристиан фон Кьонигсег заявеното време за ускорение от 0 до 97 км/ч на електромобила на Илон Мъск за 1.9 секунди нямало как да не го тревожи, но инженерите му вече знаели как да го подобрят.
Шведите смятали да използват "специална компоновка" с трансмисията Koenigsegg Direct Drive (KDD), хибридната силова установка на Regera и безклапановия двигател Freevalve. Според инженерите на компанията с цената на 5-процентно увеличение на разхода мощността на 5.0-литровия V8 с два турбокомпресора можела да бъде увеличена с 608 к.с. и да достигне 1 968 коня, а с помощта на електромотора щяла да надхвърли границата от 2 000.
Фон Кьонигсег смята, че това ще бъде достатъчно за ускорение от място до 400 км/ч за 14 секунди. За сравнение Koenigsegg Regera RS с 1 500 к.с. се нуждае от 20 секунди за достигането на тази скорост. През ноември шведският хиперавтомобил постави нов рекорд, ускорявайки до 447 км/ч на шосе в Невада.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 СссереМ
Коментиран от #9, #46, #62
18:13 04.09.2018
2 Borislav Popov
Коментиран от #6, #13, #24
18:37 04.09.2018
3 Японеца
Гаражният израз "компоновка", е сложно руско-социалистическо изразяване от България.
И то като автора, говори много за познанията и опита.
Коментиран от #42
18:40 04.09.2018
4 Driving pleasure
18:43 04.09.2018
5 Илчо Мъсков
18:45 04.09.2018
6 Schmidt
До коментар #2 от "Borislav Popov":
По същата логика кому е нужно да се кетри най-високо, или да се гмурка най-дълбоко...хиляди примери...и всичките са за едно его или един адреналин...Коментиран от #10
18:52 04.09.2018
7 селянин
Коментиран от #39
18:57 04.09.2018
8 Глупости
19:08 04.09.2018
9 гост
До коментар #1 от "СссереМ":
Ша го бие , ама в шестък , за начало Теслата ще струва 200 000 , а тоя "хибридния" поне 2 милиона , щото нехибридния беше 1,6-1,7 милиона !!! Второ "безклапанен" двигател е само двутактов двигател , освен ако някой журналист пак е превеждал с краката си !! Което значи почти абсурд да получи разрешително за пътна мрежа , ако ще десет катализатора и филтри да сложат , а след три години точно с тая "гама" модели Кьонигсег така или иначе ще се движат по пътищата само на платформа , хаххаха !!!!Коментиран от #16, #20
19:18 04.09.2018
10 Borislav Popov
До коментар #6 от "Schmidt":
Ами правилно си го казал - кому е нужно ? Но ако все пак ако от овладяването на природата човек добива някакво знание - кому е нужна тая играчка. Ще научи ли нещо от нея? Ще му свършили някаква полезна работа ? Или просто една изгъзица за много пари?19:25 04.09.2018
11 Ники
Коментиран от #15
19:32 04.09.2018
12 CL500
Коментиран от #28
19:41 04.09.2018
13 гост
До коментар #2 от "Borislav Popov":
Не е нужно ако се жертват един куп неща само заради динамиката , като почнеш от цената , минеш през цената за експлоатация и пригодност за ежедневието и стигнеш до надеждност и ресурс !! И тука почваме с Роадстера , разход на малолитражка в най-лошия случай , цена като на сериен автомобил , почти липсващи разходи за експлоатация (включително данъци и забрани за движение ) , ОГРОМЕН ресурс (поне 10 Кьонигсега като км ) , 2+2 места и два багажника , абсолютно подходяща за ежедневен автомобил и дори за малко семейство от двама , трима човека !!!! От другата страна Кьонигсег няма НИЩО от гореизброените , освен една динамика и ужасяваща цена !!! Та въпроса е той защо е нужен , а не Теслата !!!!Коментиран от #14
19:44 04.09.2018
14 Язе
До коментар #13 от "гост":
Е тук вече показа,че съвсем си изперкал.Човека търси ускорение и иска да покаже какво може да направи с ДВГ.Коя тесла ще направи 0-400за 14 сек?Тая хартиената с 10К нМ ли?Как пък сравни тоя шедьовър с Тесла не ми го побира главата.А само да попитам-Роудстъра мога ли да си го поръчам с различен цвят тапицерия на вратите и адаптивна броня която да не пада когато мина през локва?Ако може и фугите да са еднакви а не като Дунав?А ако може и с батерия която не пада наполовина след два старта,може ли?Сравняваш евтин тип пластмаса с Шведска стомана.Коментиран от #33, #34, #36
21:23 04.09.2018
15 ДВГ
До коментар #11 от "Ники":
A Kьонигсег спортна кола ли е не ставай смешен, на ринга хвърчи от пистата като гламава пълно недоразумение като Бугатито.Това са коли за гъзария за нищо друго!!!
21:49 04.09.2018
16 ДВГ
До коментар #9 от "гост":
Гост стига говори глупости Freevalve означава че клапаните не се управляват механично, но си има такива!!!!!Коментиран от #17
21:54 04.09.2018
17 гост
До коментар #16 от "ДВГ":
Прочети пак статията и ако имаш забележки се обърни към автора !!22:05 04.09.2018
18 бмв
22:16 04.09.2018
19 Niki
23:07 04.09.2018
20 незнайко
До коментар #9 от "гост":
Двигателя не е безклапанов. Двигателя е без разпределителнивалове! Отдавна работят върху управление на клапаните със стъпкови двигатели. Явно вече са го постигнали !
23:37 04.09.2018
21 Я. Петров
23:56 04.09.2018
22 ЙККК
Коментиран от #23, #25
08:24 05.09.2018
23 CL500
До коментар #22 от "ЙККК":
Има едно малко 'но' и то е, че ти вече си приел, че Теслата ще ускори за 1.9 сек. Това още никой не го е видял все пак. И в статията пише - заявеното време на Тесла, не постигнатото. Ще видим, какво ще направят ...08:58 05.09.2018
24 асддса
До коментар #2 от "Borislav Popov":
На никой не му е нужно. Както на никой не му е нужно бентли, ферари, ламборгии, и всички останали скъпи марки. Ако всички имаха по една нова дачия за 10 000 щеше да е достатъчно. Но с такова мислене сигурно още нямаше да е създадена колата.11:00 05.09.2018
25 ДВГ
До коментар #22 от "ЙККК":
Личи си че нищо не разбираш не само от автомобили но и от света като цяло тоест си тинейджър!!! Във всяка инженерна област е така в началото напредъкът е бърз после идва застой.В случаят около 2 сек. е границата защото всичко надолу не зависи от двигателят!!!!! Ако колата е 1М коня дали ще ускорява за 0 сек???
Забележи че теслата я дават 1.9 сек. за 0-60 mph!!!! Тоест това е около 2.1 сек до 100кмч и също това е по измисленият американски стандарт за rollout не е от място!!!!
Тооест около 2.3 сек по европейският стандарт!!!!
И сега има такива серийни коли с ДВГ макар и скъпички. Майсторството е на пистата, Американските глупости са за Американците щото само те се състезават на светофара!!!!
Коментиран от #26
11:14 05.09.2018
26 петархитар
До коментар #25 от "ДВГ":
Личи си, че по-скоро ти нищо не разбираш, мой. От 9 кладенеца вода ще донесеш да извъртиш статистиката. Двг е със затихващи функции. Поддръжката на ел. мобилите е мноого по-ниска, има една скъпа батерия и това е всичко. Това е бъдещето. А двг и 30 цилиндъра да му сложиш няма да е съвременна машина, най-много да изпуши и да прегрее.Коментиран от #27, #29, #30, #41
11:21 05.09.2018
27 ДВГ
До коментар #26 от "петархитар":
Това тролски коментар ли е???Коментираш без да има нищо общо с това което съм написал???
Коментиран от #37
11:39 05.09.2018
28 Електрошок
До коментар #12 от "CL500":
Какво развъртане те гони бе каруцар?Един ел. двигател с диаметър на ротора около 100мм достига максимална мощност за по малко от секунда.Максимална мощност,а не въртящ момент,защото това е важното,а въртящия момент зависи от предавката.Ускорението зависи ЕДИНСТВЕНО от масата на автомобила,мощността на двигателя и сцеплението с пътя.Аман от файтонджий теоретици!
11:40 05.09.2018
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Електрошок
До коментар #26 от "петархитар":
От два три месеца чета глупостите на двама-трима "специалисти"по ДВГ и моят съвет е да не им се връзваш-те просто толкова могат.Личи си,че не разбират нито от термодинамика,нито от електротехника,нито от електроника.11:55 05.09.2018
31 Електрошок
До коментар #29 от "Антиелектрика":
С ти просто трябва да смениш памперсите за да е чисто.Коментиран от #32
12:01 05.09.2018
32 Антиелектрика
До коментар #31 от "Електрошок":
Пък ти просто трябва да си смениш мозъка, за да ти се разбира - бухахахахаха12:04 05.09.2018
33 гост
До коментар #14 от "Язе":
Кога намериш стомана , даже и шведска (хахахха) в Кьонигсег , ела пак да се цепиш , а за останалото , глупостите ти вече всички ги научиха наизуст и също на всички писнаха !!! Изчакай още няколко дена до официалното представяне и пак ще си говорим кое е шедьовър и кое изгъзица за ахмаци !!!13:25 05.09.2018
34 гост
До коментар #14 от "Язе":
Между другото да те светна , щото явно не си в час , Кьонигсег от доста години се опитват да изкарат електромобил и самия Кристиян заяви , че това е НЕИЗБЕЖНОТО бъдеще !!!Koenigsegg и Qoros предложиха електромобил с пробег 500 км
Спортното купе 9 Qlectriq ще е направено почти изцяло от карбон
Шведите от Koenigsegg вече за втори път работят съвместно с инженерите от израелско-китайската компания Qoros. Резултатът е концептуален спортен модел, който се задвижва с електричество и предлага впечатляващи, поне на хартия, характеристики. Концептът е получил оригиналното име 9 Qlectriq. Ако се съди по публикуваното изображение, той той почти изцяло ще бъде от карбон, като ще предлага и оригинален дизайн. Външният вид предизвиква и сериозни въпроси, един от които е „Как ще се отварят вратите на автомобила?” Купето ще получи изцяло електрически силов агрегат, като според неговите създатели ускорението от 0 до 100 км/ч„ ще отнема само 3 секунди. С едно зареждане на батериите 9 Qlectriq ще може да изминава около 500 км.
http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/30325-koenigsegg-i-qoros-predlojiha-elektromobil-s-probeg-500-km/
Шведският производител на спортни автомобили "Кьонигсег"(Koenigsegg) и швейцарската компания "НЛВ солар"(NLV solar) представиха на приключилото в средата на март изложение в Женева прототип на задвижван от електричество автомобил. Моделът "Квант" си набавя енергия от ново поколение акумулатори, които могат да се заредят от стандартна
Коментиран от #35
13:38 05.09.2018
35 гост
До коментар #34 от "гост":
Шведският производител на спортни автомобили "Кьонигсег"(Koenigsegg) и швейцарската компания "НЛВ солар"(NLV solar) представиха на приключилото в средата на март изложение в Женева прототип на задвижван от електричество автомобил. Моделът "Квант" си набавя енергия от ново поколение акумулатори, които могат да се заредят от стандартна електроинсталация за 20 минути и не се нуждаят от замяна по време на целия живот на електромобила.https://www.dnevnik.bg/skorost/2009/03/31/696147_kyonigseg_napravi_slunchev_elektromobil/
Koenigsegg може да заложи на електричеството като движеща сила в следващите години. Собственикът на компанията Крисчън вон Кьонегзаг използва Tesla Model S за всекидневна кола и заявява, че много скоро ще промени задвижването на някои модели, създавайки чист електромобил, без други алтернативи на задвижване. Най-вероятно промените ще засегнат Regera, която в момента се задвижва с ДВГ и електромотори, които доставят обща мощност от 700 конски сили (говорим само за електромоторите).
http://men.hotnews.bg/koli/koenigsegg-mozhe-da-razraboti-elektromobil/
13:42 05.09.2018
36 гост
До коментар #14 от "Язе":
Боооже , какъв срам , богът Кьонигсег кара Тесла и то ЕЖЕДНЕВНО , хахахаххахах !!!! Бързо всички петролоидиоти да сложат край на мъката си наречена живот , хаххахахахха !!!!!!13:46 05.09.2018
37 Антиелектрика
До коментар #27 от "ДВГ":
Напълно тролски е, но неговия стои, а моя го изтриха, без да съм го обидил с нищо. Просто исках да ми каже колко пъти му се е налагало да прави ремонт на двигател, че сънува как електричките не се повреждали. То с това тегло, стават сигурни абонати на сервизите, особено у нас с "равните" ни пътища. Ама нали им знаеш репликите за светло бъдеще и отмирането на ДВГ, без да се замислят, че нито самолетите нито ракетите могат да летят на ток, пък са с ДВГ.Коментиран от #38
14:55 05.09.2018
38 ДВГ
До коментар #37 от "Антиелектрика":
Между другото може би е ирония на съдбата обаче и пътищата(асфалта) са от петрол!!!!Това е хубаво на петролът че при него няма фира, почти на 100% се използва а при батериите рано или късно трябва да ги заровиш някъде като едно "химическо съкровище" и един ден внуците ще намерят "делвите ни с пари".
15:03 05.09.2018
39 Henne
До коментар #7 от "селянин":
Hennessy е марка алкохол не автомобилКоментиран от #40
15:06 05.09.2018
40 селянин
До коментар #39 от "Henne":
Чул ли си за,,Hennessi Venom GT,,коняк..5 звезди,на 4 колела,,убиецът,,на,,Veyron,,тва последното е Френски коняк от ВАГ..16:27 05.09.2018
41 Димов
До коментар #26 от "петархитар":
ДВГ не се изчерпва само с буталните двигатели. При роторните разновидности нещата са доста по-обещаващи. Ванкелите бяха позабравени, заради силното износване. Но съвременните материали се пребориха с този проблем и ето, отново имаше пуснати ванкели в производство. А КПД там е доста по-високо от на буталните. Сега са наред други техни недостатъци за преборване, като неравномерното температурно натоварване, лоша екология, и ниска ефективност при малогабаритните модели. Всичко това вече е преборено с новият тип роторни ДВГ - liquidpiston, които демонстрират завидни показатели във всяко едно отношение. Широк дипазон от оборотен режим, запазващ стабилни харектеристики при всякакво натоварване. Отлични показатели, дори много по-добри от на ванкелите, във всяко едно отношение. Двойно по-добра горивна ефективност от на бутален бензин. Десеторно по-малки размери, спрямо бутален дизел със същите показатели. Ванкела имаше проблем със степента на сгъстяване, но liquidpiston спокойно си работи с бензин при 26:1. Това е сгъстяване по-високо и от на дизелите. Буталата може и да се изчерпаха, но в роторът има още доста хляб. Все още е пеленаче, дори повече и от електромобилът, но следя развоят им с итерес и съм с впечатлението, че са доста обещаващи и много производители залагат на тях. За съжаление, всичката информация си набавям от чуждите медии, щото в Бг никой не пише нищо за тях.17:49 05.09.2018
42 На дядо ти парашута
До коментар #3 от "Японеца":
Това е средна скорост от две преминавания на отсечката18:01 05.09.2018
43 Електрошок
При степен на сгъстяване 26:1 бензинов двигател не може да работи.Няма да те ограмотявам защо.И никой с нищо не се е преборил.Ванкеловият двигател е отречен
отдавна поради несъвършенства на самия кинематична принцип на движение,при който се образува горивна камера с форма далече от идеалната.Има ще десетки недостатъци,но за това требе четене бе Димов!И то не лесно смилаеми статий в Интернет,а учебници по ДВГ,физика и механика за първи курс на тме.
Коментиран от #44, #45
19:29 05.09.2018
44 Димов
До коментар #43 от "Електрошок":
Аз съм инж. Двг още от 2002г. Работя като такъв от 2007. За съжаление не мога да кажа къде. Ти си последният човек на света който може да ме ограмотява. И да - никой двг не работи при степен 26:1, ПО ЦИКЪЛЪТ НА ОТО. Двигателят за който писах ползва хибриден цикъл. Ай чети малко ти, даже много, много чети, преди да ти хрумне пак да ме ограмотяваш.Коментиран от #52
21:06 05.09.2018
45 Димов
До коментар #43 от "Електрошок":
....Като за начало ти препоръчвам да намериш малко инфо за цикълът на Аткинсън, както и за този на Сабатие-Тринклер. Няма ти казвам в кои учебници са описани. Сигурен съм, че си от поколението дето се изрива от допира с "хартиен носител", и ще си го намериш в гугъл.21:14 05.09.2018
46 Koenigsegg
До коментар #1 от "СссереМ":
Знаиш братле!!! 😂😂😂21:56 05.09.2018
47 Електрошок
Коментиран от #48, #49
09:48 06.09.2018
48 Антиелектрика
До коментар #47 от "Електрошок":
С ДВГ се занимаваш от 1968 г. пък си се кръстил "електрошок"? Май ти си толкова инженер по ДВГ, колкото Меркел е ядрен физик, подписвайки закриването на АЕЦ - хахахахахахахаЕдин безплатен съвет от мен - ако искаш някой да те приема сериозно, първо се научи да пишеш, защото е супер нелепо да пишеш думи като "простотиЙ". Срамота е да твърдиш, че си около 70 години, а да не може да пишеш правилно!
Коментиран от #50
09:59 06.09.2018
49 Димов
До коментар #47 от "Електрошок":
Влез в гугъл.Напиши liquidpiston (слято).
Чети и цъкай учудено, вместо да седиш пред клетката на жирафа и да викаш "Такова животно нема".
Влез пак тук и се извини за невежеството си.
Спри да пишеш посредствени глупости. Liquidpiston е точно обратното на ванкела. За това е мн по-добър от него.
Едно време се ровихме в библиотеките, да прочетем някой учебник. Много трудно намирахме информацията, но бяхме жадни за нея и не спирахме да я търсим. Сега всичката информация ви е на един клик от вас, а ви мързи дори да го кликнете този клик, сакън да не излезе, че не сте знаели нещо.
Коментиран от #51
10:52 06.09.2018
50 Електрошок
До коментар #48 от "Антиелектрика":
Пич,ние тука говорим за цикъл на Аткинсон,а не за цикъл на Меркел,макар,че като по възрастен мога да кажа нещо и за цикъла на Паркинсон.А съм се кръстил електрошок ,защото с това ме лекуват,когато не си пия апчетата.
11:51 06.09.2018
51 Електрошок
До коментар #49 от "Димов":
Димов,Димов-тия мантри променлив ход,променливо газоразпределение,електромагнитни клапани.шесттактов цикъл(не 5),шибърно газоразпределение,цикъл на Дизел при постоянен обем (2бутала на 8 градуса разлика),ромбоиден двг,кръстовиден двг,едноцилиндров двубутален ит.н. се изричат вече 100години.Виждал съм даже двигател с газоразпределение в коляновия вал(руски!).Факт е,че двг се изчерпи и си ОТИВА!
Коментиран от #54
12:21 06.09.2018
52 селянин
До коментар #44 от "Димов":
Хибридите на Тойота,работят по цикъла Аткинсън..там всмукателните клапани се затварят по-късно,и сгъстяват въздух колкото обикновен двг.с около 25%по-малък обем.Практически 1,8л.работи като 1,4л..идеята е енергията от раб.цикъл да се използва по дълго време,осигорява високо КПД.то надхвърля това на дизела но консумира повече,що в бензина има по малко калории.Коментиран от #55, #56
12:26 06.09.2018
53 Електрошок
12:35 06.09.2018
54 Антиелектрика
До коментар #51 от "Електрошок":
Тук единствения факт е, че разбираш толкова от ДВГ, колкото си и грамотен. Ако ти се занимаваш от 50 години с ДВГ, то аз трябва да съм взел поне 3 Нобелови награди по физика - хахахахахахахха Ама що ми се чини, че преди се казваше по друг начин, не знам - може да е заради цикъла на Шизофрен - хахахахаххаКоментиран от #57
13:44 06.09.2018
55 Димов
До коментар #52 от "селянин":
Точно така, но те са бутален ДВГ, адаптиран за аткинсън цикъл, посредством променливи фази. Кинематиката на КММ в бутален двг не е много подходяща за това и въпреки че стават по-ефективни, все пак не могат да изцедят цикъла. Това е принудило създателите на liquidpiston да изобретят нова кинематична схема, на РБД принцип, която да работи по няколко цикъла, като взима предимствата им, без недостатъците. Liquidpiston започва с Ото цикъл, продължава с Аткинсън, но донякъде е като на Милър, и дори има леки сходства с на Р.Дизел. И понеже конструкцията му е точно наопаки, на ванкела, няма неговите всеизвестни недостатъци. Малко ми е тъпо да казвам ванкелов двг, щото всички, които са произведени не са по оригиналната идея на Феликс Ванкел, а по променена/осакатена кинематика от негов колега. Ванкеловата м-на е била по-сложна, но по-съвършена. Имала е въртящ ротор, във въртящ корпус, като и двата са се въртели в статор. Самият Ванкел е казал на колегата си: "Ти взе моят расов кон и го превърна в муле за оран".13:54 06.09.2018
56 Електрошок
До коментар #52 от "селянин":
"КПД то надхвърля това на дизела,но консумира повече,що в бензина има по малко калории!?!?Е нема по тъпо изречение!!14:25 06.09.2018
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Антиелектрика
До коментар #57 от "Електрошок":
До там ли го докара отново - елементарни обиди написани с пост с правописни грешки. То по-тъп от теб едва ли може да се намери, а евреЙте са създали толкова Нобеловите награди, колкото ти може да се наречеш, че си нормален!Коментиран от #59
14:43 06.09.2018
59 Електрошок
До коментар #58 от "Антиелектрика":
Написал съм раздават,а не създали.Нобеловият комитет!
15:45 06.09.2018
60 Bat Sande
Въпреки че съм завърчил ДВГ, не съм инжЕнер и не искам да навлизам в спора с подробностите където си ги мерите.
Аз лично смятам, че дните на топлинните машини вече са преброени независимо как още ще ги осъвършенстват. Първо поради факта, че имат много триещи се части-което ги прави по-неефективни и ненадеждни. Второ използват невъзобновяеми ресурси и замърсяват.
Ако бъдат изнамерени батерии, които да съхраняват енергия за минимум 1000км пробег и те са със същия обем и тегло както на стандартен резервоар за гориво, освен това се зареждат за приблизително същото време за което си зареждате автомобила в момента на бензиностанцията-агонията на топлинните машини ще приключи много бързо. Нашата няма да приключи, защото някой трябва да лапа. Сега лапат шейховете, после ще лапат производителите на ток...и бог знае още кой. Сигурен съм че няма да ни е хубаво!
Коментиран от #63
18:24 06.09.2018
61 Електрошок
20:15 06.09.2018
62 КристианЯкия
До коментар #1 от "СссереМ":
Йеееее някой ден на кьонигсег! И аз съм за кьонигсег че е втората най-бърза кола в света! Първата е една ракетна кола казва се BloodHound SSC и дига 1500 км/ч само за 40 сек!20:54 06.09.2018
63 Димов
До коментар #60 от "Bat Sande":
Получаваш + за коментара. Колкото и да харесвам ДВГ, съгласен съм с всичко в поста ти. От друга страна, много харесвам и електромоторите, но батериите на електромобилите са огромен техен недостатък, по мое мнение. Смятам че имено в нея насока трябва да се изнамерят иновативни решения, и докато това не стане, електромобилът няма да се наложи масово.Коментиран от #64
14:22 08.09.2018
64 Електрошок
До коментар #63 от "Димов":
Ако а=б и с=б, то а=сАз съм съгласен със #60 и ти си съгласен с #60.Ми тогава оти ручааме жабетата!?
Коментиран от #65
20:16 08.09.2018
65 Димов
До коментар #64 от "Електрошок":
Оти ти се отнесе неуважително, дори обидно. И оти викаше, че съм си измислял за "жирафа", и ме пращаше да чета книжки, дето за мен са си като Библии.09:14 10.09.2018